Пасат б3 вибрация и бръмчене от АБС-модул ?

Техническа и сервизна информация за Passat
altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасат б3 вибрация и бръмчене от АБС-модул ?

Мнениеот altanivan » Съб 21 апр 2012 13:28


Здравейте,днес както си карах спрях за малко.Като изгасих мотора усетих,че нещо продължи да бръмчи и леки вибрации на педала ,на спирачката!Вдигнах капака ,разгледах около абс модула ,какво може да е ... и според мен точно зад модула има нещо като сфера ,от която се получава тази вибрация.. Не съм в час с тези АБС ... някой ако е имал такъв проблем,моля да сподели какво може да е :)

Колата е Пасат б3 1990г 1.8пб мотор

Изображение
Ето мисля,че от това идват вибрациите .. изключих едната букса за да спре .. но ми свети абс-а и лампичката за ръчната!
Също така педала стана доста твърд... все едно не е запалена колата,така спира.Иначе ако пак включа буксата (с 2 пина е) ще ми падне акумулатора през нощта ,но ако си карам си спира нормално...




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вибрация и бръмчене от АБС-модул на Пасат б3?

Мнениеот zfa159 » Нед 22 апр 2012 0:23


АБС-а ти души къде да умре,това му е проблемът.Съветвам те да го разкараш,преди да те убие (моят се опита 3-4 пъти да ми види сметката ама злото мре трудно и не му се получи mhihi ).
Проблемът е следния - този АБС е изцяло електрически.Работи така - една ел. помпа помпа налягане и го държи в сферата,която си видял.Това замества сервоусилвателя (онова тумбестото зад спирачната помпа) при обикновените спирачки.Нормално помпата работи така - даваш на контакт и тя започва да нагнетява течност в сферата,като има един датчик,дето следи налягането.Когато сферата се напомпа до 190 атмосфери,ел. помпа изключва.След определен брой спирания,помпата тръгва отново и поддържа налягане от 190 атмосфери.Понеже са сметнали,че това може да дефектира,има и авариен режим,който сработва под не помня колко,ама май под 160 атмосфери,като помпата може да работи и постоянно,ако налягането се губи.Това се командва от един тумбест датчик там,ако не греша с 5 крачета.
Да де ама цялото това чудо трябва да работи само при контакт,а не когато си иска.Принципно тази помпа се управлява от едно реле,което седи вътре над бушониерата горе в ляво.Те са две едно до друго.Едното контролира помпата,другото е главното за цялата АБС система.Има и два предпазителя при тях,по 30А.Единия е за помпата,другия е централния за АБС модула.Принципно ако махнеш този 30А за помпата,трябва да спре да се чува този звук и да не консумира ток,като го сложиш,трябва системата да заработи и да имаш читава спирачка.Все пак е хубаво да се намери проблема,защото така помпата не спира да нагнетява и и скъсяваш живота,а може и сферата да реши,че иска да протече.
Ваското1 може да ти бъде много полезен с акъл за тези АБС-и,защото ги познава добре и може да ти помогне да си решиш проблема (моите обяснения са малко общи,ама дано да са ти от някаква полза).
И един приятелски съвет - помисли над идеята да разкараш този АБС и да си сложиш по-нормален (Васко има една чудна тема по въпроса някъде из форума,намери я и я разгледай или ми пиши,да ти обясня кое как и защо).
:beer


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вибрация и бръмчене от АБС-модул на Пасат б3?

Мнениеот altanivan » Нед 22 апр 2012 7:27


А защо и при изгасена кола,продължава да пуска ток към помпата(дано да е само от релето) ?Може би само това да е проблема.... освен да пробвам с друго реле или както каза тумбест датчик с 5 пина ( който незная къде се намира...) :talk:
Снощи покарах така .... в началото педала се натискаше меко до 1/3 от хода му .... след това беше камък!Спираше до едно положение и ми трябваше дистанция за да спра!Малко преди да се прибера изцяло стана като камък и едвам спрях ... !Иначе с закачена помпа си работи супер.. !


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вибрация и бръмчене от АБС-модул на Пасат б3?

Мнениеот zfa159 » Нед 22 апр 2012 11:12


до релето идва постоянен + от акумулатора,през предпазителя.Ако релето залепне или остава да му се подава напрежение (проблем с контролера),тогава помпата ще бичи постоянно.
Ако се скапе датчика за налягане,тогава помпата няма да спира,само докато колата е на контакт,ама като върнеш ключа,ще спре.
Разгледай какво става с релетата.
:beer


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Вибрация и бръмчене от АБС-модул на Пасат б3?

Мнениеот kgkep » Чет 13 авг 2015 23:04


Здравейте, при мен проблемът е подобен, но при мен помпата не изключва само когато е на контакт. Щом върна ключа и тя спира. Също така има много странен проблем с целия ABS.
1. Лампата за АБС-а си свети постоянно, като от време на време гасне. Получава се примерно по разбита улица на дупки или в завой. Мислех, че е датчик, но така и не можах да открия кой е с мултицета. Всичките имаха почти еднакво съпротивление. То лампата ту свети, ту гасне в движение.
2. Заедно с лампата за АБС понякога свети и тази за ръчната, като не винаги. Тази за ръчната никога не свети сама без тази на АБС, а тази на АБС понякога си свети сама. Има и моменти когато не свети нищо. Чувството е все едно има нещо хлабаво и когато се намести всички лампи гаснат.

Понеже колата се кара рядко по село и рядко идва до София миналата седмица на село рвших да видя дали когато нищо не свети има АБС. Изчаках момент в който и двете лампи не светят, т.е. всичко по системата е ОК и натиснах. Колата повлече и лампата за АБС веднага свтна. Изчаках да изгасне всичко и пак потегих, след което набих спирачки. Още с натискането на педала и лампата сврна, като не забелязах и тази на ръчната или само тази на АБСа. Тоест АБСа не работи дори и когато лампата не свети, а тя при силно натискане светва веднага. Като спрях реших да го разгледам и установих, че на контакт дори и при работещ двигател помпата постоянно бръмчи. Преди време при подаване на контакт създаваше налягане за няколко секунди и спираше.
Изключих буксата на помпата, за да не бръмчи изобщо и като напомпах ми се стори, че без помпа няма разлика в твърдостта на педала, тоест и когато работи помпата няма серво. За това не съм много сигурен защото колата се кара рядко и когато всичко си беше наред не съм я карал. Сега не мога да преценя реално, спирачките са никакви сравнение с примерно Пасат Б5 или каквато и да е по-нова кола, но мисля че е нормално все пак отзад е с барабани а предните дискчета са малки и невентилитани. Педала се усеща мек в началото, като трябва да си то понастъпш доста за да спре. Някъде на средата става твърд и започва да задържа, като въпреки че е твърд пак поддава ако го натискаш по-силно, все вдно се огъва. Не е твърд на кокал. Когато си правих опити с изключена помпа се усещаше така, и без помпа пак не е твърд като без серво, все едно на друга кола не си запалил двигателя и трябва да натискаш с всичка сила докато запалиш и създаде вакуум. При Б3ката никога не е толнова твърд горе високо. Затова имам съмнения, че помпата изобщо не изпълнява ролята си да улеснява натискането, а си спира като Жигула. Сега понеже имам VSDC, ако взема преход и го включа ще мога ли да прочета паметта на АБСа, или няма смисъл? Също така защо вместо 2x2 имам 3x2 куплонга до скоростния лост за диагностика, единия е по-вляво от другите два? Да не би единия да е само за еърбеците?
Колата защото е доста поддържана и за възрастта си е направо светулка, няма надрано, счупени бронии, паднал лак и т.н. има и други екстри като еърбеци, ел стъкла, шибедах, лак металик и др., ми се ще да и оправя и АБСа като екстра, въпреки, че не се ползва редовно. Частите вече са като за колело, та ако се наложи ще стане ли да се сложи АБС от Б4 с обикновено серво и колко голям е филма, или по-евтино е да се оправи този АБС?
Мерси предварително и поздрави!


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б3 вибрация и бръмчене от АБС-модул ?

Мнениеот kgkep » Нед 23 авг 2015 11:43


Днес го включвах с VCDS, но разбира се не можа да го прочете. Излизат ми само еърбеците и двигателя. (Междувпрочем на двигателя ми показва данни само на 0 или 1ви канал, не помня кой, нормално ли е?) "
След това започнах да си помагам сам из нета и намерих в някакъв руски сайт информация за самодиагностиката с самата лампа на ABS. При мен излиза кода 1222, което е главен клапан. Подадох му ток и се чува как цъка, съпротивлението му е около 4.9 ома. Четох, че помпата си изключвала и работела нормално, дори и като изключиш компютъра под задната седалка, но АБС не работел като система. Изключих го и пак помпата не изключва. Тоест проблема май по-скоро е в самата помпа и управлението и. От къде се управлява тя? И този главен клапан свързан ли е с нея, или е отделен проблем, дори и като помпата работи?
Между другото се случи 2, 3 пъти докато е на контакт да изключи но за кратко и след това пак почва да бръмчи.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б3 вибрация и бръмчене от АБС-модул ?

