Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 30 мар 2015 22:58


kossis написа:[
Колега dimitarpetrov, ти дали си разбра тия каши дето си ги написал по горе ? И тия газове и клими + компресори дето ги намеша ? Това че газ под налягане се загрява и тнт е така , но какво от това ?
Щом е принудителен и е празен - значи няма нищо !?
Двигателя да работи като компресор просто незнам............конструктивно как може да го понесе ?

Интересно че имам доста документи на Лада и Жигула и там има доста кртинки, скици и обяснения- ама такова кладенче не съм срещал. Виж на Ладата има ел. магнтен клапан за ППХ то- и бензина не спира никога. Още ми се мотаят под леглото тия клапани, а и старият карб от Ладата го закарах скоро на Вилата. Сменях го сам, имаше проблеми. Разглобявал съм го до последният дифузор. Гледал съм му схемите на гориво-смесването, но такова чудо като прекъсване на бензина не съм видял. Има и еконостатна система и доста други интересни решения при тоя карб, но няма да обяснявам за какво са.


Колега,

Не се познаваме лично, но аз рядко пиша постове, а когато го правя - старая се да са смислени и полезни.

Както бях написал - приеми думите ми на доверие. Повярвай ми, учил съм и съм се занимавал с топлинни и обемно-транспортни машини повече от колкото можеш да си представиш.
А за Термодинамиката и дали съм наясно с това което съм написал - вярвай ми, ЗНАМ и Разбирам това което съм написал. Но сякаш ти не ги прочиташ с мисълта че най-добронамерено ти ги обяснявам, а не за назидание. Четеш ги емоционално без да вникнеш, а трябва да ги прочетеш рационално и да вникнеш.
От къде съм нясно с материята ли?
Най-малкото защото съм завършил математическа гимназия, паралелка физика.
Със сребърен медал за успехи на олимпиади по физика.
Ако мислиш че не е достатъчно - Завършил съм също така във Физическият факултет на СУ, Магистърска степен, Инженер Физик съм по образование и по призвание.
Надявам се това ми дава известно право да съм уверен в това което пиша.

Относно:
"Двигателя да работи като компресор просто незнам............конструктивно как може да го понесе ?"

Понася си го много добре, защото за това е направен - спомни си как се нарича 2-ри такт на 4-тактовия двигател - такт СГЪСТЯВЯНЕ, компресиране.

Нормално компресира гориво-въздушна смес. Ако махнеш горивото - какво остава да се сгъстява (компресира) - въздух - като всеки един бутален компресор. Само че като няма гориво -няма да извърши положителна работа а само ще превърне енергията на движение в топлина (апропо - при дизелите точно тази топлина от адиабатното свиване се използва за да се възпламени дизеловото гориво).

Относно карбураторите монтирани в автомобилите ВАЗ - ти най-вероятно си се занимавал с по-модерните карбурато тип "озон", производство на ДААЗ (Димитровградский автоагрегатный завод) Аз също имам доста литература по темата.
Там това за което говоря се постига или с електромагнитен клапан или като вакуума изпразни емулсионната тръбичка.
При по-старите модели е това кладенче. него го дадох като пример че системи за ППХ има от мнооого отдавна.

Толкоз.

Един добронамерен съвет - не отказвай чуждото знание само защото в момента смяташ че не съвпада с твоето.
Истината е в рационалното мислене, не в емоционалното.




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 31 мар 2015 12:05


dimitarpetrov написа:
kossis написа:

Колега, може и да си прав като се замисля че емоциите ме бъркат.

Малко ми е трудно да повярвам двигателят ми работи като климатичен компресор. Просто защото очаквам да има гориво което да маже, цилиндъра отгоре, защото ми е странно мотора да се бута от шасито неработещ. Нали при бутане на кола може да прехвърли ангренажа и да стане беля. А тука става на въпрос за високи обороти и движение на мотора без гориво.

Поне при моно-инжекциите и карбураторите мисля че това прекратяване на горивоподаването не се прави. Но знам ли. Единствено на Ладовия Карб имам схемите му на работа и не съм срещал такова нещо. Освен да не съм го разбрал.
За моното имам принципа му на работа за В3 и там съм го чел многократно, но не съм останал с впечатление че има въпросното спиране на горивото.
Сутринта казах на брато че и неговият мотор като го пусне по инерция на скорост не харчи и той ме изгледа умно. Говоря за 1,8Т.
Предполагам и този мотор работи така.

