Искам да си инсталирам генератор на ННО газ

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
peterallex
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Искам да си инсталирам генератор на ННО газ

Мнениеот peterallex » Съб 02 апр 2011 15:43


Искам да си инсталирам генератор на ННО газ. Машината ми е Passat B3, 1992год. 2,0 Е, инжекцион, с ламбда сонда при катализатора. Значи - водородния генератор го направих (клетка с 9 пластини - черпи 13,4 V и 60 А, електролит и бълбър - за отнемане на водните пари). Набавил съм и допълнителен алтернатор на 80 А, да видим как ще го монтираме. Сега чакам специалистите тук да се изкажат:
1.Първо - как да изключа ламбда сондата, така, че компютъра да не задейства усилено подаване на гориво. Знае се, че ако ламбда сондата отчете увеличено съдържание на кислород в отработените газове, значи горивната смес е бедна на гориво и компютъра пуска повече, и така вместо икономия на бензин отивам на преразход.
2.Оригиналният ми алтернатор е на 60 А, и не искам да го товаря него с тая "глезотийка", НО, питането е следното: Може ли да се черпят необходите ток (А) и напрежение (V) директно от алтернатор? - и в какви случаи, според оборотите и т.н.? Ако не може, значи ли, че трябва да вържа втори акумулатор - според втория допълнителен алтернатор - на 80 Аh? Трябва ли му и реле регулатор в случая, и какво още?
3.Номера с инжекциона не ми е много ясен - друго беше едно време с карбураторите. Освен това не знам - с моно-инжекцион ли съм, или с пълен инжекцион!!! Става въпрос - как точно се образува горивната смес и къде? Ако е, както предполагам, в някаква камера преди клапаните, мога ли да повлияя с някаква настройка на този инжекцион? - или това го прави само компютъра?
4.Да речем, че всичко дотук е направено и нагласено - ОСТАВА НАСТРОЙКАТА на подаването на искра - Има ли някой идея или опит - на колко градуса преди или след Горна Мъртва Точка да бъде подавана искрата? И това май се прави със аксиално завъртане на Делкото - така ли е?
Моля ви, който знае да СЪВЕТВА!
ЖИВИ И ЗДРАВИ ДА СТЕ ЗА ВСЯКАКЪВ АКЪЛ! :roll: :roll: :roll:




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Искам да си инсталирам генератор на ННО газ

Мнениеот muns61 » Съб 02 апр 2011 16:03


Ако караш на бензин, файда няма от тези глупости. Щом искаш да намалиш парите за гориво, слагай пропан или метан.
Алтернатор не може да работи без акумулатор.
Успех!


Потребителски аватар
pensiq
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 11 мар 2010 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Искам да си инсталирам генератор на ННО газ

Мнениеот pensiq » Съб 02 апр 2011 16:16


Занимавай се с по-полезни и приятни неща.Бъди разумен и не се занимавай с "изпарена вода".Колегата правилно те е насочил - някаква гняс и си карай еФтинко.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Искам да си инсталирам генератор на ННО газ

Мнениеот zfa159 » Съб 02 апр 2011 21:35


Принцпно за да ти каже някой нещо повече за двигателя ти,трябва да кажеш кода му - първите 2 или 3 символа от номера на двигателя в големия талон.
ако си моноинжекция - горивната смес се образува и заема целия всмукателен колектор,като компютъра следи ламбда сондата и колко е отворен дросела (с датчик за положението на дросела) и според това си корегира подаването на гориво (променя импулсите към дюзата).
ако си с пълна инжекция и то електрическа (има и мотори с механичен инжекцион),тогава компютъра следи дебитомер,датчик за положението на дросела и ламбда сондата,за да формура горивната смес в даден момент.Тогава горивната смес се образува в края на всмукателния колектор,непосредствено преди клапаните.
И при двете системи горивото се влияе и от показанието на температурни датчици за темп. на антифриза.Грубо казано е това,мога и да изпадна в детайли,ама не са ти нужни за целта на упражнението.
Алтернатор,можеш да сложиш един,120А от по-новите модели (ако си на пистов ремък,широк) и да задоволиш консумацията.
Ламбда сондата защо искаш да я прекъсваш? Без нея рано или късно ще вкараш комп-а в сервизен режим и ще лее много гориво.Нямаш как да влияеш на количеството подавано гориво,освен чип-тунунг на компютъра,при което да му намалиш количеството подавано гориво (това трябва да си говориш с хората,които се занимават с това).
За предварението на запалването - зависи с кой двигател си.При по-старото 1.8 моно,се корегира предварението вакуумно като на карбураторен двигател и можеш да се намесиш.При по-новите вече се регулира електронно и пак може да се мести в някакви граници от делкото.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deqnak__ и 41 госта