Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Техническа и сервизна информация за Passat
agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот agent_kowalski » Нед 09 окт 2011 20:16


Колега позволи ми да изкажа някои мои разсъждения.Уважения и Респект за труда и темата първо.Искам да споделя нещо,макар като те чета моят опит особенно с по-нови коли да е нищожен спрямо твоя.
Последните ти изказваия за 4х4 ме хвърлиха надалече и на високо...защо..
Еми караш градско и разхода..ок всеки го интересува разхода,амасменил си 4 пасата доста нови за 4 години и се притеснваш дали едно 4х4 няма да ти вдигне разхода с половин литър?Друг би казал защо си си взел пасат и то 170 коня за градско,айде аз те разбирам и аз обичам големи коли независимо за какво дори да се возя сам,чувствам се по-добре.Това хубаво.
Това за гумите ме уби..на фона пак на 4 пасата за 4 години гумите..
Еми първо за коли с предно предните заминават по-бързо първо заради предаването,после заради спирането.Колите със задно горе долу еднакво се износват поне споед приятели,аз коли със задно не съм карал много.Та тука с 4х4 нещата ако се уравновесят с износването на гумите ще е супер.А и точно за градско би ти било най-полезно.Често малките улици не за разчистени,за катерене по тротоари и тн зимата 4х4 е безценно.За магистрала не би ти вършило толкова работа колкото в града.Аз ако съм дал толкова пари за колата и изобщо за коли в последните години изобщо не бих го мислил,това е много по-полезна екстра от всичките асистенти за следене на осева линия,за паркиране и подобни.
Поздрви




pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Нед 09 окт 2011 21:17


Радвам се че има хора, които им е интересна темата. Предполагам, че през седмицата няма много време за писане. Да отговоря (в обратен ред) на това което мога:
Към Агент Ковалски: По принцип взимането на всеки следващ автомобил не винаги е решение взето с безкрайно много рационални мотиви. И при мен е така. Освен това, когато мислим за това колко пари съм похарчил за автомобили да не забравяме, че съм продавал предишните. Тъй като в повечето случаи не съм притиснат от обстоятелствата да е необходимо да продам стария за да купя новия, винаги съм ги продавал изгодно. В същност първите два пасата купих и продадох на почти еднакви цени. Разходите ми бяха най-вече за застраховаката и малко "индивидуално напудряне". Що се отнася до 4х4. Аз съм имал възможност да използвам такива коли (БМВ и Ауди) и си мисля, че при тях целта е по-устойчивото набиране и движение по магистрали, а посоката не е Offroad или Бояна и Драгалевци в годините на Софянски и Батман. То и така е направено това 4х4 с отношение 70:30 и т.н.и за мен би имало разлика няколко пъти годишно. Разходът наистина се вдига, а него го виждам всеки ден.

Към Танцуващия Ники. Предлагам за разхода да говорим повече като мога да ви предоставя данните които имам натрупани. Искам да кажа, че във VW май има две системи за формиране на показания на тъй наречения бордови компютър. Едната е много, много по-сложна и двигателя е накичен с датчици. Другата се влияе най-вече от показанието на "часовника" отчитащ колко е пълен резервоара. Коя от двете системи е инсталирана се разбира от позициите за адапатация на Инструмент клъстъра. Всичките ми пасати са с "по-простата" система. При Б7 в момента разликата ми е между 0.7 и 1 литър за 100км. независимо дали градско или извънградско. При стария Б6 беще 0.5 до 0.7 литра на 100км. като при зареждане в чужбина ставаше почти 0 (ще видите от данните). След като го коригирах (немецът е предвиди това) стана 0.05 до 0.2 за българските условия. Що се отнася до лъжене на бензиностанции - да аз съм забелязвал многократно такова, включително изливане на няколо литра в отделна тубичка, ако оставите младежа и отидете да плащате на касата. Бензиностанции които доказано и перманентно лъжат в количестовото са тези на ОМВ на Цариградското шосе преди разклона за Младост и Лукоил след караулката на Цариградско (където последният път заредих 72 литра на Б6 при 70 л. резервоар и поне 5 литра вътре). Не мога да кажа, обаче че са ме излъгали на бензиностанция, когато компютъра показва 4,9л/100км а "от капачка до капачка" излиза 5,8л./100км.

Ще напиша как е предивдено да се прави "калибрирането" - т.е. компютъра на MFA да показва толкова колкото гори колата (по "метода откапачка до капачка").

Към всички за старт-стоп системата: За да се активира старт-стоп "ситуацията" в книжката на колата са посочени 18 условия, като се почне от сложен колан на водача и се свърши с "колелата да не са завъртяни на голям ъгъл". Двигателят спира понякога дори когато е току що запален. При включен климатроник също спира но пали много по-бързо, без да чака ние да потеглим.

За чистачките и сензора за дъжд. Очевидно се влияят от околната осветеност. Най-зле работят в преходния период. Отделно при гаснене на двигателя очакват да наберем някаква скорост и тогава възстановяват нормалната си работоспособност. Интересно, че това е така на всички френски и немски автомобили. Латентното време при Б7 е малко намалено (по мое субективно схващане). Трябва да проверя обаче дали сензора е същият. Той се влияее и от типа на предното стъкло (в него се програмира с какво предно стъкло сме и ако не е зададено правилното става доста неадекватен).

За разхода на място. Ще говорим като стигнем до това. Да кажа само, че моите коли с ръчни скорости на място горяха 0.4-0.5 л/час без климатик и 0.6-0.8 с климатик) а автоматиците горят 0.7-0.9л/час без климатик (и 1.0-1.2 с климатик лятото). Ако се включи и изгарянето на DPF филтъра (абсолютно скрито от водача действие) разхода става 1.3-1.5л/час с климатик и при Б7 това се случва много често.

Последна промяна от pavel_andreev на Нед 16 окт 2011 22:51, променено общо 2 пъти.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот agent_kowalski » Нед 09 окт 2011 21:27


Прав си по-принцип.Аз говоря от личен опит.По принцип дори с хубава кола ,със супер гуми,системи и работи винаги като завали,или на сняг и тн карам една идея по-леко и внимателно.Излизал съм от Хемус минлата година с една а6ца 2007ма при един много проливен дъжд със 130,където друг път при подобен дъжд с кола без никакви системи дори без абс съм карал със 120 и не е мърдала.Уж системи,есп-та работи ама пак законите на физиката си важат.Не че товага 4х4 би ми помогнало,но най съм усещал нужда от него в София и то точно зимно време на неизчистени улици.Може и с нови гуми да съм,но понякога среш на някоя пряка да направиш път на някой или да се разминете и после няма тръгване 5 минути.Ако имаше някой да те "бутне" отзаде ще си спестиш малко псувни и време.Никога не съм затъвал или стигал до вериги,но се случват моменти така на затъване и се иска малко време и пинизи докато тръгне човек :) В такива моменти съм си мечтал за 4х4 :)
Иначе с изказването за гумите не съм искал да те засегна.В смисъл точно това си мислех ,което и споделяш.За да продадеш една кола и да си купиш още по-нова това не е защото си закъсал за пари, и точно заради това се усмихнах на написаното за износването на гумите.
Поздравления още веднъж за прекрасната тема и за времто,което и отделяш.Чета я с голям интерес :beer


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот kristianatanasov » Пон 10 окт 2011 6:58


Поздравявам колегата за темата.....
Полезна информация,добре поднесена.
Едно е да четеш анализа на колега собственик на такава кола,друго е да четеш статията на някой журналист който просто преписва техническите данни и фантазира над тях!БРАВО!


Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот luciuz » Сря 12 окт 2011 18:29


pavel_andreev написа:По нататък за:
- Навигация и музики.
- Телефонни модули – „Low” (стандартен), High (PLUS) и Premium.


Аз да подсетя, че чакаме тези неща:)

Още повече, че във версия 8 най-после има карта и на България.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Съб 15 окт 2011 9:05


МУЗИКИ И НАВИГАЦИЯ - 1
Като всеки уважаван производител на автомобили от (след) втората половина на 20-ти век и VW имат концепции за озвучаването на своите автомобили. В днешно време музиките (малко изненадващо) са съчетани с навигационни устройства. Спомням си времето когато за грамофон и телефон в колата се говореше само в романите и по филмите. Днешният грамофон (CD-то) в автомобила е демоде, а всяка истинска блондинка с книжка отпреди месец може да паркира само и единствено, като говори по „ай-фон”.

Музиките и навигацията във VW са типично немско техническо творение – като хардуер, като софтуер, като концепция за развитие и като концепция на правене на бизнес. Искам да кажа само, че (бих искал да е така) гледам не описваните от мен неща не само с погледа на ненаситен консуматор, но и често като възторжен свидетел на постиженията на инженерната мисъл, успяла да запази човешко-рационалното в себе си. Тъй като аудио техниката ми е хоби вече 30 години, би могъл да разсъждавам още много но ще спра дотук.

VW Пасат Б6 и Б7 стандартно се оборудват с по осем говорителя. Намират се във всяка от вратите – малък високочестотен и по-голям средно- и ниско-честотен. Тези говорители, въпреки, че са хартиени, осигуряват значително по-добро качество на звука от което и да е Пежо, Мазда или Тойота със „серийни музики”. Имам усещането, че при Б7 се монтират малко по евтини говорители в сравнение с Б6 (не знам какви са, ако някой има информация?). Възможни са два „по-луксозни” варианта – Volkswagen Sound – 10 говорителя (в предните врати има още по един самостоятелен средночестотен говорител) с отделен 8 канален усилвател и DYNAUDIO Confidence – пак 10 говорителя и 10 канален усилвател със собствено стъпало за всеки говорител. Първият осигурява 300 вата мощност а вторият 600 вата. Разбира се тези ватове са „автомобилни” и говорителите в колите са такива със значително занижена характеристична чувствителност – в противен случай всички намиращи се в такъв обем с такова озвучаване биха оглушали още при първите акорди на каквато и да е музика. И двете луксозни системи са доста скъпи (1456лв. и 2571лв. при покупка с нов автомобил), като това е отчасти оправдано от сложното окабеляване между централното устройство, усилвателите (под седалката на водача) и индивидуалните кабели до всеки говорител от усилвателите. Освен това тези кабели са с доста голямо сечение предвид големите токове през тях за да захранят дву-омовите нискочестотни говорители. Ако всичко това ви се е видяло скъпо, компромисен вариант е поставянето на събуфер с разумни размери (най-лесно в багажника). Според мен за нормално слушане (дори на класическа музика) еднаква работа вършат като китайският Thunder (110лв) с вграден усилвател така и претенциозен (няма да казвам марка за да не разсърдя някой) 200-400 ватов „марков” екземпляр боядисан в зелено и светещ във виолетово със отделен 1000 ватов усилвател, еднофарадов кондензатор и златни клеми (може би има вече с инкрустации от камъни Сваровский).

За да свирят всичките тези говорители трябва да има централно устройство осигуряващо някакъв звук - руснаците го наричат магнитола. В Б6 до края на 2007 година на „въоръжение” бяха три вида такива устройства RCD300 (радио-CD), RCD500 (радио-CD-changer 6 диска) и RNS500 (MFD-2 – навигация в два варианта с CD устройство или DVD устройство) . През 2008 година се появи генерация устройства RCD310, RCD510 и навигациите RNS510 и RNS810. През 2010 г. имаме още нови устройства, които не се инсталират в Пасат а именно RCD210, RNS310, RNS315 и RCD550 и RNS850. Последните две се инсталират на новия Туарег и са представители на следващата генерация устройства (за която можем да говорим в друга тема ако някой го интересува). Повече информация за всички устройства има тук. http://www.my-gti.com/719/differences-b ... he-rns-510

И така на днешният Б7 има стандартно RCD310 който представлява едно много добър „двоен” радиоприемник (вижте по-долу) и CD-плейър със синьо-черен дисплей и 2DIN лицев панел, който може схематично да показва дори картинка от „визуален” парктроник. Срещу 505 лева при покупка на нов автомобил (или 600 до 900 лева „aftermarket”) получавате RCD510. Огромният брой новозакупени Б6 и Б7 в България и Европа са екипирани имено с това устройство. Има 6.5” TFT тъч-скрийн дисплей 400х240 пиксела, двоен радио тунер, CD-чейнджър за 6 диска възпроизвеждащ дори MP3 и WMA файлове, Слот за SD карта (вкл.SDHC) от която може да се възпроизвеждащ MP3 и WMA файлове и M3U плейлисти. Произвежда се в два варианта. На първият може да се добави DAB тунер (цифрово радио), което в България в момента би хващало „Хоризонт”. Вторият вариант има видео вход и се инсталира на коли с камера за движение на заден ход. RCD310 и RCD510 позволяват включване към тях на различни Bluetooth модули на VW („свободни ръце” при говорене по GSM) и различни мултимедийни модули на VW и други производители обикновено намиращи се в жабката като външни CD-чейнджъри, интерфейси за i-Pod или просто USB интерфейс за възпроизвеждане на музика. RCD510 с видео вход позволява включването и на телевизионен тунер. И двете устройства имат вграден усилвател с мощност от „истински” 4х20W и комуникират с CAN-магистралата на автомобила.
Най-луксозният вариант за Б6 и Б7 (както и за почти всички автомобили на VW) е устройство RNS510. Цената при покупка с нов автомобил е 3873лв. Aftermarket 1200-1700лв. Във вариант с 8” дисплей (RNS810) се инсталира на Файтон. С други лицеви панели се инсталираше на Туарег до средата на 2010 година. Същото устройство ще имате и в Бентли, Ламборгини и много от последните или предпоследните моделите на Порше. Новата генерация, налична за сега само на Туарег (RNS850) и евентуално RNS550 за другите VW модели, макар и хардуерно да е различна (устройството е разделено на различни модули – дисплей, ДВД четец, управляващ блок и т.н.) е концептуално и софтуерно съвместима с RNS510. На практика навигацията за RNS850 е същата като на RNS510 като могат да се визуализират 3D сгради (има в i-Go и в Гармин от години), които в България VW ще пусне след 10 години. Инсталирането на нова карта обаче е доста „оключено”.

