Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапа
Този газоотвод за картерните газове е обречен! Налоши ли се да се сменя гарнитура на клапаните или вакумни маркучета или каквото и да е горе - той се чупи. Как ли не съм опитвал да го спася, но ако не от раз, то при поставянето обратно се счупва. Просто от жестоката температура която оказват изходните колектори(които са в пряка близост до него), пластмасата става изключително крехка и при най-малкото побутване/деформиране на формата и се чупи...нищо особено, просто слабо място на този двигател.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапаните
Дигам темата, защото през неравни интервали получавам лични съобщения по повод тапите, които се сменят:
Ето тук се виждат къде са те (в червено кръгче). Синята стралка показва болта от следващата снимка, за ориентир.
По мои спомени тапите могат да се сменят и без да се свалят капаците и да се сменят техните уплътнения. Тапите се сменят и двете, същото е препоръчително и за уплътнененията под капаците, за да не отваряте скоро пак.
Ето тук се виждат къде са те (в червено кръгче). Синята стралка показва болта от следващата снимка, за ориентир.
По мои спомени тапите могат да се сменят и без да се свалят капаците и да се сменят техните уплътнения. Тапите се сменят и двете, същото е препоръчително и за уплътнененията под капаците, за да не отваряте скоро пак.
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапаните
И аз преминах скоро през тази процедура, препоръчително е като се сменят гарнитурите на капаците, да се сменят и гарнитурите на оптегачите на веригите, както е посочил колегата по-горе. Лошото е, че процедурата е свързана със сваляне на валовете и съответно на ангренажа.
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motionТеч на масло от капака за клапаните
помагайте
в почивните дни се чудех как да си навлека главоболия и резултата е налице. Реших да направя профилактика на картерната вентилация и загубата на вакуум по системата. Предварително си купух 2м маркуч за вакуми, гумички за дюзите и гарнитури за колектора.
махнах колектора и се натъкнах на запушен маркуч към капака на отдушника в средата на блока.
Продължих с демонтаж на капака и открих съкровище
Почистих старателно, смених гумичките на дюзите и по обратния ред сглобих. Смених всички маркучета по мотора че бяха много зле и запалих да видя как е работата. Всичко изглеждаше наред докато не реших да правя пробно кръгче. След 1км започна да мирише на изгоряло масло и да излиза дим от капака. Спрях веднага и започнах да оглеждам за теч. Оказа се че гарнитурите на капаците на клапаните са влезли навътре и тече от там. Качих се на репатрак и у дома. След като изстина и долях 1литър масло запалих и установих много силен вакуум в мотора. Капачката на маслото едвам се вади. Установих и силно смучене на въздух от pcv клапана. Явно мембранката не е издържала на силния вакуум. Всички маркучи и тръби са поставени от където са свалени на 100% съм сигурен. Незнам егр-ите ли да свалям.....
в почивните дни се чудех как да си навлека главоболия и резултата е налице. Реших да направя профилактика на картерната вентилация и загубата на вакуум по системата. Предварително си купух 2м маркуч за вакуми, гумички за дюзите и гарнитури за колектора.
махнах колектора и се натъкнах на запушен маркуч към капака на отдушника в средата на блока.
Продължих с демонтаж на капака и открих съкровище
Почистих старателно, смених гумичките на дюзите и по обратния ред сглобих. Смених всички маркучета по мотора че бяха много зле и запалих да видя как е работата. Всичко изглеждаше наред докато не реших да правя пробно кръгче. След 1км започна да мирише на изгоряло масло и да излиза дим от капака. Спрях веднага и започнах да оглеждам за теч. Оказа се че гарнитурите на капаците на клапаните са влезли навътре и тече от там. Качих се на репатрак и у дома. След като изстина и долях 1литър масло запалих и установих много силен вакуум в мотора. Капачката на маслото едвам се вади. Установих и силно смучене на въздух от pcv клапана. Явно мембранката не е издържала на силния вакуум. Всички маркучи и тръби са поставени от където са свалени на 100% съм сигурен. Незнам егр-ите ли да свалям.....
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
Колега разбра ли какъв е проблема ?
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
още не, питах няколко майстора и всички казват че е нормално да има вакуум. Просто досега като е било запушено всичко е било така. ЕГР-ите са перфектни, таботят, светят....
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
Нормално е да има вакум, ама как ще влязат гарнитурите на капаците навътре ? Толкова силен вакум да има не е нормално.
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
ако е възможно да провериш на твоята кола как е
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
Тези маркучи и аз ги сменях заедно с двата клапана, профилактично, че бяха побългарявани. Кое искаш да проверя колега ?
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
дали има вакуум като махнеш капачката на маслото
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
Като издърпаш щеката какво се случва? Ще проверя и ще пиша.
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
незнам какво се случва, още се боря с гарнитурите
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
Колега няма никакъв вакум като махна капачката на маслото, нито някакво налягане, духане нищо. Проверявах на загрял мотор, ако има значение. Пиши на ЛС, ако имаш някакви въпроси и мога да помагам :)
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
Значи гледах 5 пасата и на петте има вакуум, което значи че всичко е наред. В момента имам минимален теч на масло от лявата страна но не знам от къде е. Тапите за ухи, както и семеринга и гарнитурата. Прегледах с огледалце внимателно и няма и няма. На земята няма локва а като тръгна започва да пуши помалко и да намирисва. Минах вече 300км и мисля че трябваше вече да е обгоряло всичко по колектора. Това е от магистралата
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 4motion теч на масло от капака за клапаните
От вторник до края на седмицата ще съм в София, ако искаш да погледнеш нещо по моя пасатор съм насреща.Странно защо при мен няма вакум
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], naixar и 75 госта