Как да си улесним живота
Б4 бутон за стартера вместо ключ? (снимки смяна клеморед)
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемореда)
Последна промяна от x15 на Пет 09 мар 2012 17:07, променено общо 1 път.
- georgi6
- Мнения: 110
- Регистриран на: Вто 27 яну 2009 2:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тексас
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемореда)
x15, благодаря за разясненията и за великолепните фотографии.
И аз бях от тези дето не разбраха как се прилага тази скоба. Аз сменям за 2-ри път този превключвател (клеморед). Първият път го направих с изваждане на пръта на кормилото и ми отне 2 часа да го сложа обратно. Сега се надявам да е по-бързо по този метод.
И аз бях от тези дето не разбраха как се прилага тази скоба. Аз сменям за 2-ри път този превключвател (клеморед). Първият път го направих с изваждане на пръта на кормилото и ми отне 2 часа да го сложа обратно. Сега се надявам да е по-бързо по този метод.
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемореда)
Моля, моля,
на мен ми се наложи да го сваля пак клемореда и ми отне 30 секунди (при свалени кори)
Колега, ако ще слагаш нов клеморед, защо просто не избиеш (извадиш с клещи) старият клеморед (държи се на една видиика закачена на малко пластмасово ухо) и закрепиш новият по описаният по-горе начин?
Ето схема на клемореда ако на някой му потрябва:
П.П. по № 2 има ток само ако е монтиран на патрона (ключа натиска средната част на клемореда)
Под OFF имам в предвид с изваден ключ!Иначе на мен първата позиция на ключа нещо ми се губи?
на мен ми се наложи да го сваля пак клемореда и ми отне 30 секунди (при свалени кори)
Колега, ако ще слагаш нов клеморед, защо просто не избиеш (извадиш с клещи) старият клеморед (държи се на една видиика закачена на малко пластмасово ухо) и закрепиш новият по описаният по-горе начин?
Ето схема на клемореда ако на някой му потрябва:
П.П. по № 2 има ток само ако е монтиран на патрона (ключа натиска средната част на клемореда)
Под OFF имам в предвид с изваден ключ!Иначе на мен първата позиция на ключа нещо ми се губи?
Последна промяна от x15 на Пет 09 мар 2012 17:08, променено общо 1 път.
- georgi6
- Мнения: 110
- Регистриран на: Вто 27 яну 2009 2:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тексас
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемореда)
Опитах да сменя клемореда този път като ползвам скоба.
Не успях да издърпам онзи пръстен ,защото стената е много тънка - пробвах да подложа гаечен ключ, пробвах като развих и махнах единия накрайник на скобата , а втората го сложих на 180°, обърнах и самите скоби от другия край, който е по-широк, но не стана. Така че се върнах на стария метод с вадене на волана.
viewtopic.php?f=6&t=285335&p=3076790#p3076790
Не успях да издърпам онзи пръстен ,защото стената е много тънка - пробвах да подложа гаечен ключ, пробвах като развих и махнах единия накрайник на скобата , а втората го сложих на 180°, обърнах и самите скоби от другия край, който е по-широк, но не стана. Така че се върнах на стария метод с вадене на волана.
viewtopic.php?f=6&t=285335&p=3076790#p3076790
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемореда)
№2 се вади със скоба
a ако скобата се изплъзва от ръбчето може да защипете втулката (№2) под ръба с клещите показани по долу и да дърпате тях със скобата! Или с голяма "вилица" за шарнири?
a ако скобата се изплъзва от ръбчето може да защипете втулката (№2) под ръба с клещите показани по долу и да дърпате тях със скобата! Или с голяма "вилица" за шарнири?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемореда)
x15 написа::) Моля, моля,
на мен ми се наложи да го сваля пак клемореда и ми отне 30 секунди (при свалени кори)
Колега, ако ще слагаш нов клеморед, защо просто не избиеш (извадиш с клещи) старият клеморед (държи се на една видиика закачена на малко пластмасово ухо) и закрепиш новият по описаният по-горе начин?
Ето схема на клемореда ако на някой му потрябва:
П.П. по № 2 има ток само ако е монтиран на патрона (ключа натиска средната част на клемореда)
Под OFF имам в предвид с изваден ключ!Иначе на мен първата позиция на ключа нещо ми се губи?
Прекрасен отчет,само едно допълнение:на поз.1 при мен има кабел(не помня цвят)-потенциал има при "изваден ключ/ключ в поз.OFF" и се ползва за маркиране чрез леви/десни габарити.Това е функция на лоста за мигачите:например-оставен на "ляв мигач"=светят леви габарити при "паркинг".
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемореда)
За тази отвратителна втулка аз си направих една по особенна процепена скоба-камбана.
Измерих дебелината на втулката зад ръбчето й!
После измерих дължината от ръбчето до края на кормилния прът, края който е към шофиора.
После на струг направих следната джаджа, като ръбчето на камбаната е със същия диаметър като този на втулката. Камбаната се процепва отпред със шлайф на 4 равни части. А външния диаметър на камбаната се смята така че да е с 1-1.5мм по-дебел от най-голямия вътрешен диаметър. Целта е да могат тези получени 4 (Може и повече да се процепят) пера да се свиват и отварят малко.
Пробива се отзад и отвор за винтчето(шпилка м12/м14/м16), което изтегля камбаната с втулката, резбата на камбанката трябва да е поне 1см. дълга за да не започне да замазва от усилието на изтеглянето на втулката.
После това нещо се нахлупва върху втулката, стяга се отвън с някакви голями гарги или скоба за отверка, навива се винта да даде услилие за издърпване и с малко чукче се почуква по винта (шпилката) за да се освободи напрежението и да тръгне втулката. Така с няколко навивания и почуквания втулката излиза.
Съжалявам че нямам снимка на чудото, дадох го подарак на един майстор да я ползва, че и той се оплакваше от тези втулки
Измерих дебелината на втулката зад ръбчето й!
После измерих дължината от ръбчето до края на кормилния прът, края който е към шофиора.
После на струг направих следната джаджа, като ръбчето на камбаната е със същия диаметър като този на втулката. Камбаната се процепва отпред със шлайф на 4 равни части. А външния диаметър на камбаната се смята така че да е с 1-1.5мм по-дебел от най-голямия вътрешен диаметър. Целта е да могат тези получени 4 (Може и повече да се процепят) пера да се свиват и отварят малко.
Пробива се отзад и отвор за винтчето(шпилка м12/м14/м16), което изтегля камбаната с втулката, резбата на камбанката трябва да е поне 1см. дълга за да не започне да замазва от усилието на изтеглянето на втулката.
После това нещо се нахлупва върху втулката, стяга се отвън с някакви голями гарги или скоба за отверка, навива се винта да даде услилие за издърпване и с малко чукче се почуква по винта (шпилката) за да се освободи напрежението и да тръгне втулката. Така с няколко навивания и почуквания втулката излиза.
Съжалявам че нямам снимка на чудото, дадох го подарак на един майстор да я ползва, че и той се оплакваше от тези втулки
Последна промяна от brad4edat на Сря 04 юли 2012 22:04, променено общо 1 път.
- spoocky
- Мнения: 103
- Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 15:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемореда)
Добре де колеги.. В случай че нямам такава скоба, в случай че няма как да закарам колата до никой... да стисна малко повече с клещите които е посочил колегата по-горе и да дърпам, защото доколкото разбрах от описанията дотук тази втулка за която трябва скобата не е захваната на нищо а просто скобата я дърпа(избутва на вън??? Така ли???
