vw passat b4 парно

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: парно на vw passat b4

Мнениеот Winner25 » Нед 07 дек 2014 1:14


Температурата на антифриза не беше стигнала 90 градуса. Температурата на въздоха стигна 52 градуса и почна да пада, като същевременно и температурата на антифриза почна да намаля(според термометъра на таблото). Аз не виждам логика проблема да е в неработеща помпа. По скоро се съмнявам в термостата, ще го проверя и него.




Потребителски аватар
altanov
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Хасково

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот altanov » Пет 13 фев 2015 14:29


Здравейте колеги.И аз имам странен проблем с моето парно на Пасата ADZ мотор бензин-газ 90к.с. 95г. без климатик или климатроник .След смяна на гранитура на главата,парното на колата изчезна.Уж всичко обезвъздушено държи си нормална работна температура на дълаг път около 90 градуса.Само при каране на дълъг път на загряла кола на 85-90 градуса и над 2000 оборота имам парно, в този студ на градско каране няма да ви казвам какъв кошмар е дори и колата да е загряла на 90 градуса,няма ли високи обороти над 2000,няма парно.Миналата година правих клапи, преди 1 месец смених водна помпа.Чудя се, тъй като ремонта по смяната на гранурата беше около 1 месец през което колата разбира се не е карана,дали не е утаило боклуците в радиаторчето на парното и да го е запушило, което никога не съм го сменял.Също ми прави впечетление,че единият маркуч на парното е по топъл от другия.Не знам да минавам ли към смяна на радиаторче на парното?Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем? :cry


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот Pet_rov » Пет 13 фев 2015 15:02


Колега, пробвай да промиеш радиаторчето на парното за начало. Откачаш двата маркуча, силна струя вода през радиаторчето. Може да се е затлачило. Това е най-безболезнената интервенция, а ако няма ефект, може би е запушено и ще трябва да се сменя.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот Iezekil » Пет 13 фев 2015 22:10


Ако радиатора е читав то маркучите към него направо парят.Ако е затлачено изходящия особено ще е топличк,но не и горещ.


Потребителски аватар
altanov
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Хасково

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот altanov » Нед 15 фев 2015 16:14


Да работата е ясна следващата седмица се пристъпва към смяна на радиатор на парно колегата Iezekil се оказа прав точно така е както каза.Благодаря за помощта колеги :love.vwclub


mravka_s_passat
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 20 ное 2010 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот mravka_s_passat » Нед 15 фев 2015 18:25


Писано е, но да повторя.
Радиаторът и да е нов, ако е китайски за 27лв не прави топло. По клапите има дунапрен и с времето стареят и се разпадат. След това въздухът от турбината на парното минава направо в купето без да минава през радиатора на парното и естественно резултатът е студен въздух през духалките. Колкотои да не ти работи термостатът ако на таблото виждаш температура на антифриза над 60грС трябва да духа топло.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот Iezekil » Нед 15 фев 2015 22:16


Нисенс ги хвалят;другия вариант е оригинлно от морга.Третия вариянт е като мен-вадиш твоето,разглабяш,отпушваш тръбите и сглабяш.Пипкаво е и трябват подходящи клещи и отвертки.


Потребителски аватар
altanov
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Хасково

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот altanov » Пон 16 фев 2015 21:37


Колегата горе е писал за клапи.Миналата година правих клапите и съм сигурен на 100% че не е от тях,а иначе си взех радиатор MEYLE не знам какви са ви отзивите уж Германски,пък да видим, след смяната ще кажа отзивите за тази марка радиатори :beer


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 17 фев 2015 10:20


На Пасат-а,който карах до миналата година сложих точно такъв Meyle,грееше доволно.


Потребителски аватар
altanov
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Хасково

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот altanov » Вто 31 мар 2015 10:41


И така колеги вече вдигнах ръце от това мойто историческо парно.След смяна на водна помпа,ново радиаторче на парното и повторно облепяне на клапите,за пореден път парното идва когато колата загрее на 85-90 градуса и 2000 оборота.Опитах и след това намаляне на разстоянието на турбината на водната помпа със копруса и резултата пак нулев.Вече не знам какво да правя :rolleyes .Газовата е свързана успоредно с парното и вчера опитахме чалъма със стискането с чираците на входящият маркуч на водата към изпарителя и парното малко се подобри,но не е това което беше.Тези дни ще опитам варианта на входящият маркуч на водата на изпарителя да сложа един вид бленда от текстолит с пробита 5 мм дупка в средата да видим ще се случи ли нещо в положителна посока.Вече тотално :screwy с това парно.Приемам всякъкви съвети и акъли, не знам вече какво да правя :banghead

П.П Входа на изпарителя е хванат от страната на смукателните колектори.Както четох някъде из форума за двигател 1.8 моно 90к.с, там било най-доброто място


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот Iezekil » Вто 31 мар 2015 13:00


Хм,ако е хванато за за подгрева на колекторите,то е доволно малък отвора.По-добре намали сечението на изходящия маркуч,като вкараш в него друг.Но ми се струва,че не от там проблема.Ако върви на бензин колата,защо не пробваш да го изолираш изпаритела?
А как са на пипане двата маркуча на парното?


Потребителски аватар
altanov
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Хасково

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот altanov » Сря 01 апр 2015 9:13


На високи обороти са топли и двата, а на ниски разликата е много малка.Иначе да на подгрева на бензина е хванат изпарителя явно вече си трябва газаджия,тука но тея дни ще пробвам системата с блендата пък да видим...


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот Winner25 » Пет 03 апр 2015 10:29


Има ли достатъчно антифриз в разширителния съд :rolleyes Да не би клапана на капачката да прави някакви проблеми и да пада нивото?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот Iezekil » Пет 03 апр 2015 11:11


То е ясно,че с писане е трудно,моля за по-обстойни обяснения.
Маркуча входящия за парното трябва да пари.На практика дори при 50 градуса усещането на ръката е такова.Съответно изходящия маркуч,особено при тихи обороти трябва да е по-хладък.Това е така,защото водата се задържа по-дълго в радиаторчето и съответно топлоотдава.На високи обороти разликата в двата маркуча е по-малка.
Входящия горещ ли е - всичко е наред по помпа и изпарител.
Съответно ако входящия на парното не е горещ,а този към изпаритела е горещ,значи циркулацията е през изпаритела.Както казах няма логика да е така при такова свързване,понеже маркучите са по-тесни от тези на парното,но лесно се проверява и това.
Ако обаче няма разлика в топлината на двата маркуча на радиатора,то проблема е в самия радиатор-няма топлоотдаване.


Потребителски аватар
altanov
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Хасково

Re: vw passat b4 парно

Мнениеот altanov » Пет 03 апр 2015 19:22


Iezekil написа:То е ясно,че с писане е трудно,моля за по-обстойни обяснения.
Маркуча входящия за парното трябва да пари.На практика дори при 50 градуса усещането на ръката е такова.Съответно изходящия маркуч,особено при тихи обороти трябва да е по-хладък.Това е така,защото водата се задържа по-дълго в радиаторчето и съответно топлоотдава.На високи обороти разликата в двата маркуча е по-малка.
Входящия горещ ли е - всичко е наред по помпа и изпарител.
Съответно ако входящия на парното не е горещ,а този към изпаритела е горещ,значи циркулацията е през изпаритела.Както казах няма логика да е така при такова свързване,понеже маркучите са по-тесни от тези на парното,но лесно се проверява и това.
Ако обаче няма разлика в топлината на двата маркуча на радиатора,то проблема е в самия радиатор-няма топлоотдаване.


Колега Iezekil днеска малко се дупих по колата та значи на ниски обороти и 90 градуса загряла кола маркучите на изпарителя са си перфектно топли,входа на маркуча на парното е леко топъл, а изходящият на парното хладък (да не каже че въобще не е топъл).Като дигна обороти и задържа за 30-на секунди входящият маркуч на водата на изпарителя става врял та се не пипа,а входящия на парното също се затопля,но е не знам как да ти го опиша топъл е но спокойно може да си задържиш ръката върху него без да се опариш (не както е при този входящия към изпарителя примерно да е врял). Вече няма нямам идея какво се случва :banghead .Утре или други ден пристъпвам към поставянето на импровизираната бленда на входящия маркуч към изпарителя.

П.П. Исках само да кажа 1 малка подробност,която ми мина през акъла като вариант и за това слагам тази бленда.Та става въпрос преди смяната на гарнитурата на двигателя имах перфектно парно както бях казал.Сменихме и О пръстена на водата на подгрева на колекторите (тоест входа на водата към изпарителя),като стария О пръстен ми направи впечатление,че е премачкан през половина (тоест половината отвор на пръстена та и повече беше с премачкана гума) и беше станал 1 вид своебразна тапа на водата към входа на изпарителя (като той не се залеждаше и си работеше нормално).И след сглобяването на двигателя стана целия тоя панаир със нямането на парно.Та да видим ефекта от блендата.Ако някой има идеи...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 174 госта