Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
didZ
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
Двигател: ADR 1997
Местоположение: Разград

Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!

Мнениеот didZ » Пет 06 дек 2013 9:06


Здравейте колеги. Не мога да повярвам че фолксваген (и то на 200 000 реални километра) може да има такива проблеми! На няколко пъти вече, светва червената лампа за масло, и започва да биип-ка - докато не изгася и не запаля пак. Вчера го направи след малко градско каране, после спрях пред нас и след 1 минута на празен ход се започна! Преди да кажете че има подобни теми, нека опиша проблема:

Лошото е, че никой не може да направи диагностика на автомобила понеже понякога работи като най прекрасното творение на инженерите от ВАГ този двигател, друг път трака като дизел, понякога пък вие или пък се тресе!

По-лошото е че няма определени събития при което се случва това.. Може да е на студен както и на топъл двигател, може да е във високи обороти, както и в ниски, и абе въобще..

Четох във форума и ми се прищя за момент да я продам :( (а е лошо, защото ми е 11-ти автомобил и на него си се бях спрял за по-дълго) Като започнем от обтегачи на валове по 900лв, до вериги, биелни лагери и какво ли още не.

Колата се кара с кастрол 10-40, филтъра е МАНН със клапан, дори сложих специална добавка на лики моли за шум в повдигачи (никакво подобрение)

Понеже вече не мога сън да спя (в живота ми приоритети са ми 1: Семейство 2: Колата) днес отивам да я закача на компютър (сигурно нищо няма да покаже но знае ли човек). После ще проверя налягането на маслото (ако не се лъжа трябва да е поне 2 бара на празен ход, но не мога да го открия в аутодата) и после ще пиша да видим колко дълъг съм го изял.

Последна промяна от didZ на Пет 27 дек 2013 21:41, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот kris11 » Пет 06 дек 2013 10:26


Измерването на налягането ще покаже .На загрял двигател - на ПХ и на 3500-4000 об/мин. Нямам под ръка Аутодата да погледна.
За всеки случай огледай внимателно картера и капака на клапаните за наличие на силикон. Лятото играх такъв филм с Голфа. Мерих ниско налягане,свалих картера мих цедката, нова помпа за проба -пак същата работа.Пак сваляне на картера смяна на помпите. Свалих главата и продухах с компресор маслената магистрала - излезе парчеце като от гарнитура.Вятър на главата и нова гарнитуране силикон /по твърдо от силикон беше парчето/-вс.заспа. От Германия колата дойде със силикон на картера, но 8г нямаше проблем и като започна мизерията си мислих за откъснато парче.


Потребителски аватар
didZ
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
Двигател: ADR 1997
Местоположение: Разград

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот didZ » Пет 06 дек 2013 13:06


Сега се връщам от диагностиката. Интересното е, че излязох извън града, нацепих я на бензин (бе тя много вървяла баси, на газ е като поло хахах) карах прилично дълго време на 5000об./мин. - и светване на лампата нямаше. После нарочно я оставих да работи на място, защото тогава по принцип се разтракват повдигачите, 15 минути никакъв проблем!!! Диагностиката показа:

Ниско напрежение на батерията

Грешка ламбда сонда

Грешка механична (каквото и да значи това) на разпределителен вал

Грешка дросел

Принципно ако някой има идеи да споделя. Сега остава да се вместя в някой сервиз да измерим налягането на маслената помпа.

Тоя дето прави диагностиката каза че всичко с тези грешки било навързано, и идвало от дросела. Колата върви много, гори малко. Единствения проблем е, когато върна газта педала ме рита, което мисля че е от моторчето за празен ход в дросела.


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот krasio00o » Пет 06 дек 2013 20:05


Налягането трябва да бъде 2 бара при 2000 об/мин на загрят до работна температура мотор и след проверено ниво на маслото естествено.Много е важно маслото да е по спецификация.Често срещан проблем е запушена цедка на маслената помпа или проблем със самата маслена помпа.Желателно е при проверка на налягането ако е близко до границата да свалите картера и да проверите цедката.


Потребителски аватар
didZ
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
Двигател: ADR 1997
Местоположение: Разград

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот didZ » Пет 06 дек 2013 20:19


2000об./мин 2 бара, или празен ход 2 бара последно?


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот krasio00o » Пет 06 дек 2013 20:51


2000об./мин 2 бара мин.


Потребителски аватар
boichopavlov
Мнения: 186
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
Автомобил: Touran
Двигател: BSX 2006
Местоположение: Плевен

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот boichopavlov » Съб 07 дек 2013 9:11


За този мАтор налягането трябва да е 2,7-4,5 бара при 2000 об/мин и температура на маслото най-малко 80 градуса! :a045
untitled.JPG


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот krasio00o » Съб 07 дек 2013 17:07


В аутодата на ADR,APT,ARG дори и AEB който с турбо го дават 2 бара при 2000 об/мин.Видях,че например при AWT който явно го слагат на В 5.5 го дават както си го описал 2,7-4,5 при 2000 об/мин.От къде ползваш информация?


cekal
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 20 ное 2013 23:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1997

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот cekal » Съб 07 дек 2013 18:09


Преди 3 години при едно изкачване до лифта над с.Добринище същият автомобил с идентичен двигател / ADR и пропан - бутан/ изхвърли половината масло след спирането. Така и не разбрах откъде го разкара - може би през пръчката за нивото. Бях сложил и същото масло - 10W-40. Отвориха двигателя и ми казаха да слагам само 15W-40, защото по - рядкото води до проблеми. Беше се скапал някакъв обтегач под капака на главата, уж го оправиха, но и досега при продължителен престой на ниски обороти започва да мига датчика за маслото и да пищи. Изчезва, след като изключа от скорост и подам рязко газ. Отвреме навреме де чува и леко тракане при студен двигател.
Без да съм специалист, съзирам общи елементи с твоя проблем. Трябват ти добри : човек с диагностика, газаджия и майстор. Мога да ти препоръчам такива, но в гр.Кюстендил.


Потребителски аватар
didZ
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
Двигател: ADR 1997
Местоположение: Разград

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот didZ » Съб 07 дек 2013 20:33


Интересното е, че за почти половин година се случи само два пъти! Направо ще ме побърка, още не съм намерил къде да измерим налягането. Както казват майсторчетата било супер шибано на този мотор да се мери! Направо ще ме побърка това нещо. В аутодата дават че мога да карам и с 5-30, чудя се дали да не опитам и това..


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот rumenski » Съб 07 дек 2013 22:59


как няма да ви се скапват верижните обтегачи за валовете, като карате с 10w-40. Не се научихте, че тоя мотор е направен единствено за пълна синтетика 5w-40 или 0w-40. Докато карате с 10w-40, все ще се оплаквате от ниско налягане на масло, запушени цедки на помпата, разтракани вериги, изпуснали обтегачи и прочее. Моя пасат е с awm мотор 1.8Т 20v и е на 186 000км в момента реални. От първия му ден се кара с кастрол 5w-40 и никога не съм имал проблемите които се описват тук. Интересното е, че всеки втори който се оплаква с проблеми по този мотор пише, че налива 10w-40. Не и на този двигател.

Що се отнася до проблема с премигването - мери налягане горе на главата, а не само долу при филтъра! Ако горе е ниско, сваляйте главата и продухайте здраво магистралите. Вземи направи много добра центровка на валовете, ако са сменяни скоро. Аз лятото сменях глави на 2.8 v6, чиито глави, са почти идентични. Като го сглобих се оказа, че на едната глава не беше правилно центриран единия вал - броя точки по веригата между белезите не беше 17 и съответно ми светваше чека постоянно.


Потребителски аватар
didZ
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
Двигател: ADR 1997
Местоположение: Разград

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот didZ » Съб 07 дек 2013 23:06


Е колега, чета какво пише в аутодата! То и на нея ако не можеш да вярваш..

Moderate Climat SAE 10W/40 Semi Synthetic


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот Теодор » Нед 08 дек 2013 10:09


Не чета в аутодатата :cool но както е писал колегата по горе слагам само 5W40 и даже при -7 като беше както и лятото +38 не се чува че работи двигателя :wink Не си правете експерименти и не се циганете за 5лв по скъпо масло icon_idea Двигателите ви не събират 13л все пак като МВ :mhihi


Потребителски аватар
didZ
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
Двигател: ADR 1997
Местоположение: Разград

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот didZ » Нед 08 дек 2013 11:45


Не се циганя. С радост бих му сложил пълна синтетика. Просто от фолксваген са написали друго! Сега ще му изровя сервизната книга да видя какво са му наливали във VW сервиз Германия.


Потребителски аватар
didZ
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
Двигател: ADR 1997
Местоположение: Разград

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!

Мнениеот didZ » Нед 08 дек 2013 12:30


20131208_115935-1.jpg
Това са казали хората които са измислили мотора!
За да приключим с маслата..


Значи може да се кара с 5/40.. Ще сменявам значи! :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikname и 71 госта