И ако не става ако пробвам втори вариант този на колегата georgi6 от тема : http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=285335&p=3076790#p3076790
има ли напрежение долу при долната част където е захванато кормилото защото виждам че в темата е писал за някаква пружина която да се хване с въженце за да е по-лесен монтажа. В смисъл ако го разкача кормилото от долу ще има ли напрежение от тази пружина или тя е мека?!? Благодаря
И ако не става ако пробвам втори вариант този на колегата georgi6 от тема : http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=285335&p=3076790#p3076790
има ли напрежение долу при долната част където е захванато кормилото защото виждам че в темата е писал за някаква пружина която да се хване с въженце за да е по-лесен монтажа. В смисъл ако го разкача кормилото от долу ще има ли напрежение от тази пружина или тя е мека?!? Благодаря
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемореда)
Принципно втулката е набита доста плътно. Ако ще слагаш нов клеморед, защо просто не избиеш (извадиш с клещи) старият клеморед (държи се на една видиика закачена на малко пластмасово ухо) и закрепиш новият по описаният по-горе начин?
Така си спестяваш доста главоболия!
Така си спестяваш доста главоболия!
- spoocky
- Мнения: 103
- Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 15:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемореда)
Направих го вече точно по този начин, но не намерих такъв болт който да сложа на това място, и тъй като го сменях след като махнах кормилната щанга го отвивах с приспособена от мен закривена отвертка и обратно по същият начин го сглобих
Re:
L&R написа:Ами от жиците до клемореда дето ходят червен/черен(дебел проводник) май е стартера, а само черен дебел + .
Ваското1 ?
АЗ СЪМ СИ ГО НАПРАВИЛ ТОЧНО ТАКА И СЪМ ДОВОЛЕН
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемореда)
x15 написа:Принципно втулката е набита доста плътно. Ако ще слагаш нов клеморед, защо просто не избиеш (извадиш с клещи) старият клеморед (държи се на една видиика закачена на малко пластмасово ухо) и закрепиш новият по описаният по-горе начин?
Така си спестяваш доста главоболия!
Колега специални благодарности за поста и за снимковия материал.
Ако идваш до Асеновград биричката е от мен
Смених клемореда по описания от теб начин(с клещи гарги го изкормих)защото втулката не помръдна а използвах много добра скоба.След като го изчоплих и махнах онова завряно болтче,клемореда си пасва на мястото и може да се навие на показаното от теб място болт М5,без да се нарязва резба.Сплавта е мека и самия болт си оформя навивки.
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемореда)
Това по горе на снимката прилича на болт, но всъщност е видия с голяма глава, ако нямате подобна може да ползвате болт №5 както е написал колегата по горе, или да срежете обикновенна видия за дърво и да и сложите шайба. Метала на отливкат е мек и се завива лесно.
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Бутон за стартера вместо с ключа?(снимки смяна на клемор
x15 написа:Как да си улесним живота
Това е най-голямата глупост която можете да направите!
Понеже минах през тази процедура искам да кажа на хората който четат форума:
Или използвайте метода с изваждането на кормилният прът,ако решите да сменяте сами....или отидете на ключар да ви вземе 20-30лв (хем ще ви сложат изпитан клеморед,който няма да ви се наложи да сменяте след 20-30 дни)!И да се наложи,ключарят да му бере грижата!
Това с изваждане на клемореда с клещи.....(просто забравете)Клемореда се разделя на 2 и едната част си остава вътре при патрона.
Другото пък с това болче показано на снимката....Клемореда има нужда да се държи от другата страна,а именно където хората са направили отвор да се закрепя!Това с това болче с голямата периферия което е показано на снимката,най-много да доведе до блокиране на патрона при подаване на контакт.И ако сте на път и сте в друг град.... Става "Добър ден!",ходи по ключари (по скоро те ще дойдат при вас,и ще ви вземат поне двойно от нормална смяна на клеморед)!
Това показва моят опит,ако някой има нещо против може да ме успори с аргументи!
Пиша за хората който четат и все още не са имали досег с това нещо наречено "клеморед" на голф 3,поло 6н,пасат....
Препоръчвам ви да ако сте замислили да сменяте сами,да си сложите нещо по хубаво.
На мен ми предложиха:
-Topran 8-9лв
-Mahle 12-13лв
-ЕРА 12лв
Аз лично реших да е Mahle,защото ми според мен (за мен) най-добър вариянт.Иначе всеки сам си прави изборът,спрямо частите който е ползвал и е останал доволен/недоволен!
Успех на всички в начинанието!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pa4o2 и 219 госта