Здравейте, колеги. Пускам темата в раздела на "Пасат", защото се интересувам конкретно от мотора 1.8Т, но монтиран в купето на Пасат. Знам че има доста изписано за този мотор, но питането ми е от малко по-различно естество.
Досега никога не съм карал турбо бензин. Карах 5 години бензинова атмосферка, после 2 години карах турбо дизел. Сега отново искам да се върна на бензина, поради много причини. Едно от досадните неща, които ме отказа от ТДИ е отвратителният турбо лаг до към 2000 оборота, липсата на такава експлозивност както е при бензина, малкият работен диапазон, тресенето и грубата работа на двигателя,особено в ниските, чаденето, гадният звук и т.н. Единственото хубаво беше разходът, но до там... Дори бензиновата ми атмосферка теглеше по-добре до 2000 оборота от ТДИ-то. Да, вярно е, че в купето ТДИ създава усещане че е самолет, но на чертата е друго. Но да не се отклонявам...
При положение че 1.8Т също е турбо мотор, да очаквам ли и при него колата да е мудна до 2000 оборота и да има турбо лаг? Турбото постоянно ли е "включено" или както при ТДИ-то на 2000 оборота завихря най-силно? Видях че въртящият момент на този мотор е от много ниски обороти за един бензинов мотор, което е добре, защото няма да е нужно да се поддържат постоянно високи обороти, за да тегли. В кои обороти е силата на този мотор? Става въпрос за версията от 150 коня, а не 180.
1.8Т има ли турбо лаг моторът, както ТДИ?
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Да, има.
Не очаквай нищо интересно под 2500 оборота.
Все пак, трябва тон и половина да се преодоляват.
За сток си говорим, нали?
Не очаквай нищо интересно под 2500 оборота.
Все пак, трябва тон и половина да се преодоляват.
За сток си говорим, нали?
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Да, пълен сток, колега.
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Съб 27 мар 2010 21:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Турбото на 1.8Т работи от 1750 оборота нагоре,т.е. до 2000 е слабо.Обаче като натиснеш педала не разбираш кога стига до 4000,а от 3000-3500 вече набира като самолет.Освен това като искаш и по-нормално каране - имаш го.Разхода ми на газ в града е около 10.5 л.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Не можах да разбера автора турбо дизел ли е карал или тди щото разликата е голяма.А иначе кола с турбо сток винаги ще има лаг поне до 2000 об вече ако е чипната малко се смъква долната граница (е може и повече но зависи от тунера).И малко встрани от темата сигурен ли си че турбо дизеловия двигател е бил читав-на моя с байпасна турбина чипнат като съм правил логове на 3 та-лога доста бързо свършва кога додоха 4500 об (на бензина звука му е най хубаво другото е еднакво)
- Alex_Heat
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед 06 сеп 2009 22:16
- Автомобил: Audi TT
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: V. Tyrnovo
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Значи да се изкажа и аз. Самият двигател е с доста добър въртящ момент за бензинов мотор - 210 НМ. Под 2000 оборота общо взето го няма никакъв и за да усетиш мощността му, трябва да си над 2000 оборота. При мен след 2200 вече турбото се усеща сериозно и така до към 5500, където вече не е толкова силно и просто иска смяна на скорост.Не че не се форсира до 6500, че и горница, но няма смисъл да се товари излишно двигателя. Самият мотор, ще ти хареса как върви и наказва доволно Бмв Е36 320. А още нещо относно него. Може да караш спокойно на 3-та с 30, на 4-та с 40 и на 5-та с 50. Двигателя както обясних си тегли добре и не му е проблем да върви на 1200-1300 оборота. Не съм сигурен, но мисля, че маховика играе доста голяма роля тук, за поддържането на тези обороти! На мен лично тази кола и мотор ми харесват много и не мисля да си сменям Пасата изобщо. Единствено разхода може да не ти се понрави. При икономично каране в града ще свалиш до 10-11. По-малко просто е илюзия.
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Това преди 2000 оборота според мен дори не може да се нарече турбо лаг.. Нормално е турбото да не се включва преди 2000 оборота. Нали се развърта от изгорелите газове, а за да ги има тях си трябват обороти!
Все си мисля, че дизелче с турбо ще дърпа доста по-добре в ниските отколкото 1.8Т. Въртящият момент при дизела си е доста стабилен, което при бензина не може да стане
Все си мисля, че дизелче с турбо ще дърпа доста по-добре в ниските отколкото 1.8Т. Въртящият момент при дизела си е доста стабилен, което при бензина не може да стане
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
тубо лаг и развъртане на турбина от ниски обороти, имат общо само турбината.
viewtopic.php?f=24&t=147729 тук има достатъчно за на първо време.
viewtopic.php?f=24&t=147729 тук има достатъчно за на първо време.
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Малко встари от темата, но колега Владо това ----
Пък ето и какъв разход му дават заводски на тоя мотор http://vw.testdrive.bg/modification/439 ... 150Hp.html, но на бензин обаче и не на 0 км, а поне на 200 000 и повече.
А по темата, моята турбина имам чувството че развърта на около 1500 об., до към 3000 добре набира ,но малко по мудно, а след това между 3500 - 5000 става лудница, тогава най силно дърпа, и както е написал и колегата след това просто си иска другата предавка.
, просто е напълно невъзможно, и ние караме все пак пасати с тоя мотор и то на газ.Владимир5 написа:Разхода ми на газ в града е около 10.5 л.
Пък ето и какъв разход му дават заводски на тоя мотор http://vw.testdrive.bg/modification/439 ... 150Hp.html, но на бензин обаче и не на 0 км, а поне на 200 000 и повече.
А по темата, моята турбина имам чувството че развърта на около 1500 об., до към 3000 добре набира ,но малко по мудно, а след това между 3500 - 5000 става лудница, тогава най силно дърпа, и както е написал и колегата след това просто си иска другата предавка.
- Sanq_Belov
- Мнения: 187
- Регистриран на: Чет 23 апр 2009 3:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Да се включа и аз- до към 2000 об. е малко досаден мотора (муден си е направо). Слад тях обаче нещата са други, а след 3500 вече става страшно Ако искаш да го караш по-аргесивно натискаш педала и си ти. Аз съм с типтроник и като скоча на Kickdown-а става забавно. Градския разход който ми дава е 12/100 и както и да го карам и да го мисля по-малко едва ли ще стане. Извън-градско при 140-150 по магистралата си стъпва на 10/100. А и да не забравя- с ГИ съм и до сега нямам забележки. Ако можеш да го поддържаш тоя мотор изобщо не се чуди- взимай един Пасат и си ти.
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
абе колеги ,попитахте ли се кой задвижва турбината?при тези сметки за икономии вечно ще сте в турбо лаг!щото няма кой да я върти! турбо моторите са за паралиите хора!които не правят сметка за разход и икономии на гориво!научете принципа на работа и тогава коментирайте!без гориво(т.е. няма газове които да въртят турбината) искате мощност?!как да стане това?освободете джобовете и тогава вижте ефекта! но беднотията................
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
A ти научи, че от турбина до турбина има разлика, оригиналното турбо на 1.8Т К03 е толкова малко, че изхода му е колкото монета от едно левче, а в студения охлюв ако си с по-дебели пръсти дори е трудно да си вкараш палеца, и даже на първа скорост още преди 2000об/мин почва да прави налягне а пък, ако мотора е под малък товар и педала на газта се натиска леко може и на 3500-4000об/мин да не си преминал атмосферното налягане и да се возиш оффбууст. я сега кажи това зоната на лага ли е или в зоната на турбо дупката
И още нещо вземете научете какво е турбо лаг и какво е турбо дупка и престанете да ги използвате за щяло и нещяло всеки чул недочул и решил да се направи на рабирач и пише тъпотии включително и много автожурналисти, една кола може да има пълно налягане на 4000об/мин и да не е лагава, спрямо друга която има на 2500об/мин
Важни са много неща, като какъв диапазон има мотора, какви са предавателните числа на скоростите и как се презастъпват и т.н. и т.н.
При много от модерните сток турбо бензинови мотори, при шофиране неможе да се разбере дали колата е с принудително пъленене или атмосферна...
И още нещо вземете научете какво е турбо лаг и какво е турбо дупка и престанете да ги използвате за щяло и нещяло всеки чул недочул и решил да се направи на рабирач и пише тъпотии включително и много автожурналисти, една кола може да има пълно налягане на 4000об/мин и да не е лагава, спрямо друга която има на 2500об/мин
Важни са много неща, като какъв диапазон има мотора, какви са предавателните числа на скоростите и как се презастъпват и т.н. и т.н.
При много от модерните сток турбо бензинови мотори, при шофиране неможе да се разбере дали колата е с принудително пъленене или атмосферна...
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Моето мнение е, че за мотора AGU лаг-а е пренебрежимо малък особено в купе на Голф. За Пасат не мога да говоря.
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
niikoo_1 ,хубаво пишеш и даваш съвети ,но не разбрах какво е това малко натоварване при 3500-4000 оборота?при такива обороти турбото бая нагнетява(и съответно се разтоварва) и зависимост от това на какъв режим си (продължително спускане)например то се разтоварва напълно!
турбо дупката е силно изразена в старите мотори които искат развъртане и съответно газове които да завъртят турбото. тук в новите с електронно управление на впръска този момент е почти отсктранен и мотора като подадеш рязко газ направо подскача! т.е. в работния ход са се образували веднага достатъчно голямо количество газове които развъртат турбото. е ,там е и същноста на чипосването на турбо моторите!
за това са конструирани и турбините с променлива геометрия- за да са по гъвкави моторите и в ниските обороти!
турбо дупката е силно изразена в старите мотори които искат развъртане и съответно газове които да завъртят турбото. тук в новите с електронно управление на впръска този момент е почти отсктранен и мотора като подадеш рязко газ направо подскача! т.е. в работния ход са се образували веднага достатъчно голямо количество газове които развъртат турбото. е ,там е и същноста на чипосването на турбо моторите!
за това са конструирани и турбините с променлива геометрия- за да са по гъвкави моторите и в ниските обороти!
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Добре, я подай цялата газ на 1.8Т от 2000 оборота и после от 4000 оборота, да видиш кога ще подскочи автомобила повече?
А малкото натоварване идва от това, че турбото надува в зависимост от позицията на педала на газта. Можеш да караш на 4-та при 4 000 оборота без да е надуло, а можеш и на втора с пълна газ още от 2500-3000 оборота да караш с 1 бар.
А малкото натоварване идва от това, че турбото надува в зависимост от позицията на педала на газта. Можеш да караш на 4-та при 4 000 оборота без да е надуло, а можеш и на втора с пълна газ още от 2500-3000 оборота да караш с 1 бар.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 180 госта