Специално компресора за сгъстен въздух при гумаджиите не ми звучи като двигател на кола. По скоро е едно пуфтене. Но там и оборотите може да са твърде ниски. А и не ги знам бутални ли са или винтово спирални.

На новият Пасат се оказва че се изключват 2 и 3 цилиндър от клапаните чрез актуатори на разпределителните валове.
Явно нещата са бая усложнени.

Последна промяна от kossis на Вто 31 мар 2015 12:53, променено общо 5 пъти.


Потребителски аватар
pEsHkyY
Мнения: 729
Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
Автомобил: VW Passat B5 1998
Двигател: AFN++++
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот pEsHkyY » Вто 31 мар 2015 12:08


Айде спрете със тази сапунка. Имате лични съобщения. Темата е за коренно различно нещо от това как работи 1 двигател. Дразнещо е вече!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 31 мар 2015 12:59


dimitarpetrov, колега Разбираш ги -евала !!! :th_up :beer

Ето така се обяснява, а не - 'ти си тапак и тнт' !!!

Понеже Аз съм се занимавал поради необходимост и интерес от тоя Озон -двустепенен с вакумна камера за втората степен и тоя ел. клапан на ППХ. Та кажи за да ми се изясни - и там ли спира напълно горивото при тия ППХ ?

При моното на РП и АБС двигателите на Пасатите и Аудитата пак ли спира напълно ?

Също ми е интересно как ангренажа не прехвърля, а при бутане може да прехвърли.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот brum » Вто 31 мар 2015 13:10


Всичко що има инжекция (дали е една или много дюзи няма значение) спира горивото напълно при ППХ.

Горивото въобще не смазва стените на горивната камера. Даже при правилно горене то НЕ достига до стените на цилиндъра (щото ще измие маслото от стените и ще ускори износването на двигателя).


Потребителски аватар
dnp
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 13 яну 2011 12:07
Автомобил: Passat B5.5
Двигател: BAU
Местоположение: Велико Търново / София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот dnp » Вто 31 мар 2015 16:06


Също като при паленето от стартер, така и при бутане, "двигателят" се завърта от маховика с разликата, че при палене от стартера, маховика се завърта от стартера, а при бутане се завърта от скоростната кутия. При бутане може да ти прехвърли ремъка (или скъса), от самото "лашкане". Или обеснено, двигателят ти отначало е в режим на престой - няма никакво въртене и като пуснеш съединителят, той се развърта бързо до дадените обороти (спрямо на коя предавка си и с колко км си го пуснал), докато при палене от стартера, самият стартер не го завърта със толкова големи обороти и изведнъж. За това е добре дори и при бутане, да се използва стартера (колкото и да е паднал акумулатора) да завърти първоначално самият двигател.

Гледам доста изписано има за ППХ, така че смятам да дам друга посока на темата. Имали колеги със мултиволан, голям FIS и after market 2din. Въпросът ми по точно е ще ми работи ли дисплея и мулти волана ако сменя заводският MDF с афтърмаркет навигация?

Последна промяна от dnp на Вто 31 мар 2015 18:46, променено общо 2 пъти.


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Bro0z3r » Вто 31 мар 2015 18:01


Би трябвало да работят, стига самото устройство, което ще слагаш да поддържа тая функция и да си има съответните букси.. Както за дисплея, така и за волана.


Потребителски аватар
dnp
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 13 яну 2011 12:07
Автомобил: Passat B5.5
Двигател: BAU
Местоположение: Велико Търново / София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот dnp » Вто 31 мар 2015 18:50


Точно това ме притеснява, дали устройството ще го поддържа.
За това ми е интересно дали някой го е сменял и със какво. :)


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот phantom_ » Вто 31 мар 2015 18:58


kossis написа:
Малко ми е трудно да повярвам двигателят ми работи като климатичен компресор. Просто защото очаквам да има гориво което да маже, цилиндъра отгоре, защото ми е странно мотора да се бута от шасито неработещ.



Колега в голяма грешка си че горивото ти смазва двигателя :rolleyes :screwy Очевидно не ги разбираш работите но спориш,недей така :th_up

А относно навигацията по добре си я остави и си сложи digital changer.Много по добър звук ще вади от китайче 2 дин :biggrin :th_up


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Bro0z3r » Вто 31 мар 2015 19:42


Колегата може да иска и навигация...


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 31 мар 2015 22:39


kossis написа:Понеже Аз съм се занимавал поради необходимост и интерес от тоя Озон -двустепенен с вакумна камера за втората степен и тоя ел. клапан на ППХ. Та кажи за да ми се изясни - и там ли спира напълно горивото при тия ППХ ?

При моното на РП и АБС двигателите на Пасатите и Аудитата пак ли спира напълно ?

Също ми е интересно как ангренажа не прехвърля, а при бутане може да прехвърли.


Привет!
Радвам се че си излязъл от емоционалното и си влязъл в рационалното и имаш градивно любопитство.
На въпросите ти (предполагама че може да е интересно и на другите и за това щи опиша тук а не на ЛС)
Озон е ДВУКАМЕРЕН карбуратор с вакуумно отваряне на втора клапа при повишено натоварване на ДВГ с цел икономия на гориво. Старите карбове бяха с механично отваряне и за това "състезателите" слагаха на по-новите Лади старите модели карбове за да реагират по-пъргаво без оглед на разхода и да "бягат".
А относно електромагнитният клапан на Озон-а - ако загледаш гърбиците на щангата за газта има едно микро ключе - точно то го задейства този клапан.
Работи малко странно - не спира горивото към целия карб а затваря жигльора за празен ход (клапана управлява вакуума към мембраната)за прзен ход откъм горивото и кара мотора да смуче само въздух вместо гориво - има по схемите едни обходни канали които са под дроселовата клапа и над поплавковата камера и така прави магията.
Относно Монотата - както писах - там е лесно - просто гаси дюзата ако ТПС-а показва че не даваш газ а Хол датчика отчита високи обороти. От това е и едно гърлено боботене на монотата като ги изрежеш на оброти и после резко пуснеш газта - от положитлна работа рязко се обръщат за момент на компресор. Мили спомени - имах Б3 АБС мотор - неунищожима машина беше....

Относно "прехвърлянето" на ремъка при бут-пал - тука цари една заблуда в извесетен смисъл.
За какво иде реч - когато стартера върти - той го прави с около 200 об/мин. Ако си на скорост в движение и отнемеш газта - въртиш мотора с поне 1000-2000 об/мин. - доста над тези 200 и мотора си е като у дома.
И тука няма проблем.
Проблема с бутането да запалиш и "прехвърлянето" на зъби на ремъка идва от другаде - като буташ не осигуряваш тези критични поне 100-200 об/мин за да заработи гладко мотора в ПРАВИЛНАТА посока.
Какво става като буташ за да запалиш - правиш некакви 20-30 об/мин в най-добрия случай.
И това е проблема - при толкова ниски обороти няма достатъчна инерция (кинетична енергия) в маховика за да продължи да се върти мотора в правилата посока.
Реално горивото в ДВГ се пали преди ГМТ (горна мъртва точка) на буталото и ако няма достатъчно оброти за да прехвърли ГМТ(както е при бутането)горивото се пали и "рита" буталото рязко в обратна посока преди да е прехвърлило ГМТ и тогава става "прескачането" на ремъка - експлозията от запалването е много по-силна от ниската кинетичната енергия на маховика при тези никакви обороти и завърта всичко наопаки. И ремъка прескача от рязката промяна на посоката, нищо че е назъбен.
Относно неволанта ти заблуда че горивото "смзва" буталото - колегите са прави - всъщнст горивто отмива маслото и пречи на смазването. Горивото е ВРАГ на мазането.
Това е.
Надявам се да съм отговорил на въпросите ти.

Към всички "изнервени" колеги - търпението е най-голямата и най-трудна добродетел - уважете факта че някой отстоява мнението си (дори да е грешно и емоционално) и имайте търпението да го убедите в правотата си. РАЦИОНАЛНО.
Така ще направите много повече добро отколкото да се палите и да го "навиквате". Никой не се е родил научен. А колегата все пак изяви желание да се научи. Това само по себе си е похвално. Не се палете излишно.
Ние сме ФОРУМ и най-важното е да си ПОМАГАМЕ и съдействаме.
Поздрави!


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12797
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 01 апр 2015 7:03


dimitarpetrov написа:


Къде е бутона "Харесвам"?
:beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Сря 01 апр 2015 10:07


phantom_ написа:
kossis написа:


Колега в голяма грешка си че горивото ти смазва двигателя :rolleyes :screwy Очевидно не ги разбираш работите но спориш,недей така :th_up


Може и да съм в грешка, но поне виждам че не съм наясно и за това се стремя да изясня това което не разбира.
Не споря нарочно, а защото ми се струваше че не греша.

===========================

Колега dimitarpetrov, понеже съм телекомуникационене инженер и ел. спец по образование и занимание със склонност към изобретяване и рационализиране на света около мене, та явно ДВГ не са ми най силната страна. Там съм на хоби ниво. Обаче не пропускам да си купя инструмент който може да ми потрябва евентуално при ремонтите на возилата.
Точно това прекъсване на горивото на моно-дюзата след изфорсиране съм го наблюдавал многократно при тестване на старият Пасат. Обаче не знаех че това има отношение към ППХ.
За ангренажа - най после разбрах защо става белята- бутаме с прекалено ниски обороти, но акуто има енергия да запали искра в цилиндъра и понеже пали около 5 градуса преди ГМТ - буталото се връща назад. Силите стават противоположни с превес на детонационната. Нейната така наречена кинетична енергия е по голяма и ......

Преди теб един колега спомена че когато сме бутали оборотите били по високи от колкото на стартерните. Няма да споменава името му. Не му повярвах, но не спорих за да не стават още спорове.

За горивата- преди като карах с газова моното и гърнетата изгаряха бързо. Чувах че в газта имало графит които заменял оловото на оловният бензин. А тия елементи мажели горивните камери и цилиндри- клапаните.

Нали заради това ладите не беше добре да се карат с безоловен. Уж ???
Та от там съм останал с впечатление че има мазане от горивото.

Реално газта има най малко сажди и за това гори гърнетата, а нафтата пък е обратното и даже гледам тръбите на гърнетата са омазани като с масло. Та за това си мислех че и цилиндрите се мажат от това. Като сменях гарнитурата на мотора- цилиндрите и буталата са бая омацани в сажди, за разлика от бензиновите мотори , та и това ме навеждаше на мисълта за мазането от горивото.

Та явно, както ти си казал -

"Към всички "изнервени" колеги - търпението е най-голямата и най-трудна добродетел - уважете факта че някой отстоява мнението си (дори да е грешно и емоционално) и имайте търпението да го убедите в правотата си. РАЦИОНАЛНО.
Така ще направите много повече добро отколкото да се палите и да го "навиквате". Никой не се е родил научен. А колегата все пак изяви желание да се научи. Това само по себе си е похвално. Не се палете излишно"

Но проблема е че за да направиш това -трябва да разбираш материята и да искаш да обясниш.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6067
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 01 апр 2015 13:43


kossis написа:За горивата- преди като карах с газова моното и гърнетата изгаряха бързо. Чувах че в газта имало графит които заменял оловото на оловният бензин. А тия елементи мажели горивните камери и цилиндри- клапаните.

гърнетата гният , защото при изгарянето на пропан и бутан,които са въглеводороди се отделя много водород в свободно състояние, който заедно с кислорода се превръща в много H2O в гърнетата , която вода от своя страна прави белята


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13436
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kris11 » Сря 01 апр 2015 19:43


DoH_KuXoT написа: гърнетата гният , защото при изгарянето на пропан и бутан,които са въглеводороди се отделя много водород в свободно състояние, който заедно с кислорода се превръща в много H2O в гърнетата , която вода от своя страна прави белята

отвор в най-ниската част на последното гърне ф3-3,5 мм за изтичане, а не да се задържа в гърнето.Предните са по високотемпературно натоварени, последното е с най-ниска температура и водата не може да се изпарява, а се задържа там.

П.П. kossis на дизелите им режат катализаторите като легнат отдолу. :mrgreen . на сутринта като запалиш :horror от грохот

Последна промяна от kris11 на Пет 03 апр 2015 19:50, променено общо 3 пъти.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта