Колеги,искам да питам защо след основен ремонт колата пак загрява и губи мощност на изкачване по магистралата Тракия.Направо забива, колкото и газ да давам не ще да върви,щом стигне 100 градуса.
Колата е пасат Б3 1,6 90г
Пасат Б3 загрява след основен ремонт
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19576
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат б,3 загрява след основен ремонт
Сега ако кажеш и че си на газ и че е комби (че е по-тежко) - и аз ще се учудя що забива и не върви, да знаеш!
А ти всъщност какво очакваш?
И аз, дето съм с 2.0, 115 коня, на бензин, трябва да мина на IV, ако реша да ускорявам по баира преди тунела.
Случка от преди 1-2 месеца: Карам си аз кротко преди баира с около 100-110 и зад мен се доближава едно Ескортче
Тъкмо тръгнахме нагоре - то дава ляв мигач и тръгна да изпреварва...
Стигна да се изравни с мен и до там! Повече не ще, реве - ще му изхвърчат буталцата и ще ми бръмне главата, че предния му капак точно до моя джам.
И така повече от 5 минути!
Ама инат - не пуска газта!
Накрая реших да му спестя мъките - слезнах една предавка надолу, дадох газ и чичото благоразумно видя, че няма смисъл - прибра се зад мен.
Като минахме тунела и почна спускането даже му подадох десен мигач, за да знае, че няма да се гъбаркам - да ме изпреварва и да се радва, завалията
И да, загряват си кочинките. Баир е и то стръмен (нищо, че не личи) и дълъг.
Между другото - много колеги, дето карат с масла 15W40 се оплакват, че в тунела им изпищява зумера на маслото.
Пак е от прегряване - минералката там става на рядка чорбичка и като свалят малко оборотите, че има пост на КАТ - и писва зумера
Важното е да не загряваш по равното и там да не губиш мощност
А ти всъщност какво очакваш?
И аз, дето съм с 2.0, 115 коня, на бензин, трябва да мина на IV, ако реша да ускорявам по баира преди тунела.
Случка от преди 1-2 месеца: Карам си аз кротко преди баира с около 100-110 и зад мен се доближава едно Ескортче
Тъкмо тръгнахме нагоре - то дава ляв мигач и тръгна да изпреварва...
Стигна да се изравни с мен и до там! Повече не ще, реве - ще му изхвърчат буталцата и ще ми бръмне главата, че предния му капак точно до моя джам.
И така повече от 5 минути!
Ама инат - не пуска газта!
Накрая реших да му спестя мъките - слезнах една предавка надолу, дадох газ и чичото благоразумно видя, че няма смисъл - прибра се зад мен.
Като минахме тунела и почна спускането даже му подадох десен мигач, за да знае, че няма да се гъбаркам - да ме изпреварва и да се радва, завалията
И да, загряват си кочинките. Баир е и то стръмен (нищо, че не личи) и дълъг.
Между другото - много колеги, дето карат с масла 15W40 се оплакват, че в тунела им изпищява зумера на маслото.
Пак е от прегряване - минералката там става на рядка чорбичка и като свалят малко оборотите, че има пост на КАТ - и писва зумера
Важното е да не загряваш по равното и там да не губиш мощност
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: пасат б,3 загрява след основен ремонт
Аз съм забелязал при моето моно 1,8 РП само на газ, че примерно при изкачване на стабилен баир има един момент/една позиция на педала след който/която колкото и повече да натискам педала на газта не върви повече а забива един вид, върна ли малко педала поне поддържа скоростта или вече в зависимост от наклона спада по-бавно скоростта от обикновено и си иска една предвка надолу . Иначе за загряването по изкачване на баир и при мен има нещо сходно - попринцип моя си ми държи 80 градуса извънградско и дойде ли изкачване я вдига до 85/90 в зависимост от продължителността и после на правата пак си слиза на 80...
Колега, иначе каква температура ти държи в града, респективно извън него преди и след ремонта?
Колега, иначе каква температура ти държи в града, респективно извън него преди и след ремонта?
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б,3 загрява след основен ремонт
Остава да уточним и на коя предавка даваш всичката газ по нагорното на магистралата. Ако правиш тези опити на последната 5-та предавка е напълно нормално да загрява и да НЕ върви
- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: пасат б,3 загрява след основен ремонт
и аз съм с 2Е- 115....вече три години го "търкалям", но проблем със загряването никога не съм имал...Дори напротив!!!!!!!!Колкото и да го натискам при всякакви усливия "таралясника" изтива...Да звучи странно, но ..Когато само изкачвам баира към къщата ми в Своге само тогава се включват ниските обороти на перките, но е логично. По магистрелите изтива, няма значение с каква скорост го карам. Дори често свалям газта, за да "загрее". С нов термостат съм и всикчи уреди в таблото са стабилизирани, а и датчиците са истински....
- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: пасат б,3 загрява след основен ремонт
ѝ...забравих... Карам предимно с 15W40, но слагам при всяка смяна на маслото руската добавка РЕСУРС. Никога не съм имал проблеми със зумера на маслото, респ. налягането на маслото. Сменям го на около 10000км. и разхода е към 200гр.+ лек теч от охладителя на маслото....
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: Пет 25 яну 2008 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пасат б,3 загрява след основен ремонт
nokiangage написа:Аз съм забелязал при моето моно 1,8 РП само на газ, че примерно при изкачване на стабилен баир има един момент/една позиция на педала след който/която колкото и повече да натискам педала на газта не върви повече а забива един вид, върна ли малко педала поне поддържа скоростта или вече в зависимост от наклона спада по-бавно скоростта от обикновено и си иска една предвка надолу . Иначе за загряването по изкачване на баир и при мен има нещо сходно - попринцип моя си ми държи 80 градуса извънградско и дойде ли изкачване я вдига до 85/90 в зависимост от продължителността и после на правата пак си слиза на 80...
Колега, иначе каква температура ти държи в града, респективно извън него преди и след ремонта?
ама моята градско си дължи 85-90 гр. а на изкачване 110 гр.
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: Пет 25 яну 2008 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пасат б,3 загрява след основен ремонт
stefan4o написа:Остава да уточним и на коя предавка даваш всичката газ по нагорното на магистралата. Ако правиш тези опити на последната 5-та предавка е напълно нормално да загрява и да НЕ върви
естествено че колкото по забива толко по малка предавка слагам но като е 100,105гр. и на 2ра не върви
- Pet_rov
- Мнения: 4415
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б,3 загрява след основен ремонт
Колега, правил си ремонт на мотора. Термостата сложи ли го в тенджерата да се свари или си сложил нов?
Питам, защото моята зиме-лете, в града и извън никога не вдига повече от 87-88 градуса. Е вярно, моторът ми е друг, ама все пак...
Питам, защото моята зиме-лете, в града и извън никога не вдига повече от 87-88 градуса. Е вярно, моторът ми е друг, ама все пак...
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б,3 загрява след основен ремонт
viktor197 написа:stefan4o написа:Остава да уточним и на коя предавка даваш всичката газ по нагорното на магистралата. Ако правиш тези опити на последната 5-та предавка е напълно нормално да загрява и да НЕ върви
естествено че колкото по забива толко по малка предавка слагам но като е 100,105гр. и на 2ра не върви
Естествено, ама не е естествено. Мога ли да знам кой как си кара колата, като не е опоменато изрично? Когато искаш да ти се реши проблем е хубаво да дадеш възможно най-изчерпателна информация в детайли кое и как се случва.
Центровката на запалването както трябва ли е? Някой да не се е объркал леко при събирането на мотора?
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: Пет 25 яну 2008 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пасат б,3 загрява след основен ремонт
Pet_rov написа:Колега, правил си ремонт на мотора. Термостата сложи ли го в тенджерата да се свари или си сложил нов?
Питам, защото моята зиме-лете, в града и извън никога не вдига повече от 87-88 градуса. Е вярно, моторът ми е друг, ама все пак...
термостата е нов също така всички датчици водна помпа и перката
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: Пет 25 яну 2008 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пасат б,3 загрява след основен ремонт
stefan4o написа:viktor197 написа:stefan4o написа:Остава да уточним и на коя предавка даваш всичката газ по нагорното на магистралата. Ако правиш тези опити на последната 5-та предавка е напълно нормално да загрява и да НЕ върви
естествено че колкото по забива толко по малка предавка слагам но като е 100,105гр. и на 2ра не върви
Естествено, ама не е естествено. Мога ли да знам кой как си кара колата, като не е опоменато изрично? Когато искаш да ти се реши проблем е хубаво да дадеш възможно най-изчерпателна информация в детайли кое и как се случва.
Центровката на запалването както трябва ли е? Някой да не се е объркал леко при събирането на мотора?
ми майстора е правил центровка
- Pet_rov
- Мнения: 4415
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 загрява след основен ремонт
Нов, ама понякога новите по-големи боклуци от повредените .
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б,3 загрява след основен ремонт
viktor197 написа:ми майстора е правил центровка
На око или със стробоскоп?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б3 загрява след основен ремонт
термостата ако не е оригинален...ще има да почакаш да е както трябва...аз смених 4,докато 5-тия беше както трябва и работеше коректно.След това изкара 1 година и се прецака и си взех оригинален...реших си всичките проблеми с греенето. Иначе за да не грее при зор - почисти му радиатора - сваляш отпред всичко и миеш питата на самия радиатор.Ако има климатик,отделяш двата радиатора един от друг и миеш между тях,както и двата поотделно. Хубаво е било да промиеш и охл. система с яко вода под налягане,преди да съберете колата отново...има доста голям ефект.
Аз примерно лятото по Тракия, като назоря синхрото (В4 2.0 115 коня) с 140-150 и започва да катери - 95-6-7...така на Вакарел по баира с 130-40, стигаше почти 100 (това с пуснат климатик при 32-3-5 градуса околна температура).Малко му е бавна ск. кутия и държи височки обороти при такава скорост. От както разглобих и измих радиаторите и промих системата отвътре, повече от 90-95 никога не е вдигало при същия път и същите скорости (а толкова са му нормалните). Термостата на тези коли започва да отваря на 88 градуса, ама е напълно отворил чак на 102. Реално между 90 и 100 градуса им е нормалната работна температура,като ест. като я зориш повече, грее повечко. Мине ли 100, вече си е проблем.
Аз примерно лятото по Тракия, като назоря синхрото (В4 2.0 115 коня) с 140-150 и започва да катери - 95-6-7...така на Вакарел по баира с 130-40, стигаше почти 100 (това с пуснат климатик при 32-3-5 градуса околна температура).Малко му е бавна ск. кутия и държи височки обороти при такава скорост. От както разглобих и измих радиаторите и промих системата отвътре, повече от 90-95 никога не е вдигало при същия път и същите скорости (а толкова са му нормалните). Термостата на тези коли започва да отваря на 88 градуса, ама е напълно отворил чак на 102. Реално между 90 и 100 градуса им е нормалната работна температура,като ест. като я зориш повече, грее повечко. Мине ли 100, вече си е проблем.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: IronMaiden, tun1nga и 46 госта