Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 30 мар 2015 12:06


kossis написа:Какво разбрах- карам си по наклона по инерция- изгасвам мотора от ключа и го вадя- обаче губя - сервото и Ел захранването !

Само ако не изключваш от скорост всичко това си го има, т.е спускаш Шипка, Петрохан или каквото е там, забол си 4 предавка, гасиш мотора /НЕ ВАДИШ КЛЮЧА щото ще се заключи волана/ и при тези условия всичко по колата си работи, серво, спирачки, зареждане на акумулатора, пробвал съм го поне 100 пъти за да го твърдя, изключиш ли от скорост обаче губиш всичките екстри и единственото което ще те спаси са бързи реакции, яки предмишници и доста здрави крака




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пон 30 мар 2015 12:11


Вярно че волана се заключваше. Значи не вадя ключа, а само го завъртам на Офф.

Въпреки това няма да го пробвам.

И друго ми е интересно- как компера разбира когато пускаме по инерция-наклон дали сме на скорост или сме на свободна -че да спре подаването на гориво или да го пусне.
Нали когато несме на скорост и се движиме по инерция - мотора работи ? Поне тогава надявам се че работи.
Та кой е тоя датчик дето го разбира това ?

Последна промяна от kossis на Пон 30 мар 2015 12:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 30 мар 2015 12:12


и аз съм до тук, няма смисъл...


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пон 30 мар 2015 12:24


К.Одаджийски написа:
kossis написа:Какво разбрах- карам си по наклона по инерция- изгасвам мотора от ключа и го вадя- обаче губя - сервото и Ел захранването !

Само ако не изключваш от скорост всичко това си го има, т.е спускаш Шипка, Петрохан или каквото е там, забол си 4 предавка, гасиш мотора /НЕ ВАДИШ КЛЮЧА щото ще се заключи волана/ и при тези условия всичко по колата си работи, серво, спирачки, зареждане на акумулатора, пробвал съм го поне 100 пъти за да го твърдя, изключиш ли от скорост обаче губиш всичките екстри и единственото което ще те спаси са бързи реакции, яки предмишници и доста здрави крака


Само ми е интересно едно - как ти идва захранването- като ключа е прекъснал всички вериги ? Значи евентуално габаритите може и да светят- но другото ?

Сервото на волана и на спирачките са с въртящи се турбини и може да ги има.
Но да зарежда акумулатора ти трябва контакт.

Тука споделих на моят колега и той вика- направо ще се изрони всичко и зъбни колела и всьо. Смее се яко. :Mr Green Fun

Все едно да съм на четвърта на паркинга и да ме бута някой или нещо. И какво- мотора е един голям товар-спирачка, които скоро ще стане на салата. :Mr Green Fun

Интересно какво се случва с Ангренажният ремък в този момент ???? То при бутане е проблем това, еле пък при това нещо. :bishop

Малеййййй ! :bishop


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 30 мар 2015 12:33


Цъцъццъ, вярно ще трябва да попрочетеш малко, контакт ти трябва за да започне да ти зарежда генератора, после вече не ти трябва, за проверка можеш да си отвориш капака на двигателя и да проследиш дебелия кабел от генератора къде отива, или през шалтера на стартера в акумулатора или директно на плюса на акумулатора, тънкото кабелче е за лампата и се използва за възбуждане на генератора за да почне да зарежда, ако същото е прекъснато зареждането започва като изфорсираш мотора до над 3-4 хил оборота


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот stefan4o » Пон 30 мар 2015 12:42


kossis написа:

И друго ми е интересно- как компера разбира когато пускаме по инерция-наклон дали сме на скорост или сме на свободна -че да спре подаването на гориво или да го пусне.
Нали когато несме на скорост и се движиме по инерция - мотора работи ? Поне тогава надявам се че работи.
Та кой е тоя датчик дето го разбира това ?

Ами как да разбира - хвърля боба и така :mhihi
Според теб кола с електронна газ, която без да е натиснат педала на газта, а върви с 2000 об/мин в какъв режим се намира? Хората са го измислили още при карбураторите, а тук умуваш как е при съвременните коли, дето са с ЕКУ :mhihi
Относно горивото - такова не е нужно, когато КОЛЕЛАТА движат коляновия вал.
Наистина вземи попрочети малко, явно е, че физиката ти куца, но в интернет има доста написано кое, как и защо се случва при двигателите.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот gancho » Пон 30 мар 2015 13:39


Работата с компютър и неограничения достъп до интернет много трудно,почти невъзможно могат да заменят общообразоветелните предмети (физика,химия,география и т.н) в училище! Там се учеше по програма-кое след кое,знанията се надграждаха.Сега не знам как е. :mhihi

Последна промяна от gancho на Пон 30 мар 2015 14:48, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пон 30 мар 2015 13:45


Да вярно че алтернатора след като се възбуди после може и да зарежда, но има проблем с това че той става голям товар в този момент и барабар с неработещият двигател- след 200 метра ще се убие скоростта доста. А ако наклона е голям ще се убие и мотора. Да не говориме че и другите агрегати- сервота и тнт също са товари за мотора.

Ел газта е -един тример потенциометър даващ инфо колко е натисната газта. От там компера определя колко да се подава гориво от ПД-тата.
Но проблема е че при педал на газта на 0-та и въртящи се колела и скорости (движеща се кола), независимо дали е освободена скорост или е зацепена за компера няма разлика. Колата се движи и газта е на 0-та. Тогава и по инерция на свободна би следвало да се изгаси мотора, както и при вкарана скорост като казвате. Обаче не става така.

Та днеска научих че е добре вместо двигателят да тегли колата, колата да развърта мотора - неработещ.
Аз си мислех че мотора и агрегатите му са товар когато не работят, а то излезе че са перпето-мобиле.

Кво да чета, то ви ми разказахте всичко че и повече. Не съм очаквал че Ваг моторите са толкова здрави и дори без гориво в камерата се движат и не се прецакват.

Само едно ще ми е проблем вече да си оставям колата на скорост паркирана щото може и да хване пътя- ще я затика някой и няма спиране после. :bowdown

Последна промяна от kossis на Пон 30 мар 2015 13:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот boqnkov » Пон 30 мар 2015 14:08


Искам да попитам за нещо относно визията на колата. Колата е б5.5 2001г. Имам ксенон на късите и много ми харесва как свети. Имам DRL модул на дългите и те светят на 30% от мощността си, когато колата работи и не са пуснати късите. Искам да попитам може ли с крушки с диодни светлини за дълги да светят на 30 или 40 % от мощността, защото много повече ми харесва дневните светлини да са бели отколкото жълти (обикновенни халогенни крушки). Знам, че диодните не светят така силно като обикновените, но аз дълги почти не ползвам. Ксенона ми е предостатъчен и за каране на дълго. Просто искам дневните светлини да са бели, а не жълти.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 30 мар 2015 15:01


boqnkov написа:Искам да попитам за нещо относно визията на колата. Колата е б5.5 2001г. Имам ксенон на късите и много ми харесва как свети. Имам DRL модул на дългите и те светят на 30% от мощността си, когато колата работи и не са пуснати късите. Искам да попитам може ли с крушки с диодни светлини за дълги да светят на 30 или 40 % от мощността, защото много повече ми харесва дневните светлини да са бели отколкото жълти (обикновенни халогенни крушки). Знам, че диодните не светят така силно като обикновените, но аз дълги почти не ползвам. Ксенона ми е предостатъчен и за каране на дълго. Просто искам дневните светлини да са бели, а не жълти.

има H7 led , който на 100% настроен свети по-слабо от къси на 30% така , че в общо линии взимаш две готово крушки и настройваш на 100% и ще получиш желания резултат и ще се лишиш от дълги. До и аз след като полирах стъклата и настроих светлините дълги почти не ползвам, те почти не се виждат след светлинното петно на ксенона :)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 30 мар 2015 15:02


TiL написа:Момци осирате темата яко. Спрете се бе!

по-правилно щеше да е "Момък, осираш темата яко. Спри се бе! :Mr Green Fun


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот stefan4o » Пон 30 мар 2015 15:45


kossis написа:
Ел газта е -един тример потенциометър даващ инфо колко е натисната газта. От там компера определя колко да се подава гориво от ПД-тата.
Но проблема е че при педал на газта на 0-та и въртящи се колела и скорости (движеща се кола), независимо дали е освободена скорост или е зацепена за компера няма разлика. Колата се движи и газта е на 0-та. Тогава и по инерция на свободна би следвало да се изгаси мотора, както и при вкарана скорост като казвате. Обаче не става така.

Я си представи ЕКУ, че има зададен алгоритъм, колко са оборотите на ПХ и не му е трудно да направи разликата. При 2000 об. мин, каква изключена предавка ми думаш(на твоята, колко са й оборотите на ПХ) ? Помисли малко с тази глава :a045 Ако искаш закачи един вАгком и гледай времето на дюзите при наклон на скорост спускайки колата.

Последна промяна от stefan4o на Пон 30 мар 2015 15:49, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пон 30 мар 2015 15:47


Бе щом на борда пише 0 значи е 0.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 30 мар 2015 15:59


kossis написа:Бе щом на борда пише 0 значи е 0.

това си е твое заключение, до тук никой не ти говори за борд, аз дори нямам борд, обяснихме ти по всички възможни начини... насила не може да се даде, може само да се отнеме


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пон 30 мар 2015 17:36


Така де ТИЛ :th_up

Аз пък ей сега се върнах от работа без пари- само запалих и разбирасе сложих дисплея на литри за час - и първо даде при ръчка 68/100 и ми прилоша и веднага освободих от скорост- 0,8 литра крадеше тоя мотор. Веднага му боднах с 90 шеста и с 1800 оборота станха 0000 и супер. Малко бавно но пък на аванта. Отворих и прозореца и слушам мотора - а той като да работи, но Аз знам че само така е озвучен от компресираният въздух пука. И не изключвам въобще щото иначе лапа нафта веднага.
Чудех се къде била истината, а тя под носа ми.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 215 госта