Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Техническа и сервизна информация за Passat
gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот gancho » Чет 20 авг 2015 20:57


Освен това не е лошо и да провери кабелните снопове в гофрираните маншони и на петте врати. Може да има протрити кабели и да окъсяват някъде.
Също и снопа влизащ в комфорт модула.

Друга вероятна причина-менте радио или менте допълнителна аларма . Или неправилният им монтаж.




Потребителски аватар
Ivcho
Мнения: 1439
Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот Ivcho » Чет 20 авг 2015 21:34


Един въпрос към колегата Крис 11, има ли значение колата отключена ли е или заключена за работата на микретата? Какво точно имам в предвид, оставям колата в гаража петък вечер след работа отключена, ако не я изкарвам в понеделник сутрин има ток само да светнат лампите и да писне алармата на таблото че няма ток.


bobbyd
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот bobbyd » Чет 20 авг 2015 22:10


Какво да ви кажа, аз по принцип не разбирам много и избягвам да човъркам сам, но затова пък вече колата е във втори сервиз, където пак нищо не може да се установи. И в двата случая никой не можа да замери реално момента на утечката, затова си мисля, че може и да е акумулатор. А те искат да установят първо в коя верига е, преди да се почне с разглабянето. Най-вече ме притеснява, че започва едва на втория ден, т.е. след тотално успокояване и изстиване на всичко. Може да има и нещо общо с "изстиването", тъй като я държа в подземен гараж и там е хладно. Например в първия сервиз беше 3 дена на слънце и акумулатора не мръдна изобщо, а в гаража на втория ден вече беше около 11 V. Сега също е хладно и дъждовно и пак пада.
Много хора ми казват, че утечка или има, или няма, т.е. няма как да се появи след 2 дена примерно.

Иначе относно искрата при замерване... мултицета не показа нищо, а и аз леко се стреснах от искрата и го махнах веднага, но все пак гледах и показанията, но не ми направи впечатление изобщо да изписва каквото и да било.

Решил съм да го сменя акумулатора, този вече пада 3-ти път до почти 0 и не мога да карам с него, дори и да ми го заредят. Ще пиша другата седмица какво се случва с новия. Ако и той пада, вече ще си играя да махам предпазители и така докато се установи поне веригата. Първи ще е комфорт модула.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот betaserk » Чет 20 авг 2015 22:29


Тая машинария се казва "товарна вилка" имитира дърпане на много ток изведнъж, както е и когато въртиш на стартер. И зареден да е напълно, ако е на умиране товарната вилка ще го покаже.


Потребителски аватар
vwfena
Мнения: 1827
Регистриран на: Пон 04 апр 2005 0:14
Автомобил: VW passat
Двигател: PB 1991
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот vwfena » Пет 21 авг 2015 9:03


Колега погледни си ел. стъклата. При мен миналата година се оказа от това. Едното ел. стъкло като го отворя и залепяше и дърпаше ток. Доста време мина докато го хвана. Веднъж няма утечка, след ден не загася и не мога да запаля. Пък и акумулатора ми скапа.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот kris11 » Пет 21 авг 2015 9:24


Ivcho написа:Един въпрос към колегата Крис 11, има ли значение колата отключена ли е или заключена за работата на микретата? Какво точно имам в предвид, оставям колата в гаража петък вечер след работа отключена, ако не я изкарвам в понеделник сутрин има ток само да светнат лампите и да писне алармата на таблото че няма ток.

често проблрма е в бравата на водача- най-често използване. Ако модула е намокрян може дефекта да е в него. Зеленясват пластините на куплунзите, проводниците от снопа преди куплунзите корозират и се разпада изолацията. При влязла вода /наводнен /модул не се знае къде е избило по платката,чип,транзистор. Ако са прекъсднати дири се виждат. Не на последно място е и прекъсване на проводник, оголване /разпадане на изолацията от ЕГН и допиране на 2 провдоника или проводник към маса - това е за сноповете в гофрите.


bobbyd
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот bobbyd » Пет 21 авг 2015 12:53


vwfena написа:Колега погледни си ел. стъклата. При мен миналата година се оказа от това. Едното ел. стъкло като го отворя и залепяше и дърпаше ток. Доста време мина докато го хвана. Веднъж няма утечка, след ден не загася и не мога да запаля. Пък и акумулатора ми скапа.



Благодаря колега! Сега като се замисля, може наистина да е това - определено има някаква драма с тях - един път с едно дръпване на бутона качва цялото стъкло догоре, друг път трябва да го държа постоянно нагоре, за да качи стъклото. Дори сега се сещам веднъж дръпнах задното стъкло да се вдига, но резултата беше, че предното взе да слиза надолу (?!). Определено там има нещо! Ще проверя и ще пиша, още веднъж благодаря за насоката.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот betaserk » Пет 21 авг 2015 13:11


Това, че понякога се вдигат автоматично а друг път не си е така или поне при мен е така също, забелязал съм, че когато изгасиш и няколко минути може да сваляш или вдигаш стъклата, но автоматичния режим го няма. Може и на мен да ми е на прееб@в@не нещо, незнам! Може и така да ми се е сторило, да кажат други колеги дали им е така и на тях. Или пък, дали не беше ако е вкаран или изкаран ключа :gruebel


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот dlug » Пет 21 авг 2015 13:41


Това е нормално, така си работят стъклата когато се загаси


Потребителски аватар
Ivcho
Мнения: 1439
Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот Ivcho » Пет 21 авг 2015 20:02


betaserk написа:Това, че понякога се вдигат автоматично а друг път не си е така или поне при мен е така също,

Бутоните са двустепенни на първа степен стъклото се вдига докато държиш бутона, на втора степен вдига до горе стъклото или сваля до доло дори и да пуснеш бутона. С времето бутоните се износват и зацапват и е трудно да установиш колко точно си натиснал бутона на това се дължи това което си забелязал колега. Към проблема с токовете отварях си комфорт модула и по него няма никакви следи от намокряне, въпреки това си купих друг който е със същия номер и букви въпроса ми е трябва ли някакво обучение на новия комфорт модул или може да се монтира директно без никакви настройки. Номера е 1CO 959 799 B.


bobbyd
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот bobbyd » Нед 30 авг 2015 20:09


Мисля, че я открих (утечката)! :newsm66 Да му се невиди, оказва, се че проблемът наистина е свързан с ел. стъклата! Успях да я симулирам по следния начин: вързах акумулатора да работи през мултицет-а, защото забелязах, че напрежението е паднало до 12.50 V (предните 7 дни без да я карам не беше падал под 12.70 V - това с втория чисто нов акумулатор). А днес карах към 200 км и след 2 часа покой вече беша на 12.50 при положение, че след като я загасих беше на 12.93 V. Първоначално нямаше никаква утечка (0.03 А постоянна консумация) - стоях около час да чакам дали нещо ще се появи, не нищо и тогава взех да връщам събитията назад - какво точно съм правил преди да заключа колата. Едно от нещата беше, че днес карах с отворени прозорци и разбира се ги вдигнах преди да заключа. Та реших да направя същото и сега - както акумулатора си беше вързан през мултицета - дадох на контакт, свалих прозорците и ги вдигнах, затворих вратите, излязох и заключих с дистанционното. Погледнах мултицета и Voila - 0.08 A (закова го поне за 5-6 минути). Разкачих акумулатора и пак го закачих - закова на 0,03 А (т.е. няма утечка). Повторих процедурата няколко пъти и всеки път заковаваше на 0.08 А след вдигане на стъклата и заключване с дистанционното. Интересното в случая е, че утечката изчева напълно след като се разкачи акумулатора и после пак се закачи (това обяснява защо първоначално не съм хванал утечката: ами защото съм разкачил акумулатора, за да го вържа към мултицета и тя просто в този момент е изчезнала). Още по интересното в случая е, че утечката изчева напълно също и като сваля 2 бушона (14-ти - по схемата която имам за пасат 5.5 това е "плафони в салона", но на нега са вързани и ел. стъклата (и въобще целия комфорт модул, а като сваля бушона ми дава, че имам постоянно отворен шофьорска врата; и същоа така 16-ти - Блок за управление на ABS). Като махна единия, утечката изчезва частично. Като махна и двата - изчезва напълно (без да откачам акумулатора). Не знам каква е връзката между двата, но няма да го мисля. Хубавото е, че поне отрких как се получава утечката и вече ще мога да демонстрирам в сервиза.
Като се замисли човек 0.08 А не е кой знае какво, но честно казано не исках да съсипвам втория акумулатор и да чакам да видя дали ще се вдигне след известно време.
Та така - другата седмица ще я карам на сервиз и ще дам ъпдейт. Поне има някаква светлина в тунела.


bobbyd
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот bobbyd » Съб 05 сеп 2015 0:56


Тук обаче се стига да един много важен извод, относно меренето на утечка и той е, че да се мери по "класическия" начин с откачане на кабел от клема и последователно свързване през мултицет (както масово съветват много хора по форумите) е недостатъчно. Причината е описана в горния ми коментар и тя е, че при откачане на кабел от клемата на акумулатора има голяма вероятност утечката да изчезне (както се получава при мен със стъклата). Да, така пак може да се хване някаква утечка, но при всички положения има риск да се изпусне друга.
Затова съм решил да пробвам с един друг метод, който може да сработи в "гаражни" условия, без да откачам клеми на акумулатора. След загасяне на двигателя заключвам с централното и меря директно на бушоните, като мултицета се настройва да мери на миливолтове (не ампери!, не волтове!, а миливолтове). Това, което се измерва в този случай е т.нар. пад на напрежението (породено от съпротивлението в бушона, който всъщност е и много слаб резистор, затова се мери в миливолтове), т.е. ако мултицета отчете нещо различно от 0.00 значи през този бушон преминава ток и може да има утечка през него. Разбира се, и тук има рискове като например в моя случай - бушон 14 управлява централното и според мен е нормално през него да минава ток, но поне мога да измеря другите, където не се очаква да има. И пак има изход от ситуацията - със сигурност знам, че след разкачане на акумулатора и последващото му свързване утечката изчезва - в този момент мога да замеря пада на напрежението на всички бушони и да си ги запиша. След това мога да запаля колата, да вдигам и свалям стъкла, да пускам климатици, и т.н. и след като загася пак да премеря пада на напрежението на бушоните и да сравнявам с оригиналните стойности.
Реших да споделя това и ако има някой по-светнат да каже дали и къде бъркам, ще съм благодарен, тъй като вече трети майстор не иска да ми се занимава с проблема, явно сам трябва да стигна до дъното. :screwy


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот ktamen » Съб 05 сеп 2015 6:12


bobbyd написа: пад на напрежението (породено от съпротивлението в бушона, който всъщност е и много слаб резистор, затова се мери в миливолтове)

Изненадан съм, че знаеш какво е пад на напрежение. Обаче измерването по този начин ще е крайно неточно защото контактните съпротивления между крачетата на бушоните и пластините са много по-големи от съпротивлението на самия бушон.
Иначе и аз често включвам мултицета на обхват 200мВ за да меря токове, но меря само в участъци без никакви снадки.
80мА не са толкова много, предполагам, че имаш и друг проблем.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот stefan4o » Съб 05 сеп 2015 8:22


Не са толкоз много, ама и аз с такава утечка си хвърлих акумулатора. Ако не се хване навреме си го хвърляш като стой та гледай :mrgreen


bobbyd
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка

Мнениеот bobbyd » Съб 05 сеп 2015 12:17


ktamen написа:
bobbyd написа: пад на напрежението (породено от съпротивлението в бушона, който всъщност е и много слаб резистор, затова се мери в миливолтове)

Изненадан съм, че знаеш какво е пад на напрежение. Обаче измерването по този начин ще е крайно неточно защото контактните съпротивления между крачетата на бушоните и пластините са много по-големи от съпротивлението на самия бушон.
Иначе и аз често включвам мултицета на обхват 200мВ за да меря токове, но меря само в участъци без никакви снадки.
80мА не са толкова много, предполагам, че имаш и друг проблем.


Всъщност не го знаех до вчера, но гледах едно демонстративно видео в youtube и общо взето съм превел каквото казваха там (ето линк ако някой го интересува: https://www.youtube.com/watch?v=T6rDTtxaeJ4 )

В случая важното е да се идентифицира къде изобщо има някакъв пад на напрежението. В случая за мен няма значение дали контактните съпротивления са по-големи стига да са константна величина. Това, което мисля да измервам е разликата със и без утечка (понеже вече знам как точно да я предизвикам) и за мен ще е важна само и единствено разликата в пада на напрежението. Мисля днес по-късно да си поиграя и да си направя таблица и после ще постна резултатите тук.
Иначе със сигурност имам и друг проблем, но вероятно той се активира от нещо друго, докато двигателя работи (например климатроник, спирачки, или нещо друго), но поне това ми дава възможност да симулирам проблема.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 214 госта