Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Датчика е на картера
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Тенк ю за бързия отговор. Сега ще му търся някаква схема, че в тая кал и мизерия не ми се стои под колага
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Да ти кажа не съм много запознат ,но този датчик е вероятно да отчита само при работеща кола ,а се съмнявам да си я палил без масло.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
При подаване на контакт не работи ли?
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Този датчик под картера е за ниво- дали има ниво на маслото. А отделно има и датчици по мотора за налягане.
То и лампата на таблото е с две цвята -жълта и червена. Та единият цвят сигнализира едно а другата друго.
Червеният - мигащ по време на движение над 1500 оборота сигнализира за ниско налягане на маслото.
Ако свети в жълто посотянно - значи вече е ниско нивото на маслото преди да запалиме мотора.
Но при премигащо жълто + звуков сигнал при спрян мотор - значи че измервателният блок или сензора са повредени - най вероятно този под картера е за смяна-дефектирал.
Това преведох от книжката за теб колега !
Системата е бая по сложна от на В3 и трябва да видиш на Вагком дали имаш проблемен датчик.
Според твоето обяснение, Аз разбиам че нищо не ти свети по таблото когато си на контакт и без масло и когато запалиш ?! Което ми е странно,но това си обяснил.
Значи поне червената лампа за налягането трябва да ти светне задължително при работещ мотор, но над 1500 оборота я дават да почне.
А жълтите още преди да си запалил трябва да ти мигат или светят ако нямаш ниво или ти е скапана ниво-системата !
То и лампата на таблото е с две цвята -жълта и червена. Та единият цвят сигнализира едно а другата друго.
Червеният - мигащ по време на движение над 1500 оборота сигнализира за ниско налягане на маслото.
Ако свети в жълто посотянно - значи вече е ниско нивото на маслото преди да запалиме мотора.
Но при премигащо жълто + звуков сигнал при спрян мотор - значи че измервателният блок или сензора са повредени - най вероятно този под картера е за смяна-дефектирал.
Това преведох от книжката за теб колега !
Системата е бая по сложна от на В3 и трябва да видиш на Вагком дали имаш проблемен датчик.
Според твоето обяснение, Аз разбиам че нищо не ти свети по таблото когато си на контакт и без масло и когато запалиш ?! Което ми е странно,но това си обяснил.
Значи поне червената лампа за налягането трябва да ти светне задължително при работещ мотор, но над 1500 оборота я дават да почне.
А жълтите още преди да си запалил трябва да ти мигат или светят ако нямаш ниво или ти е скапана ниво-системата !
Последна промяна от kossis на Съб 12 сеп 2015 11:40, променено общо 1 път.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
От както съм си купил колата ми мига почти всеки път като дам контакт жълтата лейка с маслото. Звуков сигнал обаче няма, а зумера си ми работи (изписуква при резерва на горивото, ниско ниво на течността за чистачките и забравени фарове. Дори пищи и като потегля на ръчна). Няколко пъти съм я закачал на диагностика, но не ми изкарва грешка за въпросния датчик. Може би при различните модели е различно. Само знам, че жълтите лампи предупреждават и не са толкова опасни .
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Ако нивото на маслото ти е под допустимото, то трябва да ти каже (не само лампа да светне) още като си дал на контакт. Преди да запалиш.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Имам ваг ком,в събота ще я прочета тая книга.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Искам само да уточня, че винаги маслото ми е в горната половина на щеката и лампата ми почти винаги си мига при даване на контакт. Още при първоначалното обслужване ме успокоиха, че вероятно датчика, монтиран на картера е "опушил кайсиите" (което не ми пречи периодично (а като тръгвам на дълъг път и задължително) да си проверявам маслото на щеката). Както каза колегата над мен - това си е най-сигурния начин да си спестиш много главоболия.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Не. Като пукнеш картера и падне налягането на маслото ще светни лампата за налягането на маслото. Тя е на друг датчик и тя ти е важната (критичната). Другата е по-скоро като ранно предупреждение.
Ако правилно помня - като светне жълтото предупреждение - т'ва е от датчика за нивото на маслото. Като светне червеното - т'ва е за налягането на маслото. Освен червената картинка се включва и зумер, та няма как да я пропуснеш тая работа. Иначе е една и съща картинката.
Ако правилно помня - като светне жълтото предупреждение - т'ва е от датчика за нивото на маслото. Като светне червеното - т'ва е за налягането на маслото. Освен червената картинка се включва и зумер, та няма как да я пропуснеш тая работа. Иначе е една и съща картинката.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Сега и бърнах внимание.. като дам на контакт лампата за маслото свети червено и си изгасва без проблеми.Така беше и като сменях маслото, мислих, че ако работи би трябвало да изпищи и да истане да свети като няма масло.Както и да е ще я гледам в почивните дни.
- 110afn
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
TiL написа:Значи тоя датчик на картера е за ниско налягане. Ще го откача да видя дали ще реагира системата. Къде е датчика за нивото? Маслото едва закачащо върха на щеката(не минимума) никаква реакция, никво светене на лампи
Значи , че не четеш kossis по-нагоре какво пише. Датчика на картера е за ниско ниво
Не помня дали в тази тема бях писал, но Кадди-то ми е оставало без масло на щеката и лампата не светна при паленето, светна след това и то е нормално щото тогава дига маслото нагоре и долу няма никой. Та мисълта ми е, че тоя датчик се задейства на някакъв абсолютен минимум доста под щеката
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Като този на Антифриза !
Чесно казано не мога да разбера обяснението на колегата dimovip. Значи даваш на контакт и червената свети, палиш и трябва да изгасне. Ако няма масло или е много малко- започва да мига червената лампа, но над 1500 оборота - индикира ниско налягане.
В картера трябва да има по-малко от 0,1 литра примерно зада светне жълтата.
Чесно казано не мога да разбера обяснението на колегата dimovip. Значи даваш на контакт и червената свети, палиш и трябва да изгасне. Ако няма масло или е много малко- започва да мига червената лампа, но над 1500 оборота - индикира ниско налягане.
В картера трябва да има по-малко от 0,1 литра примерно зада светне жълтата.
Последна промяна от kossis на Вто 09 дек 2014 1:13, променено общо 2 пъти.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Като имах Б5.5 още като подам на контакт и ми пищеше за накладките.Мислех, че и за маслото ще е така, ако няма масло, като подам на контакт и ще писне ако има проблем, без да я паля.Но явно при б5 не е така.Аз източих старото масло, качих се в колата и дадох на контакт с идеята ако очете че е ниско нивото да писне зумера и да примига лампата.Да ама не.Затова си мисля, че не работи датчика.Но щом работи на такъв принцип, може би работи.Аз пак ще я прочета и ще и пусна тестовете профилактично, но в такъв случай вече ме съмнява да имам проблем с датчика.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Има две системи за маслото. Една за нивото (тая в картера) и една за налягане (датчика е обикновенно на конзолата с масленият филтър).
Та тая за налягането сработва над 2000 оборота ако налягането е под някаква определена граница (зависи от самият сензор който е монтиран). Ако си караш без масло колата на 1500-1800 оборота ще роди без никаква индикация.
Та тая за налягането сработва над 2000 оборота ако налягането е под някаква определена граница (зависи от самият сензор който е монтиран). Ако си караш без масло колата на 1500-1800 оборота ще роди без никаква индикация.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта