Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Техническа и сервизна информация за Passat
pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Чет 08 сеп 2011 22:15


Позволявам си да започна тази тема защото виждам, че има някакъв интерес от щастливи (надявам се) собственици и потенциални купувачи. Моят нов Пасат беше поръчан в края на май месец и получен почти според обещанията (невероятно но факт!) на Порше Изток на 17 юли. Той замени друг Пасат (B6) купен също нов през май 2009 г. Преди това имах други два Пасата Б6 (купени на по 1 г.) така, че съм имал всички модели двигатели 140 к.с. TDI (помпа-дюза от двата вида) и common rail. Новият B7 е в следната "конфигурация": 2.0tdi 170 к.с. Старт/стоп, DSG 6-степенно, Highline, с почти всички възможни "екстри" и асистиращи системи от 2012 "моделна" година (т.е. произведени след 26 седмица и имащи "C" на десета позиция във VIN номера). Освен това замених RCD510 с което беше купен автомобила с RNS510, която взех от стария Б6. Бих искал да ви разкажа за впечатленията си за тази кола и да я сравня с предишният B6 (също натъпкан с почти всичко). Тъй като писанието ми ще стане твърде голямо смятам да го пиша на няколко пъти по следния конспект:

1. Външен вид (екстериор)
2. Салон и удобства (интерьор)
3. Возене, "мощност", "емоции" при шофиране
4. Асистиращи системи
5. Музики и навигация
6. Разход на гориво
7. Общи впечатления, документация, начин на търгуване на тази марка в България (Порше и Сакар и VW ?)

Може би нещо пропускам - ако се сетя или вие ме подсетите ще го добавя.




agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот agent_kowalski » Пет 09 сеп 2011 10:57


Колега би ли споделил каква е причината да смениш толкова бройки b6 и то за толкова кратко време?На мен лично ми е интересно това?Извинявам се,ако отклонявам темата. :beer


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот nokiangage » Пет 09 сеп 2011 11:18


Поздравления за началото на темата колега, определено ще е много интересно поне за мен, предполагам и за много други! :beer


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Чудомир » Пет 09 сеп 2011 11:26


Ако може да допълниш дали между тях е имало 4х4 екземпляр и дали са били седани или комбита и доколко това се отразява на шум в купето. :да:


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Пет 09 сеп 2011 20:03


agent_kowalski написа:Колега би ли споделил каква е причината да смениш толкова бройки b6 и то за толкова кратко време?На мен лично ми е интересно това?Извинявам се,ако отклонявам темата. :beer

Причините са както следва: Първият беше ComfortLine от 2006 година (аз го купих на 30000км), в много добро състояние, но без никакви "екстри" и когато ми изпадна възможност за HighLine на почти същата цена го смених. Освен това имаше проблем с филтъра за твърди частици. Това което купих беше пак от 2006 г., но по-стария двигател без филтър за твърди частици. За съжаление там ме поизлъгаха. Колата беше на 140 хил.км направени за 2 год. и беше челно удряна и карана безобразно и безгрижно. За съжаление го разбрах късно и се зарекох повече да не купувам кола втора ръка, особено от чужбина. Разбрах, че е истинска случайност да купиш добра кола с много екстри на една-две години докарана от чужбина. "Чужденците" (германци, италянци, швейцарци и т.н.) просто си ги изкупуват те и колите там си държат цените ако нямат проблеми. И така купих нов седан от Сакар Highline 140 к.с. common rail, с почти всичко каквото можеше се вземе тогава и срешу сериозната отстъпка от почти 13000лева (колата може би беше поръчана от друг но в крайна сметка некупена). Беше(и продължава да бъде) много хубава. За тези две години и 2 мес. нищо не и се счупи. С Нея направих 40000км. и я продадох през м.юли т.г. на изключително приятно младо семейство (изключително доволен съм, че отиде при тях!). Продаването продължи "цели" 2 седмици на цена от 39000 лева, въпреки, че различни "официлни" и горублянски търговци и разбирачи ме убеждаваха, че за повече от 30000 лв няма да стане. Купуването на новата кола честно казано е глезотия - няма "рационална" причина за това - нали знаете, че мъжете имаме две големи слабости - жени и коли. :lol:

Ще си позволя да сложа и снимки на колите. Бъдете снизходителни. Когато съм правил тези снимки не съм мислил, че ще ги показвам във форум за коли.


