Де-активиране на старт-стоп функцията
В неделя загубих около час при опит да изключа старт стоп функцията на колата, така както написах по-горе. Новините не са добри - не стана. След това няколко дена порових из някой места за информация. Ето резултатите:
Практически напъни: Битове указващи, че двигателя на автомобила е със старт/стоп функции има на следните места:
Модул 01 ENGINE --> BYTE 6 --> BIT 0 START/STOP SYSTEM INSTALLED
Модул 09 CENTRAL ELECTRONIC --> BYTE26 --> BIT7 --> ENABLING START/STOP FUNCTION
Модул 10 PARK/STEER ASSIST --> BYTE01 --> BIT1 --> START/STOP INSTALLED
Модул 17 INSTRUMENTS --> adaptation --> INDICATOR LIGHT FOR START=STOP OPERATION
Промяна на тези битове води до следното: Промяна в модул 10 (сервотроника) не води до забелжими промени. Промяна в модул 17 (таблото) води до изчезване на големия символ за старт стоп и съобщението когато двигателя спира и се пали поради старт-стопа. Аз съм махнал тази картинка от самото начало. Бит7 в байт 26 в модул 09 (борднес) е абсолютна измишльотина на VAGCOM. При дезактивирането му нищо не се случва със старт-стопа, но за сметка на това спират да пръска водата за измиване на предното стъкло, както и да се активира парктроника при движение назад, както и спира да действа камерата за заден ход. Изобщо искам да кажа, че ВАГКОМ въобще не е меродавен при европейските модели на VW ot 2 г. насам. Фирмата е американска. От моделна година 2012 VW слага старата генерация контролери в САЩ и ако нямате достоверна информация от друго място с VAGCOM можете да си потрошите колата. Най-интересното място е в модул 01 (ECU на двигателя). Ако махнете единицата указваща активност на старт/стоп функцията (байт 6 бит 0) този блок отказва да приеме промяната. Въпреки това бита очевидно е сложен там не само за красота. В същия модул има и адаптация с името START/STOP FUNCTION DEACTIVATEING. При използването на тази адаптираща функция колата писва, че има грешка в двигателя и по точно старт/стопа се е бричнал. При изваждане на ключа или запалване цялата "адаптация" се изпарява във въздуха и все едно никога не е правена.
Расъждения на глас: По различни форуми определено има интерес и опит за изключване на "мразената" от доста шофьори функция СТАРТ/СТОП. Първите опити за това датират от 2006/2007 г. когато се появява Ауди А6 с такъв двигател. По късно се явяват и А4 с такива двигатели. На Ауди "адаптацията" за изключване на старт/стопа е защитена с код (има го за много функции и на VW - за да не си потрошим колата поради неразбиране, но и за да не си доинсталираме някой неща сами). Аз предполагам, че за да проработи корекцията в модул 01 трябва да се спази някаква последователност или процедура - иначе какъв е смисъла да има такива битове. Както винаги официалното поведение на VW е най-интересно. Те свенливо отклняват всякакви желания и информация за изключване на старт-стопа. Мотивите са в повечето случаи неясни. В САЩ се бяха изцепили, че ако се изключел старт/стопа щял да се повиши разхода на гориво и това да компроментира официалните данни. Всички собственици на такива коли знаем, че "икономията" на гориво от тази функция е незначителна (по моя преценка под 0.5л/100 км градско). Има вече и първите отзиви на по-дълго използвали тази функция автомобили. Изненадващо за мен, почти при всички дефектира акумулатора (за 2 до 4 г.). Аз очаквах да е стартера. Колко допълнително се износва двигателя - това едва ли някога ще разберем.
Като гледам новите реклами на Опел Инсигния - 140 к.с. дизел поради старт/стоп и големите "иновации" със своите 1500 кг. харчел 5/100 градско и 3.5/100 извънградско. Разбира се както и нашият Пасат харчи по 6.5/100 градско. Някой във форума постигнал ли е такъв разход със своят автомобил ? (разбира се без да го тегли някой ).
Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
pavelar написа:Здравейте колеги,
Може ли да ме насочите към някой, който може да ми спре старт/стоп функцията.
Благодаря!!!
Колега, ясно е че те дразни тази функция. Предполагам повече от индикацията за поставяне на колана Вместо да мъчиш електрониката, след запалване на двигателя просто натисни бутона и потегляш. За около седмица ще ти стане навик и няма да й обръщаш внимание.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
иии да е честит на колегата Mukot новия пасат :)
една пиратска снимка, пресен та направо пари още:
една пиратска снимка, пресен та направо пари още:
- mukot
- Мнения: 317
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Много се извинявам, че забавих новината, но беше с транзитни номера. Днес получи първа регистрация и най-скоро ще кача повече снимки.
Но за да не съм голословен ще споделя първо впечатление, след стотина километра пробег - много е къса първата скорост./Аз съм с ръчка/
По въпроса, обсъждан напоследък - старт-стопа го изключвам след като дам на контакт докато чакам да спре горивната помпа - нея я чувам на всички коли. Мисля, че поне докато се разработи е по-добре да не се ползва.
Тепърва ще пиша впечатления.
Но за да не съм голословен ще споделя първо впечатление, след стотина километра пробег - много е къса първата скорост./Аз съм с ръчка/
По въпроса, обсъждан напоследък - старт-стопа го изключвам след като дам на контакт докато чакам да спре горивната помпа - нея я чувам на всички коли. Мисля, че поне докато се разработи е по-добре да не се ползва.
Тепърва ще пиша впечатления.
- beboyan
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Колеги от 3 дни ходя по мъките заради чистачките на Пасат Б7. Странно как и двете предни чистачки се скъсаха в един и същи ден, след 2 години и 2 месеца ползване и 33 000км. Първо реших да сменя само перцата със силиконови такива, естествено не стана. После реших да взема от Метро едни Валео, които се оказа, че страшно приличат на моите, но адапторчето им е шитоко 19 мм и става за Б6, но за Б7 вече адапторчето е отслабнало на 17мм и няма как да влезе. Върнах ги.
Четох из интернет и реших, че щом оригиналните чистачки са Бош ще си взема Аеротуин от Киров, днес ходих, момчето проверява и каза модел A979S е моят модел за 48лв комплекта (от порше изток казаха цена 87 лв с промоция/без промоция все една цена). Взех ги аз щастлив и доволен (бях без пасата) и сега ги пробвам да ги сложа и пак същата греда, адапторчето е отново 19мм. Пробвах да сменя адапторчетата от старите на новите чистачки, които иначе изглеждат идентично, но уви зъбчета, на които стои адапторчето са също с 2 мм по тънки и не става и дума за закрепване. Утре ще ходя да ги връщам, обаче на сайта на Бош в каталога просто няма друг модел за Пасат.
Ще съм благодарен за предложения, накрая ще трябва явно от Порше, но ей така за идеята искам да видя има ли алтернатива.
Дали случайно във ВагКом се пази история (дата и час) кога чистачките са поставяни в сервизен режим? Имам едно мое си подозрение - все пак чистачките на Голф 5 изкараха 4 години и 110 000 км, без да имат признаци за смяна.
Поздрави
пс. все пак някой няма ли идея за цената на тези супорти на задните спирачки, ще съм благодарен и за линк където мога да видя какво представляват, че търся в нет-а, но нещо не мога да зацепя кое от всичките чарколяци е супорт и каква му е функцията.
Четох из интернет и реших, че щом оригиналните чистачки са Бош ще си взема Аеротуин от Киров, днес ходих, момчето проверява и каза модел A979S е моят модел за 48лв комплекта (от порше изток казаха цена 87 лв с промоция/без промоция все една цена). Взех ги аз щастлив и доволен (бях без пасата) и сега ги пробвам да ги сложа и пак същата греда, адапторчето е отново 19мм. Пробвах да сменя адапторчетата от старите на новите чистачки, които иначе изглеждат идентично, но уви зъбчета, на които стои адапторчето са също с 2 мм по тънки и не става и дума за закрепване. Утре ще ходя да ги връщам, обаче на сайта на Бош в каталога просто няма друг модел за Пасат.
Ще съм благодарен за предложения, накрая ще трябва явно от Порше, но ей така за идеята искам да видя има ли алтернатива.
Дали случайно във ВагКом се пази история (дата и час) кога чистачките са поставяни в сервизен режим? Имам едно мое си подозрение - все пак чистачките на Голф 5 изкараха 4 години и 110 000 км, без да имат признаци за смяна.
Поздрави
пс. все пак някой няма ли идея за цената на тези супорти на задните спирачки, ще съм благодарен и за линк където мога да видя какво представляват, че търся в нет-а, но нещо не мога да зацепя кое от всичките чарколяци е супорт и каква му е функцията.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Поръчах си чистачки на Бош от maxcar.bg за моя Голф 5 и си паснаха перфектно. Не знам защо при теб се е получило така, но ако дадеш рамата и ги извадят по нея, едва ли ще има проблем с поставянето. Като цена ми струваха 37 лева, което е повече от добре.
- beboyan
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
оказа се, че рамото на чистачката на б7 е широко 16 мм, а за б6 е 19 мм, като други разлики няма, но това е достатъчно за да са несъвместими. От КИРОВ на склад имаха само 5 от новите на цена 57 лв ломплекта, сега ще чакам да ги изтеглят от склада.
Моделът се казва A620S.
Моят съвет е да си запазите адапторчетата от старите чистачки, защото на тия бош зъбчето много крехко е захванато и лесно се чупи. - оказа се, че са несъвместими и няма как да се монтират оригинална основа на бош чистачка.
Последно се оказа, че бош чистачките са пълен боклук, особено за цена 58 лв. Зъбчетата се счупиха, оригиналните зъбчета са захванати с 5 пъти по плътна пластмаса. Основата на оригиналните също така е метална, а бош са с мека пластмаса. Силно препоръчвам да не си купувате тези боклуци.
Моделът се казва A620S.
Моят съвет е да си запазите адапторчетата от старите чистачки, защото на тия бош зъбчето много крехко е захванато и лесно се чупи. - оказа се, че са несъвместими и няма как да се монтират оригинална основа на бош чистачка.
Последно се оказа, че бош чистачките са пълен боклук, особено за цена 58 лв. Зъбчетата се счупиха, оригиналните зъбчета са захванати с 5 пъти по плътна пластмаса. Основата на оригиналните също така е метална, а бош са с мека пластмаса. Силно препоръчвам да не си купувате тези боклуци.
- mukot
- Мнения: 317
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Обещах да споделя още впечатления.
Първо - фактите: На 1300 км. съм, от които около 800 извънградско - по комп. среден разход -7,3.
Субективни впечатления - комфортна, тиха, меко возеща кола. Впечатленията за качество на изработката - високо ниво.
Първа вече не ми се струва толкова къса. Още имам колебания да карам ли постоянно с аутохолд. Вече съм сигурен, че е необходим при ел. ръчна спирачка и това е по-добро решение отколкото само ел. ръчна /като например при новия Кашкай/.
Ще продължавам да споделям тук за в бъдеще, но сега искам да попитам нещо:
Струва ли си да проучвам въпроса да си монтирам камера за заден ход? Предишната ми кола имаше и беше добре.
Първо - фактите: На 1300 км. съм, от които около 800 извънградско - по комп. среден разход -7,3.
Субективни впечатления - комфортна, тиха, меко возеща кола. Впечатленията за качество на изработката - високо ниво.
Първа вече не ми се струва толкова къса. Още имам колебания да карам ли постоянно с аутохолд. Вече съм сигурен, че е необходим при ел. ръчна спирачка и това е по-добро решение отколкото само ел. ръчна /като например при новия Кашкай/.
Ще продължавам да споделям тук за в бъдеще, но сега искам да попитам нещо:
Струва ли си да проучвам въпроса да си монтирам камера за заден ход? Предишната ми кола имаше и беше добре.
- StS
- Мнения: 2390
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Мукот - аз имам 2 коли за сравнение, и едната има камера другата е с датчици само /парк-троник/, реално е въпрос на избор. Както те кефи. Мисля никой няма да ти каже -слагай задължително е. Похвали се после
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Лично за мен, ако имаш монтиран парктроник/паркпилот, ми се струва ненужно.
- imedarov
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Може ли с ВагКом да се направи така, че след изключване на запалването, да има напрежение на гнездото на запалката?
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
imedarov написа:Може ли с ВагКом да се направи така, че след изключване на запалването, да има напрежение на гнездото на запалката?
НЕ.
Но ако купиш едно кенче Пиринско ще ти направя да имаш напрежение и в трите запалки.
п.с. Айде за общо улеснение ще направя инструкция как да си ги активират желаещите:
1 - взимаме си студена бира
2 - вляво под волана виждаме този капак/чекмедже:
3- отваряме го и с натискане НАГОРЕ на обозначеното със стрелка чопче го освобождаваме да падне надолу
4- оглеждаме се за това реле номер 644
трябва да го намерим на обозначеното със стрелка място (в моя случай вече извадено)
Релето има "кукичка" горе вдясно (над цифрата 6)откача се трудно, отпиите от бирата и работете търпеливо.
5 като извадим релето, трябва да вкараме на мястото на тези пластини
някакво мостче, например такова
в моя случай използвах кабел 6кв.мм. и обувки тип вилица размер 5мм (най-мазно влизат в цокъла на релето).
и в крайна сметка да получим това:
ако всичко е ОК, би трябвало при изключено запалване да имаме напрежение във всички 3 запалки.
при необходимост може да се извади кабелчето и да се мушне релето обратно :)
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Ехее браво за инструкцията
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Искам да ви разкажа една случка с мен от миналата неделя:
Преди два дена, в района на бензиностанцията на Лукоил на Константин Величков, само дете на около 7-10 г. въврвеше безгрижно между колониките и алеята за излизане. След 10 метра модерен татко, говорещ като зомбиран по Жи-Ес-Емче пристъпяше важно за да плаща в бензиностанцията. Спрях и ги пропуснах, след това потеглих - вече имаше две-три коли отзад. В този момент измежду колите "излетя" нещо, което в първия момент взех за куче - беше по-ниско от двигателя на колата. Автомобила спря сам и "аварийно". Оказа се, че е второто дете на "модерния" татко - най-много 3-4 годишно, което тичаше след баща си. При скорост от 10-20 км/ч имаше 5-10 см спирачен път. Аз нямаше да мога да спра, ако VW-то не беше направило това. Разбира се първото за което се сети бащата (и той е шофьор!) беше да се развика да си вървя по пътя и да не му правя забелжка.
Занимавам ви със случката по две причини:
ПЪРВО: Да ви кажа, че системата за предодвратяване на челен удар работи и спаси както живота на това дете, така и моите терзания докато съм жив, ако се беше случило нещо неприятно.
ВТОРО: Да коментирам пълната неадекватност и неспособност на част от младото поколение българи да отглеждат деца и опазват живота им. Както и да призова всеки от нас да си даде сметка, че "новите технологии", както могат да дадат много, така и могат да превърнат човек в заблуден парцал, загубил способността си за расъждение и дори чувството за самосъхранение.
Преди два дена, в района на бензиностанцията на Лукоил на Константин Величков, само дете на около 7-10 г. въврвеше безгрижно между колониките и алеята за излизане. След 10 метра модерен татко, говорещ като зомбиран по Жи-Ес-Емче пристъпяше важно за да плаща в бензиностанцията. Спрях и ги пропуснах, след това потеглих - вече имаше две-три коли отзад. В този момент измежду колите "излетя" нещо, което в първия момент взех за куче - беше по-ниско от двигателя на колата. Автомобила спря сам и "аварийно". Оказа се, че е второто дете на "модерния" татко - най-много 3-4 годишно, което тичаше след баща си. При скорост от 10-20 км/ч имаше 5-10 см спирачен път. Аз нямаше да мога да спра, ако VW-то не беше направило това. Разбира се първото за което се сети бащата (и той е шофьор!) беше да се развика да си вървя по пътя и да не му правя забелжка.
Занимавам ви със случката по две причини:
ПЪРВО: Да ви кажа, че системата за предодвратяване на челен удар работи и спаси както живота на това дете, така и моите терзания докато съм жив, ако се беше случило нещо неприятно.
ВТОРО: Да коментирам пълната неадекватност и неспособност на част от младото поколение българи да отглеждат деца и опазват живота им. Както и да призова всеки от нас да си даде сметка, че "новите технологии", както могат да дадат много, така и могат да превърнат човек в заблуден парцал, загубил способността си за расъждение и дори чувството за самосъхранение.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
С VAS/odis пробвал ли си да деактивираш старт стоп системата?
vsds и то лицензиран на голф7 поне засега е гола вода,какво остава за пасат
vsds и то лицензиран на голф7 поне засега е гола вода,какво остава за пасат
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], petiop, plamen_gramatikov и 81 госта