Въпрос към всички с горните симптоми:
Колите ви даваха ли признаци на "теч"? В смисъл такъв - да сте забелязали петна от масло по гаражи, паркоместа и т.н. , защото и аз го имам същия проблем (за 10000км - 3литра), а пък в гаража и петънца няма, но като спра на светофар или някъде другаде за по - дълго и започва да смърди на изгоряло. Да не би проблема да се проявява само при работещ двигател? Така или иначе другата седмица ще се обслужва и ще я "отворим", но предпочитам да съм подготвен предварително.
Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Нямах петна под колата, но имам кора под двг. Тя обаче нямаше следи от масло. Трябваше от време на време да доливам. Понеже исках да пренаредя газовата, използвах да свърша и това с тапите. Гарнитурата я видях за смяна като си намерих свещите доволно окиснати в масло.
Ако подлизва от тапите и капе по колектора, няма как да видиш петна, защото подлизнатото се изпарява. На затоплен и работещ двигател, след като колата е седяла цяла нощ примерно, се наведи над моторния отсек и помириши дали мирише на изгоряло масло
Ако подлизва от тапите и капе по колектора, няма как да видиш петна, защото подлизнатото се изпарява. На затоплен и работещ двигател, след като колата е седяла цяла нощ примерно, се наведи над моторния отсек и помириши дали мирише на изгоряло масло
- VANK01
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
- Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
- Двигател: 2002 V6 AMX
- Местоположение: Ely, Cambridgeshire
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Намирисва си доволно на масълце и в момента съм без кора и няма грам петънце. Та мисълта ми е, че маслото не е вода и няма как да се изпари напълно. Нямаше ли поне малко да прикапва из гаража поне или се наслагва по колекторите остатъка и затова не прави петна. Все пак три литра са си три литра. Вторник - сряда ще се сменят ремъци, ролки и ще използвам момента да се отстрани проблема, че ми омръзна да доливам масло само като на някое жигули:). Заставам му на главата на майстора и по възможност ще направя някоя и друга снимка.
BTW Прочетох двата линка то passatworld -a.
BTW Прочетох двата линка то passatworld -a.
- VANK01
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
- Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
- Двигател: 2002 V6 AMX
- Местоположение: Ely, Cambridgeshire
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
След смяната на гарнитурите на капаците на двете глави и след около 300 км градско каране мога спокойно да заявя, че проблемът изчезна при мен и в колата вече мирише само на ароматизатор и чат пат на цигари. Два комплекта гарнитури ~130лв + 20лв труд. В една тема Ауди форума наричат този двигател "течащия".
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
абсолютно си прав колега. и аз минах от там. Смяна гарнитури на клапаните, о-пръстени на датчиците, семерина на коляновия вал и течовете намаляха но не са спрели все още. Остава да проверя въпросния капак и тапите, но тапите не мога да ги открия нещо?
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
имах предвид това под тапи
4. Капачките на валовете отзад
4. Капачките на валовете отзад
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Тапите могат да се купят от VW и имат парт номер 078103113E
За поръчки от чужбина ползвайте в гугъл Camshaft Sealing Cap
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Пак протече... мисля да търся да сменя някакъв клапан мембранен дето се събират маркучите на отдушниците. Така ме посъветваха.
http://www.passatworld.com/forums/61-b5-information-base/303894-updated-v6-pcv-system-replacement-now-suction-pump.html
Нещо такова.
И тук са със същият проблем.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5463157-2003-Passat-V6-GLX-4Motion-Oil-smell-in-cabin-wrong-parts
http://www.passatworld.com/forums/61-b5-information-base/303894-updated-v6-pcv-system-replacement-now-suction-pump.html
Нещо такова.
И тук са със същият проблем.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5463157-2003-Passat-V6-GLX-4Motion-Oil-smell-in-cabin-wrong-parts
Последна промяна от mutragen на Сря 26 мар 2014 9:34, променено общо 2 пъти.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Тук съм пас, тази помпа не съм я докторствал (още).
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: Вто 28 окт 2008 16:05
- Автомобил: Passat B5 2.8 V6 4Motion
- Двигател: AQD 1999
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
А аз си мислех, че съм самотен в проблема си с белите пушеци от капака и приятната маслена миризма. Много полезна тема благодаря на всички за споделения опит. Аз мисля да почна с гарнитурите на капаците на клапаните, щото от дясната (като гледам колата отпред) направо се вижда как подлизва от една ивица от около 10см. масълце. и от там към колекторите.
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Така, като човек който имам особена слабост към този двигател, притежавал съм го на 02 пасат и на 1998 ауди а6, късал съм му ангренажен ремък и съм му сменял и 2те глави, нека и аз споделя моя скромен опит.
Под основата на разпределителните валове има т.нар месечинни уплътнения. Те са във формата на полукръг и протичат много много много често! Ако те текат, ще просълзява масло от задната част на главата и ще капе директно на катализаторите, а от там - миризмата вътре в купето. Може да си сменяте гарнитури на капаците на клапаните по 2ж на месец, но ако тези месечинки текат, решението е да се свалят разпределителните валове в проблемната глава и да се поставят нови уплътнения. Тъй като процедурата изисква сваляне на ангренажния ремък, аз силно препоръчвам тези от вас, които не са си сменяли ремъка и имат теч, да го сменят скоро и да направят смяна на тези уплътненийца. Давам снимки. Уплътнението на английски се казва: camshaft valley seal. Мисля, че може да се купи само във VW.
снимка на мястото
снимка на пълен комплект семеринги, уплътнения и гарнитурки за 2.8Л двигател AHA/ATQ
4те синички полукръгчета са въпросните уплътнения
Под основата на разпределителните валове има т.нар месечинни уплътнения. Те са във формата на полукръг и протичат много много много често! Ако те текат, ще просълзява масло от задната част на главата и ще капе директно на катализаторите, а от там - миризмата вътре в купето. Може да си сменяте гарнитури на капаците на клапаните по 2ж на месец, но ако тези месечинки текат, решението е да се свалят разпределителните валове в проблемната глава и да се поставят нови уплътнения. Тъй като процедурата изисква сваляне на ангренажния ремък, аз силно препоръчвам тези от вас, които не са си сменяли ремъка и имат теч, да го сменят скоро и да направят смяна на тези уплътненийца. Давам снимки. Уплътнението на английски се казва: camshaft valley seal. Мисля, че може да се купи само във VW.
снимка на мястото
снимка на пълен комплект семеринги, уплътнения и гарнитурки за 2.8Л двигател AHA/ATQ
4те синички полукръгчета са въпросните уплътнения
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Точно от тези полумесечинни уплътнения тече и моя.Всичко друго съм подменил. По мързеливия начин е да се намаже с черен ВикторРейндз силикон, поне докато дойде ред за смяна на ремъци. На лявата глава така реших проблема-все още не е протекла след около 40 000км, но при дясната не мога да обезмасла като трябва и все още има теч. Значително по малък.А ето това е въпросния маркуч за картерните газове който смених. Вътре клапана беше блокирал и не палеша от раз и менеше обороти. Него закупих от ебей за около 37$ с доставката. В хобикар около 230 лв.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Boyan Georgiev и 61 госта