Промиване на спирачна система на Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
georgi6
Мнения: 110
Регистриран на: Вто 27 яну 2009 2:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тексас

Промиване на спирачна система на Б4

Мнениеот georgi6 » Пон 17 сеп 2012 6:27


Промивка на спирачната с-ма на фолксваген се препоръчва всеки 2 г. или 50000км. , което настъпи първо ( аз избирам второто).
Спирачна течност ДОТ4 - 2л.
Подпираме колелетата и поставяме на скорост(паркинг).
Махаме цетката на резервоара с 2 тънки отверки, като гледаме да нацелим 4-те пъпки в улеите на гърлото –

(Добре дошли в прекрасния свят на фолксваген!)

Изображение

После изпомпваме течността с пипета за акумулатори или помпичка.
Започваме източването от най-далечното от главния цилиндър колело – задно дясно, после задно ляво, предно дясно, предно ляво. Аз си купих една вакуумна помпичка. Комбинирано с другарче дето помпи педала в същото време докато аз помпя с помпичката. Човекът вътре в колата спира да помпи и задържа когато педала се втвърди или вдигне , аз помпя вакуум докато достигне 10-15 inHg. Отвиваме пробката на спирачката и гледаме манометъра и преди да стигне 0 затягаме (човека чак сега отпуска педала ).

Изображение

На всяко колело дават да се източи по 400-500мл. Моят опит показа , че 300мл е добре , защото следите цвета на течността. Старата течност беше като тъмна бира, а новата като ракийка от казана – разликата е голяма и няма как да се обърка. Съда на помпичката е 100мл , а на резервоарчето около 300мл. Така че на всеки 2 преливания на стара течност, доливаме с нова течност в резервоарчето догоре.
Положителното на тази вакуумна помпичка е че изсмуква по-ефективно въздуха отколкото само помпене на педала. Отрицателното е че ми излязоха пришки и на двете ръце. Друг минус е че излизат непрекъснато мехурчета въздух , ако обезвъздушавате те не могат да са признак , че системата не е обезвъздушена( аз вадих АБС-модула и разхерметизирах системата). Четох за вариант на помпа с манометър и тръба през капачката (това е друга капачка комплект с помпата) но са доста скъпи. Имаше и вариант да го кръстим гравитационен. Една бутилка със спирачна течност се закача на височина 2м ,например, дълъг маркуч, купуваме една нова капачка, правим дупка в средата и завиваме на резервоара. Отиваме на колелото и отвиваме докато пусне нова течност и т.н. – Няма помпене, няма втори човек, няма пришки. Може тия дето имат гаражи да опитат.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Промиване на спирачна система на Б4

Мнениеот pas1.8mi » Пон 17 сеп 2012 7:48


Абе,Човек ти на работа не ходиш ли?Само ремонти! mhihi Поздравления за хубавите теми. :да:


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Промиване на спирачна система на Б4

Мнениеот batVenci » Пон 17 сеп 2012 8:53


Същото упражнение го правя, като надувам резервоарчето за спирачна течност с ръчна помпа през много малко отворче на капачката (трябва заводски да има такова, с цел изравняване на налягането в резервоарчето с атмосферното, ако не се открива правя много малко отворче с шило). Долу върху щуцерите на апаратите поставям прозрачно маркуче като тези за чистачките, което пъхвам в прозрачна бутилка, с цел наблюдение кога течността ще стане "като ракийка от казана". Втори човек не е необходим за процедурата, при която освен смяна на течността, става и обезвъздушаване на системата.


Потребителски аватар
georgi6
Мнения: 110
Регистриран на: Вто 27 яну 2009 2:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тексас

Re: Промиване на спирачна система на Б4

Мнениеот georgi6 » Пон 17 сеп 2012 17:10


Абе,Човек ти на работа не ходиш ли?Само ремонти!

Абсолютно си прав - от една година съм безработен. Уж дойдохме в Америка да работим и да печелим пари, а то - от трън та на глог.

А това за ремонтите - бих желал да пусна отделна тема, защото като изключим ремонтите, които изисква всяка кола над 10 а още повече над 15 години, тази кола е умишлено конструирана определени модули да се скапят и да не подлежат на ремонт.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Промиване на спирачна система на Б4

Мнениеот pas1.8mi » Пон 17 сеп 2012 20:31


В БГ всичко подлежи на ремонт! :Mr Green Fun При вас явно е различно... :wink:


hristopenov78
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Промиване на спирачна система на Б4

Мнениеот hristopenov78 » Пон 17 сеп 2012 21:39


georgi6 написа:Имаше и вариант да го кръстим гравитационен. Една бутилка със спирачна течност се закача на височина 2м ,например, дълъг маркуч, купуваме една нова капачка, правим дупка в средата и завиваме на резервоара. Отиваме на колелото и отвиваме докато пусне нова течност и т.н. – Няма помпене, няма втори човек, няма пришки. Може тия дето имат гаражи да опитат.




Колега така няма ли да остане въздух в маркуча и горната част на казанчето и той да влезе в системата?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: BTTN и 204 госта