Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
чета и ми се доплаква..... какво стана колега с чудото наречено кола
- didZ
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
- Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
- Двигател: ADR 1997
- Местоположение: Разград
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Така след кратка пауза, поради разбираеми финансови причини вчера най-накрая закарах колата отново на човек с гащеризон. Така или иначе след хилядалевовия ремонт чукането тракането и светенето на лампата след известен пробег си беше останало. След сваляне на магарето окачването и всичко там останало (ужас, странна инжинерна мисъл:)) се оказа маслена помпа. Поражения по лагерите нямало. Така каза гащеризонения човек де. Сега поръчахме помпа, исках да сложа китайска за 90лв. но нямаше.. Нямаше и на вайко за 120 та ще ми се наложи да се набутам с 210лв. за swag.. След като пристигне помпата утре, и я монтират ще пиша отново. После почвам да събирам за скоростна кутия и окачване :)
- KGL
- Мнения: 783
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
За маслената помпа се продават и ремонтни комплекти за някои модели!
- didZ
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
- Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
- Двигател: ADR 1997
- Местоположение: Разград
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Маслената помпа е сменена. Резултата - цилиндрите се подредиха, (все пак тези повдигачи ги движи налягането на маслото), сутрин го няма изръмжаването, стърженето и тракането, също засега изчезна и почукването. Хубавото е, че биелните лагери са си ОК, и като цяло мотора изглежда добре. Вървенето.. Е все едно карам друга кола.. Отнякъде започна да прикапва антифриз - сега ще гледам откъде. За виенето взех една добавка на STB за шум в скоростната кутия, днес ще я налея и след 100-на км пак ще пиша има ли ефект.. Мисля засега че драмата с този мотор е решена.. Съвет: Преди да се насочите към повдигачи, обтегач между валовете и т.н.т. сменете тази пуста помпа! А само информативно някой знае ли ориентировъчния пробег на оригинално вградената? В смисъл да знам колата ми на милион или два километра е
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
didZ написа:Маслената помпа е сменена. Резултата - цилиндрите се подредиха, (все пак тези повдигачи ги движи налягането на маслото), сутрин го няма изръмжаването, стърженето и тракането, също засега изчезна и почукването. Хубавото е, че биелните лагери са си ОК, и като цяло мотора изглежда добре. Вървенето.. Е все едно карам друга кола.. Отнякъде започна да прикапва антифриз - сега ще гледам откъде. За виенето взех една добавка на STB за шум в скоростната кутия, днес ще я налея и след 100-на км пак ще пиша има ли ефект.. Мисля засега че драмата с този мотор е решена.. Съвет: Преди да се насочите към повдигачи, обтегач между валовете и т.н.т. сменете тази пуста помпа! А само информативно някой знае ли ориентировъчния пробег на оригинално вградената? В смисъл да знам колата ми на милион или два километра е
Братовчед ми има същия пасат, година, мотор и мина през същия проблем. Ако всичките документи, които ни дадоха когато купихме колата са напълно достоверни неговата помпа роди на 209 000км. Взехме колата на 155 000км. от Холандия. Братовчед ми я експлоатира много душманската и може това да е съкратило живота на помпата.
В крайна сметка важното, че си я оправил въпреки, че мина през много трудности.
Успех колега и дано в сервиз влезеш вече само за масло и филтри
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Съб 05 май 2012 19:09
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
didZ написа:Маслената помпа е сменена. Резултата - цилиндрите се подредиха, (все пак тези повдигачи ги движи налягането на маслото), сутрин го няма изръмжаването, стърженето и тракането, също засега изчезна и почукването. Хубавото е, че биелните лагери са си ОК, и като цяло мотора изглежда добре. Вървенето.. Е все едно карам друга кола.. Отнякъде започна да прикапва антифриз - сега ще гледам откъде. За виенето взех една добавка на STB за шум в скоростната кутия, днес ще я налея и след 100-на км пак ще пиша има ли ефект.. Мисля засега че драмата с този мотор е решена.. Съвет: Преди да се насочите към повдигачи, обтегач между валовете и т.н.т. сменете тази пуста помпа! А само информативно някой знае ли ориентировъчния пробег на оригинално вградената? В смисъл да знам колата ми на милион или два километра е
Колега имах същия проблем и след доста четене и нерви реших да сменя първо маслената помпа и проблема беше решен по-евтиния начин.Успех с колата и да си я караш безаварийно.
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Здравейте колеги, моя проблем е същият 1.8 АПТ '99г 125 коня, след смяна на оптегачна верига + верига, О-пръстен на масления охладител, проклетия пасат продължава да трака и да му светка лампата за маслото( не смея да напусна града с колата си), след прочетеното дотук направо ще сменя маслената помпа, и дано се спре с това тракане, ако ли не обръщам я по таван у некое дере и дотам !
- Lonely-Wolf
- Мнения: 277
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Щом свети лампата то е ясно че и помпата е за смяна,ако не е задръстена с мизерия. Моя съвет слагай и хубаво масло, че след ниското налягане на маслото най-вероятно ще са тръгнали и повдигачите. Мотул 5/40 изпробвано препоръчвам с две ръце
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
с тва 5 на 40 да не се разчука нещо друго... аз 10 на 40 склагам, понеже виждам, че такова е слагано.
- Lonely-Wolf
- Мнения: 277
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Вярвай ми по може да я разчукаш с 10/40,от личен опит го знам. Яд ме е че още като я взех не сложих 5/40. Но заради тия "майстори" дето като била колата над 150к/км било по добре да се слага 10/40 . Колите се карат с предписаното масло от прозиводителя,а не по преценка на дървени професори.
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Еееееех колега didZ. защо ли пиша в темите 1 път на 5 месеца.
Колега, не разбирам как можеш да подхождаш така лекомислено и без да си направил нужното проучване преди да закараш колата си на малоумни и неграмотни пишман-майстори. Не се изтъквам, но ако имате въпроси свързани с двигателите на VW, освен себе си, аз познавам само още 1 човек, който знае какво говори - vaskoto1.
Сега по темата ти. Тоя 1я смешник дето ти е казал, че имаш крив клапан, ако би ми го казал на мен, ще си събера частите на колата и ще ги сложа в багажника. След което ще се обадя на пътна помощ да дойдат да ми я изведат от "сервиза" му и ще си я сглобя сам. Ебахти майтапа дето е изказал този глупак. При подобни съмнения, се мери компресияяяяяя! Другото е, че няма как да имаш само 1 крив клапан след удар на буталото. Апък в резултат на подобно събитие, тогавашните ти проблеми биха ти се сторили като песен, а не като проблем.
Това, което е трябвало да сториш е:
1. понеже си имал светеща лампичка за налягане на маслото - мериш налягане на блока и горе на главата, и ако не е по спецификация адресираш проблема, като отваряш картер и сменяш/почистваш маслена помпа
2. Измерваш внимателно компресията, като изключваш всиииииииичката електроника по двигателя. Стойностите трябва да бъдат около 150PSI, но не под 130. Ако са под, гледаш дали има значителна разлика от над 15% между различните цилиндри. Ако да - отварящ двигателя и преправяш блока.
3. Отварящ капак на клапаните, смъкваш старият обтегач и поръчваш нов от ebay. Но НОВВВВВ! А не от моргата за 200лв. МАААААЙКО мила и цена! Нямам думи.
4. Теглиш една майна на некадърните олигофрени дето ти искат безбожно цени за 2ч работа(суми като 300лв)... Нямам думи.
Аз съм сменял глави на 6-цилиндровия 2.8, на 1.8Т. на 2.0АЕГ, обслужвал съм 2.0ТFSI, 3.0L V6 на Ауди, който е по-големия брат на 2.8, правил съм танковите 1.8моно и прочее, но НИКОГА НИКОГА НИКОГА не съм имал щастието да получа 300лв за смяна на ангренажен ремък и един тъпанарски обтегач. Просто нямам думи.
Извод: Прави си малко проучвания за ремонтите - колко са тежки, колко струват, от къде да се снабдиш с НОВИ и евтини части, а и с опит на хората. Недей да си караш колата на 1я махленски глупак дето се самозове за майстор.
Колега, не разбирам как можеш да подхождаш така лекомислено и без да си направил нужното проучване преди да закараш колата си на малоумни и неграмотни пишман-майстори. Не се изтъквам, но ако имате въпроси свързани с двигателите на VW, освен себе си, аз познавам само още 1 човек, който знае какво говори - vaskoto1.
Сега по темата ти. Тоя 1я смешник дето ти е казал, че имаш крив клапан, ако би ми го казал на мен, ще си събера частите на колата и ще ги сложа в багажника. След което ще се обадя на пътна помощ да дойдат да ми я изведат от "сервиза" му и ще си я сглобя сам. Ебахти майтапа дето е изказал този глупак. При подобни съмнения, се мери компресияяяяяя! Другото е, че няма как да имаш само 1 крив клапан след удар на буталото. Апък в резултат на подобно събитие, тогавашните ти проблеми биха ти се сторили като песен, а не като проблем.
Това, което е трябвало да сториш е:
1. понеже си имал светеща лампичка за налягане на маслото - мериш налягане на блока и горе на главата, и ако не е по спецификация адресираш проблема, като отваряш картер и сменяш/почистваш маслена помпа
2. Измерваш внимателно компресията, като изключваш всиииииииичката електроника по двигателя. Стойностите трябва да бъдат около 150PSI, но не под 130. Ако са под, гледаш дали има значителна разлика от над 15% между различните цилиндри. Ако да - отварящ двигателя и преправяш блока.
3. Отварящ капак на клапаните, смъкваш старият обтегач и поръчваш нов от ebay. Но НОВВВВВ! А не от моргата за 200лв. МАААААЙКО мила и цена! Нямам думи.
4. Теглиш една майна на некадърните олигофрени дето ти искат безбожно цени за 2ч работа(суми като 300лв)... Нямам думи.
Аз съм сменял глави на 6-цилиндровия 2.8, на 1.8Т. на 2.0АЕГ, обслужвал съм 2.0ТFSI, 3.0L V6 на Ауди, който е по-големия брат на 2.8, правил съм танковите 1.8моно и прочее, но НИКОГА НИКОГА НИКОГА не съм имал щастието да получа 300лв за смяна на ангренажен ремък и един тъпанарски обтегач. Просто нямам думи.
Извод: Прави си малко проучвания за ремонтите - колко са тежки, колко струват, от къде да се снабдиш с НОВИ и евтини части, а и с опит на хората. Недей да си караш колата на 1я махленски глупак дето се самозове за майстор.
- Tiboron73
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 17 ное 2007 17:49
- Автомобил: VW Passat 3B6 1 8T 150HP
- Двигател: AWT 2002
- Местоположение: Варна (от Добрич)
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Здравейте колеги,здрасти градски (Румен),здравей и ти колега пуснал тази хубава тема...
в момента моят немски автомобил(АДР 1,8 20v,125k.) вече цял ден е на операционната маса в АВТОТРЕЙД-ВАРНА заради описаните в началото проблеми с този двигател-чукане,тракане неуписуемо,лампата за маслото НИКОГА не ми е светвала.
Карам колата около 3 години и от как съм я взел до сега съм сменял 3 пъти масло...винаги 10W-40(Mobil,Mobil,Vaiko-Vitol от Елит Кар).Миля че от последното масло тракането се увеличи и вече съм изминал около 6000 км с него.Междувременно една добавка на Лики Моли за клапани-без ефект.
Така де...чака сега събрах пари за ремонт и ето на:
Диагноза от Автотрейд-Варна
1.първо мерим налягането на маслото....оказа се над нормата,т.е.добра компресия,помпата е наред,може би маслото е дебело...?!
2.отваряме капака на клапаните и....засега диагнозата е разтегната верига...сменяме заедно с обтегача...
...засега толкова,ще пиша какво е станало след като си я прибера в къщи след операцията.
п.с. да сменям ли маслото с по-тънко?
в момента моят немски автомобил(АДР 1,8 20v,125k.) вече цял ден е на операционната маса в АВТОТРЕЙД-ВАРНА заради описаните в началото проблеми с този двигател-чукане,тракане неуписуемо,лампата за маслото НИКОГА не ми е светвала.
Карам колата около 3 години и от как съм я взел до сега съм сменял 3 пъти масло...винаги 10W-40(Mobil,Mobil,Vaiko-Vitol от Елит Кар).Миля че от последното масло тракането се увеличи и вече съм изминал около 6000 км с него.Междувременно една добавка на Лики Моли за клапани-без ефект.
Така де...чака сега събрах пари за ремонт и ето на:
Диагноза от Автотрейд-Варна
1.първо мерим налягането на маслото....оказа се над нормата,т.е.добра компресия,помпата е наред,може би маслото е дебело...?!
2.отваряме капака на клапаните и....засега диагнозата е разтегната верига...сменяме заедно с обтегача...
...засега толкова,ще пиша какво е станало след като си я прибера в къщи след операцията.
п.с. да сменям ли маслото с по-тънко?
- siko2
- Мнения: 157
- Регистриран на: Вто 24 май 2011 13:27
- Автомобил: VW Passat B5 1997
- Двигател: ADR
- Местоположение: София
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Колега дай малко инфо за цените на ремонта?
Tiboron73 написа:Здравейте колеги,здрасти градски (Румен),здравей и ти колега пуснал тази хубава тема...
в момента моят немски автомобил(АДР 1,8 20v,125k.) вече цял ден е на операционната маса в АВТОТРЕЙД-ВАРНА заради описаните в началото проблеми с този двигател-чукане,тракане неуписуемо,лампата за маслото НИКОГА не ми е светвала.
Карам колата около 3 години и от как съм я взел до сега съм сменял 3 пъти масло...винаги 10W-40(Mobil,Mobil,Vaiko-Vitol от Елит Кар).Миля че от последното масло тракането се увеличи и вече съм изминал около 6000 км с него.Междувременно една добавка на Лики Моли за клапани-без ефект.
Така де...чака сега събрах пари за ремонт и ето на:
Диагноза от Автотрейд-Варна
1.първо мерим налягането на маслото....оказа се над нормата,т.е.добра компресия,помпата е наред,може би маслото е дебело...?!
2.отваряме капака на клапаните и....засега диагнозата е разтегната верига...сменяме заедно с обтегача...
...засега толкова,ще пиша какво е станало след като си я прибера в къщи след операцията.
п.с. да сменям ли маслото с по-тънко?
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Еееееей, така и не разбрахте и се не научихте, че двигателите 1.8 и 1.8Т се карат САМО С 5W-40 масло, защото е пьлна синтетика! Как бе, боже, моя пасат 1.8Т (170 конйовия даже) вече е на 240 000км и НИКОГА не сьм имал каквито и да са проблеми с двигателя. Нито повдигачи ми тракат, нито налягането на маслото ми е ниско. За 10 000км колата не смьква дори и 100мЛ масло, а турбото е като ново. Нужно ли е да ви казвам каква е причината или се сещате сами? - карана е винаги с кастрол, лики-моли или пентосин 5W-40 и е сменяно му 8500-10000км с нов филтьр.
Научете се, че тази серия двигатели са по-специални и си искат своето. Но пьк с правилна поддрьжка (която е адски елементарна) са железни и вечни.
Научете се, че тази серия двигатели са по-специални и си искат своето. Но пьк с правилна поддрьжка (която е адски елементарна) са железни и вечни.
- Tiboron73
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 17 ное 2007 17:49
- Автомобил: VW Passat 3B6 1 8T 150HP
- Двигател: AWT 2002
- Местоположение: Варна (от Добрич)
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Здравейте колеги,излязох от Автотрейд-Варна още на другият ден със сменена верига и обтегач с консумативи и минус 580лв(с отстъпката).Веригата е на СВАГ,а обтегача АМ-някакъв Немски уж.Мотора утихна драстично от ужасното тракане но все така шумен.Долавям дразнещи шумове от новата верига или обтегач в ниските обороти при подаване на газ.Чува се и меко чукане на повдгач.Промяната е на 90%.Ще сменя и маслото с 5w40, та дано утихне.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта