помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот lambi » Сря 22 фев 2012 16:28


Здравейте колеги,карам пасат 1.8 90кс.педала на съединителя не иска да се върне в горно положение след натискане,явно пак е заминала помпата,няма ли начин тези помпи да се заменят с жило по някакъв начин.Мерси на отзовалите се.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: помпи съединител

Мнениеот milmar » Сря 22 фев 2012 16:35


Вчера ми се случи същото и хлъцнах :( , смених горната помпа преди година-две (с "най-качествената" нова , хИталианска :D ) . Оказа се обаче , че е механичен проблем по самия педал , ще има заварка ... Много е фенско да караш без съединител :) .


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот lubecku » Чет 23 фев 2012 19:16


С жило колега няма как да стане освен някаква много сложна система
от група полиспасти и макари ,защото тук идеята е да предадеш постъпателно движение което
в крайна сметка трябва да предаде натиск или с две думи трябва да натиснеш петата на лагера на съединителя.
Ако помпата ти е оригинална в зависимост от износването разбира се ,ремонтните комплекти са много ефикасни
аз вече две долни помпи отремонтирам с комплекти гумички от ауто+ взимам такива на HansPries Topran и вече година и половина две няма
проблем, на моята са и сменили долната помпа преди да купя колата с такава италианска нова и сега след 5 6 месеца на светофар с натиснат съединител и първа предавка ако не съм на спирачка след 30 40 секунди колата се опитва да тръгне, тоест помпата изпуска, прави си сметка за какво качество говорим, а този ремонт не е хубаво да се отлага поради това че ако външния мех на помпата не е здрав ти изпуска спирачна течност върху съединителя !


Потребителски аватар
qncho
Мнения: 168
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 16:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот qncho » Чет 23 фев 2012 19:52


Има колега. Вземаш от Пасат 1,6 бензин 89г. жилото . На ск. кутия на мястото на долната помпа има вилка,вземаш ги тези две неща и си готов.


Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот lambi » Чет 23 фев 2012 21:37


преди 4 месеца смених гумичките на долната помпа,преди 2 месеца смених на горната,всичко беше 6,преди 3 дни влязох в една локва с около 20км и съединителя стана много мек,и пропадна.След няколко натискания се оправи,паркирах колата и се прибрах.Сутринта педала пропадаше постоянно,дори сега незнам дали долната е проблемна или горната.Днес гледах точно един такъв пасат за който говори колегата qncho обаче ми се вижда невъзможно да се сложи жило,според мен кутиите са различни и то много.Колега ако може да споделиш как точно може да стане смяната.


Потребителски аватар
qncho
Мнения: 168
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 16:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот qncho » Чет 23 фев 2012 22:28


не са различни кутиите,сигорно е била 4ри степенна и ти се струва,че е различна защото е малко по къса.И тя е със жила.Имал съм такъв пасат със жило и то е автоматично.


Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот lambi » Пет 24 фев 2012 8:02


Явно без снимки,немога да си го преддставя,ще ходя да гледам някой такъв пасат и да мисля.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот milmar » Пет 24 фев 2012 11:10


lambi написа:...Сутринта педала пропадаше постоянно,дори сега незнам дали долната е проблемна или горната.....


Много , ама много лесно се познава в такива случаи : ако ти светне лампата за спирачна течност ( и стелката на шофьора не е подгизнала с течност) 99% е долната , а ако не светне 109% - горната mhihi

lubecku написа:..... на моята са и сменили долната помпа преди да купя колата с такава италианска нова и сега след 5 6 месеца на светофар с натиснат съединител и първа предавка ако не съм на спирачка след 30 40 секунди колата се опитва да тръгне, тоест помпата изпуска ...


Ако нямаш загуба на течност - търси проблема в горната !


Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот lambi » Пет 24 фев 2012 16:54


Днес реших да сваля пак горната помпа,оказа се че гумичката се е обърнала и се е скъсала,след 1,5 лв пак съм в играта,обаче ми се ще някой ако е минавал от помпи към жило да сподели.Мерси на отзовалите се


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот milmar » Пет 24 фев 2012 17:21


Аз те съветвам да минеш от тази помпа на друга , защото най-често смяната на гумичка не решава проблема . То така ако тръгнеш , може и спирачките да ги направиш с жило :) , друг е въпроса дали жилото е безпроблемно .


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот lubecku » Пет 24 фев 2012 20:08


Конкретно за съединителя, жилото е предпоставка за по бързото износване на самия съединител,
и по лош комфорт в следствие на по неравномерното му действие (отпускане и зацепване) посредством жилото,
идеята на хидравличните цилиндри е тези недостатъци да се избегнат
Което е много интересно поне за мен ,защото чисто теоретично предаването на това движение
върху петата на лагера на съединителя чрез буталото на долния цилиндър, към него чрез хидравличната течност
от горния цилиндър, от лоста на педала би трябвало да е твърдо предаване на движението, нали уж хидравличната течност
се приема за несвиваем флуид и пак чисто теоретично посредством натискането на педала ние директно натискаме петата :screwy


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот zfa159 » Пет 24 фев 2012 21:14


Какво ги правите тези помпи,просто не знам :screwy .Аз преди малко повече от 3 години и над 100 000км пробег (голяма част от него градско в София,с дейно участие на съединителя),съм сменил само един път долната.Сменена е точно с въпросните италиански евтини помпи с марка LPR и не ми създава никакви ядове вече много време,предвид смешната и цена от 70лв,съм предоволен от нея :) .
Прави ми впечатление,че съединителите на много от колите,които минават през сервиза за съвсем други неща и които карам, са доста твърди,ама никой не обръща внимание на това и че това е предпоставката да си заминават помпите за нула време (примерно година).Логиката е елементарна - имаш по-голямо усилие и за да го преодолееш,натискаш по-здраво,което води до по-високо налягане между двете помпи и в даден момент,гумичките се предават и помапата или протича или спира да вдига налягане (къса си гумичката или я обръща) :)
Причината пък да е твърд съединителя,е в самия съединител - притискателният диск с времето става все по-дървен за натискане и изисква все повече усилие,за да си върши работата като хората.Това усилие,което е нужно, е*ава майката на всичко - горна помпа,долна помпа,чупят се педалите,при колите с жила,се късат жилата,при Поло 6N и Сеат Ибиза се откъсва металната конзола,кдето се хваща жилото и т.н. и никой не се сеща да си види самия съединител и колко е тежък всъщност.Масово се сменя само феродов диск и притискателя е на 15-20 години и е зверски твърд и след смяна на целия к-т (понеже примерно помпата протича и го олива с течност,феродото приплъзва и се запалва,както му казват жаргонно и съединителя е за смяна),съединителя става перце и хората не могат да му се нарадват (което ви е ясно колко разтоварва помпите или жилата и т.н. -> системата педал - притискателен диск).Хидравличния съединител трябва да е лек,лек като газта,не да е твърд или дървен или да има ход на пресекулки и т.н. и не е лошо да се види това,преди да се сменят по 5 помпи годишно и причината да се търси в помпите :)
Лампата за спирачна течност рядко светва при загуба от хидравличния съединител,защото съединителя взима течност от горната част на казанчето (помислено е за да не изпие цялото казанче и да останеш без спирачки) и горе-долу течността може да падне до към средата,но дори не до минимума,при което лампата за проблем по спирачната система, рядко се задейства :)
:beer


Потребителски аватар
ivchoforever
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 3:51
Автомобил: Passat B3 1992
Двигател: 2.0 115 ADY
Местоположение: София

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот ivchoforever » Пет 24 фев 2012 22:15


Аз скоро сменях съединител комплект,държа да отбележа,че не съм имал толкова мек педал на съединителя никога преди това,мек е като педала на газта :shock и както казва колегата zfa159 напълно е възможно да се скапват помпите от твърдите съединители ...Макар,че мойте горната и долната са си оригиналните FAG и са си в добро състояние,незнам как,но все още работят безупречно :screwy но оригиналното си е оригинално ...


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот milmar » Съб 25 фев 2012 18:44


zfa159 написа:....
Лампата за спирачна течност рядко светва при загуба от хидравличния съединител
...


Моята си светва , :D , иначе е точно така , не може да изтече всичката течност :да: .
Втвърдяването най-често се получава при много износен съединител , включително и притискател , защото диафрагмата заема такава "поза" , при която хем не осъществява необходимия натиск за "зацепване" на съединителя , хем се изисква голямо усилие за да се достигне момента , в който освобождава . При нов съединител тя е "на кантар" и малко и трябва да се "обърне" :) .
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: помпи съединител Б3/Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот lambi » Съб 25 фев 2012 22:27


съединителя ми е мек,няма никакво излишно усилие като се натиска,2 дни карам колата с новата гумичка и засега няма проблем,ако не ме бъркаха 60 лв в момента бих сменил помпата,но засега ще я карам така.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта