rudoni написа:niikoo_1 ,хубаво пишеш и даваш съвети ,но не разбрах какво е това малко натоварване при 3500-4000 оборота?при такива обороти турбото бая нагнетява(и съответно се разтоварва) и зависимост от това на какъв режим си (продължително спускане)например то се разтоварва напълно!
турбо дупката е силно изразена в старите мотори които искат развъртане и съответно газове които да завъртят турбото. тук в новите с електронно управление на впръска този момент е почти отсктранен и мотора като подадеш рязко газ направо подскача! т.е. в работния ход са се образували веднага достатъчно голямо количество газове които развъртат турбото. е ,там е и същноста на чипосването на турбо моторите!
за това са конструирани и турбините с променлива геометрия- за да са по гъвкави моторите и в ниските обороти!
Всъщност пак не си на ясно и нещата дето си написал не са баш така.
Да оставими по-модерните мозъци урпавляващи двигателите -> "По-старите" турбо мотори са с доста по-ниска степена на сгъстяване т.е. са бая разредени отдено имат и по-големи турбини от новите им събратя.
От тези две неща основно идва разликата в поведението.
Едно е да имаш степен на сгъстяване 6.6-8.5 друго е 9.5-10.0....