Мнениеот kgkep » Нед 23 авг 2015 13:22


Сега свалих и релето на помпата, как да го проверя дали работи? При мен е номер 178. Ако е здраво утре ще сменя датчика на налягането, ако и той не е значи сигурно е самата помпа. Искам първо да подкарам помпата да работи и след това ще мисля за АБСа.
Сега моля ако някой знае, да ми каже за релето, за да мога да събера пластмасите под волана.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б3 вибрация и бръмчене от АБС-модул ?

Мнениеот kgkep » Нед 23 авг 2015 14:01


http://postimg.org/image/60gv4kjaz/

Ето и схемата на самото реле.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат б3 вибрация и бръмчене от АБС-модул ?

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 23 авг 2015 16:11


Виж Стефчо какво е написал преди 3 години по нагоре в темата! Разкарвай това недоразумение и си карай без АБС


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б3 вибрация и бръмчене от АБС-модул ?

Мнениеот zfa159 » Нед 23 авг 2015 17:36


Махни това недоразумение и сложи нещо по-надеждно и сигурно...ще разбереш, че колата ти въобще нито е спирала, нито е имала нормален ABS. Тук Васко е описал какво се прави и не е особено сложно (за ден-два се реализира без проблем) - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=156184&mobile=desktop


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б3 вибрация и бръмчене от АБС-модул ?

Мнениеот kgkep » Нед 23 авг 2015 23:55


Знам, че е боклук, много малко е работил като хората, но ъпгрейда ми се струва прекалено скъп и сложен за кола по-стара от мен. Първо се бях засилил да го правя, но частите ми излизат около стотина лв. и ми идва скъпо. После си викам да го разкарам и да сложа обикновено серво без АБС. Да ама на 20ти се прибирах от морето с Б5 на баща ми :twisted. И в големия порой един със Спринтер реши да бърза и тръгна да изпреварва колоната, срещу него идваше кола и както ме изпреварваше реши да мине пред мене, защото щеше да се удари, а аз карах с около 90, 100 в колона. Та като ми се наби пред мене и ме засече, добре че беше АБСа. Като натиснах почна да пушсира педала и да хрупа и не знам как ама успя да се набута пред мене, като сиг. за 10см не се ударих в него. Разбира се изобщо не мечтая за такова спиране от Б3, ако бях с него със сигурност нямаше да намали така дори и с напълно здрав АБС, но реших да не се отказвам от АБСа.
Затова ще мъча тоя. Релето сигурно е здраво защото от 30 пъти даване на контакт няколко пъти изключи помпата.
Сега го събрах и незнайно защо пак мига за грешка ама като запаля и гасне всичко, даже и лампата за ръчната. Помпата пак не спира да работи, а АБС няма, даже влачи наляво.
Утре ще видя да го сменя, с друг АБС, но не знам дали ще имам време, че сега съм на село и тука ходя да помагам на един майстор, та имал такъв АБС захвърлен, ама не се знае дали работи. Ще гледам след работа ако имам време ако може да направя от двата един. Ако не в краен случай ще си сложа серво без АБС. :cry


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б3 вибрация и бръмчене от АБС-модул ?

Мнениеот zfa159 » Пон 24 авг 2015 21:43


Именно - ако при такава ситуация си с Б3-ката, удара ти е сигурен, именно заради АБС-а. Причината Васко я обясни в неговата тема - реже ти спир. усилие и се увеличава спирачния път неимоверно много. Единственото му предимство спрямо серво с помпа е, че запазваш управлението на колата т.е. можеш да завиеш, ако се налага, а то ще се наложи, защото иначе буса е твой... Моят един единствен път ме е спасил от сигурен удар и то поради една единствена причина - не сработи :mhihi . Карам, правя ляв завой от булевард в двупосочна тясна улица. На улицата има колона с коли и до тях, се движи джип в насрещното право срещу мен с поне 50км/ч и аз го виждам, след като вече съм завил т.е. той няма къде да отиде, както и аз. Аз завивам примерно с 40км/ч. ТОй набива спирачки и спира примерно на 10м пред мен. Аз набивам спирачки с ясното съзнание, че ще го фрасна, защото знам поведението на АБС-а. За мое щастие в моментма, когато трябваше да сработи, светна лампата, гумите се извлачиха и спрях на повече от 1м от него. Това е единственото с което този АБС ми е помогнал за 2 години ползване - не сработи, когато имах нужда точно от това, защото си карах направо :mhihi .
Понеже не съм компетентен да ти помогна за проблема (най-добре пиши на Ваското1, да каже някоя полезна идея), ще спра да ти пълня темата с глупости, но се чувствам длъжен да ти кажа, че това нещо, рано или късно ще се опита да те пребие. Аз също не исках да го пипам и го смятах за надеждно, докато не се опита да ме пребие 3 пъти за 1 ден и разбрах, че не може да се разчита на тази система. Да, преди 20 години може да е била достатъчно ефективна, ама в днешно време като гледам как спират по-свъременните коли и другите ми коли, с такъв АБС ще ме е страх да спирам рязко...А за 100-те лв, да, не са малко пари, ама ако наденеш някой и не минете с 2-странен протокол, само глобата ти е толкова, да не говорим за другите ядове.
:beer


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б3 вибрация и бръмчене от АБС-модул ?

Мнениеот kgkep » Пон 24 авг 2015 22:45


Ами ще видя какво ще правя, той днес цял ден си гасне и се пробва да работи, смисъл педала уж пулсира. Казвам уж защото не пулсира бързо и отсечено, като примерно на Б5, а бавно и провлачено. Не знам дали това е увеличаването на спирачния път за което говорите, но примерно за едно и също спиране нормална кола ще закове и ще изхрупа 10 пъти, докато при мен 2,3 а през останалото време колелата си се върнят, все едно просто спирам плавно. Иначе помпата пак си бръмчи, но явно смогва бръмчейки постоянно да направи нужното налягане защото и лампата за ръчната гасне. АБСа пак си мига 1222, но като запаля не го блокира, ами лампата си гасне. :screwy
А днес между другото като си тествах спирачките, ми изби тапата на колектора за вакума, която е за обикновно серво, а тук беше затапена. Май колата не го ще тоя АБС и сама си се подготвя за трансплантация. :icon_lol
Иначе не знам защо изби, като там няма нищо общо със спирането, сигурно и е дошло. Сега го затапих с маркуч със скоба и болт. А относно темата, не я пълниш с глупости, тя не е моя, а и нека има такива мнения, да си знаят хората, ако някой друг я гледа, що за АБС е това недоразумение. :smile
Общо взето ако това което видях днес му е нормалната и изправна работа, май ще го изхвърля и ще мина на серво, не мисля, че ще е по-зле от сега. Мисля и също по-натам да мина на дискове отзад.

А извън темата, ако мога да попитам защо след като ми изхвърли тапата и като я изгасих не щеше да гасне, ами си пукаше с изваден ключ, и я изгасих на скорост. При положение, че дори паметта на ЕКУто ми минава през контактния ключ, и не би трябвало да стига изобщо ток до него. :eek
Също така сега ниските са ми високи, и на газ и на бензин, особенно на газ са около 2000 и като пусна газта падат бавно, а на бензин пък и падат под 800, или пък отиват до около 1500, много ги мени. :screwy Да не би старата тапа да си е била хлабава и да е дишало от там преди това и сега да е нормално като го стегнах? Докато я прибирах без тапа и духаше от колектора ниските бяха около 600. До вчера на бензин ниските бяха около 900, а на газ малко по-малко, но там някъде, освен в случаите когато набиеше грашки и държеше 2000. Аз и за това и прекъснах паметта на ЕКУто и от тогава не беше играла с оборотите.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б3 вибрация и бръмчене от АБС-модул ?

Мнениеот zfa159 » Вто 25 авг 2015 15:01


Да, това му е нормалната работа - колата осезаемо не спира, хрупа много бавно и провлачено и ефективността от спирането е никаква, освен, че запазваш управлението. По-новите ABS-и реализират повече хващания и отпускания на колелото за единица време и в това се крие магията на по-успешното спиране. В твоя случай, когато сработи АБС-а, осезаемо се усеща как колата спира да спира :mhihi . Ползвай го малко и ще се убедиш, че това не ти трябва :mhihi .


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б3 вибрация и бръмчене от АБС-модул ?

Мнениеот kgkep » Вто 25 авг 2015 20:59


АБСа си работи за сега, не знам дали няма въздух в спирачките, трябва да обезвъздуша и ако ще оставам с него да сменя цялата течност. Сега оборотите са ми по-големия проблем. Постоянно ги мени от 900 до към 1500, като се усеща как си дава газ и педала на газта се движи. Прави го откакто изби тапата. То изобщо там тапа ли е имало на колектора отдясно, при обикновеното серво от там взима вакуум. При мене не знам какво беше, но щуцера беше празен и от там съскаше. Сега съм го затапил и мени постоянно оборотите и на газ и на бензин. Днес като свърши газта и минах на бензин след около 5 км. Като спрях смърдеше на бензин. Май се дави. Преди няколко дни пуснах паметта на ЕКУто през контакт, но не мисля, че е от това. Преди като махнех клемата и след това работеше нормално. Ще видя утре какво ще правя, мисля да включа VCDSa, но не знам дали ще ми помогне. За да не спамя темата за спирачките относно обоеотите ще пиша в друга тема. Започвам от тук защото от както има АБС се разбъзикаха оборотите.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rld и 181 госта