Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот kris11 » Съб 05 сеп 2015 19:04


като мерите четете. К модула е с 2 таймера - 20 сек и 10 мин :mrgreen
ЕДното реле къса + са другото минуса Модула е същия като при Шаран с голяма разлика че ги няма пикливите микроключета, а са ключета в гредите - двойна система комутаиця / индикация на панела и ЦЗ/
Ако не ме мързи мога да дам логиката , но стойностите на тока са за Шаран в предвид много ламБи, по порти,покрив,копита, багажник / ь 5Вт - 4 бр,врати,2 над предни крака,2 пред 3 ти ред седалки,2 багажник,преден заден плафон.
След затваряне на вратите има консумациоя 180 мА, след време ... продължение




bobbyd
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот bobbyd » Съб 05 сеп 2015 21:52


Такааа... интересни резултати се получиха след измерването на предпазителите. Без утечка пад на напрежението на всички предпазители беше 0.00.

Да си дойдем на думата - ето ги интересните стойности от измерването на пада на волтажа след умишлено предизвикване на утечката (стартиране на двигателя, каране, спирачки, сваляне на прозорци до долу и вдигане обратно догоре, заключване с дистанционното):

Предпазител 16 (5А) - Блок за управление на ABS - 0.8 mV (миливолта);
Предпазител 14 (10А) - Комфорт модул - 0.2 mV;
Предпазител 41 (25А) - Хидравличен модул на ABS - вариращи стойности между 2.3 - 5.0 mV
Предпазител 37 (20А) - Радио (телефон) - моментни стойности около 2.0 mV

За момента това като че ли не говори много, но намерих една таблица за конвертиране от mV в ампери за автомобилни предпазители, ето линк (много полезно!!!):
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=721311

И горе долу излиза следното:

Предп. 16 - 0.5 А
Предп. 14 - 0.2 А
Предп. 41 - 2.34 А
Предп. 37 - 0.6 А

т.е. общо излизат 3 утечки с обща консумация около 3.6 А (ABS, радио, комфорт модул).

Това вече ми изглежда реалистично и може да срине акумулатор 74 Ah за малко повече от едно денонощие (точно както в моя случай).

Сега остава само да се намери майстор, на когото му се занимава с това.....


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот dlug » Вто 08 сеп 2015 8:44


bobbyd написа:Тук обаче се стига да един много важен извод, относно меренето на утечка и той е, че да се мери по "класическия" начин с откачане на кабел от клема и последователно свързване през мултицет (както масово съветват много хора по форумите) е недостатъчно. Причината е описана в горния ми коментар и тя е, че при откачане на кабел от клемата на акумулатора има голяма вероятност утечката да изчезне (както се получава при мен със стъклата). Да, така пак може да се хване някаква утечка, но при всички положения има риск да се изпусне друга....

Аз обаче само не разбирам от твоето обяснение как точно откачаш кабелите като мериш. Класическият начин е да закачиш мултицета и както е закачен да откачиш едната клема, тогава не се прекъсва подаването на ток (просто започва да минава през мултицета) и не виждам никаква причина да изчезне утечката. Ти ако първо откачаш клемата на акумулатора и след това закачаш мултицета си прав, измерването не е коректно


bobbyd
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот bobbyd » Вто 08 сеп 2015 20:45


dlug написа:
bobbyd написа:Тук обаче се стига да един много важен извод, относно меренето на утечка и той е, че да се мери по "класическия" начин с откачане на кабел от клема и последователно свързване през мултицет (както масово съветват много хора по форумите) е недостатъчно. Причината е описана в горния ми коментар и тя е, че при откачане на кабел от клемата на акумулатора има голяма вероятност утечката да изчезне (както се получава при мен със стъклата). Да, така пак може да се хване някаква утечка, но при всички положения има риск да се изпусне друга....

Аз обаче само не разбирам от твоето обяснение как точно откачаш кабелите като мериш. Класическият начин е да закачиш мултицета и както е закачен да откачиш едната клема, тогава не се прекъсва подаването на ток (просто започва да минава през мултицета) и не виждам никаква причина да изчезне утечката. Ти ако първо откачаш клемата на акумулатора и след това закачаш мултицета си прав, измерването не е коректно


Аз си признавам, че съм новобранец в тая работа, но по-нагоре съм постнал линк към едно видео, ето го пак:

https://www.youtube.com/watch?v=T6rDTtxaeJ4

Тук човека казва общо взето, че при класическото замерване кабела първо трябва да се разкачи (например минус-а) и след това да се свърже последователно през мултицета (и общо взето всички съвети, които съм намерил в интернет казват същото). Поне аз не мога да си представя как първо ще свържа мултицета докато кабела е свързан към акумулатора? Няма ли да се получи проблем? Отделно, че физически не си го представям как ще се получи... трябва някакси да мушна червената сонда под кабела, за да не пречи при измъкването.

