Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Колега, не отричам, че имаш право! Но проблема се появи след смяната на шибания термостат! Преди това със стария нямаше абсолютно никакви проблеми. Проблема дойде непсредствено след смяната, на момента. За това залагам на скапан тепмостат.
- Ivajlo82
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
- Контакти:
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
milen_1975 написа:За това залагам на скапан тепмостат.
Миуене, Миуене не залагай, а сменяй бате. Зима е и не си мисли, че трудно ще докараш температурата над 110градуса. Не дай си боже се заглобиш в некой снег /преспа/ по Петрохан и кво правиме с това късно пускане и бързо спиране на перките. Ти си знаеш положението /финансово и времево/, но да не пуснеш после тема - губя антифриз респективно увеличава се нивото на маслото. То бензиновите блокове не им трябва много, за да станат на локум.
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 02 дек 2011 19:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pernik
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
milen_1975 написа:Сигурно и от Юнитрейд или от Сакар Ауто да взема пак няма да е толкова добър, като стария А ще струва една шапка пари Този го взех за 20 лв.
колега чисто нов оргинален във Фолксваген е 70 лв.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
след нова година го дават затопляне,чисто нов за 14 лева и ще пееш докато караш.../вече се повтарям/
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Колеги оказа се, че освен термостата и водната помпа е издала багажа! При работа на ниски обороти се чува от към нея едно стабилно стържене и чегъртане! Мисля, че щом е започнала да стърже и остава малко да протече! Това не е оригиналната водна помпа! Смених е 2009 год. и е на около 60000 км пробег. Марката и е HEPU! Не съм имал възможноста да е видя и сравня с оригиналната, че като оставих колата в сервиза навремето, после е взех готова със сменента помпа. Сега обаче, като си взех пак HEPU и е наложих до оригиналната Audi/VW виждам някой разлики в помпите! Разлика в турбините е очевидна! Оригиналната е с пластмасова, а HEPU е с метална турбина! Това спред мен няма значение, но виждам съществена разлика в формата и размера на турбините! В горната част, също виждам разлика в корпусите на двете помпи. Не съм сигурен старото Хепу дали е с същата форма на турбината, като на тази, или е като на оригиналната
Въпроса ми е, има ли значение формата и размера на турбината на помпата, за да създава необходимия дебит при работа?
Ето как изглеждат: от ляво ОРИГИНАЛНАТА, от дясно новата HEPU
Въпроса ми е, има ли значение формата и размера на турбината на помпата, за да създава необходимия дебит при работа?
Ето как изглеждат: от ляво ОРИГИНАЛНАТА, от дясно новата HEPU
Последна промяна от milen_1975 на Чет 05 яну 2012 21:35, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Принципно нямат разлика помпите. като премериш височината на вала, този с турбината, трябва да е еднакъв със старата. иначе има вероятност да опира в тялото... въпреки че с по-дебела гарнитура и този ефект се избягва... Някой турбинки са пластмасови - при мен оригиналната беше пластмасова, а сегашната е метална - като твоята новата...
Премери ги и слагай смело!
Премери ги и слагай смело!
Последна промяна от nepreklonniq на Пет 06 яну 2012 9:30, променено общо 1 път.
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
В момента съм с HEPU, която е за смяна, но незнам дали турбината е същата, като на тази или е, като на оригиналната ми? Или всички HEPU са с еднакви турбини! Ако са еднакви, значи няма проблеми!
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Като слагате новата да не пренатегнете ремъка! Това за чегъртането не го беше споменал,май!
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Ами чегъртането се появи от около седмица! За това не го споменвах до сега
- Ivajlo82
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
- Контакти:
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Аз също смених водна помпа /оригинална с пластмасови перки/ с НЕРU с метални перки. Значи есента на 2009г. смених термостата с оригинален от Порше Изток и след седмица протече помпата, но проблема с темп. на антифриза /първите 2-3 дни държеше 100 градуса и перките се включваха именно при 100 градуса/ си реших като след всяко пътуване отварях капачката на разширителния съд /внимателно, че да не се опаря/ и шибания въздух в системата излезе и температурата ми се закова на 92-93градуса и така досега. Така, че за мен помпата с металните перки си върши работата.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
май трябва да си смениш капачката
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Утре сменявам термостата и помата и ще видя, какво ще стане! Как ще се държи от към температура! Ако пак се е.е и ми държи 100 градуса! Ще го мисля, че ми писна вече от това железо!
- Milanski
- Мнения: 422
- Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
- Автомобил: VW Golf 4 110
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Помпите HEPU са едни от най - добрите , които може да се купят тук , а това че е с метална турбинка е хубаво а не лошо , както се опитаха да го изкарат някой колеги . Чегъртането може да идва не от самата водна помпа ами от шайбата , на която седи ремъка дето я върти .
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Готово! Сложих оригинален термостат и водна помпа HEPU! В момента ми държи около 95 С, ама като се има в предвид, че таблото лъже с около 4 или 5 С да кажем, че държи 90 - 92 С. Не качва повче, а и датчика за перката е на 92 С. Вече го няма чегъртането от помпата! Но имам чувство, че след смяната на помпата, като, че парното се засили, или може би си вообразявам. Оставил съм леко охлабена капачката на разширителния съд неколко дни да се дообезвъздуши, ако има какво още. Абе излезе, че целия зор, целата тумба и танания, беше за -5 градуса, ама карай Нема да го пипна повече. Ще го наблюдавам няколко дни как работи и, каква температура поддържа, и ако е всичко ОК, приключвам темата. За да продължа друга или отворя друга, за други проблеми по железото
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Гледах по Дискавъри как се правят термостатите. Първо всички се правят да отварят при по-висока температура от желаната, после в тенджерата и се калиброват на ръка - с клещи се стиска малко ампулата с восъка, обема и намалява и така няколко пъти и термостата започва да отваря на точната температура. На нашите термостати не съм забелязал следи от такова ръчно калибриране и може би затова дори новите термостати не винаги работят както трябва.
Ако някога имам проблем с такъв термостат, който отваря при по-висока температура ми се струва, че лесно ще си го наглася да отваря при каквато температура ми е кеф.
Ако някога имам проблем с такъв термостат, който отваря при по-висока температура ми се струва, че лесно ще си го наглася да отваря при каквато температура ми е кеф.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 150 госта