1.8Т има ли турбо лаг моторът, както ТДИ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот niikoo_1 » Съб 14 май 2011 13:31


rudoni написа:niikoo_1 ,хубаво пишеш и даваш съвети ,но не разбрах какво е това малко натоварване при 3500-4000 оборота?при такива обороти турбото бая нагнетява(и съответно се разтоварва) и зависимост от това на какъв режим си (продължително спускане)например то се разтоварва напълно!
турбо дупката е силно изразена в старите мотори които искат развъртане и съответно газове които да завъртят турбото. тук в новите с електронно управление на впръска този момент е почти отсктранен и мотора като подадеш рязко газ направо подскача! т.е. в работния ход са се образували веднага достатъчно голямо количество газове които развъртат турбото. е ,там е и същноста на чипосването на турбо моторите!
за това са конструирани и турбините с променлива геометрия- за да са по гъвкави моторите и в ниските обороти!


Всъщност пак не си на ясно и нещата дето си написал не са баш така.

Да оставими по-модерните мозъци урпавляващи двигателите -> "По-старите" турбо мотори са с доста по-ниска степена на сгъстяване т.е. са бая разредени отдено имат и по-големи турбини от новите им събратя.
От тези две неща основно идва разликата в поведението.
Едно е да имаш степен на сгъстяване 6.6-8.5 друго е 9.5-10.0....




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот pe6kata » Съб 14 май 2011 17:30


нико, направо ти се чудя на акъла как може да се хващаш в такива теми, още по-малко пък да даваш обяснение на подобни нелепи размишления. В линка дето е посочен в предната страница виждам че пак си се опитал да напишеш нещо, и разни келеши тръгват да скачат отгоре ти :shock :shock :shock

Не виждаш ли че не се прави разлика м/у турболаг и количесто изгорели газове, необходимо за развъртане на турбото. Турбото се включвало на еди какви си обороти... за какво говорим повече. Никой не вдява че на 2000об може да имаш фул буст, може и на 4000 да имаш атмосферни режими...

На това малко турбо дето е при 1.8 да говорим за лаг..

Търсят повер още на 1000 оборота,е как да стане. да си вземат електромобил като искат мощност във целия диапазон.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот rudoni » Съб 14 май 2011 22:43


май хиляди мравки въртят турбото и в ниски и високи обороти!
ами пределно ясно е ,че "малката" турбина ще иска и по - малко количество газове които да я въртят и съответно по-бързо да се развърта!и ясно е че се увеличава и броят на турбините за да се компенсира лагът !а много ми е интересно от къде идват газовете които я въртят в различните режими и от какво зависят?това го питам за да се обясни връзката м/у лагът и газовете!
pe6kata , оооооооо много съм наясно с лагове и газове и най вече с действителни процеси извършвани в ДВГ!подчертавам -действителни!а и имам собствени подобрения в тази област!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот kossis » Чет 01 авг 2013 11:03


Я да питам, аз - говоря за Пасат ТДИ 131

Значи карам по Софийските улици, - тръгва на първа с 1200 оборота-бавно, сменям втора и пак съм на 1500 оборота, щото има разни коли пред мене и в насрещното. Тия в насрещното се махат и решавам да изпреваря.
Ако подам газ колата се мота до към 2000 оборота и чак тогава дърпа- не е гот- То Аз вече съм на половината изпреварване мотаейки се !?

Какво правя- ако върна първа е лошо в движение и колата забива муцуна !
Ако натисна повече гаста- ефект няма !

Значи единствено ми идва на акъла да натисна съединителя и да форсирам мотора до към 2000 оборота и от тая втора да го пусна съединителя по време на лекото движение за да има газове и да се развърти това турбо.

До сега не съумявам да го направя добре тоя номер- щото не съм свикнал.

Така ли се прави при такава ситуация и така ли вървят тия ТДИ и тнт ????


Потребителски аватар
joro^
Мнения: 327
Регистриран на: Нед 05 ное 2006 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоeвград

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот joro^ » Чет 01 авг 2013 14:27


Не би трябвало да е ,точно така както го описваш ,поне при мен от 1500 оборота започва да издърпва а вече при 1800 си е на фул бууст :rolleyes


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот kossis » Чет 01 авг 2013 15:46


Същият ли ти е пасата 1,9 ТДИ 131 ?

Незнам колега -заглавието защо гласи- Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ ?????

Колегата повдигнал темата ни казва със самото заглавие че ТДИ е с Лаг до към 2000 оборота !

Student_pravo написа:Здравейте, колеги. Пускам темата в раздела на "Пасат", защото се интересувам конкретно от мотора 1.8Т, но монтиран в купето на Пасат. Знам че има доста изписано за този мотор, но питането ми е от малко по-различно естество.
Досега никога не съм карал турбо бензин. Карах 5 години бензинова атмосферка, после 2 години карах турбо дизел. Сега отново искам да се върна на бензина, поради много причини. Едно от досадните неща, които ме отказа от ТДИ е отвратителният турбо лаг до към 2000 оборота, липсата на такава експлозивност както е при бензина, малкият работен диапазон, тресенето и грубата работа на двигателя,особено в ниските, чаденето, гадният звук и т.н. Единственото хубаво беше разходът, но до там... Дори бензиновата ми атмосферка теглеше по-добре до 2000 оборота от ТДИ-то. Да, вярно е, че в купето ТДИ създава усещане че е самолет, но на чертата е друго. Но да не се отклонявам...
При положение че 1.8Т също е турбо мотор, да очаквам ли и при него колата да е мудна до 2000 оборота и да има турбо лаг? Турбото постоянно ли е "включено" или както при ТДИ-то на 2000 оборота завихря най-силно? Видях че въртящият момент на този мотор е от много ниски обороти за един бензинов мотор, което е добре, защото няма да е нужно да се поддържат постоянно високи обороти, за да тегли. В кои обороти е силата на този мотор? Става въпрос за версията от 150 коня, а не 180.


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот Black-diamant » Чет 01 авг 2013 18:38


В такава ситуация не виждам какво можеш да направиш освен да отдалечиш дистанцията, да натиснеш газта и точно като почне изпреварването вече ще си на 2000 оборота и до 3000 ще си набрал необходимата скорост. Иначе на 1200-1500 оборота не знам коя кола ще издърпа чак толкова много. Дори 2.7 битурбо не издърпва много добре на 1200-1300 оборота.

Пример 1 - ако си в движение: - виждаш че отсреща няма коли и защото не можеш да набиеш първа с 20-30 км/ч, караш на втора, изоставаш няколко метра и оборотите ти са на 1500, даваш газ и докато застигнеш този пред теб и се изравниш с него, вече ще си около и над 2000 оборота и ще се изстреляш.

Пример 2 - ако тръгвате от спряло положение - просто пусни първа до към 3000-3500 оборота и след това сложи втора, която ще дойде на около 2000 и ще си в бууст.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот kossis » Чет 01 авг 2013 18:54


Да явно моите очаквания от турбото са по големи от реалните.

Е тая 1 ситуация е проблемната. И аз така знам че 1500 оборота са ниски за който и да е мотор и то на 2 предавка.

Гледам ги и тия дето ръчкат по клипчетата че форсират мотора до 2000 оборота и тогава стартират от първа. И при мене ако от първа и връча около 2000 оборота и се изтрелва и гледам как ЕСП ми бие спирачки от приплъзването.

Питам това защото колата като я взех не бяха регулирали турбото правилно след рециклаж и се давеше мотора от геото и изгорелите газове.
Реал -турбо разбирасе са "спецовете"+ автокъща Факт !!!

След като го регулирах - тоя проблем изчезна, но не сложих лак или лепило на стоперчето на геометрията, което регулирах и ме съмнява да не се е саморазвило и да започва да ми притваря пак геото прекалено- което води до тапа на изгорелите газове, а от там недоразвъртане на турбото в ниски.

Погледнах го днес и си е там това стоперче, но не мога да го барна - само го виждам с фенерче -нали е навряно в средата на оста на турбината и за да го регулирам отново -трябва сваляне на актуатора и ме мързи за сега- ако продължи да ми тръгва от по високи обороти и стигне до момент в които прави специфичното давене на мотора ще е ясно че се е саморазвило.
Единствено в момента на ръка по лесно ще пробвам хода на лоста дали е от долу до стопера с чукане в него. Преди не можеше да стигне изобщо до горният стопер и притваряше геото до пълна тапа !

Ето за това искам да разбера дали е нормално от 2 предавка с 1500 оборота да ми се подмотва до 2000 като трактор. Майче е нормално !


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 923
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот ssssl » Чет 01 авг 2013 19:51


Имах същите симптоми преди 3 г. Тогава колата беше на 60к. Оказа се запецнал (ръждясал?) актуатор. Хубаво обливане с WD40 и от тогава още 60к съм навъртял - никакви проблеми!


Потребителски аватар
joro^
Мнения: 327
Регистриран на: Нед 05 ное 2006 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоeвград

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот joro^ » Пет 02 авг 2013 0:09


kossis да за Passat B5.5 1.9PD говоря видях ,че си с такъв няма да ти говоря за 1.8Т,та за мен не е нормално да се размотава като трактор от 1500 до 2000 както ти казах вече от 1500 поема и то задоволително ако не забравя ще ти направя един клип.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот kossis » Пет 02 авг 2013 8:26


Моя актуатор е отгоре, няма как да раждяса !

Аз съм написал че го свалих целият и го огледах много внимателно ! Тествах го и държи вакуум - пружината е ок.

Да не говориме че когато стопер болчето не беше регулирано се дърпаше прекалено много на горе лоста и затваряше геото като тапа. Остави тоя актуатор.

На Октавиите, каквато си писал че имаш актуатора е наопаке мисля и има склонност към -плуване и ръждясване. Гледах на един съсед Октавията- чистонова я е купил- 100 хиляди и е навъртял-целият мотор е мръсен. Той като видя моят и вика много чист. Конструктивно Пасата с кора отдолу- не се мърля като някой други и актуатора не пие вода.

Единствено ме съмнява-недорегулиран или разлегулиран стопер на геомотрията. Написал съм защо.

Само не разбирам тия от клипчетата защо не тръгват от 1500 оборота при ръчка, а от 2000 ?

Последна промяна от kossis на Нед 04 авг 2013 14:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 818
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот Asko VW » Пет 02 авг 2013 8:34


kossis, започвам с уточнението, че такъв като твоя мотор не съм карал, а моя е доста по-различен, но описаното от теб ми се стори странно и за това вчера и днес нарочно обърнах внимание как се държи моя в подобна ситуация. При мен на втора още при 1250-1300 оборота като го настъпя започва да ускорява нормално, почти веднага достига 1500 и от там вече се набира доста добре, реално на 2000-2100 минавам на трета, ако съм на 2000 на втора и го сръчкам се опитва да копа асфалта (с добри гуми съм та не му се получава, но опитва).
Предвид това, че твоя е по-мощен, по нова технология и с променлива геометрия, намирам това забавяне до 2000 при теб за доста странно.
В градски условия държа колата в диапазона 1500-1900 оборота и не съм имал проблеми със забавяне на ускорението.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот kossis » Пет 02 авг 2013 8:46


Може- ама и турбината при мене е по голяма и се напомпва по трудно. Геометрията трябва да компенсира това, но в определени граници.
Може и да регулирам повторно стопера-по малко да притваря геото и да изпуска от ниски повече газове-така ще върти повече турбината и тнт.

Всъщност преди като ми притваряше геометрията до тапа- ефекта беше много интересен- колата се давеше-не тръгваше над 2000 оборота, а се давеше и забиваше муцуна-много нафта и нема въздух нито на входа нито на изпускателя-газове.
За да тръгнеше нормално- беше необходимо връщане и задържане на газта и -литваше.
Едни Турбинкаджии ме осветлиха за проблема след като им обясних какво прави.

След реглажа-започна да тръгва от 1800 об и за това не съм барал повече.
Но сега ми се струва че започва да върви от 2000 об. Но и температурите са високи, климатика работи нон-стоп, - товари яко и кислорода е по малко в жегите. Та за това се чудя дали проблема е от реглажа или от страничните обстоятелства.

Щото всъщност тоя шпилок се навива до момента в които геото се отвори нито много отворено нито да е прекалено затворено- в едното положение ще разтоварва прекалено много от ники обороти, а в другото ще дави изхода и ще намаля съответно пак въртенето на турбината.
Тоест в същност този стопер е много важен и съществен, но по труден за реглаж от хода на лоста на актуатора. На око лоста се регулира без проблемно, докато стопера на лоста определено е на късмет.

Въпрос- 1.8 Т -Бензин- Пак ли е с Променнлива геометрия или е с клапан ?

Понеже чета че изгорелите газове на бензина са с по висока температура и геометрията не издържала на тези условия.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот kossis » Сря 07 авг 2013 8:46


Въртях стопера на геото и особена промяна няма !!! Ще си го сложа там където беше- тоест бил съм го уцелил от първият път !
Турбо лага при ТДИ си го има до 2000 оборота и в зависимост от околната температура и конкретната ситуация и предавка, колата наема по добре под 2000об. или пък се мота. Над 2000 оборота е бесотия !

За 1.8Т - не съм карал, но с оглед на това че е бензинов мотора би следвало да има по незабележим лаг !
Само каращите такива Пасати могат да кажат най точно !
Така и не разбрах и 1.8Т ли е с променлива геометрия ?


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?

Мнениеот Black-diamant » Сря 07 авг 2013 9:37


1.8Т не е с променлива геометрия. Въпреки, че турбинката е малка и се развърта бързо и въпреки, че въртящият момент достига своя максимум още на 1750 оборота, в реалния живот до 2500 оборота 1.8Т не е нищо особено. Също има лаг, също е муден до 2000 и също полудява от 2500 до към 5500.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MMX, Radkoyy и 143 госта