Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
VANK01
Мнения: 118
Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
Двигател: 2002 V6 AMX
Местоположение: Ely, Cambridgeshire

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот VANK01 » Сря 25 мар 2015 14:34


Този "мерцедес" ако го махна, дали ще има проблеми? Решил съм да набутам възможно най - голямата газова бутилка там.
php1v6r0LAM.jpg




Потребителски аватар
tdi4motion
Мнения: 106
Регистриран на: Пон 18 юни 2012 8:33
Автомобил: VW Cross Touran
Двигател: BMM TDI 140 hp
Местоположение: София<->Правец

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот tdi4motion » Сря 25 мар 2015 15:03


TiL написа:Колега твоя пасат няма ли безцветен протектор на мястото на черния който си постнал?


Нямам никакъв протектор или фолио колега.Вече имам леки драскотини и смятам ,че безцветното фолио няма да ми свърши работа.Затова търся това ,което съм ви показал.

Относно линка от e-bay на колегата DaDiablo,това което търся го няма в този линк,а хромираните са доста скъпички иначе са най-добрия вариант :love.vwclub


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2106
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот dancing_niki » Чет 26 мар 2015 14:40


VANK01 написа:...


Ще се намали конструктивната здравина и по-лесно ще се огъне при натиск.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 26 мар 2015 16:13


аз съм с бутилка събираща 39литра без да режа нищо, между бутилката и мокета в багажника има поне 5см, между бутилката и легена има пак по толкова. Ти каква бутилка искаш да сложиш, че не ти стига мястото ?


Потребителски аватар
VANK01
Мнения: 118
Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
Двигател: 2002 V6 AMX
Местоположение: Ely, Cambridgeshire

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот VANK01 » Чет 26 мар 2015 18:30


Разглеждах каталогът на един търновски производител, който предлага бутилка с диаметър 650мм и височина 280мм - 70л. Коритото в горната си най-широка част започва на 670мм и постепенно се свива на около 650мм надолу, а за височината като се премахне "мерото" и ако се заиграя евентуално с пластмасовия капак би трябвало да се събере бутилката. Два пъти годишно пътувам до Англия и обратно и с една 70л бутилка спокойно ще минавам ~500км на газ. Сега съм с 65л пура и все едно съм хечбек, а ми се върти идеята за тороидална бутилка и сгъваема патерица.

П.С
Dancing_Niki, първо капака под мокета би легнал под ножа в такъв случай. Сега като се загледах в снимката само където е втулката стърчи малко повече и се надявам да не пречи.
Дон Кихот, твоята бутилка с какви размери е?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 26 мар 2015 19:58


VANK01 написа:Разглеждах каталогът на един търновски производител, който предлага бутилка с диаметър 650мм и височина 280мм - 70л. Коритото в горната си най-широка част започва на 670мм и постепенно се свива на около 650мм надолу, а за височината като се премахне "мерото" и ако се заиграя евентуално с пластмасовия капак би трябвало да се събере бутилката. Два пъти годишно пътувам до Англия и обратно и с една 70л бутилка спокойно ще минавам ~500км на газ. Сега съм с 65л пура и все едно съм хечбек, а ми се върти идеята за тороидална бутилка и сгъваема патерица.

П.С
Dancing_Niki, първо капака под мокета би легнал под ножа в такъв случай. Сега като се загледах в снимката само където е втулката стърчи малко повече и се надявам да не пречи.
Дон Кихот, твоята бутилка с какви размери е?

не съм я мерил , даже не съм си я избирал , сложиха я в София Газ Комерс


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот ulipet » Чет 26 мар 2015 21:19


20150316_103427.jpg

20150316_095736.jpg

20150316_095727.jpg

20150316_094633.jpg

около 140кс.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот brum » Пет 27 мар 2015 15:23


AJM-а не е ли с EDC ECU дето поддържа писане през OBD-то?


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот ulipet » Пет 27 мар 2015 16:47


с галето не става, само за автомобили 2000г нагоре


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Нед 29 мар 2015 14:00


Колеги, забелязвам една аномалия и ще съм благодарен, ако успеем да я разгадаем. Значи при спускане на предавка, когато двигателя е студен, колата започва да намаля скоростта си. При топъл двигател, на същото спускане и предавка, скоростта се увеличава. Разликата е само в това, че в единия случай е на студен двигател, а в другия - на топъл. На какво може да се дължи това според Вас? Разлика в компресията ли, в горивната смес ли или какво?


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Bro0z3r » Пон 30 мар 2015 7:24


Горивната смес не играе там, понеже като спускаш на скорост ти не натискаш газта и ако имаш борд компютър моментния разход е 0.0... Освен ако някоя дюза не "пи*ае". За компресията вече не знам..

И аз на свой ред да питам нещо:
Имах гадни постоянни вибрации в купето на празен ход на двигателя, както и разтрисане при палене и гасене. Вчера смених тампоните на двигателя с Meyle хидравлични. Дотук добре.. Тресенето при палене и гасене изчезна... Но вибрациите в купето се усилиха (!). С малко, но се усилиха. Сега накъде? Сменях съединител лятото и майстора каза, че маховика бил добре (не перфектен, но не бил заминал). Възможно ли е тампоните на скоростната кутия да създават чак такива вибрации?


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Пон 30 мар 2015 8:27


Възможно е да е както тампона на скоростната кутия, така и от тампоните по тръбите на ауспуха. И аз имах страшно големи вибрации на ПХ и стегнах тампоните на ауспуха със свински опашки :mhihi . От тогава никакви вибрации.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пон 30 мар 2015 9:10


Айде бе, значи като си на принудителен празен ход, Колата гори само чист въздух ???

Колега не се занасяй с нас !

Когато върнеш газта и борда ти покаже 0.0 разход, това е само защото този разход е прекалено малък за да го смята.
Мотора сприа ли да работи ? Не. Напротив -работи и се форсира от колелата на колата-ППХ.
То по тая логика щом компера показва 0.0 значи без газ ще се возиме без пари. :Mr Green Fun

Когато колата стой на място и работи - колко е разхода ?- 0.6-1.2 литра за час нали !
Е как тогава при ППХ или при равно-линейно движение на колата с работещ мотор -видишли той не харчи нищо ???
Също е съществено да се отбележи че ако мотора не работеше и не харчеше при ППХ то тогава нямаше да може да се ползва Моторната спирачка на скорост.

Айде малко да се мисли моля.

Мотора си харчи колкото за ППХ. И най вероятно когато колата е студена- сместа е богата и мотора се дави по вероятно и тнт. Поради което без да се дава леко газ започва да губи от скорост.
Когато е топъл мотора - сместа е вече в норми и компера успява да контролира движението на колата без подаване на газ.
Разбирасе и компресията е различна при студен и топъл мотор. Но по същественото е че маслото е загрято и мотора се развърта по мазно и лесно.

Без значение дали говориме за Бензин- моно, карб или инжекция еле па Дизел-всичко цоца когато работи, а колко консумира е въпрос на натискане на педала на газта.

При карбовете - Ладата имаше специално ел магнитен клапан - жигльор които управляваше точно тези ППХ.
Мри моното Дюзата пръска гориво доста порядъчно точно при ППХ и на место- специално го гледах-много е интересно. А при инжекцииите и при дизелите в частност- там вече трудно се вижда -щото всичко е вътре в горивната камера.

Едит
Имах един съсед и бивш колега, който пък казваше че при ППХ мотора харчел много- както когато сме подали газ- понеже оборотомера показвал примерно 3-4 хиляди и тнт. :Mr Green Fun Абе.......


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот brum » Пон 30 мар 2015 9:30


kossis написа:Мотора си харчи колкото за ППХ.


Да де, за ППХ той харчи точно 0 :) . Като седят затворени дюзите от де да дойде т'ва гориво :)

kossis написа:То по тая логика щом компера показва 0.0 значи без газ ще се возиме без пари. :Mr Green Fun
.

В общият случай - да. Ма т'ва важи ако караш само на долу :) .


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пон 30 мар 2015 9:39


Точно че Дюзите не се притварят на 100% Но се затварят като за ниски обороти.

Абсолютно не съм съгласен че Дюзите не пръскат нафта при ППХ- щото мотора гори и работи без оглед на оборотите в които се е изфорсирал от тежестта на колата и наклона по който се пуска или върви по равен път. Той гори !

И дори да имаме само пускане през целият си път и не пипаме педала на газта, а само сменяме предавките до директната - пак ще изгориме количеството гориво което е за ниските обороти и даденото време през което сме се возили- примерно за 1 час ще изгориме 1.2 литра че и повече. Понеже при ППХ има и леко увличане на гориво от вакума макар и малко.
Серво волана ти работи, серво спирачи ти работят, фарове светят, музика свири -кой извършва тази работа ? Горивото естествено с мотора.

Щом показвал борда 0, значи не харчи. Хора мислете малко.

Да не говориме че дори да е само наклон, зависи колко % е наклона, има завой и тнт. Ако наклона е прекалено голям, тогава ще се наложи да се кара на по ниска предавка и да се ползват спирачки, ако има завой пак и тнт.

Оставете го тоя компер да си показва ако иска и - 5 литра.

Струва ми се че бъркате ППХ със Старт/Стоп системите на някой модерни автомобили.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Enigma07, kamaza11 и 104 госта