RNS510 съдържа в себе си двоен радио-тунер, DVD устройство, HDSC картов четец, цветен дисплей 800х400 пиксела, навигационна система, TMC2 приемник (за трафик информация), Твърд диск с обем 30 или 45GB с данни за карти и записана музика и усилвател 4х20W, който обаче е значително по-добър от усилвателите на RCD310 и RCD510. Двойният „diversity” тунер използван от VW в много от устройствата им представлява на практика два отделни радио тунера всеки свързан към отделна антена. При слаб сигнал приеманото от двата тунера позволява „реконструирането” на краен качествен сигнал чрез данните от двата тунера. При нормален сигнал вторият тунер сканира целият обхват с цел формирането на списък с всички достъпни радиостанции, RDS данни, TMC данни или автоматичното превключване на същата програма но от по-близък предавател . Запомнят се до 24 FM станции и 6АМ. DVD устройството се използва за зареждане на нови карти, обновяване на софтуера, възпроизвеждане на DVD-а и възпроизвеждане на CD-та или MP3 и WMA файлове. Както вече написах на няколко места във форума, ако се използва често за музика и видео има опасност устройството да се износи и да престане да чете дискове. Чувам, че вече може да се ремонтират (подмени лазерният диод) в България. При възпроизвеждане на видео при скорост от над 5км/ч екрана картината се изключва и има само звук. До скоро проблемът се преодоляваше със специално устройство включващо се между CAN шината и RNS510 (което прихващаше и подменяше пакета за CAN-скоростта на автомобила). Сега нещата са „по-напред” и е възможно препрограмирането на RNS510 да изключва картината при скорост над … …300км/ч. Отключването е както за DVD видео, така и за телевизионна картина ако имаме ТВ тунер. В чужбина вълненията около това „откритие” са под „кодовото име” VIM (Video-In-Motion). Ако някой се интересува да пита (техниката за VIM e „oвладяна” в цялост). Към RNS510 могат да бъдат включени много други модули (устройства).

От задната страна има три куплунга (освен тези за говорителите и антените). През първия може да се включи външен CD-changer. Имам оригинален такъв който седи в жабката, горе. Освен това, чрез този куплунг могат да се присъединят редица аудио устройства (интерфейс за USB, iPOD) от много производители. Включените устройства се управляват от RNS510 и се появяват в менюто Медия (могат да се спират, пускат, превъртат, разглежда каталога с песни, изобразява информация за песента, изпълнителя и ъ.н.). През втория куплунг може да се включват различни Bluetooth модули, както на VW така и на някой други производители. Ще бъдат разгледани по-долу. През третия куплунг може да се включат аудио/видео устройства като телевизионен тунер, камера за заден вход, външно DVD устройство (или всичките заедно). За съжаление, на RNS510 нарочно няма монтиран традиционния вход за комплексен видео-сигнал, а има монтиран специален „многожичен” интерфейс с цветоразликови и синхронизиращи сигнали. За да можете да вкарате видео сигнал в устройството ви е необходим тъй наречения мултимедиен интерфейс. Оригиналните модули на VW съдържат този интерфейс в себе си и позволяват „каскадирането” му (ТВ тунера се включва в камерата за заден ход ако ги има и двете). Можете да си купите отделно ММИ интерфейс например от KUFATEC или DIETZ (гледам, че за ужас на „дълбоко-оключения” RNS850 и за него са извадили MMI). Тук е момента да си припомним, че живеем в бананова република, в която през пролетта бе спряно излъчването на още не пуснатото официално цифрово телевизионно разпространение и никому неизвестна словашка фирма изгради покритие на България с MPEG-4 предаватели за телевизионен сигнал. 90% от автомобилните ТВ тунери (и 80% от домашните телевизори) не могат да декодират този сигнал. Освен това самите телевизии не желаят разпространението на своите програми чрез гешефтарския мултиплекс. Резултатът – България е единствената държава в Европа, която в момента е без наземно телевизионно разпространение. Има няколко аналогови станции с отвратително качество и нищожно покритие (там бил плащал Булсатком за да е така ?!) и 16 цифрови MPEG-4 канала (с лошо покритие) по които се излъчват две „програми” – повтарящ се фрагмент от БТВ и нещо от телевизията на фамилия Кръстеви. Аз имах ТВ тунер в моят предишен Б6 и той работеше без прекъсвания със много добра картина докато от Копитото се излъчваха 6-те MPEG2 канала (до пролетта).
Всички интерфейси на RNS510/RCD510/RCD310 са съвместими с тези на устройствата от предишната генерация (има разменен пин на куплунга на CD-чейнджъра).
--- следва продължение ---


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот bnick » Съб 15 окт 2011 11:14


pavel_andreev написа:VW Пасат Б6 и Б7 стандартно се оборудват с по осем говорителя.


Една лека поправка от мен. Б6 с нива на оборудване Trendline и Comfortline са серийно с по 4 говорителя в предните врати. Highline е серийно с 8 говорителя. За Б7 не съм се интересувал


Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот luciuz » Нед 16 окт 2011 22:30


pavel_andreev написа:МУЗИКИ И НАВИГАЦИЯ - 1 ....



Това ми мнение си е чист спам, но просто не мога да се въздържа да не ти "стисна виртуално" ръката:) Описанието за мултимедийната част е просто уникално, а е само 1/2 :)

Искрено съжалявам, че няма +/- опция за мненията (както напоследък стана модерно да се слагат на коментарите по разни сайтове) за да ти нацъкам плюсчета :да:


hobby01
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 19 окт 2011 2:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Canada

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот hobby01 » Сря 19 окт 2011 3:35


Наистина рядко срещан коментар и всеобхватно обяснение във форума.
Благодаря и честито.

