От подобна позиция - ДРЛ на дългите на 30 % мога да кажа: по-добре разправия, отколкото да си рискувам безопасността. От спазването на закона олекнах с над 500 лв за фарове и трябваше да карам няколко пъти все едно нямам фарове и да рискувам да скоча в някоя дупка.
За нас, които нямаме отделни фабрични ДРЛ, единствения избор, който пази от заяждане, е на къси светлини. Това за мен не е опция, защото при 90 % каране през деня не искам като ми се наложи да карам вечер, да нямам хубави светлини, защото са се прецакали от каране през деня. Каквото и да монтирам, винаги може да се заядат, защото не е фабрично. Дори и сертификат да има (който е просто един лист и при проверка на пътя се съмнявам да има кой знае каква стойност), пак може да се заядат и да трябва да се обжалва и т.н. Най-близкото до закона е къси с намалена светлина (да кажем, че няма как да я премерят). Но, ако редуцирам късите така, че да има смисъл от това, да кажем на 50-60% - все едно нямам дневни, защото светят слабо и си е едно нищо. В момента със Смарт ДРЛ и тази настройка на 30 % резултата е повече от добър - светлините се виждат много хубаво отдалече, без да заслепяват. Крушките работят на много ниска мощност, пускат се плавно и стават вечни на практика.
Освен това има нови коли, на които дневните са подобни на редуцирани дълги.