kossis написа:[
Колега dimitarpetrov, ти дали си разбра тия каши дето си ги написал по горе ? И тия газове и клими + компресори дето ги намеша ? Това че газ под налягане се загрява и тнт е така , но какво от това ?
Щом е принудителен и е празен - значи няма нищо !?
Двигателя да работи като компресор просто незнам............конструктивно как може да го понесе ?
Интересно че имам доста документи на Лада и Жигула и там има доста кртинки, скици и обяснения- ама такова кладенче не съм срещал. Виж на Ладата има ел. магнтен клапан за ППХ то- и бензина не спира никога. Още ми се мотаят под леглото тия клапани, а и старият карб от Ладата го закарах скоро на Вилата. Сменях го сам, имаше проблеми. Разглобявал съм го до последният дифузор. Гледал съм му схемите на гориво-смесването, но такова чудо като прекъсване на бензина не съм видял. Има и еконостатна система и доста други интересни решения при тоя карб, но няма да обяснявам за какво са.
Колега,
Не се познаваме лично, но аз рядко пиша постове, а когато го правя - старая се да са смислени и полезни.
Както бях написал - приеми думите ми на доверие. Повярвай ми, учил съм и съм се занимавал с топлинни и обемно-транспортни машини повече от колкото можеш да си представиш.
А за Термодинамиката и дали съм наясно с това което съм написал - вярвай ми, ЗНАМ и Разбирам това което съм написал. Но сякаш ти не ги прочиташ с мисълта че най-добронамерено ти ги обяснявам, а не за назидание. Четеш ги емоционално без да вникнеш, а трябва да ги прочетеш рационално и да вникнеш.
От къде съм нясно с материята ли?
Най-малкото защото съм завършил математическа гимназия, паралелка физика.
Със сребърен медал за успехи на олимпиади по физика.
Ако мислиш че не е достатъчно - Завършил съм също така във Физическият факултет на СУ, Магистърска степен, Инженер Физик съм по образование и по призвание.
Надявам се това ми дава известно право да съм уверен в това което пиша.
Относно:
"Двигателя да работи като компресор просто незнам............конструктивно как може да го понесе ?"
Понася си го много добре, защото за това е направен - спомни си как се нарича 2-ри такт на 4-тактовия двигател - такт СГЪСТЯВЯНЕ, компресиране.
Нормално компресира гориво-въздушна смес. Ако махнеш горивото - какво остава да се сгъстява (компресира) - въздух - като всеки един бутален компресор. Само че като няма гориво -няма да извърши положителна работа а само ще превърне енергията на движение в топлина (апропо - при дизелите точно тази топлина от адиабатното свиване се използва за да се възпламени дизеловото гориво).
Относно карбураторите монтирани в автомобилите ВАЗ - ти най-вероятно си се занимавал с по-модерните карбурато тип "озон", производство на ДААЗ (Димитровградский автоагрегатный завод) Аз също имам доста литература по темата.
Там това за което говоря се постига или с електромагнитен клапан или като вакуума изпразни емулсионната тръбичка.
При по-старите модели е това кладенче. него го дадох като пример че системи за ППХ има от мнооого отдавна.
Толкоз.
Един добронамерен съвет - не отказвай чуждото знание само защото в момента смяташ че не съвпада с твоето.
Истината е в рационалното мислене, не в емоционалното.