Лично според мен най-добре е да се направят и двете:

1) Класическо замерване - ако се установи утечка, започваш да търсиш къде е;

2) Ако точка 1. не дава резултат - палиш колата, караш, газ, спирачка, сваляш прозорци, пускаш парно/климатик, радио, фарове и т.н., спираш, заключваш с ключа и директно започваш да замерваш пада на напрежението на бушоните един по един, докато някой не покаже нещо различно от 0.00 mV. Най-големия проблем на втория начин, е че е доста неудобно (например както е при мен предпазителите са до шофьорската врата, и е трудно да нацеля пин-четата с мултицета) и е възможно понякога да се получат "фалшиви" измервания, ако сондата не е точно на пин-овете. Затова е хубаво да се повтори няколко пъти на предпазителите, за които има съмнения.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот dlug » Сря 09 сеп 2015 9:58


Аз само споделям опит, както сам си се убедил при разкачане на акумулатора има вероятност да се получат некоректни данни при меренето (или иначе казано проблема да изчезне или да се промени). А физически как става-аз лично съм го правил по няколко начина, или както казваш с допиране на сондата под клемата и после вадене, или допиране на сондата върху клемата на акумулатора (вертикално оггоре), клемата с кабела я повдигам и сондата остава вътре (мъгляво го обясних, ама нейсе). Не съм имал никакви проблеми, просто при ваденето не се прекъсва връзката, а тока минава през мултицета. Единствено за да не си изгоря мултицета в началото го слагам на по-голям обхват-примерно 10А, в последствие след като видя стойностите го намалявам за по-голяма точност.
Разбира се по този начин се мери обща утечка, видеото е полезно за установяване на конкретният проблем


bobbyd
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот bobbyd » Сря 09 сеп 2015 15:59


dlug написа:Аз само споделям опит, както сам си се убедил при разкачане на акумулатора има вероятност да се получат некоректни данни при меренето (или иначе казано проблема да изчезне или да се промени). А физически как става-аз лично съм го правил по няколко начина, или както казваш с допиране на сондата под клемата и после вадене, или допиране на сондата върху клемата на акумулатора (вертикално оггоре), клемата с кабела я повдигам и сондата остава вътре (мъгляво го обясних, ама нейсе). Не съм имал никакви проблеми, просто при ваденето не се прекъсва връзката, а тока минава през мултицета. Единствено за да не си изгоря мултицета в началото го слагам на по-голям обхват-примерно 10А, в последствие след като видя стойностите го намалявам за по-голяма точност.
Разбира се по този начин се мери обща утечка, видеото е полезно за установяване на конкретният проблем


Благодаря колега! Ето, научих нещо ново. Наистина човек ако гледа и чете масовите инструкции, 99% първо откачат кабела от клемата и реално утечката в повечето случаи изчезва. Мисля, че разбрах какво точно правиш и мисля, че намерих подходящото видео как точно трябва да се направи (наистина е малко неудобно, но пък това е най-добрия начин за изясняване на проблема)

https://www.youtube.com/watch?v=PYUoXApI89Q

За 10-те ампера е ясно. На мен именно ми трябва да уточня обща утечка. Определено ще пробвам така и ще видя какво става.


bobbyd
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот bobbyd » Чет 10 сеп 2015 10:39


И така, за да отпадне още една заблуда да ви кажа, че утечка в АБС модула няма. Просто явно "заспива" след около 30-60 минути :banghead (те хората са написали да се изчака, ама кой да чете...). Който има такъв "Пасат" като моя да знае :smile (B5.5, 2001-ва, 1.9 TDI, 131 кс, AVF)

Нормална консумация при заключена кола (без допълнителни аларми, касетофони и т.н.): 20-30 мА
Консумация след даване на контакт и заключване: 80 мА (20-30 мА нормална и 50 мА от АБС модула в продължение на 30-60 минути)

Вчера ми позапоиха комфорт модула (явно все пак това е било проблема) и я оставих цяла нощ и всичко е ОК засега - на сутринта акумулатора си беше на 12.7 V (вече само това замервам, че ми се завъртя главата). Ще я оставя така няколко дни и ще видим...


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 267
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот vankata_passat » Сря 13 юли 2016 19:44


Колеги и аз съм с пасат б5.5 1.9тди 131к.с авф 2001г. И аз имам утечка и си мисля че е нещо в шофьорската врата защото забелязах че плафончето долу на вратата някой път не свети или пък като е с включени светлини като отворя вратата зумера не пищи някой имал ли е такъв проблем откачам минусовата клема и няма проблеми но вече ми писна и ще се опитам да намеря от къде черпи ток.Друго което мога да кажа че когато отключа с дистанционото ако не дам на контактдо 30сек. колата се заключва сама.помагайте че откачих :banghead някой ако знае от какво е да помага на бушона на абс показва 0.06.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 156 госта