Искаще ми се и на мен да го сменя моя 2008 WAGON (VARIANT) с B7 WAGON (VARIANT), но поради глупавата идея на VAG ( според мен) качество за сметка на количество, тук в Канада, ще пропусна Б7


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Сря 26 окт 2011 22:23


МУЗИКИ И НАВИГАЦИЯ - 2
За нея е писано във форума в няколко теми. Вижте например viewtopic.php?f=12&t=238397 и viewtopic.php?f=12&t=286789. С риск да повторя някой неща ще изложа отново моето виждане и мнение. Повторението е с цел получаване на цялостна завършеност на настоящата темата и се надявам да не разгневи грижещите се за този форум.

Освен аудио/видео възможностите описани в първата част, RNS510 e (най-вече) навигационно устройство. Разработва се от Continental Automotive GmbH и се произвежда в Чехия. Използван е Power PC процесор. Има засега известни 5 версии - A и B с TFT дисплей, C – с LED дисплей и по-бърз процесор, D-версия с 45Гб HDD и F и H версия излезнали в края на 2011 г. Има множество версии на Firmware, като някой от тях са „бета” а някой са „окончателни” за дадена фамилия. Най-новата версия е 3980, като тя не работи на устройства от A версия. Тези устройства използват Real-time операционна система в смисъла на това понятие за промишлена такава, което рязко контрастира с натрапваните в последните десетилетия на Света Windows-подобни (и техните „покет” версии). Резултатът е, че за три години ежедневна експлоатация не съм видял нито един път устройството да блокира, „забие” и изобщо операционната система да се срути (да извади „син екран” ).

Потребителският интерфейс е проектиран да се използва от хора, които шофират – всичко е достатъчно голямо и ясно, не е необходимо да се взираме дълго в екрана рискувайки да катастрофираме. Основните функционални модули (Радио, Мултимедия, Телефон, Карта, Навигация, TMF (трафик информация), Настройка) се извикват с „хардуерни” бутони а вътре в тези модули се работи чрез „графични” бутони и touch screen дисплея. Ситемата може да се рестартира чрез едновременно натискане на двата бутона за превъртане (горе вляво) и бутона “I” (версия А и Б) или “*” версия C и D. Задържането на бутона Setup води до поява на сервизно меню за състоянието на тунерите на устройството. Задържането за около 20 сек води до появата на вече по-сериозно сервизно меню чрез които могат да се видят много неща по музиката и навигацията. Самата карта има три вида представяне 2D, 3D и 2D –топографско (ако карта е от диск на BMW последното го няма). Мащабирането се извършва чрез дясната ръкохватка (врътка, потенциометър - в същност е ъглов енкодер), но може да се извърши и чрез плъзгач или чрез гласова команда. Има автоматичен режим, който увеличава детайлите при достигане точка за „маневриране” (смяна на улица) и увеличава мащаба при увеличаване на скоростта. Има и режим за представяне на целия маршрут в един екран, както и режим „изглед от ракета” при който временно и плавно се увличава мащаба за да се ориентираме къде сме точно и след това се връща обратно. Освен това има пет вида самостоятелни (насложени отгоре) прозорци които извеждат информация за: GPS-а (географска ширина, височина и надморска височина, приеманите и вижданите спътници); Компас; Маньовърен лист; Самостоятелна карта, която може да е или много подробна спрямо тази на основният екран или много едромащабна спрямо основната и др.; Карта на целия маршрут ако сме в режим на навигация. Устройството извежда върху картата POI (интересни точки) които могат да са паркинги, ресторанти, магазини и т.н. Може да се конфигурира кои точно категори да бъдат показвани за разлика от Garmin където критериите се съобразявали с желанието на съпругата на отговорен директор (слухове но хаосът е пълен там), която не обичала претрупани карти. От версия 3900 може да се добавят потребителски точки, които се зареждат през SD картата. Аз съм си добавил като такива Фиксираните полицейски камери, Полицейски засади, Всички ЖП и Автобусни гари, Туристически хижи и известно количестово ресторанти. Чрез друг бутон може да се управлява частично радиото или мултимедийният източник без да излизаме от екрана на картата.

По-долу ще си позволя да „препечатам” част от нещата за които съм писал в темата за навигация. Фабричната навигация в колата има много предимства при шофиране. Например точно този модел (RNS510) има следните:
- Голям 7 инчов 800х480 дисплей и много добра графика проектирана за шофиране (а не за техничарски демонстрации)
- Липса на кабелчета и адаптери затрупващи таблото и краката
- Несравнимо по-добър звук от аудио уредбата добре вписващ се с останалите неща издаващи звуци (радио, MP3, DVD, TV)
- Много по-добро GPS покритие (при вградена в задното стъкло или на покрива GPS антена)
- Много добра Bluetooth реализация с прехвърляне на адресни книги, списъци с разговори и т.н. абсолютно несравнима като качество с каквото и да е допълнително монтирано устройство
- Продължителна работа без GPS покритие (чрез данни от положението на кормилото, вграден акселарометър и скоростта на автомобилиа) напр. в дълги тунели (в България няма такива), паркинги на молове, малки улички с голяма растителност – центъра на София
- Директно набиране (с едно докосване) на телефонните номера на POI (заведения, хотели)
- Гласово управление както на навигацията, така и на музиките и избирането с GSM-а

