Прецака ми се термостата и го смених преди два дни! Но след смяната нещо започна да ми държи 100 градуса. Стария термостат с който ми докараха колата от Германия държеше 4 години перфектна температура лично за мен. Може да съм се заблуждавал, защото стария ми е създал грешно впечатление за температурата, която трябва да подържа двигателя. Загряваше плавно и температурните му параметри се движеха 85 - 95 градуса, като в движение падаше на 80 - 85 и пак парното си беше супер и нямаше никакви проблеми. Сега вече след смяната му температурата закова на 100 градуса и не признава, дали колата е в движение или е на място. Маркучите са супер врели, като пусна парното имам усещането, че съм в пещ. Обаче долния маркуч на радиатора е студен! Това означава ли, че новия термостат не отваря на необходимата температура втория кръг(87 градуса, както пише на самия термостат)? 90% от колегите ми казват, че това било нормално двигателя да работи на 100 градуса. Не знам, 4 години колата е работила перфектно на 80 - 90 градуса и нямаше ядове ни зиме ни лете. Сега след, като било нормално зимата да поддържа в този студ 100 градуса, какво следва лятото да се случи, когато въздуха се загрее на 35 - 40 градуса. Сигурен съм, че тогава работната температура ще скочи на 110 - 120 градуса при това положение. Перката, която се включваше при нужда от време на време означава ли, че вообще няма да спира да върти при тези градуси.
Преди 3 години слагах пробно друг темостат, който поддържаше същите градуси, като сегашния и през 2 дни доливах антифриз, който изчезваше! Върнах си стария темостат, темперетурата падна надолу и антифриза спря да се губи. Сега съм сигурен, че след няколко дни ще започне същата работа, яко доливане на антифриз. Мило и драго давам да си намеря, като стария термостат, защото къкъвто и да сложа друг все кове на 100 и не мърда
Въпроса ми е:
Колеги, нормално ли е това? Сигурно ли е, че тези постоянни 100 градуса по никакъв начин не вредят на двигателя, и има ли опсатност в скоро време да прецакам гарнитурата на главата?
Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
за момента каквото и да кажа ще те подведа.Има доста диспути по темата и за начало е добре да дадеш малко инфо-това със студения маркуч за градско ли е или извънградско.Ако е извънградско добрее,но ако е за градско не е добре.Пробвай и да обезвъздушиш хубаво системата,след смяна на термостат обикновено отначало е зор.
Следващия момент е с доливането.Имах и този проблем и пак се получи след смяна на термостат.Карам,колата загрява,спирам и виждам,че е хвърлила вода.В случая загряването беше в следствие на хвърлянето,не обратно.Това означава,че от някъде взима въздух.При мен се оказа някакво маркуче зад моното,толкова фина дупка,че я хванах по свистенето на загрял и угасен двигател.Загуба на вода може обаче да се получи и през гарнитурата на двигатела,но да не навлизаме в тази темаа
Не на последно място е и самия монтаж на термостата.На мой роднина колата отиваше на 110 градуса защото беше или не беше/не помня вече/махнал гумения пръстен около термостата...а някой пак тук беше казал,че ако се сложи обратно се получават въпросните 10 градуса разлика.
Дай малко повече инфо,че да поумуваме.Моята Б4 държи в момента 95,а лятото 90 градуса с нов термостат.100 не съм стигал.
Следващия момент е с доливането.Имах и този проблем и пак се получи след смяна на термостат.Карам,колата загрява,спирам и виждам,че е хвърлила вода.В случая загряването беше в следствие на хвърлянето,не обратно.Това означава,че от някъде взима въздух.При мен се оказа някакво маркуче зад моното,толкова фина дупка,че я хванах по свистенето на загрял и угасен двигател.Загуба на вода може обаче да се получи и през гарнитурата на двигатела,но да не навлизаме в тази темаа
Не на последно място е и самия монтаж на термостата.На мой роднина колата отиваше на 110 градуса защото беше или не беше/не помня вече/махнал гумения пръстен около термостата...а някой пак тук беше казал,че ако се сложи обратно се получават въпросните 10 градуса разлика.
Дай малко повече инфо,че да поумуваме.Моята Б4 държи в момента 95,а лятото 90 градуса с нов термостат.100 не съм стигал.
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Вто 01 фев 2011 15:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Колега както и да го погледнеш нормалната темепратура е около 90с.Явно термостата не отваря за това така се получава.Ако предположим,че уреда на таблото те лъже то би трябвало след известно време на каране термостата да отвори и всички маркучи да са топли.Ако имаш възможност примери температурата на антифриза в казанчето и сравни но аз лично залагам на дефектен термостат.Айде и със здраве
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
абе това което е описал колегата не е нормално.за съжаление българският пазар е залят с ментета...в това число са и термостатите.лично аз съм сменял в рамките на 3 дена-2 термостата...причината е същата-висока работна температура.щом колата е работила добре със стария термостат.100 градуса не е нормалната работна температура.има голяма вероятност да се вкараш във филма и да почнеш да сменяш наред:капачка на разширителния съд,датчик на температурата при тройника на главата и още тем подобни.ако питаш мен,купи си друг термостат и го смени.когато аз сменях първия термостат,той беше оригинален и на него пишеше 83 градуса...взех го със себеси и отидох в магазина и казах,дайте ми същия.онези започнаха да ми се смеят и да ме питат ти в Африка ли ще я караш тая кола...
Има вероятност и да си обърнал термостата.Общо взето,заинати ли се тази гадинка,разприавиите са неприятни
Има вероятност и да си обърнал термостата.Общо взето,заинати ли се тази гадинка,разприавиите са неприятни
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Измери температурата на двигателя с термометър, най добре електронен, поставен за няколко минути в някой отвор на главата на двигателя. Така ще разбереш дали уреда на таблото те лъже и колко. След това ще мислиш има или няма проблем.
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г
- Местоположение: софия
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Аз мислех да сменям на 1,8 ABS и си купих WAHLER на 87С но реших да го пробвам преди да го сложа на котлона загрях вода и мерих температурата и започна да отваря на 95-57С и не го сложих карам си още със стария.
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Божурище
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
проблема е или в самия термостат или в монтажа. постави го в съд с вода и го сложи на котлона като ползваш разбира се термометър. така ще разбереш със сигурност. температура от 100 градуса е допустима за кратко, това не е нормалната работна температура на двигателя нито в градски нито в извънградски условия. аз лично съм имал точно същия проблем и аз си бях виновен, защото бях поставил новия термостат обратно. термостата трябва да се постави с клапана към малкия кръг.
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Смених 2 аз докато улуча,две причини даси взел по касно да отваря и данеси обезваздушил системата
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Гумения пръстен е сложен, пича(майсторче от ауди форума) даже намаза и със силикон. Долния маркуч, го забелязах вчера, като се прибирах от Видин спрях на кръговото на Монтана да заредя на ЕКО-то. От долната старна на маркуча е леко затоплен, а от горе е направо леден. Другите всичките маркучи не могат да се пипнат от жега. И със стария термостат е качвал 100 градуса, ама например, ако кибича 1 ч в задръстване или примерно съм тръгнал да се качвам на Кръстова гора. След потегляне от място температурата задължително падаше между 80 - 90 градуса, а извън градско държеше 80 - 85. Сега след слагането на този термостат и градско и при извън градско е готова да се включи. Датчика на радиатора за перката е от Роувър и е на 92 градуса(никога не съм имал проблеми с него при стария термостат). Двгателя работи на място, държи 100 градуса и не мърда, чак след 3 - 4 мин. долния маркуч започва да се затопля и след още 2 - 3 мин се включва перката за 20 - 30 сек и спира. След 2 мин пак се включи за 20 - 30 сек и спира.
Ходих да ми замерят температурата на двигателя в един сервиз във Видин, да видя дали стойноста на термометъра съвпада със стойноста на таблото. Оказа се, че няма проблем с датчика на двигателя, показва реалната температура. Така, че според мен проблема си е в самия термостат. Но какъв да сложа, като гаранцията, че няма да е пак същия боклук е никаква! А при всяка смяна е наливане на пари и за термостата и за работа Стария термоста запече на отворено и колата не можеше да вдигне повече от 70 - 75 градуса и за това го махнах, иначе ако беше читав нямаше да го пипам за нищо на света, като знам, че никъде няма да намеря по читав от него. Как да позная дали системата е обезвъздушена на 100%. И има ли свойство охладителната система да се дообезвъздушава сама с течение на времето Марката на термостата беше BERH или BERTH или нещо от сорта(уж добра марка, взех го от Ауто +), а стойностите му са като на стария 1/1. Но работата му няма нищо общо Предложете някаква друга марка, която поне малко да се доближава до работната температура на стария ми
Ходих да ми замерят температурата на двигателя в един сервиз във Видин, да видя дали стойноста на термометъра съвпада със стойноста на таблото. Оказа се, че няма проблем с датчика на двигателя, показва реалната температура. Така, че според мен проблема си е в самия термостат. Но какъв да сложа, като гаранцията, че няма да е пак същия боклук е никаква! А при всяка смяна е наливане на пари и за термостата и за работа Стария термоста запече на отворено и колата не можеше да вдигне повече от 70 - 75 градуса и за това го махнах, иначе ако беше читав нямаше да го пипам за нищо на света, като знам, че никъде няма да намеря по читав от него. Как да позная дали системата е обезвъздушена на 100%. И има ли свойство охладителната система да се дообезвъздушава сама с течение на времето Марката на термостата беше BERH или BERTH или нещо от сорта(уж добра марка, взех го от Ауто +), а стойностите му са като на стария 1/1. Но работата му няма нищо общо Предложете някаква друга марка, която поне малко да се доближава до работната температура на стария ми
Последна промяна от milen_1975 на Чет 08 дек 2011 15:51, променено общо 2 пъти.
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
пои принцип разширителния съд се пада най-горна точка на охладителната система.направено е с цел сама да се обезвъздушава.така че не би трябвало да имаш проблеми с това,ако капачката е изправна.и да...гаранция няма,че няма да си купиш термостат със същото качество
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Сигурно и от Юнитрейд или от Сакар Ауто да взема пак няма да е толкова добър, като стария А ще струва една шапка пари Този го взех за 20 лв.
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Божурище
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
а аз за 17лв. и си бачка вече 5г., но ти казах проблема какъв ми беше. при теб симптомите са същите.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
я преведи това" От долната старна на маркуча е леко затоплен, а от горе е направо леден."
и кажи при градсо каране същите ли са симптомите.
и кажи при градсо каране същите ли са симптомите.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
ARusev написа:Измери температурата на двигателя с термометър, най добре електронен, поставен за няколко минути в някой отвор на главата на двигателя. Така ще разбереш дали уреда на таблото те лъже и колко. След това ще мислиш има или няма проблем.
Като поставиш датчика в отвора го покрий с някакво палцалче и го дръж поне 10 минути там (колко да го държиш зависи от самия термометър) Ако намериш живачен още по-добре те са по-точни.
Никоге и през ум няма да ми мине да монтирам термостат, който не съм пробвал преди това в тенджерата на котлона.
Ако термостата е изправен и през лятото ще поддържа същата температура като през зимата.
Най-вероятно стрелката на таблото ти отчита вярно.
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Вярно отчита стрелката! Замериха ми температурата на двигателя с тези темометри, каде са, като пистолет с дисплей отгоре! И 100 градуса, който отчете на двигателя савпадат с 100 те къде показва стрелката на таблото. Още днес-утре, ще видя и долния маркуч дали в градска среда не заграва, като при извън градско
Последна промяна от milen_1975 на Чет 08 дек 2011 15:45, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта