Здравейте колеги. Не мога да повярвам че фолксваген (и то на 200 000 реални километра) може да има такива проблеми! На няколко пъти вече, светва червената лампа за масло, и започва да биип-ка - докато не изгася и не запаля пак. Вчера го направи след малко градско каране, после спрях пред нас и след 1 минута на празен ход се започна! Преди да кажете че има подобни теми, нека опиша проблема:
Лошото е, че никой не може да направи диагностика на автомобила понеже понякога работи като най прекрасното творение на инженерите от ВАГ този двигател, друг път трака като дизел, понякога пък вие или пък се тресе!
По-лошото е че няма определени събития при което се случва това.. Може да е на студен както и на топъл двигател, може да е във високи обороти, както и в ниски, и абе въобще..
Четох във форума и ми се прищя за момент да я продам :( (а е лошо, защото ми е 11-ти автомобил и на него си се бях спрял за по-дълго) Като започнем от обтегачи на валове по 900лв, до вериги, биелни лагери и какво ли още не.
Колата се кара с кастрол 10-40, филтъра е МАНН със клапан, дори сложих специална добавка на лики моли за шум в повдигачи (никакво подобрение)
Понеже вече не мога сън да спя (в живота ми приоритети са ми 1: Семейство 2: Колата) днес отивам да я закача на компютър (сигурно нищо няма да покаже но знае ли човек). После ще проверя налягането на маслото (ако не се лъжа трябва да е поне 2 бара на празен ход, но не мога да го открия в аутодата) и после ще пиша да видим колко дълъг съм го изял.
Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
- didZ
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
- Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
- Двигател: ADR 1997
- Местоположение: Разград
Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Последна промяна от didZ на Пет 27 дек 2013 21:41, променено общо 1 път.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
Измерването на налягането ще покаже .На загрял двигател - на ПХ и на 3500-4000 об/мин. Нямам под ръка Аутодата да погледна.
За всеки случай огледай внимателно картера и капака на клапаните за наличие на силикон. Лятото играх такъв филм с Голфа. Мерих ниско налягане,свалих картера мих цедката, нова помпа за проба -пак същата работа.Пак сваляне на картера смяна на помпите. Свалих главата и продухах с компресор маслената магистрала - излезе парчеце като от гарнитура.Вятър на главата и нова гарнитуране силикон /по твърдо от силикон беше парчето/-вс.заспа. От Германия колата дойде със силикон на картера, но 8г нямаше проблем и като започна мизерията си мислих за откъснато парче.
За всеки случай огледай внимателно картера и капака на клапаните за наличие на силикон. Лятото играх такъв филм с Голфа. Мерих ниско налягане,свалих картера мих цедката, нова помпа за проба -пак същата работа.Пак сваляне на картера смяна на помпите. Свалих главата и продухах с компресор маслената магистрала - излезе парчеце като от гарнитура.Вятър на главата и нова гарнитуране силикон /по твърдо от силикон беше парчето/-вс.заспа. От Германия колата дойде със силикон на картера, но 8г нямаше проблем и като започна мизерията си мислих за откъснато парче.
- didZ
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
- Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
- Двигател: ADR 1997
- Местоположение: Разград
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
Сега се връщам от диагностиката. Интересното е, че излязох извън града, нацепих я на бензин (бе тя много вървяла баси, на газ е като поло хахах) карах прилично дълго време на 5000об./мин. - и светване на лампата нямаше. После нарочно я оставих да работи на място, защото тогава по принцип се разтракват повдигачите, 15 минути никакъв проблем!!! Диагностиката показа:
Ниско напрежение на батерията
Грешка ламбда сонда
Грешка механична (каквото и да значи това) на разпределителен вал
Грешка дросел
Принципно ако някой има идеи да споделя. Сега остава да се вместя в някой сервиз да измерим налягането на маслената помпа.
Тоя дето прави диагностиката каза че всичко с тези грешки било навързано, и идвало от дросела. Колата върви много, гори малко. Единствения проблем е, когато върна газта педала ме рита, което мисля че е от моторчето за празен ход в дросела.
Ниско напрежение на батерията
Грешка ламбда сонда
Грешка механична (каквото и да значи това) на разпределителен вал
Грешка дросел
Принципно ако някой има идеи да споделя. Сега остава да се вместя в някой сервиз да измерим налягането на маслената помпа.
Тоя дето прави диагностиката каза че всичко с тези грешки било навързано, и идвало от дросела. Колата върви много, гори малко. Единствения проблем е, когато върна газта педала ме рита, което мисля че е от моторчето за празен ход в дросела.
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
Налягането трябва да бъде 2 бара при 2000 об/мин на загрят до работна температура мотор и след проверено ниво на маслото естествено.Много е важно маслото да е по спецификация.Често срещан проблем е запушена цедка на маслената помпа или проблем със самата маслена помпа.Желателно е при проверка на налягането ако е близко до границата да свалите картера и да проверите цедката.
- didZ
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
- Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
- Двигател: ADR 1997
- Местоположение: Разград
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
2000об./мин 2 бара, или празен ход 2 бара последно?
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
2000об./мин 2 бара мин.
- boichopavlov
- Мнения: 186
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
За този мАтор налягането трябва да е 2,7-4,5 бара при 2000 об/мин и температура на маслото най-малко 80 градуса!
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
В аутодата на ADR,APT,ARG дори и AEB който с турбо го дават 2 бара при 2000 об/мин.Видях,че например при AWT който явно го слагат на В 5.5 го дават както си го описал 2,7-4,5 при 2000 об/мин.От къде ползваш информация?
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
Преди 3 години при едно изкачване до лифта над с.Добринище същият автомобил с идентичен двигател / ADR и пропан - бутан/ изхвърли половината масло след спирането. Така и не разбрах откъде го разкара - може би през пръчката за нивото. Бях сложил и същото масло - 10W-40. Отвориха двигателя и ми казаха да слагам само 15W-40, защото по - рядкото води до проблеми. Беше се скапал някакъв обтегач под капака на главата, уж го оправиха, но и досега при продължителен престой на ниски обороти започва да мига датчика за маслото и да пищи. Изчезва, след като изключа от скорост и подам рязко газ. Отвреме навреме де чува и леко тракане при студен двигател.
Без да съм специалист, съзирам общи елементи с твоя проблем. Трябват ти добри : човек с диагностика, газаджия и майстор. Мога да ти препоръчам такива, но в гр.Кюстендил.
Без да съм специалист, съзирам общи елементи с твоя проблем. Трябват ти добри : човек с диагностика, газаджия и майстор. Мога да ти препоръчам такива, но в гр.Кюстендил.
- didZ
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
- Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
- Двигател: ADR 1997
- Местоположение: Разград
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
Интересното е, че за почти половин година се случи само два пъти! Направо ще ме побърка, още не съм намерил къде да измерим налягането. Както казват майсторчетата било супер шибано на този мотор да се мери! Направо ще ме побърка това нещо. В аутодата дават че мога да карам и с 5-30, чудя се дали да не опитам и това..
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
как няма да ви се скапват верижните обтегачи за валовете, като карате с 10w-40. Не се научихте, че тоя мотор е направен единствено за пълна синтетика 5w-40 или 0w-40. Докато карате с 10w-40, все ще се оплаквате от ниско налягане на масло, запушени цедки на помпата, разтракани вериги, изпуснали обтегачи и прочее. Моя пасат е с awm мотор 1.8Т 20v и е на 186 000км в момента реални. От първия му ден се кара с кастрол 5w-40 и никога не съм имал проблемите които се описват тук. Интересното е, че всеки втори който се оплаква с проблеми по този мотор пише, че налива 10w-40. Не и на този двигател.
Що се отнася до проблема с премигването - мери налягане горе на главата, а не само долу при филтъра! Ако горе е ниско, сваляйте главата и продухайте здраво магистралите. Вземи направи много добра центровка на валовете, ако са сменяни скоро. Аз лятото сменях глави на 2.8 v6, чиито глави, са почти идентични. Като го сглобих се оказа, че на едната глава не беше правилно центриран единия вал - броя точки по веригата между белезите не беше 17 и съответно ми светваше чека постоянно.
Що се отнася до проблема с премигването - мери налягане горе на главата, а не само долу при филтъра! Ако горе е ниско, сваляйте главата и продухайте здраво магистралите. Вземи направи много добра центровка на валовете, ако са сменяни скоро. Аз лятото сменях глави на 2.8 v6, чиито глави, са почти идентични. Като го сглобих се оказа, че на едната глава не беше правилно центриран единия вал - броя точки по веригата между белезите не беше 17 и съответно ми светваше чека постоянно.
- didZ
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
- Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
- Двигател: ADR 1997
- Местоположение: Разград
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
Е колега, чета какво пише в аутодата! То и на нея ако не можеш да вярваш..
Moderate Climat SAE 10W/40 Semi Synthetic
Moderate Climat SAE 10W/40 Semi Synthetic
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
Не чета в аутодатата но както е писал колегата по горе слагам само 5W40 и даже при -7 като беше както и лятото +38 не се чува че работи двигателя Не си правете експерименти и не се циганете за 5лв по скъпо масло Двигателите ви не събират 13л все пак като МВ
- didZ
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
- Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
- Двигател: ADR 1997
- Местоположение: Разград
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
Не се циганя. С радост бих му сложил пълна синтетика. Просто от фолксваген са написали друго! Сега ще му изровя сервизната книга да видя какво са му наливали във VW сервиз Германия.
- didZ
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
- Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
- Двигател: ADR 1997
- Местоположение: Разград
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор и масло!
Значи може да се кара с 5/40.. Ще сменявам значи! :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nikname и 71 госта