Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1657
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Traytor » Пон 14 сеп 2015 21:48


Това си е голяма болежка. Като взех B5 преди 4 години ми се наложи да сменя механизъм на чистачките(стария клеяса и се отчупи при опит за раздвижване) и ми направи впечатление че лъха на влага от някъде, търсих, търсих... Под акумулатора като щъркелово гнездо, почистих оправих дренажите, но имах късмет че няма ръжда. Твоя случай си е направо.... На сегашния пасат нямам подобни проблеми, но все пак го проверявам на няколко месеца(особено както всички се оплакват за течове на вода в купето) :Mr Green Fun




Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Пон 14 сеп 2015 22:05


Дренажите са проблемни понеже в края им са като звездичка, аз отдавна съм си ги изкарал и резнах сплесканата им част. Друг проблем е пластмасата под стъклото, правил съм на поне 5 коли тая пластмаса. Понеже не ляга плътно на стъклото. Има 5-6 неща, който трябва да се следят на тия наши коли. Останалото за мен без да се обиждате е да си чоплиш гъза и той за операция да стане. В много случай се случва така.


ant1ni
Мнения: 189
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:21
Автомобил: Passat
Двигател: AVF

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот ant1ni » Пон 14 сеп 2015 22:27


Apokaliptiko написа:Дренажите са проблемни понеже в края им са като звездичка, аз отдавна съм си ги изкарал и резнах сплесканата им част. Друг проблем е пластмасата под стъклото, правил съм на поне 5 коли тая пластмаса. Понеже не ляга плътно на стъклото. Има 5-6 неща, който трябва да се следят на тия наши коли. Останалото за мен без да се обиждате е да си чоплиш гъза и той за операция да стане. В много случай се случва така.


Колега, каква е болежката с тази пластмаса? И тук може би е мястото да задам въпроса за ламарината на пасат 5.5. Чувал съм че са доста здрави и не са податливи на ръжда. Каква е истината според вас?


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Пон 14 сеп 2015 22:35


Ами пластмасата се измята с времето, или при смяна на стъклото поради счупване ташак майсторите я слагат ей така да е там, ама нит я напасват нито нищо. По един сантиметър фуга прави между стъклото и пластмасата. Да не говоря, че съм виждал, като сменяли стъклото, чак рамената на чистачките драли по нея и човека казва: Ама това май не е добре.

А за ламарини и такива неща... Къде влизате бе хора... Кой каква ламарина имал... Те колите ни станаха по 3000-4000 лева. Това са някакви луди въпроси според мен.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот betaserk » Пон 14 сеп 2015 23:12


Ламарината е найстина доста здрава за 15+ годишни коли,каквато и обработка да са правили преди боядисване са успели :th_up На японските е голям проблем, коли на по 10 години, че и по малко са като гнили ябълки, над опел нямам наблюдения, но по пътя има доста изгнили а на един колега тук колата е направо лещник, астра комби 2000 г.
Ще проверя и почистя под акумулатора, пък ако няма нищо сериозно няма да задълбавам нататак, поне засега!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 15 сеп 2015 8:10


На 193-та страница зададах въпрос на един питащ колега за точно ей тия дренажи. Явно е имало жащо. :Mr Green Fun
А за гумените дренове дето наводняват сервото и акуто чете ли ??? :Mr Green Fun Зимата идва.


Ако искате да нямате ядове с тях просто трябва да хванат пътя и двата. Не да се режат частично и тнт. Понеже оставен като гумен опръстен в отвора -дренажа пак намалява отвора и представлява по вискоа точка за водата.
Лично Аз още веднага разбрах за тия дренове от Темата която има тук-(Не е нужна друга тема) и разкарах и двата безкомпромисно. Този под сервото иска малко хирургия, но излетя и той. Сега когато има даже само конденз-пролет/есен-отдолу под колата имам две симетрични петна от вода-кондензът.
После брато замени Б4-ката с А4-ка 150 кончета. Само като видях под кората двата дрена и му казах това да изчезва от там. Отлетяха и те.
Кората под чистачките. Не се маха при вадене на акуто. Обаче малко повече е гимнастиката при ваденето на по големите акута. Ако се сменя уплътнението на смукателният/вентилаторен отвор на климатика тогава се сваля и тя.
Чистачките при мен се вадят лесно. Ако е необходимо малко ВД40 и леко с отверка на лост или почукване с малко чукче отдолу. Чак скоба не мисля че е необходима.
При мене сменях стъклото. Действително тази кора влиза в канал на принципа на замозатварящите се пликчета-цип.
Та ми направи впечатление от майстора, че малко масло в канала към колата и една тънка отверка с която да се прокара този канал и да се изкарат боклуците помага много за доброто набиване на тази кора обратно.

Колеги а погледнахте ли това уплътнение на смукателният отвор на климата ? :Mr Green Fun

И то изгаря и почва да тече между ламарината на колата и пластмасата на кожуха на климатика-отива долу под мокета в краката на пасажера и почва да гние стойката на АБС или Берг модула.
Аз го подмених с микропореста гума, като свалих филтърната кутия и почистих зад нея също.

Като ходя на вилата чистя и гледам за вода и почиствам между компера и калника. Там е много тесен отвора отдолу под компера и се затлачва-високата част. Та сега ще сменям филтъра на купето и ще погледна пак там. Евентуално с тел се ръчка и се отпушва.
Комфорта още веднага го качих на Вторият етаж и него :biggrin

Ламарината- топло-поцинкована. Като падне цинкът и почва да гние. То алумина гние, та поцинкована ламарина няма да гние.
Неръждавейка 18/10 :mhihi

Последна промяна от kossis на Вто 15 сеп 2015 8:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Вто 15 сеп 2015 8:21


Kossis както винаги много изчерпателен. Тенкююю :th_up


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 15 сеп 2015 8:48


евалата е така я искам тая тема, не да се дърляте кой от кой по-професор :th_up


ant1ni
Мнения: 189
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:21
Автомобил: Passat
Двигател: AVF

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот ant1ni » Вто 15 сеп 2015 10:34


Благодаря, да и аз искам така...да сме си полезни.Можеш ли да дадеш снимка на този всмукателен отвор на климата. Благодаря


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 15 сеп 2015 10:54


ant1ni написа:Благодаря, да и аз искам така...да сме си полезни.Можеш ли да дадеш снимка на този всмукателен отвор на климата. Благодаря

там където стои филтъра на купето, той стои в кутия (пвц), под кутията има уплътнение, това уплътнение старее и пропуска вода в един момент. betaserk e дал клип малко по-горе на тази страница, ще се ориентираш.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1657
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Traytor » Пет 18 сеп 2015 17:07


Колеги, някой купувал ли е от китайските конзоли за управление на Ел. Стъкла (с копчетата, за шоф. Врата)? Стават ли за нещо?


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Пет 18 сеп 2015 21:37


Съвет от мен. Поразрови се и си намери Немска. Не искам да те ангажирам с мнение.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1657
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Traytor » Пет 18 сеп 2015 21:46


Аз намерих немски, но не са ми по джоба. :icon_sad


Svetlix
Мнения: 1194
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Svetlix » Съб 19 сеп 2015 12:01


Traytor написа:Колеги, някой купувал ли е от китайските конзоли за управление на Ел. Стъкла (с копчетата, за шоф. Врата)? Стават ли за нещо?


Аз съм с такава. Конзола като конзола. Никаква разлика не намирам. Ползвам я от както съм си купил колата почти. Аз лично най-често ползвам бутоните за отключване и заключване. Взел съм я за 25 лв (по спомен).


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1657
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Traytor » Съб 19 сеп 2015 12:30


Еми да, сега са малко по-евтини. Въпроса е работят ли двете степени на копчетата? Ако не, няма смисъл да сменям моята конзола. Цялата идея зад смяната е да мога да ползвам двете степени. :th_up



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Shamata, SKIZOR93, vasko__2 и 93 госта