Пасат 1.8 Т не пали студена.

Техническа и сервизна информация за Passat
meto pavlov
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 27 авг 2012 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Банкя

Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот meto pavlov » Пон 26 авг 2013 23:05


Привет колеги, карам пасат 1.8т APU мотор, колата има и газова уредба от около година. Проблема е следния, сутрин студена пали много трудно, ще рече от 5-тия 6-тия път, понякога и повече абе голяма мъка. Веднъж запали ли и загрее няма проблем, пали си, но охлади ли се мотора или престои повече от 7 8 часа пак неще. Това което съм проверил до момента е темперетурен датчик (оказа се здрав) и съм подменил възвратния клапан за горивото на горивната рейка. Съмненията бяха, че губи налягане в рейката и от там всичко, ако не съм страшен карък и да съм уцелил втори прецакан такъв не знам какво да правя :gruebel




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот °niksi° » Нед 01 сеп 2013 11:55


С каква газова си. Според мен ти изпуска газ в колекторите и дави колата.


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот Black-diamant » Нед 01 сеп 2013 16:15


Това означава ли, че ако се кара известно време само на бензин, ще започне да пали нормално?


meto pavlov
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 27 авг 2012 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Банкя

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот meto pavlov » Нед 01 сеп 2013 20:18


Благодаря за мнението колега, но от както написах темата имам наблюдение, че след студения старт оборотите са нестабилни, даже понякога работи на 3 цилиндъра струва ми се. На базата на сменените части и проведената диагностика мисля, че проблема е в бензиновите дюзи. Мисля си, че въпреки паленето всеки път на бензин са се позапушили вече, от там когато е студена бензиновата смес се подава богата, но бензина не може да бъде впръскан а респективно на това въздуха е в повече и сместа се обеднява. И затова при топъл мотор си работи, не съм сигурен, но ще занеса дюзите на почистване и след това ще напиша има ли резултат.


Потребителски аватар
siko2
Мнения: 158
Регистриран на: Вто 24 май 2011 13:27
Автомобил: VW Passat B5 1997
Двигател: ADR
Местоположение: София

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот siko2 » Пон 02 сеп 2013 7:45


Пробвай да я запалиш направо на газ и виж как ще се държи мотора! Повечето газови инжекционни трябва да имат такава функция...


meto pavlov
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 27 авг 2012 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Банкя

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот meto pavlov » Пон 02 сеп 2013 20:50


Пали на газ, но това не ми решава проблема, зимата ще е проблем а и като цяло трябва да я оправя както си беше.


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 787
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот KGL » Вто 03 сеп 2013 11:50


Изкарай един резервоар на хубав бензин. Свещи, кабели, състоянието на лулите как е?


Потребителски аватар
Valerbi
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 09 дек 2014 14:42
Автомобил: VW Passat B5 1997 1.8T 20V
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот Valerbi » Вто 09 дек 2014 15:39


Здравейте колеги,

Темата е поизоставена, но искам да я подновя, тъй като имам същия проблем на същия двигател.

Сложих газовото преди година, но проблема започна 6 месеца след поставянето и с времето се задълбочаваше.
Отначало само се задавяше леко при палене студена, после почна да пали от втория път, а по късно дори от третия.
Струва ми се, че проблема не е точно в студения двигател, защото като завъртиш ключа един или два пъти, колата не загрява.
Въпреки това веднъж запалена вече си пали както трябва, колкото и опита да правя. :confused

Ходих на сервиз и ми казаха, че било от газовото. Питаха ме и дали съм сменял горивен филтър скоро.
Отидох при газаджията и каза, че абсурд да било от газовото. Посъветва ме да я карам и да я изгася на бензин вечерта
и да видя на сутринта как е. Еми запали си. Ходих и му казах. Чаках го 40 мин. на студа да базика нещо в компютъра и да прави
някакви настройки. Имаше леко подобрение. Струва ми се, че увеличи някакво налягане на газта и сега работи на по-високи обороти (в покой),
но така или иначе пак не пали от първия път.

Въпроса ми е, какво става с тез бензинови дюзи и дали наистина проблема може да е в тях, тъй като колата върви на бензин за съвсем кратко, докато загрее. Моята обръща автоматично на газ и то доста бързо. Стрелката за температурата още не е отлепила и 1мм и обръща.
Като паля с натискане на газта, успява да запали от първия път. Без подаване на газ, самото въртене на стартера е както, когато ви е паднал акумолатора. Върти бавно и дълго. Веднъж като запали, посля я гася и въртя на ново и пали чакмак.
Супер ми е странна цялата история, ама и сервиза и газаджията викат, това не е за мене работа.
Последно като я проверяваха колата на ЕЛКОН ми казаха, че алтернатова подавал по-нисък волтаж.
Не знам и това дали няма някакво значение за проблема ми?


Потребителски аватар
kiriko
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот kiriko » Чет 11 дек 2014 19:24


Valerbi написа:Здравейте колеги,

Темата е поизоставена, но искам да я подновя, тъй като имам същия проблем на същия двигател.

Сложих газовото преди година, но проблема започна 6 месеца след поставянето и с времето се задълбочаваше.
Отначало само се задавяше леко при палене студена, после почна да пали от втория път, а по късно дори от третия.
Струва ми се, че проблема не е точно в студения двигател, защото като завъртиш ключа един или два пъти, колата не загрява.
Въпреки това веднъж запалена вече си пали както трябва, колкото и опита да правя. :confused

Ходих на сервиз и ми казаха, че било от газовото. Питаха ме и дали съм сменял горивен филтър скоро.
Отидох при газаджията и каза, че абсурд да било от газовото. Посъветва ме да я карам и да я изгася на бензин вечерта
и да видя на сутринта как е. Еми запали си. Ходих и му казах. Чаках го 40 мин. на студа да базика нещо в компютъра и да прави
някакви настройки. Имаше леко подобрение. Струва ми се, че увеличи някакво налягане на газта и сега работи на по-високи обороти (в покой),
но така или иначе пак не пали от първия път.

Въпроса ми е, какво става с тез бензинови дюзи и дали наистина проблема може да е в тях, тъй като колата върви на бензин за съвсем кратко, докато загрее. Моята обръща автоматично на газ и то доста бързо. Стрелката за температурата още не е отлепила и 1мм и обръща.
Като паля с натискане на газта, успява да запали от първия път. Без подаване на газ, самото въртене на стартера е както, когато ви е паднал акумолатора. Върти бавно и дълго. Веднъж като запали, посля я гася и въртя на ново и пали чакмак.
Супер ми е странна цялата история, ама и сервиза и газаджията викат, това не е за мене работа.
Последно като я проверяваха колата на ЕЛКОН ми казаха, че алтернатова подавал по-нисък волтаж.
Не знам и това дали няма някакво значение за проблема ми?



Пробвай сутринта да я запалиш с извадена букса на дебитомера.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот batmit » Чет 11 дек 2014 20:30


Колега, аз имам същия проблем при Г4 1.6 с ГИ, от газта е, трупа грешки. Пробвах няколко неща.
1. Карах я през деня само на бензин - на другата сутрин пали от първия път.
2. Карам я на газ и вечер минавам на бензин за 15 - 20 секунди преди да загася, оставям я на бензин - сутрин пали от първия път.
3. Карам на газ - първата година палеше от първия, втората от втория, третата от третия път. Както върви :11.
За сега карам по т.2


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот ewipito » Чет 11 дек 2014 22:09


Проблема е съвсем на друго място колеги.
Тъй като най често газовите уредби (инжекциони) имат собствено ECU от там се коригира времето на впръскване и НАЙ-често то бива увеличено спрямо това на бензин. От там когато прехвърлиш на газ горивовъздушната смес е обогатена НО бензиновия компютър работи, и вижда чрез ламбда сондата че сместа не е в зададените от него граници(тъй като той управлява бензиновите дюзи, но те не работят а газовите взимат сигнал от тях и чрез корекцията от собствения си компютър пускат повече гориво) и вече като няма какво да направи започва да прави адаптации (Fuel Trim). Това негово свойство е оригинално зададено за били то минимални корекции във сместа краткотрайни или дълготрайни в диапазона от г/д +- 30. Еми направете си сметка след като на газ е била настроена на по-богати(кой знае колко) смеси бензиновия комп е направил дълготрайна адаптация от -30% (до позволената му граница) за да се опита да докара горивните смеси до оптималните за изгорели газове (14,7:1 +-0,1:1). След като угасите колата и се опитате да я запалите първо компютъра чете дълготрайната си адаптация за да знае каква смес да зададе за старт, само че не знае че е бил на друго гориво което така е работило добре но на бензин ще е мн обеднено. И хоп проблем, бедна смес и студен мотор - супер комбинация :mhihi
Има два начина да разберете или да се убедите дали проблема е от там и че настройките на газ и бензин се разминават:
1- VCDS(VAG-COM) който има на 32 и 33 канал ако не се лъжа бяха адаптациите показани в проценти - означава обеднена + обогтена
2- за хора които нямат диагностични програми могат да го проверят по следния начин : на загрят двигател(желателно) на място подават газ на около 3000-4000 оборота и задържат крака сина това положение на педалът на газта и сменяват горивото без да променят позицията на кракът си(газта), ако има разлика в оборотите повече от 100-тина оборота определено има голяма разлика и ще имат проблеми на бензин тъй като слагаме газта и караме на нея предимно.
Надявам се да съм бил полезен, ако греша някъде моля някой колега да ме поправи.
Поздрави :love.vwclub


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот KBK » Пет 12 дек 2014 9:32


Колега в общи линии си прав, но при правилна настройка на газовия компютър (оеднаквяване на дългосрочните корекции на бензин и газ) нещата заспиват. Ето това е мой цитат от една друга тема за Голф 4 2,0:


Заглавие: Re: Грешка голф 4 2.0 бензин Публикувано на: Пон Авг 18 34, 2014 11:30

Здравейте, карам пасат със същият вдигател и аз до преди няколко месеца имах същия проблем. Та вариантите за тази грешка са няколко:
1. Спукан маркуч и колата засмуква въздух след дебитомера
2. Заминала си ламбда сонда
3. Лоша настройка на ГИ
При мен нямаше спукан маркуч, смених сондата и остана само настройката на ГИ.
Ще ви кажа какво установих след дълго ровене, четене и експериментиране.
Тези двигатели са с компютър Siemens, който много се самоадаптира. Много често газаджийте настройват колите или само на ПХ или пък в движение, но гледат само корекциите на сондата (short trim, канал 033). Не знам дали знаете (най-вероятно да), но има и дългосрочни корекции (long trim, канал 032), които всъщност са така нареченото самоадаптиране. В канал 032 първото поле е дългосрочната корекция на ПХ, а второто поле е дългосрочната корекция по време на движение. При мен уж всичко беше ОК с настройката на ГИ, но дългосрочната корекция за ПХ беше +0,8%, което е перфектно, но другата дългосрочна по време на движение беше +14,8%, което вече не е добре. Закачих колата по време на пътуване на VAGCOM-a и видях че когато настъпвам колата краткосрочната корекция от сондата отиваше до към +20%, което е много над нормалното (от -10% до +10%). Когато превключа на бензин съответно сместа ставаше много богата (-15%). Колата на газ не вървеше много добре и разхода беше малко по-висок. Реших да зануля дългосрочните корекци (което пък на тези сименси става от Adaptation/00/read/save) и покарах 150-200 км само на бензин. След проверка в канал 032 дългосрочните корекции бяха на ПХ -2,1%, а по време на движение +5,5% което е идеално. Чак тогава настроихме ГИ, като обогатихме сместа по време на движение- резултата дългосрочна корекция по време на движение на газ +5,1%, което е повече от идеално.
Само да кажа, че на мен едновременно ми даваше грешка и за бедна и за богата смес, което е разбирамо(богата смес набива когато колата работи на бензин, след като се е адаптирала за бедната смес на газ )
Резултата: чека вече не го виждам, колата върви осезаемо повече, за сметка на това разхода занижен (и на борд компютъра и реалният). Надявам се да разберете каквото исках да кажа, ако ли не питайте да пояснявам.


От както направих това което съм описъл по-горе - вече 8000км чека не се е появявал.


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот ewipito » Нед 14 дек 2014 20:37


KBK написа:..3. Лоша настройка на ГИ...


Най-често това е проблема и за това само него описах колега ;)


Потребителски аватар
ivo_vn
Мнения: 134
Регистриран на: Пон 14 май 2012 21:57
Автомобил: Passat
Двигател: AVB
Местоположение: Варна

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот ivo_vn » Нед 14 дек 2014 21:00


Здравейте, карам пасат със същият вдигател и аз до преди няколко месеца имах същия проблем. Та вариантите за тази грешка са няколко:
1. Спукан маркуч и колата засмуква въздух след дебитомера
2. Заминала си ламбда сонда
3. Лоша настройка на ГИ


Това отнася ли се за чистия мотор, без тубро? :gruebel
Понеже имам абсолютно същия проблем с паленето сутрин, при температури под 0-градуса.
Не мога и да проверя показанията на 032 канал за тази дългосрочна корекция, защото ми изгоря лаптопа... :banghead


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.

Мнениеот ewipito » Вто 16 дек 2014 18:48


ivo_vn написа:
Здравейте, карам пасат със същият вдигател и аз до преди няколко месеца имах същия проблем. Та вариантите за тази грешка са няколко:
1. Спукан маркуч и колата засмуква въздух след дебитомера
2. Заминала си ламбда сонда
3. Лоша настройка на ГИ


Това отнася ли се за чистия мотор, без тубро? :gruebel
Понеже имам абсолютно същия проблем с паленето сутрин, при температури под 0-градуса.
Не мога и да проверя показанията на 032 канал за тази дългосрочна корекция, защото ми изгоря лаптопа... :banghead


За всички бензинови мотори се отнася, да :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 100 госта