Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот milen_1975 » Сря 28 дек 2011 21:27


Колега, не отричам, че имаш право! Но проблема се появи след смяната на шибания термостат! Преди това със стария нямаше абсолютно никакви проблеми. Проблема дойде непсредствено след смяната, на момента. За това залагам на скапан тепмостат. :beer




Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот Ivajlo82 » Сря 28 дек 2011 22:17


milen_1975 написа:За това залагам на скапан тепмостат. :beer

Миуене, Миуене не залагай, а сменяй бате. Зима е и не си мисли, че трудно ще докараш температурата над 110градуса. Не дай си боже се заглобиш в некой снег /преспа/ по Петрохан и кво правиме с това късно пускане и бързо спиране на перките. Ти си знаеш положението /финансово и времево/, но да не пуснеш после тема - губя антифриз респективно увеличава се нивото на маслото. То бензиновите блокове не им трябва много, за да станат на локум.


atk9020
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 02 дек 2011 19:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот atk9020 » Сря 28 дек 2011 23:01


milen_1975 написа:Сигурно и от Юнитрейд или от Сакар Ауто да взема пак няма да е толкова добър, като стария :banghead: А ще струва една шапка пари scare Този го взех за 20 лв.

колега чисто нов оргинален във Фолксваген е 70 лв.


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот Zlatina » Сря 28 дек 2011 23:22


след нова година го дават затопляне,чисто нов за 14 лева и ще пееш докато караш.../вече се повтарям/


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот milen_1975 » Чет 05 яну 2012 21:22


Колеги оказа се, че освен термостата и водната помпа е издала багажа! При работа на ниски обороти се чува от към нея едно стабилно стържене и чегъртане! Мисля, че щом е започнала да стърже и остава малко да протече! Това не е оригиналната водна помпа! Смених е 2009 год. и е на около 60000 км пробег. Марката и е HEPU! Не съм имал възможноста да е видя и сравня с оригиналната, че като оставих колата в сервиза навремето, после е взех готова със сменента помпа. Сега обаче, като си взех пак HEPU и е наложих до оригиналната Audi/VW виждам някой разлики в помпите! Разлика в турбините е очевидна! Оригиналната е с пластмасова, а HEPU е с метална турбина! Това спред мен няма значение, но виждам съществена разлика в формата и размера на турбините! В горната част, също виждам разлика в корпусите на двете помпи. Не съм сигурен старото Хепу дали е с същата форма на турбината, като на тази, или е като на оригиналната :banghead:
Въпроса ми е, има ли значение формата и размера на турбината на помпата, за да създава необходимия дебит при работа?
Ето как изглеждат: от ляво ОРИГИНАЛНАТА, от дясно новата HEPU :beer
1-Audi-VW 2-HEPU.JPG

Последна промяна от milen_1975 на Чет 05 яну 2012 21:35, променено общо 1 път.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот nepreklonniq » Чет 05 яну 2012 21:35


Принципно нямат разлика помпите. като премериш височината на вала, този с турбината, трябва да е еднакъв със старата. иначе има вероятност да опира в тялото... въпреки че с по-дебела гарнитура и този ефект се избягва... Някой турбинки са пластмасови - при мен оригиналната беше пластмасова, а сегашната е метална - като твоята новата...
Премери ги и слагай смело!

Последна промяна от nepreklonniq на Пет 06 яну 2012 9:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот milen_1975 » Чет 05 яну 2012 21:40


В момента съм с HEPU, която е за смяна, но незнам дали турбината е същата, като на тази или е, като на оригиналната ми? Или всички HEPU са с еднакви турбини! Ако са еднакви, значи няма проблеми!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот pas1.8mi » Пет 06 яну 2012 18:51


Като слагате новата да не пренатегнете ремъка! :idea: Това за чегъртането не го беше споменал,май! :beat_butt2 mhihi


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот milen_1975 » Пет 06 яну 2012 21:56


Ами чегъртането се появи от около седмица! За това не го споменвах до сега :D


Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот Ivajlo82 » Пет 06 яну 2012 22:16


Аз също смених водна помпа /оригинална с пластмасови перки/ с НЕРU с метални перки. Значи есента на 2009г. смених термостата с оригинален от Порше Изток и след седмица протече помпата, но проблема с темп. на антифриза /първите 2-3 дни държеше 100 градуса и перките се включваха именно при 100 градуса/ си реших като след всяко пътуване отварях капачката на разширителния съд /внимателно, че да не се опаря/ и шибания въздух в системата излезе и температурата ми се закова на 92-93градуса и така досега. Така, че за мен помпата с металните перки си върши работата.


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот Zlatina » Пет 06 яну 2012 22:37


май трябва да си смениш капачката


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот milen_1975 » Съб 07 яну 2012 0:13


Утре сменявам термостата и помата и ще видя, какво ще стане! Как ще се държи от към температура! Ако пак се е.е и ми държи 100 градуса! Ще го мисля, че ми писна вече от това железо!


Потребителски аватар
Milanski
Мнения: 422
Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
Автомобил: VW Golf 4 110
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот Milanski » Съб 07 яну 2012 13:24


Помпите HEPU са едни от най - добрите , които може да се купят тук , а това че е с метална турбинка е хубаво а не лошо , както се опитаха да го изкарат някой колеги . Чегъртането може да идва не от самата водна помпа ами от шайбата , на която седи ремъка дето я върти .


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот milen_1975 » Пон 09 яну 2012 1:09


Готово! Сложих оригинален термостат и водна помпа HEPU! В момента ми държи около 95 С, ама като се има в предвид, че таблото лъже с около 4 или 5 С да кажем, че държи 90 - 92 С. Не качва повче, а и датчика за перката е на 92 С. Вече го няма чегъртането от помпата! Но имам чувство, че след смяната на помпата, като, че парното се засили, или може би си вообразявам. Оставил съм леко охлабена капачката на разширителния съд неколко дни да се дообезвъздуши, ако има какво още. Абе излезе, че целия зор, целата тумба и танания, беше за -5 градуса, ама карай :beer Нема да го пипна повече. Ще го наблюдавам няколко дни как работи и, каква температура поддържа, и ако е всичко ОК, приключвам темата. :beer За да продължа друга или отворя друга, за други проблеми по железото :Mr Green Fun


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Мнениеот ktamen » Пон 09 яну 2012 1:34


Гледах по Дискавъри как се правят термостатите. Първо всички се правят да отварят при по-висока температура от желаната, после в тенджерата и се калиброват на ръка - с клещи се стиска малко ампулата с восъка, обема и намалява и така няколко пъти и термостата започва да отваря на точната температура. На нашите термостати не съм забелязал следи от такова ръчно калибриране и може би затова дори новите термостати не винаги работят както трябва.
Ако някога имам проблем с такъв термостат, който отваря при по-висока температура ми се струва, че лесно ще си го наглася да отваря при каквато температура ми е кеф.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 150 госта