Б4 тампони на Макферсон - качествена марка ???
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
Тези тампончета както ги виждаш, същите се слагат и на сеат и на форд (не ми се търси на кои модели). Но това както и да е. Мисълта ми беше, когато колата си стъпи на колелетата, колко е разстоянието между шапката и бомбето? Без крикове, без да напъваш с лостове. Ако имаш възможност го замери.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
Ахааа.. добре ще го замеря, най-вероято в понеделник, че да съм в работилницата за да го измеря с шублера там.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
Тея дни ходих до А+ за разни чаркове и сетих за мнението на Стефан Горчев,че следващия път ще иска тампони за Шаран.Питах продавача,казва че за Шаран до 2000 и за Б4 са едни и същи.Независимо Шарана дали е бензин или ТДИ!
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
Замерих разстоянието между шапката и бомбето - 6,10мм до към 6,56мм варира. От дясната страна е 6,10мм ( пътническата) а от ляво(шофиорската) е 6,56мм. Има около 4 десети разлика, но това е относително да се замери, понеже самите шапки имат известен трапецовиден ъгъл една спрямо друга, и спрямо бомбетата.
Това замерване е на спусната на асфалта кола!
Това замерване е на спусната на асфалта кола!
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
Да добавя още, че новите тампони се заклещваха в леглото (под шаката на бомбето)съвсем лесно, просто ги допирах с ръка и си оставаха захванати за леглото.
Ментеливия тампон трябваше доста силно да го сбутам че да се задържи в леглото без да изпаднеше.
Тези 1.5мм за който споменах, че новия тампон е по дебел в главата( точно толкова е и стария"оригинален"), ще се отразят именно във височината(луфта) за който говорим! Ако на тампона главата е със 1-2мм по малка и приемем, че аксиалните лагери лягат винаги на различните тампони на еднаква височина(теоретично) то луфта ще е по голям именно със тези 1-2мм. От тук идва и извода, че това разстояние между шапката и бомбето ще е различно за различните марки тампони, от порядъка на 0.3мм до към 1-2мм.
Ментеливия тампон трябваше доста силно да го сбутам че да се задържи в леглото без да изпаднеше.
Тези 1.5мм за който споменах, че новия тампон е по дебел в главата( точно толкова е и стария"оригинален"), ще се отразят именно във височината(луфта) за който говорим! Ако на тампона главата е със 1-2мм по малка и приемем, че аксиалните лагери лягат винаги на различните тампони на еднаква височина(теоретично) то луфта ще е по голям именно със тези 1-2мм. От тук идва и извода, че това разстояние между шапката и бомбето ще е различно за различните марки тампони, от порядъка на 0.3мм до към 1-2мм.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
Е, браво. Мисълта ми беше, да имаме ориентир след поставянето на оригинални тампони, какъв е луфта. Чак до стотни от милиметъра, нямаше нужда Пък и ти след време, ще може да засечеш дали и колко си ги сплескал оригиналните. Когато се амортизират, луфта се увеличава. На снимката от предишната страница съм се опитал да ги покажа. С червените участъци са сплескванията от бомбето и лагера. Отделно от тях се измества основата нагоре, от набиванията. Като се съберат отделните неща, се получава досатъчен луфт и амортисьора в горния край освен, че хлопа нагоре надолу, се клати и наляво/надясно.
Допълнено: На кое му викаш дебелина на главата? Мисля, че те разбрах, но покажи го, кое си замервал точно, от рисунката, която драсках на предишната страница.
Допълнено: На кое му викаш дебелина на главата? Мисля, че те разбрах, но покажи го, кое си замервал точно, от рисунката, която драсках на предишната страница.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
Ето за тази дебелина на главата говоря. (от средата на тампона надолу по снимката)
Или пък от средата на тампона, нагоре по твоята снимката.
Стария "оригинален" и новия "оригинален" тампон са със еднакво дебели глави.
