Днес получих поздрави от старт-стоп системата на автомобила - умря акумулатора. Умря както умирал само 20 годишен Форд-ескорт - изведнъж. Смених го с нов. Дори не се обаждах в Порше да питам, това влиза ли в гаранцията - автомобилът е още гаранционен. Това е първият ми автомобил, който на 3.5 г., (на 50000км. е) се износва/дефектира акумулатора.
В петък Порше ни е поканил на представяне на новия Пасат Б8. При бегло разхождане из ценовата листа на новия модел, констатирам, че ако е оборудван с екстрите на сегашния ми Б7 ще бъде с 10-15 хиляди по-скъп ...
Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Сря 07 яну 2015 22:33
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: 2013
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Здравейте! Попаднах тази вечер абсолютно случайно във форума и реших да се регистрирам! Горд собственик съм на В7 от април 2013. Купих го почти случайно. Бях се ориентирал към Шкода Сюпърб, но тъй като представителствата на двете марки във Варна са кажи-речи едно до друго, решихме да преслушаме и Автотрейд, въпреки че бяхме убедени, че Jetta е твърде малка за нас с двете ни деца, а за Passat нямаме силици. Истината е, че родителите ми си бяха купили нова Jetta година по-рано, а един комшия подло си държеше служебния Passat 7 пред входа, така че да се облизвам и точа лиги всеки ден като минава покрай него. За моя изненада във въпросния Автотрейд ми направиха оферта само с 3К по-висока от тази за Сюпърба и от там нататък изборът никак не бе труден. Единственото предимство на Шкодата бяха по-големите пространства - при незначителни разлики в данните за размерите, някак си и купето, и багажникът ми се сториха по-обширни от тези на седмицата. Взех дизел 2.0 140 кс., не че имах избор - само това предлагаха за тези пари. Предишната ми кола беше VW Ventо, пак дизел. Много си я обичах, сигурно щото ми беше първата. Ако щете вярвайте, но преди да го закарам на собствен ход до моргата, щото нямах време и нерви да се занимавам с продажбата му за разлика в цената макс 500 кинта, първо го окъпах на автомивката. Още ми е мъчно за него. Разликата в двете естествено бе все едно, че съм се качил от магаре на самолет. Седмицата си е супер отвсякъде, особено пък за непретенциозен и технически неграмотен юзър като мен. Вози чудесно - няколко пъти пътувах през цяла България по диагонал и слизах от колата неразглобен. Колата е учудващо пъргава и маневрена за размерите си. Разходът на гориво е приемлив за мен, въпреки че наистхина реалният е по-висок от официалния. При мен дава средно с около литър нагоре. Това му казах и на шефа на офиса, че техните цифри са постигнати в някакви идеализирани условия, например междуградско на четвърта с 90км/ч или нещо такова. Реално моята дава 5,5/100 междуградско, 6,5/100 магистрала при 120км/ч на темпомат и +1л/100 на всеки +10км/ч; около 8,5-9/100 градско в зависимост от варнеския трафик. Старт/стоп системата определено си е удобство, но си има особености. Влияе се от температурата - лятото се включва почти веднага, още на студен двигател, особено ако не включен климатика, докато зимата това става доста по-трудно. Днес във Варна е около -10 и за цял ден обиколки из града май само веднъж реши да се обади. Автоматичните чистачки са си гот, но често искат "събуждане", т.е.да бутна ръчно лостчето. Климатикът си е ОК. Аудиото също, макар че да пукна ако знам защо няма USB вход, ами само някаква джаджа, в която да си включа смартфона, който още не съм си купил. Как съм живял без парктроник досега просто не знам. Вентото имаще механичен такъв, демек теглич за ремарке, който също вършеше работа, но този си е друга бира. Много от екстрите си ги припомних докато четях форума. Просто не съм ги ползвал, напр досега не съм заспивал на волана, та не се е налагало машината да ме подсеща. Доволен съм от сервиза и застрахователят. Два пъти тази година ги търсих и двата пъти реагираха добре без излишна загуба на време за мен - първият път сменяха счупена кора зад предна дясна гума, а вторият сменяха предна броня и някои дреболии около нея след като моя милост не благоволи да спре на един знак STOP. В първия случай чаках седмица за доставка на частите и ми ги смениха за половин час, а във втория чаках отново седмица ред за сервиза и колата стоя вътре още 2 седмици. И в двата случая финансовите подробности бяха уредени без моето скромно участие. Платих само 75 кинта във втория случай за нов преден номер. Като слушам какво става из другите сервизи.... Та така! Дано не съм ви досадил!
Последна промяна от Д-р Николай Христов на Пон 09 фев 2015 23:45, променено общо 3 пъти.
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Д-р Николай Христов написа:Аудиото също, макар че да пукна ако знам защо няма USB вход, ами само някаква джаджа, в която да си включа смартфона, който още не съм си купил.
Д-ре, най - вероятно колата ти е снаряжена с RNS 310 и имаш предвид AUX входа. Вероятно не си обърнал внимание, но на сантиметър вдясно от бутона MEDIA имаш вход за SD карта, която е много по-удобна от USB, най - малкото защото не стърчи и милиметър.
Със здраве да си го караш, и си прав - разликата е от земята до небето
А ако минеш през Ifidik за remap, е тогава ...
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Какъв акумулатор сложи?
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Сря 07 яну 2015 22:33
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: 2013
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
cekal написа:Д-р Николай Христов написа:Аудиото също, макар че да пукна ако знам защо няма USB вход, ами само някаква джаджа, в която да си включа смартфона, който още не съм си купил.
Д-ре, най - вероятно колата ти е снаряжена с RNS 310 и имаш предвид AUX входа. Вероятно не си обърнал внимание, но на сантиметър вдясно от бутона MEDIA имаш вход за SD карта, която е много по-удобна от USB, най - малкото защото не стърчи и милиметър.
Със здраве да си го караш, и си прав - разликата е от земята е до небето
А ако минеш през Ifidik за remap, е тогава ...
Наистина си пише AUX и се намира в под подлакътника. За входа за SD картата ще проверя немедленно още утре! Благодаря за съвета
Един от маките недостатъци на седмицата е слабата видимост през страничните прозорци, понякога не се виждат добре коли идващи отстрани и отзад. Не са ли ти наместени добре страничните огледала - лошо. Вентото имаше по-добра видимост, да не говорил ладата седмица на боща ми преди това Единственият голям недостатък който се сещам е, че просто нямам време да го карам. За 20 месеца съм навъртял точно 15000 километра.
P.S. Какво е това Ifidik и съответно remap? Не че имам време да се занимавам с това де!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
ifidik е едно такова същество, дето много го бива в remap-а
Подвизава се във Варна.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=125832
А ремап е смяна на горивните карти на компютъра с някаква цел (в повечето случаи - повече вървеж), като в голяма част от случаите подобрения вървеж дава и известна икономия на гориво, особено при дизелите.
Ето темичка за четене и размисъл от друго такова 'същество', дето беше първия в България, който осигури remap на автомобили в достъпен вариант!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=85369&hilit=Brezel
Подвизава се във Варна.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=125832
А ремап е смяна на горивните карти на компютъра с някаква цел (в повечето случаи - повече вървеж), като в голяма част от случаите подобрения вървеж дава и известна икономия на гориво, особено при дизелите.
Ето темичка за четене и размисъл от друго такова 'същество', дето беше първия в България, който осигури remap на автомобили в достъпен вариант!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=85369&hilit=Brezel
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Нещо съм в грешка - на RNS 310 AUX входа е под дисплея вдясно. При теб най - вероятно е RNS 510, входът за SD картата е под дисплея, по средата между двете врътки.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
nii написа:Какъв акумулатор сложи?
Купувах го инцдентно, но не съжалявам. Български - МОНБАТ - 73 A/h, сух, необслужваем. Страшно се отрази на колата. Имам чувството, че върви по-добре след смяната. По чуждите форуми пише, че старт-стопа е убиец на акумулатори. Не знам дали е това. Не знам дали не влиза в гаранцията - моята кола е още в гаранционен период.
- borri
- Мнения: 437
- Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
- Автомобил: VW PASSAT CC
- Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
- Местоположение: Червен бряг
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
моята е на пет години почти и моя замина,с едната разлика че,аз нямам старт/стоп система
аз купих на HELLA,ще видим колко ще изкара.
аз купих на HELLA,ще видим колко ще изкара.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
САГА ЗА ЕДИН АКУМУЛАТОР или КАК ПОРШЕ-БГ ГО ДОКАРВА ДО ПРОВИНЦИАЛНО БГ СЕРВИЗЧЕ ОТ 90-ТЕ ...
Очевидно темата за бинес автомобила на VW Passat B7 към края ще добие балкански привкус ...
Написах как е в началото на 4000 км, ето как е по-нататък - на 50000км и все още не изтекъл гаранционен(?!) период.
Както писах малко по-горе, на моето 3.5 г. VW му дефектира акумулатора. Не съм имал друг автомобил, на който още в гаранционния срок да се износи акумулатора. На моя пръв автомобил (Опел Кадет 1986 г.) смених акумулатор на 13-та година. Тъй като бях доста натоварен в службата преди Нова година, простих тази долнопробност нa бизнес автомобила на VW и си купих акумулатор на следващия ден от буквално първото магазинче за акумулатори в нашия квартал, където го и подмениха. Българският Монбат 73Ah в момента (януари), има доста по-добро поведение от чисто новия, немски екземпляр с който пристигна колата през м.юли 2011 г. тогава (което ме навява на други мисли... ...колко е бил нов тогава). На представянето на новия Пасат Б8 (този месец в Порше Изток), споделяйки този факт с други присъстващи и приятели попитахме дали акумулатора се покрива от гаранцията. За моя приятна (тогава) изненада отговорът беше положителен - казаха ми да си запиша час за подмяна и да донеса "стария" акумулатор. До тук добре. Като тръгнах да си записвам час, обаче се оказа, че работата била доста комплицирана и трябвало да мина през някаква сложна процедура, в която щели да тестват акумулатора и т.н. Записха час за след две седмици, щото нямаше за по-рано. Занесох "стария" акумулатор четири дена по-рано от "записания" час (за да го подготвели за тестовете), взех си един ден отпуск и днес, сряда 21 януари го прекарах като бизнес човек, собственик на VW бизнес автомобил - в чакалните на Порше Изток на полята край село Лозен. След три часови напъни от Порше ми заявиха, че тестовете не минали: Акумулаторът действително бил заминал, но "автомобила е снабден с допълнително оборудване" и това било основание да се откажат гаранционните си задължения. Последното е написано от анонимен електротехник, на ръка, върху допотопен формуляр присъщ за всеки селски БГ сервиз от 90-те в който са споменати неща, като смяна на масло, проверка на спирачно усилие, "вътрешна оторизация за куланц" и все подобни. Няма име електротехника, няма подпис, няма дори наименование или индикация, че това е VW или Порше. Връчиха ми и 23 странична разпечатка от диагностичен лог. файл, който повечето от нас могат да си извадят с VAGCOM, с който ми показват грешките натрупани от различни модули през декември месец вследствие на "загиващия" VW акумулатор. Връчиха ми и разпечатки от тестови процедури, според които същият този електротехник е измерил ток от 1.13А (тока бил мерен с осцилоскоп ?!), който допънителното ми оборудване харчело при загасен и заключен автомобил. Освен всичкото това, ми връчиха сметка за почти 150 лева след което ме пратиха да си ходя в къщи див и щастлив.
Никой не пожела да ми отговори на въпроса, как автомобилът ми издържа по 10 дена без да се пали, ако "допълнителното оборудване" харчи постоянно ток над 1 ампер ?
ИЗВОДИ (за мен и за Порше в БГ)
1. Въпреки, че съм платил за удължена гаранция от VW България (чрез Порше БГ) не само, че не ми осигуриха полагащата се гаранционна поддръжка, но ме накараха да купя дефектиралата VW част ДВА ПЪТИ - един за да си купя нов акумулатор и втори път за да им запалтя не-поисканите от мен безполезни и грешни/лъжливи тестове.
2. От Порше БГ извършиха откровенна измама, като ми фактурираха непоискани от мен услуги - във фактурата пише: Проверка на ел.инсталация и Самонасочваща диагностика и функции - неща които никога не съм искал на стойност 145.20 лв. Моля за коментар на Добрин - лидер в този VW форум и юрист.