Картата на Европа е разделена на 2 части за Източна и Западна Европа. Навигационен диск може да се закупи в България за 600 лв и в Европа за около 240евра. Може и да се изтегли някоя версия от Интернет. По принцип устройството може да работи с две карти – една записана на твърдия диск и друга, която е поставена в DVD-то. От края на август 2011 г. се появи версия 8 на картата за Източна Европа. Покритието на България е много добро. На практика не се отличава от това на "западните държави".
Има данни за всички градове и села. Освен местоположението на улиците има и данни за:
- Максимално допустимата скорост за всяка отсечка (както в градовете така и извън тях) въведена според мен прецизно. Показва се като знак за ограничение на скоростта в горния десен ъгъл;
- Броя и организацията на пътните платна, което води до включване на съветника за престрояване преди завой;
- Данни за еднопосочните улици (показва ги със стрелкички върху самите улици);
- Топографски данни за цялата страна (различно оцветяване в зависимост от височината);
- 27640 интересни точки за България (POI) -гари,училища, хотели, пощенски станции, банки, паркинги, хотели, ресторанти, магазини, сервизи на VW и др. заедно с техните адреси, телефони и др. данни (ако имате bluetooth модул "колата можете веднага да ви свърже" например с ресторант или болница и т.н.). Във всички населени места може да се търси местоположение по адрес или пресечна улица. Не може да се търси по пощенски код в България.
- Данни за железопътните трасета;
- Данни за реки и водни пътища.

Добрите новини не свършват. Във версия 8 има (за пръв път) много добро покритие и на Румъния, Сърбия(!), Хърватско и Македония. Гърция, знаете я има отдавна, но сега най-после са оправени магистралите преди Солун.

Какво няма или в момента не е добре ?

- Не знам какво е направено със системата за трафик информация. Или транспондера на Jazz FM не е въведен или няма "оторизационни кодове" (по принцип навсякъде в Европа VW плащат за своя сметка тези абонаменти за техните навигации и от собствениците на VW не се изисква допълнителни абонаменти).
- По-фундаментален проблем е изписването на Ulitca или Bulevard пред всяко наименование на улица или булевард. Резултатът е, че съдържателната информация (самото име) не може да се събере нито на MFA (дисплея пред шофьора), нито в прозореца на компаса, а понякога и на картата. Добре, че търсенето не е свързано с тези "представки".
- Разбира се голям и труден за обсъждане с VW е проблема за кирилизиране на улиците и географските понятия. Да не губим надежда - руснаците успяха да го постигнат. В тази версия 8 (а също и 7.2 ЕЕ) населените места и улиците са изписани на руски и с кирилица. Покрай това и ние получихме пълна кирилизация на RNS 510 както и на MFA дисплеите на VW.

TMF. Система за трафик информация. RNS510 има вградена версия 2 на тази европейска система. Това означава, че устройството разпознава и визуализира на картата информация за катастрофи, затворени пътища, задръствания и др. Например за задръствания се появяват няколко триъгълни знаци с коли върху съответния пътен участък. При навигация устройството отчита тези препятствия и ги заобикалия. Дори без навигиране инфомрацията е полезна. Освен това самите TMF съобщения могат да се видят и прочтат влзиайки в този „модул”. Разбира се приемат се и галсовите предупреждения на TMF1. Наживо съм виждал работата на тази система в Италия и Франция - впечатляващо е. Освен това RNS510 изчислява доста по-точно времето за пристигане до целта при функционираща такава система. В България също има експериментално излъчване на такива сигнали на 105 MHZ но както виждам транспондера не е зададен от VW в устройството.

MFA (мултифункционалния централен дисплей) и RNS510
. Устройството активира две допълнителни “собствени” менюта на този дисплей. Първото изобразява компас под който се изписва името на улицата по която се движим в момента ако не сме в режим на водене до целта и символите за навигиране и разстояните до поредният маньовър ако сме в режим на навигация. Вторият екран съдържа информация за аудио/видео просвирваното съдържание. Управлението е чрез бутоните на волана. RNS510 поддържа както протокола на по-стария червно-черен дисплей (до 2009 г.) така и новите бяло-черни или цветни дисплеи (BAP протокол). Превключването е чрез VAG-COM или VAS.

Гласово управление. RNS510 може почти напълно да се управлява чрез гласови команди. Това управление обхваща всички модули (радио, мултимедия, карта, навигация, настройка). За целта устройството „прихваща” микрофона на телефонния модул, намиращ се в решетъчните конзолки на тавана. За сега системата разпознава много добре команди на немски, английски, чехски и полски. За съжаление дава указания на руски но не разпознава команди. Активирането става или чрез бутона с микрофонче на волана (или звездичка на стария воалн) или чрез бутона „*” на самото устройство. Ако има телефонен модул трябва да се дезактивира гласовото управление на този модул (чрез VAG-COM и модул 16 Steering wheel).

Телефонни модули
. Винаги съм се чудил защо в България има толкова много хора в скъпи коли, които стискат в ръката GSM-и говорят по тях като препарирани по време на шофиране или паркиране, когато има създадени толкова съвършенни и функционални GSM модули за коли. Например модулите High и Premium в Б7 позволят ултра конфортно говорене без облъчвеане с GSM, което работи със собствен предавател и антена изнесена извън купето увеличаваща многократно покритието на мрежата, не хабяща батерията на телефона, пълен достъп до телефонната книга, конферетна връзка, получаване и изпращане на SMS-си и четенето им на глас, гласово управление включително набиране на номер или избор от телефонната кига и др.
VW произвежда поредица от телефонни модули за своите автомобили, които са еднакви за Шкода, Сеат, VW и Audi (а най-вероятно и за Порше и Бентли) и обикновено се намират под предната пасажерска седалка. Те се различават със своите функционални възможности и с това на кой вид MFA дисплей могат да визуализират информация. Най-простите от тях не визуализират информация, но имат собствено гласово управление. Работят чрез възпоризвеждане на звука от телефона чрез радиото или мултимедийната система. Такива са завършващите на 168 и 169 и са произвеждани май някъде до 2007 г. Следващата генерация (завършва на 729 от буквата зависи какъв дисплей се управлява) може да визуализира телефонната книга и информация за мрежата и да се управлява чрез RCD510 или RNS510, както и от кормилото и MFA. Съдържанието на адресната книга и регистрите за проведени разговори се прехвърлят първоначално в телефонния модул и се синхронизират при всяко ново свързване ако има промяна. Следващата генереация (завършва на 730) използва rSAP протокола (дистанционен SIM ) и на практика представлява автономен GSM апарат със собсвен предавател, който просто извземва GSM картата от свързания телефон. Модулът е в състояние да осъществява аварийна връзка без да имате GSM със 112 или с VW сервизна служба (няма в България). Работи и в тунели и на места с лошо покритие. Антената е на покрива (ако имате навигация) или в задното стъкло. Освен това, този модул може да приема и изпраща SMS съобщения и да чете на глас получаваните – с малко по-голямо въображение се разбират и тези написани на български език. Наличието на телефонен модул позволява директното избиране на телефон на заведение, хотел и др. от POI-тата на навигационата система. Тези модули поддържат и A2DP протокола, който позволява куплирането с MP3 плейъри или GSM апарати чрез bluetooth. На практика можете да свържете своя GSM апарат за използване като телефон и същият или друг GSM за просвирване на музика. При това RNS510 (RCD510) ще управляват основните функции на този плейър (старт, стоп, превъртане напред и назад и др.). В мултимедийното меню се появява допълнително устройство и бутон BT-Audio. Дори е възможно автоматичното стартиране на такова сдвоено устройство - т.е. ако музикална девойка се метне в автомобила още с влизането, без пипане на каквото и да е копче ще се подкарат парчетата записани на телефона и. :)

За информация за произвежданите до момента (април 2012 г.) телефонни модули, моля вижте тук: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... trofitting

Очевидно, тази вечер е невъзможно да ви разкажа всичко което съм научил за RNS510 :) .
Спирам до тук. Ако някой нещо го интересува да пита.

Последна промяна от pavel_andreev на Вто 01 май 2012 7:51, променено общо 7 пъти.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот dobrin » Чет 27 окт 2011 23:03


Колега, следя темата от самото ѝ начало и мога само да те поздравя за изписаното до тук.
След като я завършиш, ще се опитам да я систематизирам в отделно твое мнение (ще го обсъдим на ЛС) и ще бъде закачена във FAQ темата.

Едно питане. В моя Пасат има Handy Vorbereitung Premium или на български подготовка за телефон Премиум с клавиатурата, която излиза от таблото. Освен, че свързвам един телефон чрез Bluetooth, имам и приставка за включване на телефон, която е монтирана в подлакътника. Управлението на прикачения чрез Bluetooth телефон става от бутоните на мултиволана, както и чрез излизащата от таблото клавиатура. Но така и не можах да разбера има ли начин и какъв е той за управление на телефона, който се монтира на стойката в подлакътника (монтирал съм съответстваща на устройството Нокия). Има налични горе до плафона три бутона, но не видях начин да ги задействам или да са свързани с управлението на другия безжично през Bluetooth свързан телефон.
Някакви идеи?!


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Пет 28 окт 2011 0:42


Това е предишният вид Премиум. Той е проектиран по времето на RCD300/RNS500 когато тези устройства не са могли да изборазяват на екрана клавиатурата за набиране (затова има излизащата от чекмеджето) и адресната книга. Аз имам по-малко опит с този вид модули. Въпреки това - бутоните от горе могат да се активират/деактивират според мен от блок 16 (кормилото) но трябва да погледна как беше. Бутоните върху нещото в подлакътника в същност дублират тези на тавана и най-полезният е този със звездичката с който може да се отговаря на повикване или да се отхвърля разговор ако се задържи. Иначе това в подлакътника е просто зарядно устройство (не съм съвсем сигурен). Ако имаш RCD510 или RNS510 е най-добре да смениш този модул за да има управление от тези устройства чрез touch screen. Цените на '729 и '730 модули драстично спаднаха през 2011 г. и чух че се намирали на по 150 лв. Какво е кормилото ?