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Ivo_ » Съб 10 сеп 2011 17:54


Добре че ни номерирал снимките, че в началото с тези еднакви номера останах объркан mhihi

Интересно ми е да споделиш какви разлики отриваш между последния ти В6 и новия В7. И двете са комън рейл, какъв е шума от двигателя вътре в купето? Като поведение на пътя има ли някаква разлика, все пак и двете са със 17" джанти и еднакъв размер гуми? Друг интересен момент за мен е разхода на гориво сравнен между помпа дюзата и комън рейла на едно и също купе?


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2390
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот StS » Нед 11 сеп 2011 12:22


pavel_andreev написа:
Ivo_ написа:Добре че ни номерирал снимките, че в началото с тези еднакви номера останах объркан mhihi

Интересно ми е да споделиш какви разлики отриваш между последния ти В6 и новия В7. И двете са комън рейл, какъв е шума от двигателя вътре в купето? Като поведение на пътя има ли някаква разлика, все пак и двете са със 17" джанти и еднакъв размер гуми? Друг интересен момент за мен е разхода на гориво сравнен между помпа дюзата и комън рейла на едно и също купе?



Ще отговоря на всичко само, че "по конспекта". Просто не ми остава време да пиша. Аз не съм от хората, които се занимават (професионално и добре според мен) с този форум, нито служител на WV които, често отговарят тук.

Действително всичките четири коли са с еднакви номера 7090 но с различни букви.




Колега когато имаш време разбира се - напиши! Това е повече от важно за форум като нашия, малко са хората с този Пасатор, и да кажа че вече имаше няколко теми - запитвания за В7 . Така че твоя опит и с В6 и В7 е повече от положителен. :beer


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Нед 11 сеп 2011 12:26


ARusev написа:КОлега pavel_andreev, на кой номер да пускаме SMSи, че да дадеш информацията, с която ни зарибяваш? :D


Никого не зарибявам! На никого не се каня да продавам каквото и да е било от това което знам. Просто искам и в Българския VW форум да почнем да говорим за по-новите коли и проблеми. Иначе съм принуден да ходя само на чужди и въпреки четирите езика които ползвам, тук ми е по-приятно. С тези четири коли (и още на хора край мен) имам възможност да кажа някои неща. Защо другите да се блъскат с тях ? Българите трябва да преодолеем страшния си индивидуализъм. Можем и нещо общо и заедно. Освен това не съм си скрил нито името (с него влизам във форума) нито телефоните - вижте други постове.

Поздрави
Павел Андреев


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот bnick » Нед 11 сеп 2011 12:39


И аз се радвам за тази тема, чакам с нетърпение развитието й. Мислех да скачам на Б7 и аз, но за сега отлагам, проблеми с колата нямам и това е основния ми мотив за сега да не я сменям. Може да допълня и аз някои неща за Б6. Има теми, но те са основно за проблеми с дюзите.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

1. Външен вид (екстериор)

Мнениеот pavel_andreev » Нед 11 сеп 2011 22:52


Карам по "конспекта":
1. ВЪНШЕН ВИД (ЕКСТЕРИОР)
Когато видях за пръв път новия Пасат в салона на Порше бях смаян от "ръбестия", "евтинджийски" вид. След два дена видях един такъв паркиран и бях още по-смаян от липсата на "лупи" пред основните фарове. В такова оборудване (без ксенони и оптика пред тях) новия Пасат изглежда като евтина американска малолитражка от 80-те. Автомобилът изглежда по-малък от предишният модел заради силните скосявания в предната част и погледнат под ъгъл не се вижда предната решетка.Задницата прилича на шкода, тойта или на рено меган-седан от близкото минало. Дори ксеноновия фар простее на фона на коя и да е Тойота Авенсис или Superb и седи, като, че ли нещо му липсва. Съгласен съм с широко разпространените мнения, че външният вид е скучен и с нищо не запомнящ се. Имам усещането, че с външният вид от VW недвусмислено показват, че това не е Audi и слага новия Пасат в много по-ниска и евтина категория. Всичкото това рязко контрастира с големите награди и ръкопляскания които получи дизайнера на VW през това лято за новия "изчистен" дизайн на марката.
IMG_0995a.jpg

IMG_0995b.jpg

Ако поставим една до друга, две коли от стария и новия модел може все пак да се открият някой предимства и да бъдем по-снизходителни. "Абсолютните" размери са на практика еднакви. Багажникът (отвътре) е малко по-дълъг, но по нисък. От VW твърдят, че купето е еднакво с Б6, но на мен ми изглежда една идея по малко и по-ниско. Пътният просвет е малко по-голям.

Средната B-конзола (черните пластмаси между предната и задната врати) при HighLine е вече лакирана като при CC и А4.

На праговете на вратите при HighLine има "метални" надписи Passat. На задният капак на седана има "хромирана" лайсна, която преди се поръчваше отделно (на комбито беше серийна).

Евтинджийският на пръв поглед външен вид донякъде се компенсира от светодиодните (LED) дневни светлини и задани такива (и led осветлението на задния номер на колите от MY2012). Нощем автомобилът май-изглежда по-добре. Всъщност тези Led-ове изпълняват и ролята на габаритни светлини (като светят с 50% яркост). Ксеноновите завиващи фарове май са взаимствани от Audi A4. Добавена е възможност за изключване на "завиването" (bending lights) чрез MFA менютата, което е добре. Фаровете са малко по-ярки и бели от тези на предишният модел. За съжаление статичните светлини за завиване (палене на отделно фарче до фаровете за мъгла) са недомислени и не вършат никаква работа. В модела Б6 тези фарове бяха вградени в основния фар (взаимствано от А6), монтирани много по-високо и бяха много, много по ефективни. Отгоре на всичко тези светлини се включват с доста голямо закъснение. От модула Central Electronics (канал 9 на VAG com) може да се програмира едновременното запалване на "завиващия" и фара за мъгла (до него), но и това не осигурява достатъчно осветление към завиващата площ защото тези фарове са разположени много ниско. Друго което може да се програмира свързано с фаровете е: изключване на led фара при пускането на мигач от съответната страна; Възможност за включване и изключване на дневните светлини чрез ключа за фаровете; Програмиране на coming home да става чрез фаровете за мъгла (вместо да скъсяваме живота на ксеноните) и др.
От VW бяха обещали в Б7 да използват новия тип боя, който може да сменя цвета си (чрез електрическо управление). Явно това ще го има в следващия изцяло нов модел от 2014 година, който вече съществува. Май за пръв път в годината, когато излиза модел е известен и има снимки и от следващия модел.

Като цяло мога да кажа, че на външен вид от VW са направили един автомобил позициониран по-ниско и по-надолу от Б6. Ако преди имаха претенции това да бъде "горният край" на средния клас, сега по външен вид това съвсем не е така.

Последна промяна от pavel_andreev на Пон 23 яну 2012 22:07, променено общо 2 пъти.


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот ARusev » Пон 12 сеп 2011 8:09


pavel_andreev написа:ARusev написа:
КОлега pavel_andreev, на кой номер да пускаме SMSи, че да дадеш информацията, с която ни зарибяваш? :D


Никого не зарибявам! На никого не се каня да продавам каквото и да е било от това което знам. Просто искам и в Българския VW форум да почнем да говорим за по-новите коли и проблеми.


Добре те разбирам, колега. Планираш да направиш нещо, но нямаш време да го осъществиш ( поне толкова бързо, както се иска на привържениците на този форум). Затова си имаш изработена схема на работа, подобна на стандартните (тук се сещам за PDCA и други подобни), която си следваш без изключения.
Аз съм малко по голям от теб и ще си позволя да кажа, че винаги между онези 4 буквички по горе (PDCA) е добре да се поставя поне една (ако не и три) буквичка "W" - wag (или други подобни - B, J). Повярвай ми, намаляват напрежението и чувството за умора.
Това беше целта ми. Вярвам ще го разбереш, ако не сега, някога.


Потребителски аватар
barzatarabota
Мнения: 41
Регистриран на: Вто 14 юни 2011 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Blagoewgrad

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот barzatarabota » Пон 12 сеп 2011 9:18


За мен Б7 е по-красив от Б6. Предните фарове, предния капак, решетката, огледалата, фаровете за мъгла - всичко изглежда по-добре. На Б6 фаровете чак ме дразнят колко са грозни. Лично мнение разбира се.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Пон 12 сеп 2011 13:14


ARusev написа:
pavel_andreev написа:ARusev написа:
Добре те разбирам, колега. Планираш да направиш нещо, но нямаш време да го осъществиш ( поне толкова бързо, както се иска на привържениците на този форум). Затова си имаш изработена схема на работа, подобна на стандартните (тук се сещам за PDCA и други подобни), която си следваш без изключения.

Винаги е полезно човек да се обогати с нещо ново. PDCA - прочетох във Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/PDCA


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот dobrin » Пон 12 сеп 2011 20:47


Колега, много добра идея имаш с тази тема. Само една забележка, може и да е по инерция, но се пише VW, а не WV. :да:
Относно външния дизайн - наистина въпрос на вкус.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2106
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот dancing_niki » Пон 12 сеп 2011 21:46


Ще ми е интересно ако колегата е карал и автомобили с торсен дали ще може да се даде някакво сравнение в тази насока също след покриването на всички точки :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: humanic и 46 госта