3. Благодарение на Порше БГ загубих цял ден. Изобщо в този сервиз и в тази организация се забелязва явно пренебрежение към загубеното време на клиентите им. Уж всичко е уредено, в проспектите и по рекламите има много опции и възможности, заместващи автомобили и какво ли не, а на практика нещата са други: За всичко се ходи по няколко пъти, което означава, че проблемите се решават с месеци; сервизите им са претоварени и явно не са съобразени с продадените бройки автомобили (или VW дефектира често ?!); цените често са неадекватни; подвеждащо извършват не-поискани, но фактурирани дейности; оборудването често не е на висота - злополучните протоколи са изготвени с VAS5051B обновяван за последно на 12.06.2013 г. (?!); един път съм взимал заместващ автомобил и няма да повторя повече - цената и разхода на гориво на този Golf 6 беше като, че ли съм в Саудитска Арабия.
НИКОГА НЕ Е КЪСНО ДА СЕ ОЦАПАШ !
Очевидно темата за бинес автомобила на VW Passat B7 към края ще добие балкански привкус ...
Написах как е в началото на 4000 км, ето как е по-нататък - на 50000км и все още не изтекъл гаранционен(?!) период.
Както писах малко по-горе, на моето 3.5 г. VW му дефектира акумулатора. Не съм имал друг автомобил, на който още в гаранционния срок да се износи акумулатора. На моя пръв автомобил (Опел Кадет 1986 г.) смених акумулатор на 13-та година. Тъй като бях доста натоварен в службата преди Нова година, простих тази долнопробност нa бизнес автомобила на VW и си купих акумулатор на следващия ден от буквално първото магазинче за акумулатори в нашия квартал, където го и подмениха. Българският Монбат 73Ah в момента (януари), има доста по-добро поведение от чисто новия, немски екземпляр с който пристигна колата през м.юли 2011 г. тогава (което ме навява на други мисли... ...колко е бил нов тогава). На представянето на новия Пасат Б8 (този месец в Порше Изток), споделяйки този факт с други присъстващи и приятели попитахме дали акумулатора се покрива от гаранцията. За моя приятна (тогава) изненада отговорът беше положителен - казаха ми да си запиша час за подмяна и да донеса "стария" акумулатор. До тук добре. Като тръгнах да си записвам час, обаче се оказа, че работата била доста комплицирана и трябвало да мина през някаква сложна процедура, в която щели да тестват акумулатора и т.н. Записха час за след две седмици, щото нямаше за по-рано. Занесох "стария" акумулатор четири дена по-рано от "записания" час (за да го подготвели за тестовете), взех си един ден отпуск и днес, сряда 21 януари го прекарах като бизнес човек, собственик на VW бизнес автомобил - в чакалните на Порше Изток на полята край село Лозен. След три часови напъни от Порше ми заявиха, че тестовете не минали: Акумулаторът действително бил заминал, но "автомобила е снабден с допълнително оборудване" и това било основание да се откажат гаранционните си задължения. Последното е написано от анонимен електротехник, на ръка, върху допотопен формуляр присъщ за всеки селски БГ сервиз от 90-те в който са споменати неща, като смяна на масло, проверка на спирачно усилие, "вътрешна оторизация за куланц" и все подобни. Няма име електротехника, няма подпис, няма дори наименование или индикация, че това е VW или Порше. Връчиха ми и 23 странична разпечатка от диагностичен лог. файл, който повечето от нас могат да си извадят с VAGCOM, с който ми показват грешките натрупани от различни модули през декември месец вследствие на "загиващия" VW акумулатор. Връчиха ми и разпечатки от тестови процедури, според които същият този електротехник е измерил ток от 1.13А (тока бил мерен с осцилоскоп ?!), който допънителното ми оборудване харчело при загасен и заключен автомобил. Освен всичкото това, ми връчиха сметка за почти 150 лева след което ме пратиха да си ходя в къщи див и щастлив.
Никой не пожела да ми отговори на въпроса, как автомобилът ми издържа по 10 дена без да се пали, ако "допълнителното оборудване" харчи постоянно ток над 1 ампер ?
ИЗВОДИ (за мен и за Порше в БГ)
1. Въпреки, че съм платил за удължена гаранция от VW България (чрез Порше БГ) не само, че не ми осигуриха полагащата се гаранционна поддръжка, но ме накараха да купя дефектиралата VW част ДВА ПЪТИ - един за да си купя нов акумулатор и втори път за да им запалтя не-поисканите от мен безполезни и грешни/лъжливи тестове.
2. От Порше БГ извършиха откровенна измама, като ми фактурираха непоискани от мен услуги - във фактурата пише: Проверка на ел.инсталация и Самонасочваща диагностика и функции - неща които никога не съм искал на стойност 145.20 лв. Моля за коментар на Добрин - лидер в този VW форум и юрист.
3. Благодарение на Порше БГ загубих цял ден. Изобщо в този сервиз и в тази организация се забелязва явно пренебрежение към загубеното време на клиентите им. Уж всичко е уредено, в проспектите и по рекламите има много опции и възможности, заместващи автомобили и какво ли не, а на практика нещата са други: За всичко се ходи по няколко пъти, което означава, че проблемите се решават с месеци; сервизите им са претоварени и явно не са съобразени с продадените бройки автомобили (или VW дефектира често ?!); цените често са неадекватни; подвеждащо извършват не-поискани, но фактурирани дейности; оборудването често не е на висота - злополучните протоколи са изготвени с VAS5051B обновяван за последно на 12.06.2013 г. (?!); един път съм взимал заместващ автомобил и няма да повторя повече - цената и разхода на гориво на този Golf 6 беше като, че ли съм в Саудитска Арабия.
НИКОГА НЕ Е КЪСНО ДА СЕ ОЦАПАШ !
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
В този ред на мисли ще ви кажа кога бих си купил нов автомобил,особено в Б-я.
Ако ми го продадат БЕЗ гаранция и при отстъпка от редовната цена мин 40-45%.
Риска ще си го нося аз,но без излишни нерви,които са най-скъпи.
п.п. А колегата Андреев само в конкретния случай си е платил дефектиралата част(акумулатора) май-малко три пъти-забравил е да включи и загубения поне един работен ден.А ако включим и премията по удължената гаранция-броя на акумулаторите става....
Не трябва да оставяме такива официални представителства и т.н да ни правят на маймуни.
Ако ми го продадат БЕЗ гаранция и при отстъпка от редовната цена мин 40-45%.
Риска ще си го нося аз,но без излишни нерви,които са най-скъпи.
п.п. А колегата Андреев само в конкретния случай си е платил дефектиралата част(акумулатора) май-малко три пъти-забравил е да включи и загубения поне един работен ден.А ако включим и премията по удължената гаранция-броя на акумулаторите става....
Не трябва да оставяме такива официални представителства и т.н да ни правят на маймуни.
Последна промяна от gancho на Чет 22 яну 2015 14:43, променено общо 1 път.
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
pavel_andreev написа:САГА ЗА ЕДИН АКУМУЛАТОР или КАК ПОРШЕ-БГ ГО ДОКАРВА ДО ПРОВИНЦИАЛНО БГ СЕРВИЗЧЕ ОТ 90-ТЕ ...
Аз отдавна съм стигнал до извода, че удължената гаранция си е само едно набутване. Дори, като gancho, срещу прилична отстъпка, бих купил нещо без гаранция или със съкратена, но никой не дава. Стоката така и така е изчислена да изкара срока на удължената гаранция. Ако има нещо да се скапе, то е случайно и обикновено става сравнително в началото. Удължената гаранция на всичко отгоре обикновено не поема 100%, а зависи от ползването (за кола - километрите).
Също така търсенето на гаранция за акумулатор, не си струва. Случи ми се веднъж с предната кола да се скапе 2-3 месеца преди да изтече гаранцията. И при мен искаха да го тестват преди да го подменят, а това трае няколко часа, които или трябва да ги загубя там, или да взема друга кола. При всички положения ми е по-изгодно директно да напазарувам някоя първата куча марка, дето отговаря на изискванията.
- mukot
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
И аз мисля, че не е разумно да се ползва удължена гаранция поради лошото качество на оторизираните сервизи. Мисля, че мога да си позволя такова обобщение. Случая с колегата Павел Андреев само го потвърждава. Служителите са инструктирани да максимално любезни, услужливи за да те привлекат и да си платиш, а не реално да свършат работа.
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
За съжаление нивото тук на всички услуги е отчайващо и за още по-голямо такова, явно няма разлика дали ще оставиш няколко десетки хиляди за чисто нов автомобил и някой консултант да си вземе премията е по-важно... Вариант ли е да се напише е-мейл с прикачени документи за плащанията и задълбочено обяснение към централен офис в Германия и дали това би рефлектирало по положителен начин?
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Баси, винаги съм смятал, че няма по-големи нещастници от Мото Пфое, но известно време чета някакви брутални истории с официалните дилъри на другите марки и се хващам за главата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 187 госта