Смазват ли се жилата за смяна на скорости?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Смазват ли се жилата за смяна на скорости?

Мнениеот radotom » Вто 31 окт 2006 15:52


Чудех се дали тук или в OFF-a да питам, но нали все пак е за Пассат...
Та сутрин усещам как доста по-трудно ми се движи лоста на скоростите.Могат ли жилата да се гресират и от къде? Гледам, че няма гресьорки...
И най-вече, има ли смисъл, разбира се!




Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Вто 31 окт 2006 15:56


Нормално скоростното масло е студено при всеки е така :wink: Според мен няма смисъл от смазване освен ако не ти влизат добре скоростите когато е загряла :wink:


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Вто 31 окт 2006 16:01


Сутрин е нормално да ти включва малко по-трудно
защото маслото в скоростната кутия се сгъстява от студа и трябва да мине малко време да се разбие. А виждаш, че на последък температурите сутрин са ниски.
Предполагам, че за това ти включва малко по-трудно.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 31 окт 2006 16:01


Ами според мен жилата по-трудно си се движат, не е от скоростната кутия. Някак си се усеща... не знам как да го обясня... Като че ли самото включване на скоростта, хлътването на лоста е по-замазано и си личи, че е от лостовата система (в случая- жилата)


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Вто 31 окт 2006 16:09


Щом мислиш,че е така или сменяш с нови или смазваш :wink: Не съм имал такава манипулация и не мога да ти дам съвет :wink:


radi4
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот radi4 » Вто 31 окт 2006 16:27


Когато си взех моя пасатор видях че там където жилата се хващат за скоростната кутия с едни ябълковидни връзки е омазано с грес. В последствие след година установих че по-трудно включвам на студен мотор, но не съм ги мазал. Ако искаш пробвай, може да помогне.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 31 окт 2006 16:44


Бе не е като да не ме мързи, ама наистина мисля да се пробвам и ще докладвам за сутришни разлики в лоста! :beer


Потребителски аватар
Nikunata
Мнения: 129
Регистриран на: Пет 06 май 2005 11:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nikunata » Вто 31 окт 2006 18:35


Аз процедирам така:пръскам с vd 40 там kъдето свършват жилата така:включвам на първа-пръскам,включвам втора-пръскам и така всички скорости.След това вдигам кожухчето на скоростния лост и пръскам там където може.След всичките тези процедури изреждам още три пъти включването на скоростите и карам.Това е. :oops:


Потребителски аватар
Коко
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 01 ное 2006 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Коко » Сря 01 ное 2006 16:22


Привет на форумците.Често чета въпросите и повечето компетентни отговори тук докато реших и аз да се регистрирам.Сега за смазването на жилата за смяна на скоростите. Аз имам същия проблем на Пасата RP-90-та г.През студените зимни дни лоста буквално замръзва.Мога да го движа само напред-назад,но не наляво-надясно,докато колата не позагрее след около 5 мин.работа на място.Имах съмнения,че маслото на скор.кутия не е читаво или много гъсто,но след смяната му положението беше същото.Най-вероятно смазката между жилото(това,което действа при движение на лоста в ляво -дясно) и защитния му кожух е клеясало и за смяна.Опитах да разглобя тази връзка и промия кожуха,но не зная как да стигна до вътрешния край на жилото(откъм лоста) .Някаква идея?Благодаря!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 01 ное 2006 16:31


Коко написа:... не зная как да стигна до вътрешния край на жилото(откъм лоста) .Някаква идея?Благодаря!

Уфффф... даже не си го и мсля, че е толкова играчкаааа...
Сваля се ауспуха, после предпазната ламарина и чак тогава имаш достъп!
А иначе на Трабантутника така на няколко пъти му кривих педала на газта. Той е от една тънка ламаринка... И като запаля в някоя ледена сутрин, и като скоча на педала като припука двигателя (щото той така се пали: смукач и като припука, риташ яко, да сработи обогатителната помпа) и педала се огъне!
С 300 зора палех и чаках 10-15 мин да се размраси вътре жилото!
Обаче свалях го, мих го, в масло го киснах, даже и подгрято на 50-60*- пак така...
Накрая продадох Трабанта...
Та и да ги промиеш жилата, не знам дали ще има ефект! При мен такова замръзване чак обаче не се е сллучвало на Пашо.


Потребителски аватар
Коко
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 01 ное 2006 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Коко » Сря 01 ное 2006 17:03


При мен такова замръзване чак обаче не се е сллучвало на Пашо

Ами то тези дни не е толкова студено-щом аз нямах проблем,но при
-10 С може и тебе да те сполети щом лоста вече е тръгнал да включва трудно..Дано те отмине..Май работата мирише на сервиз :cry:


radi4
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот radi4 » Чет 02 ное 2006 13:52


Nikunata написа:Аз процедирам така:пръскам с vd 40 там kъдето свършват жилата така:включвам на първа-пръскам,включвам втора-пръскам и така всички скорости.След това вдигам кожухчето на скоростния лост и пръскам там където може.След всичките тези процедури изреждам още три пъти включването на скоростите и карам.Това е. :oops:

Извинявай за лаишкия въпрос, ма...кво е vd 40 ? Питам щото и аз искам да пръскам с това чудо.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 02 ное 2006 14:02


radi4 написа:... ма...кво е vd 40 ? Питам щото и аз искам да пръскам с това чудо.

Това е едно спрейче, което трябва да помага за развиване на клеасали болтове, по принцип. Определено, помага, да!
Представлява някакъв вид молибденова смазка, която се разпрашава Не съм убеден обаче, че няма и киселинен ефект! Снощи щях да проверявам, но не можах да намеря лакмусува хартия...
Така, че, колеги, бих препоръчал да се замислите преди употреба! Ако е киселинно това чудо, за момента ще помогне, но после ще нанесе още повече поразии!
Ако може някой да пробва и да каже, моля.


Допълнение в 20.20

Проверих спрейчето с лакмусува хартия!

БЕЗВРЕДЕН!!!
Неутрално рН


Потребителски аватар
gogo333
Мнения: 33
Регистриран на: Пет 20 окт 2006 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogo333 » Чет 02 ное 2006 21:30


Незнам колко е положително действието му на WD40. По принцип и аз го ползвам тук таме, но искам да спомена че той като пръснеш някъде разяжда мърсотията и оставя един тънък мазен слой. Та в този смисъл се съмнявам че има възможност да има и не толкова положителен ефект. Около година и половина карах едно Рено 19. Като всички френски трошляци си имаше неговите болки. Централното почваше да си отключва някои врати или да ги заключва когато позастудее когато на него му хареса. Та му пръсках машинките отгоре и се раздвижваха но след време пак та ефекта неее много дълготраен. Мой личен съвет относно смазване на места където има влага е силиконова смазка. Има ги с различен вискозитет. Мажеш и забравяш защото тя отблъсква водата и според зависи от греста издържа на по високи температури и няма как да се стопли да изкапе да изсъхне и клеяса. Така че смазвай качествено да няма през месец да пръскаш наляво надясно :wink:
Успех !


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 02 ное 2006 22:33


gogo333 написа:... относно смазване на места където има влага е силиконова смазка. ...

Хапсолютно си прав! :да: Но в случая с жилата си трябва по-дебела смазка. Силикончето е за фини работи! Например- бравите на вратите.
:oops: А аз още не съм пробвал да намажа жилата....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 179 госта