Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Колега, така казано изглежда, като детска игра. Дали в действителност е толкова лесно и просто?
- пинко
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
- Автомобил: passat b4
- Двигател: 1.8 abs 1994
- Местоположение: софия
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
milen_1975 написа:Готово! Сложих оригинален термостат и водна помпа HEPU! В момента ми държи около 95 С, ама като се има в предвид, че таблото лъже с около 4 или 5 С да кажем, че държи 90 - 92 С. Не качва повче, а и датчика за перката е на 92 С. Вече го няма чегъртането от помпата! Но имам чувство, че след смяната на помпата, като, че парното се засили, или може би си вообразявам. Оставил съм леко охлабена капачката на разширителния съд неколко дни да се дообезвъздуши, ако има какво още. Абе излезе, че целия зор, целата тумба и танания, беше за -5 градуса, ама карай Нема да го пипна повече. Ще го наблюдавам няколко дни как работи и, каква температура поддържа, и ако е всичко ОК, приключвам темата. За да продължа друга или отворя друга, за други проблеми по железото
колега пиши какво е станало,че и при мене от 100гр,не мърда
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
milen_1975 написа:Колега, така казано изглежда, като детска игра. Дали в действителност е толкова лесно и просто?
Не съм го пробвал, като ми остане време ще си направя един експеримент да видя дали наистина е като детска игра.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
ktamen написа:Гледах по Дискавъри как се правят термостатите. Първо всички се правят да отварят при по-висока температура от желаната, после в тенджерата и се калиброват на ръка - с клещи се стиска малко ампулата с восъка, обема и намалява и така няколко пъти и термостата започва да отваря на точната температура. На нашите термостати не съм забелязал следи от такова ръчно калибриране и може би затова дори новите термостати не винаги работят както трябва.
Ако някога имам проблем с такъв термостат, който отваря при по-висока температура ми се струва, че лесно ще си го наглася да отваря при каквато температура ми е кеф.
http://vbox7.com/play:798f7f7c&al=2&vid=2815116
От 11-тата минута започва "Как се правят термостатите"
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Колега пинко, какво да ти кажа? Смених термостата уж с оригинален, плюс водната помпа и стоте градуса вече не са сто, а малко под сто .
Отбелязъл съм сега, къде стой стрелката. След толкова ходене по мъките, резултата, не е кой знае какъв Остава да проверя по някакъв начин, капачката на разширителния съд дали е читава, и дали има запушеване някъде по охладителната система! Друго вече не се сещам? Или да оставя нещата такива каквито са Почвай от някъде, нема начин! Моя проблем се получи след смяната на термостата! При теб, кога започна да държи 100 градуса?
Отбелязъл съм сега, къде стой стрелката. След толкова ходене по мъките, резултата, не е кой знае какъв Остава да проверя по някакъв начин, капачката на разширителния съд дали е читава, и дали има запушеване някъде по охладителната система! Друго вече не се сещам? Или да оставя нещата такива каквито са Почвай от някъде, нема начин! Моя проблем се получи след смяната на термостата! При теб, кога започна да държи 100 градуса?
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
milen_1975 написа:Вярно отчита стрелката! Замериха ми температурата на двигателя с тези темометри, каде са, като пистолет с дисплей отгоре! И 100 градуса, който отчете на двигателя савпадат с 100 те къде показва стрелката на таблото. Още днес-утре, ще видя и долния маркуч дали в градска среда не заграва, като при извън градско
Колега, провери си свещите, дали са подходящи за твоя мотор, провери и посоката на въртене на водната помпа, защото ако си с климатик, тя се върти от клиновиден ремък, но ако си без - е от пистов и лесно можеш да го объркаш, като го сложиш отгоре на шайбата. Другото го знаеш - проверка на температурата на водата с термометър директно в казанчето, нов термостат, нов датчик на радиатора и т.н.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Искам да обобщя отново за всички колеги,които ги мързи да четат цялата тема/в която съм писал доста и почвам да се повтарям/
Приемаме,че системите ви са проверени и изправни-или,че проблемите започват при смяната на термостат.
Както съм писал,тези 100 градуса са много и малко още трябва до издухване на гарнитура.Принципно това е температурата на кипене на водата и е абсурдно да се мисли,че е нормална работна температура за един двигател като нашите.И понеже проблема масово се проявява при смяна на термостат,нормално е да набедим него.Ако парното духа горещо,ако не губи вода автомобила и ако циркулира водата в казанчето-значи наистина термостата е виновника за тази температура.Както сте забелязали,има много хора дето не им свидят маса пари за оригинален такъв.Разбирам ги идеално,но така си връзвате сами ръцете.Щото като дадеш един път 60-70лв за термостат,не можеш да дадеш пак толкова просто ей така.
За пореден път ви призовавам-купувайте термостати с надпис 83 градуса.Той пак ще отваря по-късно и с това се приближава по-добре до оптималната температура.Даже и да не е така,83 е по-близо до 90 отколкото 100/а и е по-безопасно/.Все пак в нашата страна има и лято.
Аз лично ползвам евтини термостати/пак се повтарям/ и по този начин не ми свиди да ги сменям ако не съм доволен.Колата ми държи твърдо 90 градуса,в редки случаи на дълго каране при изключително ниски температури съм стигал 95.Писал съм на какво се дължи този ефект.Та всички с температура около 100 да си сменят пак термостатите за да не стават бели.Това при положение разбира се,че виновника за тази температура е самия термостат.
Приемаме,че системите ви са проверени и изправни-или,че проблемите започват при смяната на термостат.
Както съм писал,тези 100 градуса са много и малко още трябва до издухване на гарнитура.Принципно това е температурата на кипене на водата и е абсурдно да се мисли,че е нормална работна температура за един двигател като нашите.И понеже проблема масово се проявява при смяна на термостат,нормално е да набедим него.Ако парното духа горещо,ако не губи вода автомобила и ако циркулира водата в казанчето-значи наистина термостата е виновника за тази температура.Както сте забелязали,има много хора дето не им свидят маса пари за оригинален такъв.Разбирам ги идеално,но така си връзвате сами ръцете.Щото като дадеш един път 60-70лв за термостат,не можеш да дадеш пак толкова просто ей така.
За пореден път ви призовавам-купувайте термостати с надпис 83 градуса.Той пак ще отваря по-късно и с това се приближава по-добре до оптималната температура.Даже и да не е така,83 е по-близо до 90 отколкото 100/а и е по-безопасно/.Все пак в нашата страна има и лято.
Аз лично ползвам евтини термостати/пак се повтарям/ и по този начин не ми свиди да ги сменям ако не съм доволен.Колата ми държи твърдо 90 градуса,в редки случаи на дълго каране при изключително ниски температури съм стигал 95.Писал съм на какво се дължи този ефект.Та всички с температура около 100 да си сменят пак термостатите за да не стават бели.Това при положение разбира се,че виновника за тази температура е самия термостат.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Колега milen_1975 загрява ли ти се предния радиатор!?Включват ли ти се и двете степени на охлаждането коректно(1-93гр,2-102гр)?
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Термостата в тенджерата и това е.
Какво сложно има?
Какво сложно има?
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г
- Местоположение: софия
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
На мен ми се случи когато я купих държеше 100гр и след обслужване на климатика при zfa159 забеляза че ми работи само втора степен на перката и смених датчика на радиатора и от тогава заспа на 90гр.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
На Милен проблема е ясен-термостат.При условие,че не губи вода системата.Перката няма как да се включи ако термостата не отваря.А в тези студуве...не включването нищо не говори.Включване може да има и при условие,че е отворил късно.
-
- Мнения: 368
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
потвърждавам мнението на колегата Златина.angel1223 написа:колега не може да се сложи термостата обратно .Стените на термостата не трябва да препречват пътя от водната помпа към радиатора . Пролетта се вкарах в същия филм като тебе .Купих нов 87с пишеше на него слагам и като закова на 97-100 гр. извънградско ,градско постоянно на 100 , долния маркуч студен а стрелката почти на 100гр застана на място и след малко почне да отваря термостата .Защо влязох в тоя филм - защото стария с който и съм сега показва не 90 а 1мм под надолу .Върнах си стария и всичко си дойде на място .Иска нов то е ясно, но вземи не 87гр. а 84гр.
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
Ще ида сега да ми мернат работната температура, която след смяната на термостата е с около 4 - 5 градуса по ниска на таблото. С предишния термостат, като закачваха лаптопа градусите бяха 95,4, а на таблото показваше 100 градуса. Като се включи перката на лаптопа показваше 97,5, а на таблото не мърдаше пак от 100. така, че дава 3 - 4, а може и 5 градуса отколнение в мунус от това, което е на таблото. Предполагам, че сега реалната работна температура е около 90 - 92 или най-много 93 градуса. Но диагностиката ще каже най точно! Парното е убиец, антифриза за сега не се губи никъде. Но и с този темостат, като и със стария, като, че в движение на дълъг път държи с 2 - 3 по висока температура. Ще видя диагностиката, какво ще покаже. Като се затопли времето стрелката дали ще си стой, като сега, или ще тръгне нагоре. Перката се включва само след доста работа на място в задръстване, но показанията на таблото не го отразяват с някаква съществена разлика от постоянните си показания download/file.php?id=173108&mode=view(с чено съм отбелязъл сега, къде е стрелката, след смяната на термостата)
Термостата ми го донесоха от Румъния(оригинален е), в Юнитрейд са абсолютно същите. Говорих с човек, доста навътре в нещата, който ми каза, че от Германия, пътя на голяма част от авточастите им минава през Румъния. Там термостатите са 12 Евро, а цената им в България надебелява до 69,80 лв Далавера, а?
Термостата ми го донесоха от Румъния(оригинален е), в Юнитрейд са абсолютно същите. Говорих с човек, доста навътре в нещата, който ми каза, че от Германия, пътя на голяма част от авточастите им минава през Румъния. Там термостатите са 12 Евро, а цената им в България надебелява до 69,80 лв Далавера, а?
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
milen_1975 написа:Вярно отчита стрелката! Замериха ми температурата на двигателя с тези темометри, каде са, като пистолет с дисплей отгоре! И 100 градуса, който отчете на двигателя савпадат с 100 те къде показва стрелката на таблото. Още днес-утре, ще видя и долния маркуч дали в градска среда не заграва, като при извън градско
Няма да се впрягам за разликите в информацията,която ни подаваш но искам да отбележа,че вярвам повече на термометъра отколкото на друга измервателна техника,още повече лаптоп....
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Zlatina написа:milen_1975 написа:Вярно отчита стрелката! Замериха ми температурата на двигателя с тези темометри, каде са, като пистолет с дисплей отгоре! И 100 градуса, който отчете на двигателя савпадат с 100 те къде показва стрелката на таблото. Още днес-утре, ще видя и долния маркуч дали в градска среда не заграва, като при извън градско
Няма да се впрягам за разликите в информацията,която ни подаваш но искам да отбележа,че вярвам повече на термометъра отколкото на друга измервателна техника,още повече лаптоп....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 180 госта