Загуба на ток на бобина на Пасат Б2 '86 - решено
Загуба на ток на бобина на Пасат Б2 '86 - решено
Здравейте колеги, преди няколко дни Пасат-а ( Б2, 1986, 1,6 карбуратор, ДТ мотор с газ) на баща ми загаснал в движение. След търсене на проблема установих, че на бобината на клемите отгоре, на едната на която трябва да има 12 Волт-а, ги няма. Там са три клеми - една захранваща ( вероятно при подаване на контакт, една която незнам за къде е и една която е захранване за газовия модул. Подам ли на тройката клеми 12 Волт-а директно от акумулатора или от друго място, колата пали, върви и няма никакви проблеми. Има ли някои идеи откъде идва захранването, защото не успях да го проследя този кабел. Благодаря предварително.
Последна промяна от dino на Съб 10 сеп 2011 23:52, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11920
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Загуба на ток на бобина на Пасат Б2 '86
Дали не минава през ампермер ако има такъв на таблото или просто през контактния ключ!?
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Загуба на ток на бобина на Пасат Б2 '86
Варианти много колегса,амперметър,скрито ключе,аларма(или останки от нея).Решението е само едно и той е проследяване на кабела дори ако трябва да сваляш таблото,защото предполагам там влиза
Re: Загуба на ток на бобина на Пасат Б2 '86
Аларма има и тя работи. И аз мисля, че е контактния ключ. Пробвах и друго - откачих плюсовата клема на акумулатора. Подавам 12 Волт-а само на единият кабел и търся в таблото на бушоните напрежението, но не идва никъде. Да се е прекъснал този кабел? И това е възможно, ама ..., знам ли. Ще продължавам да го боря. Благодаря за съветите.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Загуба на ток на бобина на Пасат Б2 '86
Това с трите кабела комутатора ли е или бобината?
Каква е бобината? От кръглите или квадратна?
Ако е квадратна - там е и комутатора. в двата края на куплунга са захранванията - +12В и маса, а средния е сигнален от Хол-датчика в делкото.
Ако е от кръглите - комутатора трябва да е с 7 кабелчета, може би под шофьорската чистачка.
При всички случаи +12 там трябва да се появи след контакт.
Дали има разтоварващо реле - това не мога да кажа.
Щом има аларма много вероятно проблема да е точно от нея - почти всички имат и вграден имобилайзер. Просто едно реленце не щраква и не пуска напрежение.
Разгледай първо там - нагар на контактите на релето е нещо напълно възможно.
Каква е бобината? От кръглите или квадратна?
Ако е квадратна - там е и комутатора. в двата края на куплунга са захранванията - +12В и маса, а средния е сигнален от Хол-датчика в делкото.
Ако е от кръглите - комутатора трябва да е с 7 кабелчета, може би под шофьорската чистачка.
При всички случаи +12 там трябва да се появи след контакт.
Дали има разтоварващо реле - това не мога да кажа.
Щом има аларма много вероятно проблема да е точно от нея - почти всички имат и вграден имобилайзер. Просто едно реленце не щраква и не пуска напрежение.
Разгледай първо там - нагар на контактите на релето е нещо напълно възможно.
Re: Загуба на ток на бобина на Пасат Б2 '86
Бобината е кръгла. От едната страна са два дебели кабела в обща пластмасова букса, ако не се лъжа са червен и зелен. От другата са въпросните три кабела на тройна букса. Със сигурност 12 Волт-а трябва да дойдат след контакт. Алармата мисля, че няма имобиайзер, ама може и да бъркам. Предполагам, че е реле, но тези дни ще го разгледам по-подробно. Благодаря за информацията.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Загуба на ток на бобина на Пасат Б2 '86
Радо няма квадратни бобини при Б2 бре Комутатора провери един с 7 пина е май оттам идваше +12 за бобината.
- stefan4o
- Мнения: 19153
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Загуба на ток на бобина на Пасат Б2 '86
Ако колата не е с ел.запалване и комутатор няма
Имам такъв спомен, че стария ми мАтор HK на джетата беше с чукче на делкото и нямаше комутатор
Имам такъв спомен, че стария ми мАтор HK на джетата беше с чукче на делкото и нямаше комутатор
Re: Загуба на ток на бобина на Пасат Б2 '86 - решено
Проблема е решен. Оказа е алармата. Нагорели клеми прекъсващи запалването. Почистих ги и нещата се оправиха. Отново е на пътя каляската:)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта