Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Техническа и сервизна информация за Passat
pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Чет 27 мар 2014 23:37


Де-активиране на старт-стоп функцията
В неделя загубих около час при опит да изключа старт стоп функцията на колата, така както написах по-горе. Новините не са добри - не стана. След това няколко дена порових из някой места за информация. Ето резултатите:

Практически напъни: Битове указващи, че двигателя на автомобила е със старт/стоп функции има на следните места:
Модул 01 ENGINE --> BYTE 6 --> BIT 0 START/STOP SYSTEM INSTALLED
Модул 09 CENTRAL ELECTRONIC --> BYTE26 --> BIT7 --> ENABLING START/STOP FUNCTION
Модул 10 PARK/STEER ASSIST --> BYTE01 --> BIT1 --> START/STOP INSTALLED
Модул 17 INSTRUMENTS --> adaptation --> INDICATOR LIGHT FOR START=STOP OPERATION
Промяна на тези битове води до следното: Промяна в модул 10 (сервотроника) не води до забелжими промени. Промяна в модул 17 (таблото) води до изчезване на големия символ за старт стоп и съобщението когато двигателя спира и се пали поради старт-стопа. Аз съм махнал тази картинка от самото начало. Бит7 в байт 26 в модул 09 (борднес) е абсолютна измишльотина на VAGCOM. При дезактивирането му нищо не се случва със старт-стопа, но за сметка на това спират да пръска водата за измиване на предното стъкло, както и да се активира парктроника при движение назад, както и спира да действа камерата за заден ход. Изобщо искам да кажа, че ВАГКОМ въобще не е меродавен при европейските модели на VW ot 2 г. насам. Фирмата е американска. От моделна година 2012 VW слага старата генерация контролери в САЩ и ако нямате достоверна информация от друго място с VAGCOM можете да си потрошите колата. Най-интересното място е в модул 01 (ECU на двигателя). Ако махнете единицата указваща активност на старт/стоп функцията (байт 6 бит 0) този блок отказва да приеме промяната. Въпреки това бита очевидно е сложен там не само за красота. В същия модул има и адаптация с името START/STOP FUNCTION DEACTIVATEING. При използването на тази адаптираща функция колата писва, че има грешка в двигателя и по точно старт/стопа се е бричнал. При изваждане на ключа или запалване цялата "адаптация" се изпарява във въздуха и все едно никога не е правена.
Расъждения на глас: По различни форуми определено има интерес и опит за изключване на "мразената" от доста шофьори функция СТАРТ/СТОП. Първите опити за това датират от 2006/2007 г. когато се появява Ауди А6 с такъв двигател. По късно се явяват и А4 с такива двигатели. На Ауди "адаптацията" за изключване на старт/стопа е защитена с код (има го за много функции и на VW - за да не си потрошим колата поради неразбиране, но и за да не си доинсталираме някой неща сами). Аз предполагам, че за да проработи корекцията в модул 01 трябва да се спази някаква последователност или процедура - иначе какъв е смисъла да има такива битове. Както винаги официалното поведение на VW е най-интересно. Те свенливо отклняват всякакви желания и информация за изключване на старт-стопа. Мотивите са в повечето случаи неясни. В САЩ се бяха изцепили, че ако се изключел старт/стопа щял да се повиши разхода на гориво и това да компроментира официалните данни. Всички собственици на такива коли знаем, че "икономията" на гориво от тази функция е незначителна (по моя преценка под 0.5л/100 км градско). Има вече и първите отзиви на по-дълго използвали тази функция автомобили. Изненадващо за мен, почти при всички дефектира акумулатора (за 2 до 4 г.). Аз очаквах да е стартера. Колко допълнително се износва двигателя - това едва ли някога ще разберем.

Като гледам новите реклами на Опел Инсигния - 140 к.с. дизел поради старт/стоп и големите "иновации" със своите 1500 кг. харчел 5/100 градско и 3.5/100 извънградско. Разбира се както и нашият Пасат харчи по 6.5/100 градско. Някой във форума постигнал ли е такъв разход със своят автомобил ? (разбира се без да го тегли някой :mhihi ).




cekal
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 20 ное 2013 23:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1997

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот cekal » Пет 28 мар 2014 10:13


pavelar написа:Здравейте колеги,
Може ли да ме насочите към някой, който може да ми спре старт/стоп функцията.

Благодаря!!!


Колега, ясно е че те дразни тази функция. Предполагам повече от индикацията за поставяне на колана :c020 Вместо да мъчиш електрониката, след запалване на двигателя просто натисни бутона и потегляш. За около седмица ще ти стане навик и няма да й обръщаш внимание.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот nii » Нед 30 мар 2014 14:33


иии да е честит на колегата Mukot новия пасат :) :11 :11 :love.vw :beer :beer :welcome
една пиратска снимка, пресен та направо пари още:
Изображение


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 317
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот mukot » Пон 31 мар 2014 20:09


Много се извинявам, че забавих новината, но беше с транзитни номера. :neutral Днес получи първа регистрация и най-скоро ще кача повече снимки. :smile

Но за да не съм голословен ще споделя първо впечатление, след стотина километра пробег - много е къса първата скорост./Аз съм с ръчка/

По въпроса, обсъждан напоследък - старт-стопа го изключвам след като дам на контакт докато чакам да спре горивната помпа - нея я чувам на всички коли. Мисля, че поне докато се разработи е по-добре да не се ползва.

Тепърва ще пиша впечатления.


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот beboyan » Пон 07 апр 2014 23:53


Колеги от 3 дни ходя по мъките заради чистачките на Пасат Б7. Странно как и двете предни чистачки се скъсаха в един и същи ден, след 2 години и 2 месеца ползване и 33 000км. Първо реших да сменя само перцата със силиконови такива, естествено не стана. После реших да взема от Метро едни Валео, които се оказа, че страшно приличат на моите, но адапторчето им е шитоко 19 мм и става за Б6, но за Б7 вече адапторчето е отслабнало на 17мм и няма как да влезе. Върнах ги.

Четох из интернет и реших, че щом оригиналните чистачки са Бош ще си взема Аеротуин от Киров, днес ходих, момчето проверява и каза модел A979S е моят модел за 48лв комплекта (от порше изток казаха цена 87 лв с промоция/без промоция все една цена). Взех ги аз щастлив и доволен (бях без пасата) и сега ги пробвам да ги сложа и пак същата греда, адапторчето е отново 19мм. Пробвах да сменя адапторчетата от старите на новите чистачки, които иначе изглеждат идентично, но уви зъбчета, на които стои адапторчето са също с 2 мм по тънки и не става и дума за закрепване. Утре ще ходя да ги връщам, обаче на сайта на Бош в каталога просто няма друг модел за Пасат.

Ще съм благодарен за предложения, накрая ще трябва явно от Порше, но ей така за идеята искам да видя има ли алтернатива.

Дали случайно във ВагКом се пази история (дата и час) кога чистачките са поставяни в сервизен режим? Имам едно мое си подозрение - все пак чистачките на Голф 5 изкараха 4 години и 110 000 км, без да имат признаци за смяна.

Поздрави

пс. все пак някой няма ли идея за цената на тези супорти на задните спирачки, ще съм благодарен и за линк където мога да видя какво представляват, че търся в нет-а, но нещо не мога да зацепя кое от всичките чарколяци е супорт и каква му е функцията.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот dobrin » Вто 08 апр 2014 15:20


Поръчах си чистачки на Бош от maxcar.bg за моя Голф 5 и си паснаха перфектно. Не знам защо при теб се е получило така, но ако дадеш рамата и ги извадят по нея, едва ли ще има проблем с поставянето. Като цена ми струваха 37 лева, което е повече от добре.


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот beboyan » Сря 09 апр 2014 6:33


оказа се, че рамото на чистачката на б7 е широко 16 мм, а за б6 е 19 мм, като други разлики няма, но това е достатъчно за да са несъвместими. От КИРОВ на склад имаха само 5 от новите на цена 57 лв ломплекта, сега ще чакам да ги изтеглят от склада.

Моделът се казва A620S.

Моят съвет е да си запазите адапторчетата от старите чистачки, защото на тия бош зъбчето много крехко е захванато и лесно се чупи. - оказа се, че са несъвместими и няма как да се монтират оригинална основа на бош чистачка.

Последно се оказа, че бош чистачките са пълен боклук, особено за цена 58 лв. Зъбчетата се счупиха, оригиналните зъбчета са захванати с 5 пъти по плътна пластмаса. Основата на оригиналните също така е метална, а бош са с мека пластмаса. Силно препоръчвам да не си купувате тези боклуци.


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 317
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот mukot » Пет 18 апр 2014 21:13


Обещах да споделя още впечатления.
Първо - фактите: На 1300 км. съм, от които около 800 извънградско - по комп. среден разход -7,3.
Субективни впечатления - комфортна, тиха, меко возеща кола. Впечатленията за качество на изработката - високо ниво.
Първа вече не ми се струва толкова къса. Още имам колебания да карам ли постоянно с аутохолд. Вече съм сигурен, че е необходим при ел. ръчна спирачка и това е по-добро решение отколкото само ел. ръчна /като например при новия Кашкай/.
Ще продължавам да споделям тук за в бъдеще, но сега искам да попитам нещо:
Струва ли си да проучвам въпроса да си монтирам камера за заден ход? Предишната ми кола имаше и беше добре. :smile


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2390
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот StS » Съб 19 апр 2014 9:29


Мукот - аз имам 2 коли за сравнение, и едната има камера другата е с датчици само /парк-троник/, реално е въпрос на избор. Както те кефи. Мисля никой няма да ти каже -слагай задължително е. :cool Похвали се после


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот dobrin » Нед 20 апр 2014 22:27


Лично за мен, ако имаш монтиран парктроник/паркпилот, ми се струва ненужно.


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1721
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот imedarov » Пон 21 апр 2014 11:22


Може ли с ВагКом да се направи така, че след изключване на запалването, да има напрежение на гнездото на запалката?


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот nii » Вто 22 апр 2014 7:59


imedarov написа:Може ли с ВагКом да се направи така, че след изключване на запалването, да има напрежение на гнездото на запалката?

НЕ.

Но ако купиш едно кенче Пиринско ще ти направя да имаш напрежение и в трите запалки.

п.с. Айде за общо улеснение ще направя инструкция как да си ги активират желаещите:
1 - взимаме си студена бира
2 - вляво под волана виждаме този капак/чекмедже:
Изображение

3- отваряме го и с натискане НАГОРЕ на обозначеното със стрелка чопче го освобождаваме да падне надолу
Изображение

4- оглеждаме се за това реле номер 644
Изображение
трябва да го намерим на обозначеното със стрелка място (в моя случай вече извадено)
Изображение
Релето има "кукичка" горе вдясно (над цифрата 6)откача се трудно, отпиите от бирата и работете търпеливо.

5 като извадим релето, трябва да вкараме на мястото на тези пластини
Изображение

някакво мостче, например такова
Изображение
в моя случай използвах кабел 6кв.мм. и обувки тип вилица размер 5мм (най-мазно влизат в цокъла на релето).

и в крайна сметка да получим това:
Изображение

ако всичко е ОК, би трябвало при изключено запалване да имаме напрежение във всички 3 запалки.

при необходимост може да се извади кабелчето и да се мушне релето обратно :)


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот maimo » Вто 22 апр 2014 16:50


Ехее браво за инструкцията :th_up


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Нед 04 май 2014 8:07


Искам да ви разкажа една случка с мен от миналата неделя:
Преди два дена, в района на бензиностанцията на Лукоил на Константин Величков, само дете на около 7-10 г. въврвеше безгрижно между колониките и алеята за излизане. След 10 метра модерен татко, говорещ като зомбиран по Жи-Ес-Емче пристъпяше важно за да плаща в бензиностанцията. Спрях и ги пропуснах, след това потеглих - вече имаше две-три коли отзад. В този момент измежду колите "излетя" нещо, което в първия момент взех за куче - беше по-ниско от двигателя на колата. Автомобила спря сам и "аварийно". Оказа се, че е второто дете на "модерния" татко - най-много 3-4 годишно, което тичаше след баща си. При скорост от 10-20 км/ч имаше 5-10 см спирачен път. Аз нямаше да мога да спра, ако VW-то не беше направило това. Разбира се първото за което се сети бащата (и той е шофьор!) беше да се развика да си вървя по пътя и да не му правя забелжка.

Занимавам ви със случката по две причини:
ПЪРВО: Да ви кажа, че системата за предодвратяване на челен удар работи и спаси както живота на това дете, така и моите терзания докато съм жив, ако се беше случило нещо неприятно.
ВТОРО: Да коментирам пълната неадекватност и неспособност на част от младото поколение българи да отглеждат деца и опазват живота им. Както и да призова всеки от нас да си даде сметка, че "новите технологии", както могат да дадат много, така и могат да превърнат човек в заблуден парцал, загубил способността си за расъждение и дори чувството за самосъхранение.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот niks76 » Нед 04 май 2014 19:33


С VAS/odis пробвал ли си да деактивираш старт стоп системата?
vsds и то лицензиран на голф7 поне засега е гола вода,какво остава за пасат :rolleyes



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], petiop, plamen_gramatikov и 81 госта