Пасат 1.8 Т не пали студена.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Банкя
Пасат 1.8 Т не пали студена.
Привет колеги, карам пасат 1.8т APU мотор, колата има и газова уредба от около година. Проблема е следния, сутрин студена пали много трудно, ще рече от 5-тия 6-тия път, понякога и повече абе голяма мъка. Веднъж запали ли и загрее няма проблем, пали си, но охлади ли се мотора или престои повече от 7 8 часа пак неще. Това което съм проверил до момента е темперетурен датчик (оказа се здрав) и съм подменил възвратния клапан за горивото на горивната рейка. Съмненията бяха, че губи налягане в рейката и от там всичко, ако не съм страшен карък и да съм уцелил втори прецакан такъв не знам какво да правя
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
С каква газова си. Според мен ти изпуска газ в колекторите и дави колата.
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
Това означава ли, че ако се кара известно време само на бензин, ще започне да пали нормално?
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Банкя
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
Благодаря за мнението колега, но от както написах темата имам наблюдение, че след студения старт оборотите са нестабилни, даже понякога работи на 3 цилиндъра струва ми се. На базата на сменените части и проведената диагностика мисля, че проблема е в бензиновите дюзи. Мисля си, че въпреки паленето всеки път на бензин са се позапушили вече, от там когато е студена бензиновата смес се подава богата, но бензина не може да бъде впръскан а респективно на това въздуха е в повече и сместа се обеднява. И затова при топъл мотор си работи, не съм сигурен, но ще занеса дюзите на почистване и след това ще напиша има ли резултат.
- siko2
- Мнения: 158
- Регистриран на: Вто 24 май 2011 13:27
- Автомобил: VW Passat B5 1997
- Двигател: ADR
- Местоположение: София
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
Пробвай да я запалиш направо на газ и виж как ще се държи мотора! Повечето газови инжекционни трябва да имат такава функция...
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Банкя
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
Пали на газ, но това не ми решава проблема, зимата ще е проблем а и като цяло трябва да я оправя както си беше.
- KGL
- Мнения: 787
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
Изкарай един резервоар на хубав бензин. Свещи, кабели, състоянието на лулите как е?
- Valerbi
- Мнения: 8
- Регистриран на: Вто 09 дек 2014 14:42
- Автомобил: VW Passat B5 1997 1.8T 20V
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
Здравейте колеги,
Темата е поизоставена, но искам да я подновя, тъй като имам същия проблем на същия двигател.
Сложих газовото преди година, но проблема започна 6 месеца след поставянето и с времето се задълбочаваше.
Отначало само се задавяше леко при палене студена, после почна да пали от втория път, а по късно дори от третия.
Струва ми се, че проблема не е точно в студения двигател, защото като завъртиш ключа един или два пъти, колата не загрява.
Въпреки това веднъж запалена вече си пали както трябва, колкото и опита да правя.
Ходих на сервиз и ми казаха, че било от газовото. Питаха ме и дали съм сменял горивен филтър скоро.
Отидох при газаджията и каза, че абсурд да било от газовото. Посъветва ме да я карам и да я изгася на бензин вечерта
и да видя на сутринта как е. Еми запали си. Ходих и му казах. Чаках го 40 мин. на студа да базика нещо в компютъра и да прави
някакви настройки. Имаше леко подобрение. Струва ми се, че увеличи някакво налягане на газта и сега работи на по-високи обороти (в покой),
но така или иначе пак не пали от първия път.
Въпроса ми е, какво става с тез бензинови дюзи и дали наистина проблема може да е в тях, тъй като колата върви на бензин за съвсем кратко, докато загрее. Моята обръща автоматично на газ и то доста бързо. Стрелката за температурата още не е отлепила и 1мм и обръща.
Като паля с натискане на газта, успява да запали от първия път. Без подаване на газ, самото въртене на стартера е както, когато ви е паднал акумолатора. Върти бавно и дълго. Веднъж като запали, посля я гася и въртя на ново и пали чакмак.
Супер ми е странна цялата история, ама и сервиза и газаджията викат, това не е за мене работа.
Последно като я проверяваха колата на ЕЛКОН ми казаха, че алтернатова подавал по-нисък волтаж.
Не знам и това дали няма някакво значение за проблема ми?
Темата е поизоставена, но искам да я подновя, тъй като имам същия проблем на същия двигател.
Сложих газовото преди година, но проблема започна 6 месеца след поставянето и с времето се задълбочаваше.
Отначало само се задавяше леко при палене студена, после почна да пали от втория път, а по късно дори от третия.
Струва ми се, че проблема не е точно в студения двигател, защото като завъртиш ключа един или два пъти, колата не загрява.
Въпреки това веднъж запалена вече си пали както трябва, колкото и опита да правя.
Ходих на сервиз и ми казаха, че било от газовото. Питаха ме и дали съм сменял горивен филтър скоро.
Отидох при газаджията и каза, че абсурд да било от газовото. Посъветва ме да я карам и да я изгася на бензин вечерта
и да видя на сутринта как е. Еми запали си. Ходих и му казах. Чаках го 40 мин. на студа да базика нещо в компютъра и да прави
някакви настройки. Имаше леко подобрение. Струва ми се, че увеличи някакво налягане на газта и сега работи на по-високи обороти (в покой),
но така или иначе пак не пали от първия път.
Въпроса ми е, какво става с тез бензинови дюзи и дали наистина проблема може да е в тях, тъй като колата върви на бензин за съвсем кратко, докато загрее. Моята обръща автоматично на газ и то доста бързо. Стрелката за температурата още не е отлепила и 1мм и обръща.
Като паля с натискане на газта, успява да запали от първия път. Без подаване на газ, самото въртене на стартера е както, когато ви е паднал акумолатора. Върти бавно и дълго. Веднъж като запали, посля я гася и въртя на ново и пали чакмак.
Супер ми е странна цялата история, ама и сервиза и газаджията викат, това не е за мене работа.
Последно като я проверяваха колата на ЕЛКОН ми казаха, че алтернатова подавал по-нисък волтаж.
Не знам и това дали няма някакво значение за проблема ми?
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
Valerbi написа:Здравейте колеги,
Темата е поизоставена, но искам да я подновя, тъй като имам същия проблем на същия двигател.
Сложих газовото преди година, но проблема започна 6 месеца след поставянето и с времето се задълбочаваше.
Отначало само се задавяше леко при палене студена, после почна да пали от втория път, а по късно дори от третия.
Струва ми се, че проблема не е точно в студения двигател, защото като завъртиш ключа един или два пъти, колата не загрява.
Въпреки това веднъж запалена вече си пали както трябва, колкото и опита да правя.
Ходих на сервиз и ми казаха, че било от газовото. Питаха ме и дали съм сменял горивен филтър скоро.
Отидох при газаджията и каза, че абсурд да било от газовото. Посъветва ме да я карам и да я изгася на бензин вечерта
и да видя на сутринта как е. Еми запали си. Ходих и му казах. Чаках го 40 мин. на студа да базика нещо в компютъра и да прави
някакви настройки. Имаше леко подобрение. Струва ми се, че увеличи някакво налягане на газта и сега работи на по-високи обороти (в покой),
но така или иначе пак не пали от първия път.
Въпроса ми е, какво става с тез бензинови дюзи и дали наистина проблема може да е в тях, тъй като колата върви на бензин за съвсем кратко, докато загрее. Моята обръща автоматично на газ и то доста бързо. Стрелката за температурата още не е отлепила и 1мм и обръща.
Като паля с натискане на газта, успява да запали от първия път. Без подаване на газ, самото въртене на стартера е както, когато ви е паднал акумолатора. Върти бавно и дълго. Веднъж като запали, посля я гася и въртя на ново и пали чакмак.
Супер ми е странна цялата история, ама и сервиза и газаджията викат, това не е за мене работа.
Последно като я проверяваха колата на ЕЛКОН ми казаха, че алтернатова подавал по-нисък волтаж.
Не знам и това дали няма някакво значение за проблема ми?
Пробвай сутринта да я запалиш с извадена букса на дебитомера.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
Колега, аз имам същия проблем при Г4 1.6 с ГИ, от газта е, трупа грешки. Пробвах няколко неща.
1. Карах я през деня само на бензин - на другата сутрин пали от първия път.
2. Карам я на газ и вечер минавам на бензин за 15 - 20 секунди преди да загася, оставям я на бензин - сутрин пали от първия път.
3. Карам на газ - първата година палеше от първия, втората от втория, третата от третия път. Както върви .
За сега карам по т.2
1. Карах я през деня само на бензин - на другата сутрин пали от първия път.
2. Карам я на газ и вечер минавам на бензин за 15 - 20 секунди преди да загася, оставям я на бензин - сутрин пали от първия път.
3. Карам на газ - първата година палеше от първия, втората от втория, третата от третия път. Както върви .
За сега карам по т.2
- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
Проблема е съвсем на друго място колеги.
Тъй като най често газовите уредби (инжекциони) имат собствено ECU от там се коригира времето на впръскване и НАЙ-често то бива увеличено спрямо това на бензин. От там когато прехвърлиш на газ горивовъздушната смес е обогатена НО бензиновия компютър работи, и вижда чрез ламбда сондата че сместа не е в зададените от него граници(тъй като той управлява бензиновите дюзи, но те не работят а газовите взимат сигнал от тях и чрез корекцията от собствения си компютър пускат повече гориво) и вече като няма какво да направи започва да прави адаптации (Fuel Trim). Това негово свойство е оригинално зададено за били то минимални корекции във сместа краткотрайни или дълготрайни в диапазона от г/д +- 30. Еми направете си сметка след като на газ е била настроена на по-богати(кой знае колко) смеси бензиновия комп е направил дълготрайна адаптация от -30% (до позволената му граница) за да се опита да докара горивните смеси до оптималните за изгорели газове (14,7:1 +-0,1:1). След като угасите колата и се опитате да я запалите първо компютъра чете дълготрайната си адаптация за да знае каква смес да зададе за старт, само че не знае че е бил на друго гориво което така е работило добре но на бензин ще е мн обеднено. И хоп проблем, бедна смес и студен мотор - супер комбинация
Има два начина да разберете или да се убедите дали проблема е от там и че настройките на газ и бензин се разминават:
1- VCDS(VAG-COM) който има на 32 и 33 канал ако не се лъжа бяха адаптациите показани в проценти - означава обеднена + обогтена
2- за хора които нямат диагностични програми могат да го проверят по следния начин : на загрят двигател(желателно) на място подават газ на около 3000-4000 оборота и задържат крака сина това положение на педалът на газта и сменяват горивото без да променят позицията на кракът си(газта), ако има разлика в оборотите повече от 100-тина оборота определено има голяма разлика и ще имат проблеми на бензин тъй като слагаме газта и караме на нея предимно.
Надявам се да съм бил полезен, ако греша някъде моля някой колега да ме поправи.
Поздрави
Тъй като най често газовите уредби (инжекциони) имат собствено ECU от там се коригира времето на впръскване и НАЙ-често то бива увеличено спрямо това на бензин. От там когато прехвърлиш на газ горивовъздушната смес е обогатена НО бензиновия компютър работи, и вижда чрез ламбда сондата че сместа не е в зададените от него граници(тъй като той управлява бензиновите дюзи, но те не работят а газовите взимат сигнал от тях и чрез корекцията от собствения си компютър пускат повече гориво) и вече като няма какво да направи започва да прави адаптации (Fuel Trim). Това негово свойство е оригинално зададено за били то минимални корекции във сместа краткотрайни или дълготрайни в диапазона от г/д +- 30. Еми направете си сметка след като на газ е била настроена на по-богати(кой знае колко) смеси бензиновия комп е направил дълготрайна адаптация от -30% (до позволената му граница) за да се опита да докара горивните смеси до оптималните за изгорели газове (14,7:1 +-0,1:1). След като угасите колата и се опитате да я запалите първо компютъра чете дълготрайната си адаптация за да знае каква смес да зададе за старт, само че не знае че е бил на друго гориво което така е работило добре но на бензин ще е мн обеднено. И хоп проблем, бедна смес и студен мотор - супер комбинация
Има два начина да разберете или да се убедите дали проблема е от там и че настройките на газ и бензин се разминават:
1- VCDS(VAG-COM) който има на 32 и 33 канал ако не се лъжа бяха адаптациите показани в проценти - означава обеднена + обогтена
2- за хора които нямат диагностични програми могат да го проверят по следния начин : на загрят двигател(желателно) на място подават газ на около 3000-4000 оборота и задържат крака сина това положение на педалът на газта и сменяват горивото без да променят позицията на кракът си(газта), ако има разлика в оборотите повече от 100-тина оборота определено има голяма разлика и ще имат проблеми на бензин тъй като слагаме газта и караме на нея предимно.
Надявам се да съм бил полезен, ако греша някъде моля някой колега да ме поправи.
Поздрави
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
Колега в общи линии си прав, но при правилна настройка на газовия компютър (оеднаквяване на дългосрочните корекции на бензин и газ) нещата заспиват. Ето това е мой цитат от една друга тема за Голф 4 2,0:
Заглавие: Re: Грешка голф 4 2.0 бензин Публикувано на: Пон Авг 18 34, 2014 11:30
Здравейте, карам пасат със същият вдигател и аз до преди няколко месеца имах същия проблем. Та вариантите за тази грешка са няколко:
1. Спукан маркуч и колата засмуква въздух след дебитомера
2. Заминала си ламбда сонда
3. Лоша настройка на ГИ
При мен нямаше спукан маркуч, смених сондата и остана само настройката на ГИ.
Ще ви кажа какво установих след дълго ровене, четене и експериментиране.
Тези двигатели са с компютър Siemens, който много се самоадаптира. Много често газаджийте настройват колите или само на ПХ или пък в движение, но гледат само корекциите на сондата (short trim, канал 033). Не знам дали знаете (най-вероятно да), но има и дългосрочни корекции (long trim, канал 032), които всъщност са така нареченото самоадаптиране. В канал 032 първото поле е дългосрочната корекция на ПХ, а второто поле е дългосрочната корекция по време на движение. При мен уж всичко беше ОК с настройката на ГИ, но дългосрочната корекция за ПХ беше +0,8%, което е перфектно, но другата дългосрочна по време на движение беше +14,8%, което вече не е добре. Закачих колата по време на пътуване на VAGCOM-a и видях че когато настъпвам колата краткосрочната корекция от сондата отиваше до към +20%, което е много над нормалното (от -10% до +10%). Когато превключа на бензин съответно сместа ставаше много богата (-15%). Колата на газ не вървеше много добре и разхода беше малко по-висок. Реших да зануля дългосрочните корекци (което пък на тези сименси става от Adaptation/00/read/save) и покарах 150-200 км само на бензин. След проверка в канал 032 дългосрочните корекции бяха на ПХ -2,1%, а по време на движение +5,5% което е идеално. Чак тогава настроихме ГИ, като обогатихме сместа по време на движение- резултата дългосрочна корекция по време на движение на газ +5,1%, което е повече от идеално.
Само да кажа, че на мен едновременно ми даваше грешка и за бедна и за богата смес, което е разбирамо(богата смес набива когато колата работи на бензин, след като се е адаптирала за бедната смес на газ )
Резултата: чека вече не го виждам, колата върви осезаемо повече, за сметка на това разхода занижен (и на борд компютъра и реалният). Надявам се да разберете каквото исках да кажа, ако ли не питайте да пояснявам.
От както направих това което съм описъл по-горе - вече 8000км чека не се е появявал.
Заглавие: Re: Грешка голф 4 2.0 бензин Публикувано на: Пон Авг 18 34, 2014 11:30
Здравейте, карам пасат със същият вдигател и аз до преди няколко месеца имах същия проблем. Та вариантите за тази грешка са няколко:
1. Спукан маркуч и колата засмуква въздух след дебитомера
2. Заминала си ламбда сонда
3. Лоша настройка на ГИ
При мен нямаше спукан маркуч, смених сондата и остана само настройката на ГИ.
Ще ви кажа какво установих след дълго ровене, четене и експериментиране.
Тези двигатели са с компютър Siemens, който много се самоадаптира. Много често газаджийте настройват колите или само на ПХ или пък в движение, но гледат само корекциите на сондата (short trim, канал 033). Не знам дали знаете (най-вероятно да), но има и дългосрочни корекции (long trim, канал 032), които всъщност са така нареченото самоадаптиране. В канал 032 първото поле е дългосрочната корекция на ПХ, а второто поле е дългосрочната корекция по време на движение. При мен уж всичко беше ОК с настройката на ГИ, но дългосрочната корекция за ПХ беше +0,8%, което е перфектно, но другата дългосрочна по време на движение беше +14,8%, което вече не е добре. Закачих колата по време на пътуване на VAGCOM-a и видях че когато настъпвам колата краткосрочната корекция от сондата отиваше до към +20%, което е много над нормалното (от -10% до +10%). Когато превключа на бензин съответно сместа ставаше много богата (-15%). Колата на газ не вървеше много добре и разхода беше малко по-висок. Реших да зануля дългосрочните корекци (което пък на тези сименси става от Adaptation/00/read/save) и покарах 150-200 км само на бензин. След проверка в канал 032 дългосрочните корекции бяха на ПХ -2,1%, а по време на движение +5,5% което е идеално. Чак тогава настроихме ГИ, като обогатихме сместа по време на движение- резултата дългосрочна корекция по време на движение на газ +5,1%, което е повече от идеално.
Само да кажа, че на мен едновременно ми даваше грешка и за бедна и за богата смес, което е разбирамо(богата смес набива когато колата работи на бензин, след като се е адаптирала за бедната смес на газ )
Резултата: чека вече не го виждам, колата върви осезаемо повече, за сметка на това разхода занижен (и на борд компютъра и реалният). Надявам се да разберете каквото исках да кажа, ако ли не питайте да пояснявам.
От както направих това което съм описъл по-горе - вече 8000км чека не се е появявал.
- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
KBK написа:..3. Лоша настройка на ГИ...
Най-често това е проблема и за това само него описах колега ;)
- ivo_vn
- Мнения: 134
- Регистриран на: Пон 14 май 2012 21:57
- Автомобил: Passat
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
Здравейте, карам пасат със същият вдигател и аз до преди няколко месеца имах същия проблем. Та вариантите за тази грешка са няколко:
1. Спукан маркуч и колата засмуква въздух след дебитомера
2. Заминала си ламбда сонда
3. Лоша настройка на ГИ
Това отнася ли се за чистия мотор, без тубро?
Понеже имам абсолютно същия проблем с паленето сутрин, при температури под 0-градуса.
Не мога и да проверя показанията на 032 канал за тази дългосрочна корекция, защото ми изгоря лаптопа...
- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Пасат 1.8 Т не пали студена.
ivo_vn написа:Здравейте, карам пасат със същият вдигател и аз до преди няколко месеца имах същия проблем. Та вариантите за тази грешка са няколко:
1. Спукан маркуч и колата засмуква въздух след дебитомера
2. Заминала си ламбда сонда
3. Лоша настройка на ГИ
Това отнася ли се за чистия мотор, без тубро?
Понеже имам абсолютно същия проблем с паленето сутрин, при температури под 0-градуса.
Не мога и да проверя показанията на 032 канал за тази дългосрочна корекция, защото ми изгоря лаптопа...
За всички бензинови мотори се отнася, да :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 100 госта