Именно тази дебелина оказва и влияние колко ще е голямо разстоянието между шапката и бомбетата, ако приемем теоретично че аксиалните лагери застават на различните тампони в една равнина винаги спрямо купето.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
brad4edat написа:Именно тази дебелина оказва и влияние колко ще е голямо разстоянието между шапката и бомбетата, ако приемем теоретично че аксиалните лагери застават на различните тампони в една равнина винаги спрямо купето.
Брадчед, картинката с нарисувания тампон е в последното ти мнение и пак не го схвана както трябва.
Разстоянието между шапката и бомбето зависи от:
1. Дебелината на главата на тампона (именно както казваш). На снимката се виждат светкавиците, където показват посоката на натиска на бомбето спрямо тампона.
2. Сплескването което се получава отдолу над лагерчето. Другите светкавички, които показват посоката на натиска на лагерчето спрямо тампона.
3. Изместването на центъра на тампона. На новия тампон се вижда как пунктира минава през средата на централната част на тампона. А на износения тампон, тази централна част е изместена нагоре. Това изместване, води до появата на луфтове, дори и дебелината на главата на тампона да не се е променила.
Освен това, когато отпуснеш крика и купето натисне тампоните, те се деформират. Свиват се. Това деформиране е един вид, работното им положение. Ако пак вдигнеш крика, те се възстановяват. Да ама това е докато са нови. След това си се свиват необратимо и амортисьора си хлопа.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
Идеално съм го схванал , просто може би не се разбираме добре, но говорим за едно и също нещо и двамата.
Подсетете ме след време да споделя резултатите
Подсетете ме след време да споделя резултатите
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
Така е. За едно и също говорим.
- sonaris
- Мнения: 85
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 19:56
- Автомобил: VW Passat B4 Syncro
- Двигател: ADY
- Местоположение: Пловдив / България
- Контакти:
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
"brad4edat"< Колега мина една година та да ти напомня да пишеш какво става с оригиналните тампони. С един приятел ги изредихме всичките марки дето ги има на пазара и най много 3500км и ги няма, умират. С моето каране това е за 1 месец. Цената на оригиналните помниш ли?
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
Ами тампоните не са помръднали грам, няма тропане, няма клопане, няма никакви проблеми!
Лошото е, че тогава не записах километража на колко км. съм ги сменил. Аз обаче си знам, че винаги навъртам поне 20 000км. на година, винаги! Значи тампоните са на около 20 000км. до момента и всичко е наред със тях
Ако се сетя утре ще опитам да измеря отново разстоянията между шапките и основата им. За цена, ами не си спомням, може и някъде из темите да съм споменал тук, ама беше нещо х2 от цената на магазинските имитации, или приблизително там някъде. Ако обаче решиш, или някой реши да взима, да звънка или пише един e-mail на Porshe-София и там ще се разберът.
пс.
Лошото е, че тогава не записах километража на колко км. съм ги сменил. Аз обаче си знам, че винаги навъртам поне 20 000км. на година, винаги! Значи тампоните са на около 20 000км. до момента и всичко е наред със тях
Ако се сетя утре ще опитам да измеря отново разстоянията между шапките и основата им. За цена, ами не си спомням, може и някъде из темите да съм споменал тук, ама беше нещо х2 от цената на магазинските имитации, или приблизително там някъде. Ако обаче решиш, или някой реши да взима, да звънка или пише един e-mail на Porshe-София и там ще се разберът.
пс.
А опитвали ли сте със оригинални тампони от vw сервиза в София. Вчера направих запитване за моя пасатор и ми казаха около 53-55лв. е тампона при тях.
Мисля да си поръчам от представителството си два тампона и да сменям мойте, надявам се че щом са от тях, да няма проблеми с качеството
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Тампони на Макферсон за Б4 - качествена марка ???
Така, ето замерванията днес.
От страната на пътника е 8,56мм а от към шофиора е към 9.30мм!
НО колата беше върху заснежен път, уж гледах да е равно де, ама знае ли се, а и както бях споменавал преди е важно да се знае, че двата тампона и шапките им са под лек трапецовиден ъгъл и е малко относително замерването.
Но в общи линии, ако студеното не е повлияло нещо, то има около 2мм улягане.
Колата обаче не тропва въобще по никакви дупки и неравности
От страната на пътника е 8,56мм а от към шофиора е към 9.30мм!
НО колата беше върху заснежен път, уж гледах да е равно де, ама знае ли се, а и както бях споменавал преди е важно да се знае, че двата тампона и шапките им са под лек трапецовиден ъгъл и е малко относително замерването.
Но в общи линии, ако студеното не е повлияло нещо, то има около 2мм улягане.
Колата обаче не тропва въобще по никакви дупки и неравности
- sonaris
- Мнения: 85
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 19:56
- Автомобил: VW Passat B4 Syncro
- Двигател: ADY
- Местоположение: Пловдив / България
- Контакти:
Re: Б4 тампони на Макферсон - качествена марка ???
brad4edat: Благодаря, Ще ги замеря и моите. То като цяло и при мен не тропа в движение. На подемник има един празен ход и като се разглоби този ход не е в амортисьора. Само че преди 6 месеца смених и амортисьори. Сложих Монро Рефлекс и сега и амортисьорите са скапани. Мислех че проблема е в тях. Сега и тях ще сменям.
Купих си поръчка от Германия 58лв мисля броя. Утре ще сложа снимки и размери. Ще пиша и аз колко са изкарали.
Купих си поръчка от Германия 58лв мисля броя. Утре ще сложа снимки и размери. Ще пиша и аз колко са изкарали.
- Ivajlo82
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
- Контакти:
Re: Б4 тампони на Макферсон - качествена марка ???
Аз си купих тампони от Порше Изток - цената за брой 47,06лв без ддс и лагер за тампон 17,08лв/бр. без ддс
Общо за два тампона с две лагера - 153,94лв.
тампон двигател преден - 169.98 лв - поръчка 3 - 5 дни
тампон двигател ляв - ръчна ск.к. 149.06 лв / авт.ск.к - 111.94 лв/ - поръчка 3 - 5 дни
тампон двигател десен - 194.06 лв - поръчка 3- 5 дни
предни накладки - 200.22 лв - поръчка 3- 5 дни
предни дискове - 2 x 113.30 лв - поръчка 3 - 5 дни
задни накладки за барабани - 75.11 лв - поръчка 3 - 5 дни
спирачни маркучи за предните спирачни апарати - 2 x 67.40 лв поръчка 3 - 5 дни
Тази информация ми я пратиха на електронната поща, при направено от мен запитване!
При покупката на тампоните и лагерите се поинтересувах - колко е помпата в резервуара - 840лв, съединител - 650лв., водна помпа към 700лв. След тези цифри трудно шофирах към вкъщи
Общо за два тампона с две лагера - 153,94лв.
тампон двигател преден - 169.98 лв - поръчка 3 - 5 дни
тампон двигател ляв - ръчна ск.к. 149.06 лв / авт.ск.к - 111.94 лв/ - поръчка 3 - 5 дни
тампон двигател десен - 194.06 лв - поръчка 3- 5 дни
предни накладки - 200.22 лв - поръчка 3- 5 дни
предни дискове - 2 x 113.30 лв - поръчка 3 - 5 дни
задни накладки за барабани - 75.11 лв - поръчка 3 - 5 дни
спирачни маркучи за предните спирачни апарати - 2 x 67.40 лв поръчка 3 - 5 дни
Тази информация ми я пратиха на електронната поща, при направено от мен запитване!
При покупката на тампоните и лагерите се поинтересувах - колко е помпата в резервуара - 840лв, съединител - 650лв., водна помпа към 700лв. След тези цифри трудно шофирах към вкъщи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rld и 168 госта