Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 12 авг 2014 12:00


Добре върви темата, всеки нещо чопли :beer

Аз понавъртях 2500км последните 10 дни и мога да се похваля със среден разход 8,6л/100км газ при средна скорост 102км/ч (изкарана от GPS Гармин) - от този пробег около 20% е спокойно градско без много трафик. Гуми 225/45 17"

2000сс 116к.с. бензин се оказва че с масло Тотал Quartz не е маслояд. За 5000км от смяната съм долял 200-250мл.
Термостата, който смених си свърши работата. Вече нямам спадове на температурата на принудителен празен ход.

При обиколките попаднах на едно пикапче Caddy mk1 и ноември месец живот и здраве ще има тема "Caddy MK1-тунинг,подобрения,ремонти" :mhihi




Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Вто 12 авг 2014 12:17


E, поне ще знаеш вече какво масло да му сипваш. Това с термостата и аз го направих преди около седмица. Абе още като взех колата преди година и половина ми направи впечатление, че трудно загрява и се охлажда при спускане на предавка. Чашата преля оная седмица, когато ходих до едно село на 50 км. от Габрово. При 35-40 градуса на околната среда, мотора не можа да вдигне повече от 80 градуса. Да не говорим, че при спускане ми падаше на 70. Сега с новия термостат загрява за няколко минути и кове на 90 градуса без значение дали поддържаш една скорост, ускоряваш или спускаш - голем кеф.


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DaDiablo » Вто 12 авг 2014 13:54


DoH_KuXoT написа:Добре върви темата, всеки нещо чопли :beer

Аз понавъртях 2500км последните 10 дни и мога да се похваля със среден разход 8,6л/100км газ при средна скорост 102км/ч (изкарана от GPS Гармин) - от този пробег около 20% е спокойно градско без много трафик. Гуми 225/45 17"

2000сс 116к.с. бензин се оказва че с масло Тотал Quartz не е маслояд. За 5000км от смяната съм долял 200-250мл.
Термостата, който смених си свърши работата. Вече нямам спадове на температурата на принудителен празен ход.

При обиколките попаднах на едно пикапче Caddy mk1 и ноември месец живот и здраве ще има тема "Caddy MK1-тунинг,подобрения,ремонти" :mhihi


И аз имам подобно пътешествие последните 2 седмици. 3000 км в няколко европейски държави с малко по-европейска нафта от нашата.

3000 км с разход от 5.9 и долято към 200 грама масло. Като последното предполагам се дължи на продължително поддържане на 180-190 в Германия.

lz2aii написа:E, поне ще знаеш вече какво масло да му сипваш. Това с термостата и аз го направих преди около седмица. Абе още като взех колата преди година и половина ми направи впечатление, че трудно загрява и се охлажда при спускане на предавка. Чашата преля оная седмица, когато ходих до едно село на 50 км. от Габрово. При 35-40 градуса на околната среда, мотора не можа да вдигне повече от 80 градуса. Да не говорим, че при спускане ми падаше на 70. Сега с новия термостат загрява за няколко минути и кове на 90 градуса без значение дали поддържаш една скорост, ускоряваш или спускаш - голем кеф.


Нали знаеш, че на таблото ти показва 90 градуса и при 80, и при 100 градуса температура на двигателя? :smile


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Вто 12 авг 2014 14:15


Е да де, ама преди да сменя термостата показваше всичко друго, само не и 90.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот 110afn » Вто 12 авг 2014 17:13


На горната граница си с този размер. И аз имам Феникс и не съжалявам, че минах на 16 цола. Разликата е голяма в поведението на колата. Махай тоя Феникс, хубаво стои на Пасат, уж оригинална джанта, но много тежка.
Аз намерих една много рядка джанта от Ауди Ол роуд, но 16ц петолъчка с ЕТ 15 и 6.5 же
Прикачени файлове
gua6.jpg


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Вто 12 авг 2014 19:29


Можеш да сложиш 225/50/17 , но според мен пак няма да си доволен. Щом искаш возия , вземи едни оригинални 16ки и сложи 215/55. Или направо 15ки :)
А за корите на вратите имаше 2 обяви за салони и корите се продаваха и отделно за 120лв - 4-те :)

ПП: може ли да качиш снимка на феникса с 235/45 , понеже 7J ги дават за гуми от 205 до 225. Искам да видя как стои


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Вто 12 авг 2014 20:16


Аз пък утре ще видя как ще се държим с твърдият комплект съединител с маховик на Валео...И ще дам адекватно мнение за да се има представа на останалите колеги.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 13 авг 2014 10:15


аз си карам 225/45 17" и съм супер доволен от поведението и комфорта. Да не си с някакви твърди пружини ? Като се кача на 15" 185/65 зимата имам чувството, че джантите ми са от локум и цялата кола се люлее странично, по-меко вози, но ми е много лигава


Потребителски аватар
borislav_mladenov
Мнения: 358
Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:36
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: 3_2 VR6 2008
Местоположение: Хасково

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот borislav_mladenov » Сря 13 авг 2014 10:56


аз до много скоро карах с оригиналния размер за Пасат Б5 195/65/15 за зимни и летни и бях достатъчно доволен от возия и поведение. От година насам съм снижаващите пружинки на Eibach 30/30 мм. Возията стана по- твърда от преди, но пък ми харесва стабилността. Скоро покарах няколко седмици със R17/225/45 и в комбинация с пружинките беше наистина много по- стабилно от преди. Но поради някой причини махнах 17ките и сега вече повече от месец карам R16/205/55 и също съм много доволен от към возия и стабилност. Е не е като с по- широката гума, но пак се усеща.
Наскоро се возих при приятел със същия размер 16ки, но със стокови пружинки... и честно казано доста ми се люлееше. Не че се клати като кораб във вълни, ами като взима завой и след това изправяйки се на правата след завоя колата се накланя на противоположната страна. И на мен това ми прави впечатление. И това е нали с нормална скорост. Не е да кажеш, че се засилваме като на състезание


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Сря 13 авг 2014 12:00


Изображение

Малко е кофти да пазиш ръбовете на джантите ама не е нещо непреодолимо. 225/40/18 на 9,5J


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 13 авг 2014 13:40


ето старата ми машина понастърчваха :) 9J 205/45 16" отпред и отзад. Като отзад са с 30мм фланец, отпред с 25мм
Прикачени файлове
PICT0003.JPG
PICT0005.JPG
PICT0006.JPG
PICT0007.JPG


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Сря 13 авг 2014 17:17


Абе , влезе ми една идея в главата. Става въпрос за подгрев на волана. На пръв поглед не ми изглежда трудно осъществимо. Вие какво ще кажете?
По принцип воланите с подгрев имат слой плат с нагреватели под кожата , подобен или същия като този на седалките. Дали ще стане според вас ? Не че е супер важна екстра, но просто вече се чудя какво да барникам :D


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Bro0z3r » Сря 13 авг 2014 17:39


Няма причина да не стане, но си трябва играчка... МНОГО играчка :mhihi


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Сря 13 авг 2014 17:45


Въпросът е от къде да намеря плат с нагреватели и колко ще е дебел самия плат. Да не стане много дебел волана :)
От електрическо одеало дали ще стане ? :D


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 13 авг 2014 22:16


има си автомобили с подгрев на волана фабрично. Новия туарег го има като опция, чувал съм и за а8 но не мога да го потвърдя. Подгрева на седалките е мрежа с определено съпротивление, предполагам можеш да отделиш определени ламели и да ги закрепиш към волана, като предварително му обелиш кожата, след това отиваш на тапицер и си готов. Захранване може да му вземеш предполагам от клаксона там мисля имаш постоянен плюс, бутон на волана скрит отзад , всичко през бушон и реле. Но не е нещо кой знае какво, ако толкова ти мръзнат ръцете може да тапицираш с алкантара волана, имал съм алкантара волан и го няма това усещане да е толкова леден волана , че да го пускаш да не ти се одървят ръцете.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 151 госта