Както се вижда и от заглавието, много досадно ми трака 1 или 2 от моторчетата на клапите на климатроника (Особено на АУТО и зададена темпрература от 20 до 23 градуса).
Ходих до Порше, ходих и до специализиран сервиз за климатици.
1-Порше: според тях е 100% от самите моторчета, и се оправя само със смяна на съответните моторчета.
2-Сервиза за климатици: според тях е 100% от потенциометрите в управлението на климатроника.(след някакъв вид адаптация се оправи за около 20 дни)
И тук идва въпросът, кой е прав?
Искам да уточня, че и двата варианта за ремонт са на приблизително една цена.
Всяко мнение ще е ценно
Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
- Bondy
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 20 сеп 2013 21:23
- Автомобил: Passat B6 2008 1.8 TSI DSG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Здравей колега,
имам абсолютно идентичен проблем с моя B6 2008. Би ли споделил каква е цената в Порше?
имам абсолютно идентичен проблем с моя B6 2008. Би ли споделил каква е цената в Порше?
- masiven
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
- Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Колега, едно моторче е около 300лв. Общо са 4 броя. Цените за труд в Порше са ясни.
Примерно, ако 2 моторчета са ти за смяна + труд = около 850лв при тях.
Примерно, ако 2 моторчета са ти за смяна + труд = около 850лв при тях.
- Bondy
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 20 сеп 2013 21:23
- Автомобил: Passat B6 2008 1.8 TSI DSG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Благодаря за отговора!
Аз забелязах че освен в температурния интервал споменат от теб положителна промяна има и ако е изключен климатика.
Май ще се възползвам от услугите на Порше, пък да видим какво ще стане ...
Аз забелязах че освен в температурния интервал споменат от теб положителна промяна има и ако е изключен климатика.
Май ще се възползвам от услугите на Порше, пък да видим какво ще стане ...
- van4ooo
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Пробваите първо при форумните майстори- zfa159 доста го хвалят и е запознат с марката http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=44549. Незная как точно се задвижват тея клапи но както го обяснявате ми звучи като спукано/изронено зъбно колелце или износен потенциометър и моторчето все ги донамества(неможе да ги позиционира). Ама с тея цени замислете се за втора употреба с опция за тест/гаранция.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Ако проблема беше в потенциометрите на контролера,щеше да ти мени показанието на дисплея на климатроника - самичко се мести примерно от 20 на 25,после се връща на 18 и т.н....а ти описваш съвсем друг проблем.
Потенциометъра за положението на мотора е заедно с моторчето така или иначе, не е отделен, а той е основния проблем. Проблемите им са точно това - едното е, че износват пистите на потенциометрите на моторчетата, другото е, че самите зъбни колелца им се износват с времето. Сменят се моторите и се оправя това тракане/тропане от клапите. При диагностика с VAG-Com става ясно кое точно моторче е проблемно и колко мотора са за смяна. Моторите ги има само оригинални и обикновено са на поръчка 5 до 7 дни, защото ги нямат налични (нито Порше, нито Елит Кар ги държат на склад). Както го описваш, вероятно са моторите на темп. клапи - те са два - по един за всяка зона и на диагностиката ще излезе кой от двата е или и двата.
Причината да е около тези градуси е, че редовно в този диапазон се ползват климатрониците и моторчето релано работи най-много там и се износва най-много там.
До колкото си спомням, за да се сменят моторите за температурните клапи не се налага да се сваля таблото и труда няма да е повече от 80-100лв според мен.
Потенциометъра за положението на мотора е заедно с моторчето така или иначе, не е отделен, а той е основния проблем. Проблемите им са точно това - едното е, че износват пистите на потенциометрите на моторчетата, другото е, че самите зъбни колелца им се износват с времето. Сменят се моторите и се оправя това тракане/тропане от клапите. При диагностика с VAG-Com става ясно кое точно моторче е проблемно и колко мотора са за смяна. Моторите ги има само оригинални и обикновено са на поръчка 5 до 7 дни, защото ги нямат налични (нито Порше, нито Елит Кар ги държат на склад). Както го описваш, вероятно са моторите на темп. клапи - те са два - по един за всяка зона и на диагностиката ще излезе кой от двата е или и двата.
Причината да е около тези градуси е, че редовно в този диапазон се ползват климатрониците и моторчето релано работи най-много там и се износва най-много там.
До колкото си спомням, за да се сменят моторите за температурните клапи не се налага да се сваля таблото и труда няма да е повече от 80-100лв според мен.
- passat123
- Мнения: 1658
- Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
zfa159 написа:Ако проблема беше в потенциометрите на контролера,щеше да ти мени показанието на дисплея на климатроника - самичко се мести примерно от 20 на 25,после се връща на 18 и т.н....а ти описваш съвсем друг проблем.
Потенциометъра за положението на мотора е заедно с моторчето така или иначе, не е отделен, а той е основния проблем. Проблемите им са точно това - едното е, че износват пистите на потенциометрите на моторчетата, другото е, че самите зъбни колелца им се износват с времето. Сменят се моторите и се оправя това тракане/тропане от клапите. При диагностика с VAG-Com става ясно кое точно моторче е проблемно и колко мотора са за смяна. Моторите ги има само оригинални и обикновено са на поръчка 5 до 7 дни, защото ги нямат налични (нито Порше, нито Елит Кар ги държат на склад). Както го описваш, вероятно са моторите на темп. клапи - те са два - по един за всяка зона и на диагностиката ще излезе кой от двата е или и двата.
Причината да е около тези градуси е, че редовно в този диапазон се ползват климатрониците и моторчето релано работи най-много там и се износва най-много там.
До колкото си спомням, за да се сменят моторите за температурните клапи не се налага да се сваля таблото и труда няма да е повече от 80-100лв според мен.
При мене е същия проблема явно е някаква досада !Минах диагностика с вак копютърно връзване и
казаха ,че нямам никакви грешки и проблеми с моторчетата до колкото знам са дава ако е климатик са един и ако е климатроник е също един до скоро не знаех ,че пасат Б6 са с климатик климатроник и двузонов климатроника .
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
И при голф 5 го има това тракане и про Туран. Явно си е проблем при всички модели от тея години.
- masiven
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
- Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Полезна тема се заформи, явно е доста разпространен проблема.
1. А дали моторчетата от Голф, Пасат, Туаран са взаимозаменяеми ?
2. И имали различни модели моторчет(примерно нов модел, в които бъговоте са отранени, или някаква серия които дават или не дават проблеми)?
1. А дали моторчетата от Голф, Пасат, Туаран са взаимозаменяеми ?
2. И имали различни модели моторчет(примерно нов модел, в които бъговоте са отранени, или някаква серия които дават или не дават проблеми)?
Последна промяна от masiven на Пон 07 окт 2013 16:32, променено общо 1 път.
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Забравих да добавя че при голф 5 тракат при вкючен и при НЕвключен климатроник. Палиш, почва да трака (леко, не много дразнещо).
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Сега да обясня по въпросите :)
Принципно според версията на контролера, някои се "адаптират" самички още като запалиш колата, без да е пуснат контролера. Това го прави всеки път при палене,ако някой от моторите не е в ред. При другите версии на климатрониците, се "адаптират" когато пуснеш климатроника.
По повод моторите - там е мътна и кървава ситуацията - има 4 различни вида механики за климатроника (кутията под таблото) - производители са Behr/Hella, Bosch, Valeo , и Delphi Според това с какво тяло е колата, моторите са подобни на вид, ама различни...лошото е, че общо взето всяка година променят нещо в мотора или контролера. Пример мога да дам с Октавия 2 (голф 5) - мотора за клапата за вътрешната циркулация има 7 различни и несъвместими един с друг разновидности за 6 години производство на модела
Единствения 100% сигурен метод да се разбере с кой точно мотор е дадения автомобил е или да се свали стария и по номера от него, или да се види по номера на рамата с какъв е излезнала от завода.
По въпроса с по-нови мотори с "изчистени" проблеми - няма такова нещо. С каквото си излезе колата, с такова си се произвежда цялата серия. След примерно 7-8 месеца, сменят цялото тяло на климатроника под таблото и съответно то идва вече с друг мотор (който обаче има същите проблеми и приблизително същия живот като предходния).След няколко месеца сменят пак цялата идея и т.н. и т.н. до края на модела. Нарочно са направени да се чупят след няколко години, както и нарочно цената им е космическа (300лв за такъв мотор са ненормално висока цена, предвид че е един обикновен ел. мотор с един прост потенциометър и един пластмасов корпус). За сравнение - същия такъв тип ел. мотор за климатроник при Пежо 307, струва 75лв
Принципно според версията на контролера, някои се "адаптират" самички още като запалиш колата, без да е пуснат контролера. Това го прави всеки път при палене,ако някой от моторите не е в ред. При другите версии на климатрониците, се "адаптират" когато пуснеш климатроника.
По повод моторите - там е мътна и кървава ситуацията - има 4 различни вида механики за климатроника (кутията под таблото) - производители са Behr/Hella, Bosch, Valeo , и Delphi Според това с какво тяло е колата, моторите са подобни на вид, ама различни...лошото е, че общо взето всяка година променят нещо в мотора или контролера. Пример мога да дам с Октавия 2 (голф 5) - мотора за клапата за вътрешната циркулация има 7 различни и несъвместими един с друг разновидности за 6 години производство на модела
Единствения 100% сигурен метод да се разбере с кой точно мотор е дадения автомобил е или да се свали стария и по номера от него, или да се види по номера на рамата с какъв е излезнала от завода.
По въпроса с по-нови мотори с "изчистени" проблеми - няма такова нещо. С каквото си излезе колата, с такова си се произвежда цялата серия. След примерно 7-8 месеца, сменят цялото тяло на климатроника под таблото и съответно то идва вече с друг мотор (който обаче има същите проблеми и приблизително същия живот като предходния).След няколко месеца сменят пак цялата идея и т.н. и т.н. до края на модела. Нарочно са направени да се чупят след няколко години, както и нарочно цената им е космическа (300лв за такъв мотор са ненормално висока цена, предвид че е един обикновен ел. мотор с един прост потенциометър и един пластмасов корпус). За сравнение - същия такъв тип ел. мотор за климатроник при Пежо 307, струва 75лв
- Steels
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
И при мен тракат. Ама това да ви е проблема като се скапят тогава да се сменят. Едното тракане се преживява.
- passat123
- Мнения: 1658
- Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Ако някой приложе снимки и схема и други картинки да покаже за какво иди реч !
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
2,3,4,5,6 и 7 са ел. моторите на климатроника.
Ето и една примерна картинка на такъв тип мотор-позиционер :
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Не мога да повярвам че това "чудо" струва толкова пари
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], petiop и 84 госта