Потребителски аватар
inzovo
Мнения: 1128
Регистриран на: Нед 25 май 2008 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот inzovo » Пет 28 окт 2011 0:49


Адмирации за подробната тема колега :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Чудомир » Пет 28 окт 2011 10:12


Аз също следя темата от началото и искам да те поздравя за детайлната информация. Личи си, че познанията ти далеч надхвърлят нормалния потребителски интерес преди покупка.

Искам да споделя едно малко допълнение към последния ти пост, специално към навигационния пакет:

Цената в момента на RNS 510 като опция към нов автомобил по листа на Порше.Бг от днес е 3873 лева с ДДС, или грубо 1966 евро. За тези пари човек получава описаните от теб екстри, в комплект с един нов Б7.

Заслужава ли си обаче системата парите и дали тя е аргумент, които може да те накара да грабнеш един Б7 пред един 1годишен Б6 на 60% от цената? Отделно мисля, че в 2011 да предлагаш 7 инча дисплей със 640*480 разделителна е просто смешно. Именно затова и символите са "големи и видими", но това на теб със сигурност ти е известно. Според тази страница http://members.ping.de/~sven/dpi.html 640*480 и 9 инча дисплей (за да може 7 инча да са видими) прави 89 dpi разделителна. Което е приблизително точно толкова, колкото има един лаптоп дисплей с 1024*768 на 14 инча (91 dpi). Което по себе си е стандард от 2000 година макс.

В мнозинството си изброените от теб функции не са нови, в най-добрия случай са "подобрени", например TMF2 спрямо TMF1. Друго нещо, което при моето MCD от 2002 го има, е записа на ТМФ инфото при изключен автомобил. Много полезно, когато тръгваш сутрин на дълъг път и искаш да чуеш последната трафик информация. Тогава радиото я е записало и можеш да чуеш последните 5 такива съобщения, които се излъчват обикновено след новините на кръгъл или половинка час (говоря за Германия).

При моя Пасат 5.5 както знаем RNS не може да се монирата plug'n'play, затова аз си реших проблема про друг начин:
- MCD (беше налично)
- FWD Ego Flash http://www.fwd-online.de/index.php/frei ... flash.html
- MP3 Player подобен на този (търсене в Ебай "VW MP3 player")
- Bluetooth телефон (наличен), които поддържа A2DP протокол и е съвместим с Его Флаш хендсфрии, лист с устройствата тук

С горната комбинация мога да
- приемам ТМФ (ок, за БГ все още не е интересно)
- слушам MP3 от телефона, от CD чеинджъра, от Усб, от отделна СД карта или от друго устройство, което съм включил на Aux-in - с натискане на максимум 2 бутона (обикновено само с 1)
- пускам следваща/предишна песен от волана, номерата на песните ги виждам на МФАто
- телефонирам спокойно, дори и с гласово набиране
- синхронизирам тел. указател на телефона
- да телефонирам конферентно
- да ползвам навигация от телефона, и то която си поискам, без да съм зависим от VW кога ще благоволят да пуснат карти за еди-кой си регион
- мога да си качвам каквито си поскам ПОИ - например газстанциите за цяла Европа както и техните ъпдейти без да трябва да чакам от VW да ги реализират някога си
- да търся с кирилица
- да чувам телефонния разговор / музиката / напътствията на навито през тонколоните на колата със сила на звука , напаснатта на скоростта и шума в купето(което е функция на MCDто)

Отделно също липсват кабели и адаптери (само телефон на телефонна конзола имам пред очите)

Какво нямам:
- в МФАто не ми изписва МП3 тагове (ако музиката е от телефона ги виждам естествено там)
- нямам цветен дисплей на MCDto, но не ми и трябва. Телефона има много по-добър дисплей от RNS-a
- Просвирванто на УСБ у-ва и SD карти е лимитирано до 4 Гб (сега вече новите устройства гледам, че могат до 8 Гб)
- нямам телевизия (не ми и трябва, честно казано)

Така че моята комбинация се доближава доста до изброените от теб функции на РНС510, и преди всичко - може да се монтира plug'n'play на всички VW, които имат MCD у-во, а може би и на всички с MFD

И сега ...спомняме си споменатата сума от 1966 евро за RNS у-во....

Алтернативата:
- втора ръка MCD - 100 евро (макс 150 заедно с кабелите за ДжиПиЕс мишката и самата мишка за тавана, която приема ТМФ, но това за БГ не е необходимо)
- Его Флаш - 100 евро приблизително
- МП3 player - 50 евро приблизително

Удоволствието да си го сглобиш сам и да работи - безценно ;-)

Поздрави,
Ч.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот bnick » Пет 28 окт 2011 16:00


Понеже говориш за части втора ръка, в момента RNS510 е около 400-450 евро с доставката, антената и гаранция от 3 месеца. Това променя ли нещата...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта