Промивка на спирачната с-ма на фолксваген се препоръчва всеки 2 г. или 50000км. , което настъпи първо ( аз избирам второто).
Спирачна течност ДОТ4 - 2л.
Подпираме колелетата и поставяме на скорост(паркинг).
Махаме цетката на резервоара с 2 тънки отверки, като гледаме да нацелим 4-те пъпки в улеите на гърлото –
(Добре дошли в прекрасния свят на фолксваген!)
После изпомпваме течността с пипета за акумулатори или помпичка.
Започваме източването от най-далечното от главния цилиндър колело – задно дясно, после задно ляво, предно дясно, предно ляво. Аз си купих една вакуумна помпичка. Комбинирано с другарче дето помпи педала в същото време докато аз помпя с помпичката. Човекът вътре в колата спира да помпи и задържа когато педала се втвърди или вдигне , аз помпя вакуум докато достигне 10-15 inHg. Отвиваме пробката на спирачката и гледаме манометъра и преди да стигне 0 затягаме (човека чак сега отпуска педала ).
На всяко колело дават да се източи по 400-500мл. Моят опит показа , че 300мл е добре , защото следите цвета на течността. Старата течност беше като тъмна бира, а новата като ракийка от казана – разликата е голяма и няма как да се обърка. Съда на помпичката е 100мл , а на резервоарчето около 300мл. Така че на всеки 2 преливания на стара течност, доливаме с нова течност в резервоарчето догоре.
Положителното на тази вакуумна помпичка е че изсмуква по-ефективно въздуха отколкото само помпене на педала. Отрицателното е че ми излязоха пришки и на двете ръце. Друг минус е че излизат непрекъснато мехурчета въздух , ако обезвъздушавате те не могат да са признак , че системата не е обезвъздушена( аз вадих АБС-модула и разхерметизирах системата). Четох за вариант на помпа с манометър и тръба през капачката (това е друга капачка комплект с помпата) но са доста скъпи. Имаше и вариант да го кръстим гравитационен. Една бутилка със спирачна течност се закача на височина 2м ,например, дълъг маркуч, купуваме една нова капачка, правим дупка в средата и завиваме на резервоара. Отиваме на колелото и отвиваме докато пусне нова течност и т.н. – Няма помпене, няма втори човек, няма пришки. Може тия дето имат гаражи да опитат.
Промиване на спирачна система на Б4
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Промиване на спирачна система на Б4
Абе,Човек ти на работа не ходиш ли?Само ремонти! Поздравления за хубавите теми.
Re: Промиване на спирачна система на Б4
Същото упражнение го правя, като надувам резервоарчето за спирачна течност с ръчна помпа през много малко отворче на капачката (трябва заводски да има такова, с цел изравняване на налягането в резервоарчето с атмосферното, ако не се открива правя много малко отворче с шило). Долу върху щуцерите на апаратите поставям прозрачно маркуче като тези за чистачките, което пъхвам в прозрачна бутилка, с цел наблюдение кога течността ще стане "като ракийка от казана". Втори човек не е необходим за процедурата, при която освен смяна на течността, става и обезвъздушаване на системата.
- georgi6
- Мнения: 110
- Регистриран на: Вто 27 яну 2009 2:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тексас
Re: Промиване на спирачна система на Б4
Абе,Човек ти на работа не ходиш ли?Само ремонти!
Абсолютно си прав - от една година съм безработен. Уж дойдохме в Америка да работим и да печелим пари, а то - от трън та на глог.
А това за ремонтите - бих желал да пусна отделна тема, защото като изключим ремонтите, които изисква всяка кола над 10 а още повече над 15 години, тази кола е умишлено конструирана определени модули да се скапят и да не подлежат на ремонт.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Промиване на спирачна система на Б4
В БГ всичко подлежи на ремонт! При вас явно е различно...
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Промиване на спирачна система на Б4
georgi6 написа:Имаше и вариант да го кръстим гравитационен. Една бутилка със спирачна течност се закача на височина 2м ,например, дълъг маркуч, купуваме една нова капачка, правим дупка в средата и завиваме на резервоара. Отиваме на колелото и отвиваме докато пусне нова течност и т.н. – Няма помпене, няма втори човек, няма пришки. Може тия дето имат гаражи да опитат.
Колега така няма ли да остане въздух в маркуча и горната част на казанчето и той да влезе в системата?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: BTTN и 204 госта