1.8Т има ли турбо лаг моторът, както ТДИ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Juiced
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
Автомобил: Hyundai Terracan
Двигател: J3
Местоположение: Varna

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот Juiced » Сря 07 авг 2013 9:51


Колега при теб лага се усеща повече, защото ти е тежка колата . Специално твоя мотор има доста бързо развъртащо се турбо, но стила ти на каране не е като за ТДИ. Сменяш 1-ва на 1200 об и това е доста малко - аз съм забелязал ,че за да тръгва всяка следваща предавка добре трябва да сменяш поне на 2500 об ,за да не падне следващата предавка под 1800 об. и да имаш някаква инерция.




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот kossis » Сря 07 авг 2013 10:04


Е това е истината !

Значи наистина понеже изгорелите газове са по горещи, и за това 1.8Т няма променлива геометрия.

Незнам защо не са сложили Компресор с ремък, както на бензиновите Мерцедеси ? Нали компресора се развърта от ниските обороти. Малка е кубатурата ли ???

А от къде идва тоя въртящ момент при бензинката от ниски ?

Един авто-джамбаз карал и чипвал ТДИ каза че с чипване може да стане 400 Нютона и да тръгва от 1700 об.

То и Пасата ТДИ е 1500 кила.

Последна промяна от kossis на Сря 07 авг 2013 10:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот bobocamaro » Сря 07 авг 2013 12:31


kossis написа:Незнам защо не са сложили Компресор с ремък, както на бензиновите Мерцедеси ?

Сложиха, но после заебаха. Справка "G" моторите на VAG.
Заебаха, защото бууста на ладера расте по експоненциален закон спрямо оборотите, a правилно оразмереното турбо "скача" почти веднага.
Затова и е накичено с екстри за разтоварване, но пък страда от бак прешъри и другие.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот kossis » Сря 07 авг 2013 14:31


Бобокамаро мерси за обяснението !
Значи компресора е за мощни бензинови мотори ! Аз поне така го разбирам. Американска работа ! :beer


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10401
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот IvanMan » Сря 07 авг 2013 16:55


Разчистих!
Придържайте се към темата!
Ще последват предупреждения и заключване на темата!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот kossis » Чет 08 авг 2013 10:55


Juiced написа:Колега при теб лага се усеща повече, защото ти е тежка колата . Специално твоя мотор има доста бързо развъртащо се турбо, но стила ти на каране не е като за ТДИ. Сменяш 1-ва на 1200 об и това е доста малко - аз съм забелязал ,че за да тръгва всяка следваща предавка добре трябва да сменяш поне на 2500 об ,за да не падне следващата предавка под 1800 об. и да имаш някаква инерция.



Сега ми направи впечатление коментара ти относно оборотите за смяна на предавките.

И на мене ми се иска да ги сменям все над 2500 оборота, ама в града- междуквартална улица с трамвай, рейсове и една колона коли в двете ленти-визирам улица Никола Жеков в София, та в 17.30 е пиков трафик и тапа. Ето там от първа на 1200, слагам втора, защото иначе трябва да форсирам на първа много продължително. И понякога като съм на втора с тези ниски обороти се появява възможност да ръчна. Обаче, разбрах че точно тази кола не е за това и даже не е и за градско каране. Иначе карам сравнително бързо за град и знам как да форсирам моторетката. Абе това е кола за извънградско-да я настъпиш и само над 2000 оборота на 6-та. :mrgreen

Този колега дето написа че мравките дето въртят турбото трябвало да са много е прав. :Mr Green Fun
Под 2000 оборота колкото и мравки да има от 80 до 200 хил/об. трудно ще вдигнат и свят да им се извие ! :mrgreen

Като знам как се мореше на 1200 кг. купе 90-те коня атмосферка на пасат В3, мога да кажа че турбото наистина прави чудеса с тия 1500 кила на този дизелов пасат.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8Т има ли турбо лаг моторът, както ТДИ?

Мнениеот kossis » Пет 11 апр 2014 14:49


Колеги я кажете сега за този хубав мотор 1,8Т.

Та че тоя мотор е по бърз от моята печка е ясно. Аз си имам некви нютони в повече само. :mrgreen

Въпроса е като поддръжка дали е по евтин, дали го гепат по малко от дизела.

Разкажете повече за масовият 1,8Т.

Ама ми е интересно, нали има искрови свещи, пък всеки цилиндър се пали със собствена бобина, има дебитомер, ама по различен с дроселна клапа, пак има инжектори и тнт. И ако се сложи и газ и дали се почват безконечните настройки. А и ламбда сондата да не я забравям дето всеки втори пишман майстор я обвинява винаги.

Също как е от към гарнитурата на мотора има ли го това надуване през нея като при Дизела или е рядкост ?
Съединителят какъв е ? Нормален или с демпфер ?
Турбото колко изкарва и тнт ?
Споделете. :beer


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: 1.8Т има ли турбо лаг моторът, както ТДИ?

Мнениеот vaiper 1 » Вто 15 апр 2014 19:27


Нека и аз да понапиша :biggrin Докато карах тди има си дупка и то винаги :wink Техниката е да държиш винаги оборотите там където ти тръгва турбото ако искаш динамика иначе е гола вода с бързо развъртане :biggrin За това са измислили би турбо :wink Бензина същата кондика :deal Ако искаш сила без дупки и лагове логове :biggrin се искат цилиндри :wink Тоя мотор не е нещо извънземно че да се припада чак толкова по него това е мое мнение момчета :beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8Т има ли турбо лаг моторът, както ТДИ?

Мнениеот kossis » Сря 16 апр 2014 9:17


Битурбото по скоро е необходимо при по мощните мотори, при които се поставя по голяма турбина, но тя се развърта по трудно и съответно за да няма голям лаг е необходимо да се постави още една турбинка-по малка и помощна в ниските.
Другият вариант е компресор с ремък. Но той има други недостатъци.

Дали мотора е голям или малък не е толкова съществено, а колко бързо вдига оборотите си и съответно какво е количеството и обема на изгорелите газове в топлата страна на турбината.

При Дизелите се прави по голям охлюв и се поставя Променлива геометрия за компенсиране на лага и разтоварване, а при
Бензиновите мотори се практикува по малък охлюв, което се компенсира от по бързо развъртащия се бензинов агрегат. При високо налягане има клапана за изпускане. При тях ПГ е неприемлива заради по високата работна температура на изгорелите газове.

Общо взаето по мощните мотори се развъртат в ниските по мудно и решението при тях е или Компресор с ремък или би турбо.

Компресора краде от мощността при ниските обороти, но пък още в тях има ряз и тръгва. Самоче ускорението е правопропорционално на оборотите на мотора- тоест по линейно за разлика от турбината при която при оптималните и обороти агрегата получава моментален импулсен ряз и се ускорява експоненциално.


trv
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 171
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 21:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8Т има ли турбо лаг моторът, както ТДИ?

Мнениеот trv » Нед 20 апр 2014 17:04


Става въпрос за два типа принудително пълнене-

Туинтурбо- две еднакви турбини, разположени на по еднакъв брой цилиндри.
Битурбо- каскадно принудително пълнене. По малка турбина с по малко проходно сечение се развърта от по ниски обороти-1500. При достигане на средни обороти се задеиства и по голямата турбина и мощноста на мотора скача експоненциално.
Във вискоите обороти сгъстеният въздух минава през байпасен клапан и достига само до голямата турбина за повече мощ.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy, nikivel, Rasho7 и 79 госта