Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните

Техническа и сервизна информация за Passat
vzidarov
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 27 яну 2014 23:47
Автомобил:
Двигател:

Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните

Мнениеот vzidarov » Вто 28 яну 2014 0:19


Здравейте. Искам да ви попитам за решение за моят проблем и ако ми предложите успешен начин ще съм изключително благодарен... :) Така... Колата е закупена преди половин година и още като я купих имаше много омасляване по двигателя и отдолу. Реших, че ще се справя с проблема... Та, справих се ама на половина. Смених вс семерини в предната част на мотора както и гарнитурите на капаците на клапаните и течовете спряха. Иначе беше страшно преди това.... 1000 км 2 - 2.5 л масло ги нямаше :D Но остана само един теч от единият капак на клапаните. Сменям 3та гарнитура кара 2-3 дена и пак почва... Тече по малко от там и пада по колекторите и смърди на изгоряло масло яко, особено като съм спрял.
Ако може някой да ми предложи нещо... вече ми казаха да проверя дали е крив капака и да купя нов или пак семерини... Утре ще постна снимки да ви покажа къде точно е теча. Благодаря предварително!




Потребителски аватар
mutragen
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
Двигател: BBG 2001
Местоположение: Мюнхен

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот mutragen » Сря 29 яну 2014 5:34


И аз го имам този проблем колега, 2 гарнитури смених и на светофарите спирам парното че много смърди. Мисля да сложа силикон по една тънка линийка на главата и на капака... Или аз нещо грешно я сменям тая гарнитура незнам. От изведнъж протече.


lapidus
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 16 сеп 2011 16:52
Автомобил: passat b5.5 4 motion
Двигател: amx 2001
Местоположение: Ямбол

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот lapidus » Сря 29 яну 2014 9:03


Здравейте и аз минах по този път. Всичко започва от системата за вентилация на картера- почиствате я, сменяте всичко по главите и сте готови.Освен гарнитурите на капаците има 4 семеринга и 2 тапи на разпределителните валове и 2 гарнитури под обтегачите на веригите.


Потребителски аватар
mutragen
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
Двигател: BBG 2001
Местоположение: Мюнхен

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот mutragen » Сря 29 яну 2014 11:43


Маслената магистрала е ОК, поне така ми изглежда, ще проверя отзад тапите и семерингите дали са омаслени. При мен има един странен проблем, на който не можах да намеря отговор във форума. Когато колата е студена няма проблем с вървежа, но като загрее и когато завивам при подаване на газ, дори и малко, започва да се тресе цялата, което ме навежда на мисълта, че може би някое масло някъде дали в автомата, или в диференциалите, или така наречената 'раздатка' вече е загубило свойствата си. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем? Казаха ми че маслото е херметик и не се бутало, но вечни неща няма... Някакви идеи? Мерси предварително. А аз мисля за теча първо да сложа силикон тези дни, че едно влизане в сервиза тук в Германия си е направо лукс :) и ако не спре.... ще се прежаля :beat_butt2


lapidus
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 16 сеп 2011 16:52
Автомобил: passat b5.5 4 motion
Двигател: amx 2001
Местоположение: Ямбол

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот lapidus » Сря 29 яну 2014 12:50


При мен е един голям мембранен клапан който беше блокирал и не освобождава налягането. Намира се отзад вдясно до разширителния съд. При теб мисля че е нещо като тройник. А за тресенето не мога да помогна, аз съм с ръчна кутия. Единствено се сещам за нивото на маслото.


Потребителски аватар
mutragen
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
Двигател: BBG 2001
Местоположение: Мюнхен

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот mutragen » Сря 29 яну 2014 13:01


Идната седмица ще ходя с моя приятел (който е и автомонтьор) да сменим пружините че са някакви H&R (предния собственик я е снижил ужасно много, ако пътувам за БГ ще остана без картер) със заводските. Да видим и той какво ще каже, аз определено ще намекна за идеите които ми сподели, може пък да открием ключа за палатката :mhihi а относно тресенето остава идеята да я вкарам в сервиз на WV и колкото-толкова, по добре сега, отколкото да потроша нещо и да иде за скрап направо. Щото ремонта излиза понякога по-скъп от колата.


lapidus
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 16 сеп 2011 16:52
Автомобил: passat b5.5 4 motion
Двигател: amx 2001
Местоположение: Ямбол

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот lapidus » Сря 29 яну 2014 13:18


Преди да почистя клапана за 10000 км долях 3 л масло сега за същите км под литър. Напиши в гугъл vw passat pcv и ще ти стане ясно. Аз също тръгнах само с гарнитури на капака но не се оправи, чак след като изчистих тази система и смених всички гарнитури и семеринги тогава спряха течовете. За кутията разгледай руския форум там има писано повече за автоматиците. passat-b5.ru


Потребителски аватар
mutragen
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
Двигател: BBG 2001
Местоположение: Мюнхен

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот mutragen » Сря 29 яну 2014 13:22


мерси колега, ще погледна.


vzidarov
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 27 яну 2014 23:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот vzidarov » Сря 29 яну 2014 23:19


lapidus написа:Здравейте и аз минах по този път. Всичко започва от системата за вентилация на картера- почиствате я, сменяте всичко по главите и сте готови.Освен гарнитурите на капаците има 4 семеринга и 2 тапи на разпределителните валове и 2 гарнитури под обтегачите на веригите.


Вентилация на картера... за pcv системата ли става въпрос?


lapidus
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 16 сеп 2011 16:52
Автомобил: passat b5.5 4 motion
Двигател: amx 2001
Местоположение: Ямбол

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот lapidus » Пет 31 яну 2014 8:42


Да.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот Чудомир » Пет 31 яну 2014 10:52


:use_search
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=352410

От една определена година натам се монтира един капак (парт 078 103 773 F), който пред това не е бил монтиран. На негово място е имало просто уплътнение. Като си набавиш капака го монтираш на мястото на уплътнението и завиваш с 10 нм.

Освен споменатата тръба за картерни газове за намаляване на разхода на масло спомагат и смяната на капачките на ....валовете...?, както и подмяна на гарнитурата на главата (2 броя).

Значи систематизирано:

1. Тръбичката за картерните
2. Въпросния метален капак
3. Гарнитурата на главата
4. Капачките на валовете отзад

В този ред на действия може да ползваш момента да си почистиш и дросел клапата.

и хубаво масло.

Към точка 1:
Изображение

Към точка 2:
Изображение
Изображение
Изображение

Към точка 3:
Изображение
Изображение
Изображение

Към точка 4:
Изображение

Другата капачка мисля че беше огледално, пак откъм купето.

Последна промяна от Чудомир на Пон 04 апр 2016 17:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mutragen
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
Двигател: BBG 2001
Местоположение: Мюнхен

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот mutragen » Пет 31 яну 2014 12:20


Браво, това е отговор. Ще пиша като свърша с мотора, благодаря. Отворите се мажат със термосиликон и се набиват на ръка тапите, след което чакаме 24ч да стегне силикона. Относно капака трябва ли ако имам такъв да го сменям с друг, колкото виждам на снимките там освен да се зачисти.. Като се сетя нещо пак ще питам. Голямо мерси от мен.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот Чудомир » Съб 01 фев 2014 1:40


Ако имаш капак не ти трябва друг, освен ако не се изметнал нещо. Аз моя го купих превантивно, имах стар сложен, но въпреки това го смених


Потребителски аватар
mutragen
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
Двигател: BBG 2001
Местоположение: Мюнхен

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот mutragen » Нед 02 фев 2014 2:44


Днес купих тапите 10€ и термосиликон и той 10€, идната седмица ще ги сменя и ще кажа резултата, засега няма да сменям маркучите, колата е карана предимно на газ и не цапа маслото, тръбите изглеждаха чисти при смяната на гарнитурата последния път, но то ще си проличи.


Потребителски аватар
mutragen
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
Двигател: BBG 2001
Местоположение: Мюнхен

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа

Мнениеот mutragen » Чет 27 фев 2014 9:45


Проблема е решен! Тези тапи дето ги купих мога да си ги навра някъде :biggrin при опипването на главите от задната страна да се търсят въпросните тапи, установих че такива при моя двигател липсват - няма такова чудо. Също установих че масло има и по двете глави от задната страна. Викам си хайде, гарнитурите са избили и двете, лошо ми стана. И съвсем случайно видяхме че където се събират 2-та маркуча - отдушниците на главите, не знам как се казва точно, се е разкачил и хвърля масло върху едни кабели и малки тръбички, по които маслото се придвижва до 2-те глави и подлизва и имитира протекла гарнитура, щото оттам попада върху колекторните тръби.... ебахти простотията се оказа :mhihi А относно тапите дето ги няма си го обяснявам с това, че двигателя ми е сменян с такъв от ауди а6 2001г., просто пасва, но е по различен в детайлите. Мерси на всички, които се опитаха да ми помогнат, научих доста полезна информация. Леко и безаварийно шофиране на всички :a045



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: RusH_DeMoN и 188 госта