Здравейте. Искам да ви попитам за решение за моят проблем и ако ми предложите успешен начин ще съм изключително благодарен... :) Така... Колата е закупена преди половин година и още като я купих имаше много омасляване по двигателя и отдолу. Реших, че ще се справя с проблема... Та, справих се ама на половина. Смених вс семерини в предната част на мотора както и гарнитурите на капаците на клапаните и течовете спряха. Иначе беше страшно преди това.... 1000 км 2 - 2.5 л масло ги нямаше :D Но остана само един теч от единият капак на клапаните. Сменям 3та гарнитура кара 2-3 дена и пак почва... Тече по малко от там и пада по колекторите и смърди на изгоряло масло яко, особено като съм спрял.
Ако може някой да ми предложи нещо... вече ми казаха да проверя дали е крив капака и да купя нов или пак семерини... Утре ще постна снимки да ви покажа къде точно е теча. Благодаря предварително!
Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
И аз го имам този проблем колега, 2 гарнитури смених и на светофарите спирам парното че много смърди. Мисля да сложа силикон по една тънка линийка на главата и на капака... Или аз нещо грешно я сменям тая гарнитура незнам. От изведнъж протече.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 16 сеп 2011 16:52
- Автомобил: passat b5.5 4 motion
- Двигател: amx 2001
- Местоположение: Ямбол
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Здравейте и аз минах по този път. Всичко започва от системата за вентилация на картера- почиствате я, сменяте всичко по главите и сте готови.Освен гарнитурите на капаците има 4 семеринга и 2 тапи на разпределителните валове и 2 гарнитури под обтегачите на веригите.
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Маслената магистрала е ОК, поне така ми изглежда, ще проверя отзад тапите и семерингите дали са омаслени. При мен има един странен проблем, на който не можах да намеря отговор във форума. Когато колата е студена няма проблем с вървежа, но като загрее и когато завивам при подаване на газ, дори и малко, започва да се тресе цялата, което ме навежда на мисълта, че може би някое масло някъде дали в автомата, или в диференциалите, или така наречената 'раздатка' вече е загубило свойствата си. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем? Казаха ми че маслото е херметик и не се бутало, но вечни неща няма... Някакви идеи? Мерси предварително. А аз мисля за теча първо да сложа силикон тези дни, че едно влизане в сервиза тук в Германия си е направо лукс :) и ако не спре.... ще се прежаля
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 16 сеп 2011 16:52
- Автомобил: passat b5.5 4 motion
- Двигател: amx 2001
- Местоположение: Ямбол
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
При мен е един голям мембранен клапан който беше блокирал и не освобождава налягането. Намира се отзад вдясно до разширителния съд. При теб мисля че е нещо като тройник. А за тресенето не мога да помогна, аз съм с ръчна кутия. Единствено се сещам за нивото на маслото.
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Идната седмица ще ходя с моя приятел (който е и автомонтьор) да сменим пружините че са някакви H&R (предния собственик я е снижил ужасно много, ако пътувам за БГ ще остана без картер) със заводските. Да видим и той какво ще каже, аз определено ще намекна за идеите които ми сподели, може пък да открием ключа за палатката а относно тресенето остава идеята да я вкарам в сервиз на WV и колкото-толкова, по добре сега, отколкото да потроша нещо и да иде за скрап направо. Щото ремонта излиза понякога по-скъп от колата.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 16 сеп 2011 16:52
- Автомобил: passat b5.5 4 motion
- Двигател: amx 2001
- Местоположение: Ямбол
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Преди да почистя клапана за 10000 км долях 3 л масло сега за същите км под литър. Напиши в гугъл vw passat pcv и ще ти стане ясно. Аз също тръгнах само с гарнитури на капака но не се оправи, чак след като изчистих тази система и смених всички гарнитури и семеринги тогава спряха течовете. За кутията разгледай руския форум там има писано повече за автоматиците. passat-b5.ru
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
мерси колега, ще погледна.
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
lapidus написа:Здравейте и аз минах по този път. Всичко започва от системата за вентилация на картера- почиствате я, сменяте всичко по главите и сте готови.Освен гарнитурите на капаците има 4 семеринга и 2 тапи на разпределителните валове и 2 гарнитури под обтегачите на веригите.
Вентилация на картера... за pcv системата ли става въпрос?
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=352410
От една определена година натам се монтира един капак (парт 078 103 773 F), който пред това не е бил монтиран. На негово място е имало просто уплътнение. Като си набавиш капака го монтираш на мястото на уплътнението и завиваш с 10 нм.
Освен споменатата тръба за картерни газове за намаляване на разхода на масло спомагат и смяната на капачките на ....валовете...?, както и подмяна на гарнитурата на главата (2 броя).
Значи систематизирано:
1. Тръбичката за картерните
2. Въпросния метален капак
3. Гарнитурата на главата
4. Капачките на валовете отзад
В този ред на действия може да ползваш момента да си почистиш и дросел клапата.
и хубаво масло.
Към точка 1:
Към точка 2:
Към точка 3:
Към точка 4:
Другата капачка мисля че беше огледално, пак откъм купето.
Последна промяна от Чудомир на Пон 04 апр 2016 17:41, променено общо 1 път.
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Браво, това е отговор. Ще пиша като свърша с мотора, благодаря. Отворите се мажат със термосиликон и се набиват на ръка тапите, след което чакаме 24ч да стегне силикона. Относно капака трябва ли ако имам такъв да го сменям с друг, колкото виждам на снимките там освен да се зачисти.. Като се сетя нещо пак ще питам. Голямо мерси от мен.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Ако имаш капак не ти трябва друг, освен ако не се изметнал нещо. Аз моя го купих превантивно, имах стар сложен, но въпреки това го смених
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Днес купих тапите 10€ и термосиликон и той 10€, идната седмица ще ги сменя и ще кажа резултата, засега няма да сменям маркучите, колата е карана предимно на газ и не цапа маслото, тръбите изглеждаха чисти при смяната на гарнитурата последния път, но то ще си проличи.
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Проблема е решен! Тези тапи дето ги купих мога да си ги навра някъде при опипването на главите от задната страна да се търсят въпросните тапи, установих че такива при моя двигател липсват - няма такова чудо. Също установих че масло има и по двете глави от задната страна. Викам си хайде, гарнитурите са избили и двете, лошо ми стана. И съвсем случайно видяхме че където се събират 2-та маркуча - отдушниците на главите, не знам как се казва точно, се е разкачил и хвърля масло върху едни кабели и малки тръбички, по които маслото се придвижва до 2-те глави и подлизва и имитира протекла гарнитура, щото оттам попада върху колекторните тръби.... ебахти простотията се оказа А относно тапите дето ги няма си го обяснявам с това, че двигателя ми е сменян с такъв от ауди а6 2001г., просто пасва, но е по различен в детайлите. Мерси на всички, които се опитаха да ми помогнат, научих доста полезна информация. Леко и безаварийно шофиране на всички
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: RusH_DeMoN и 188 госта