Момчета, някой може ли да ме посъветва откъде да я подхващам:
[attachment=0]phpulbxSEA230/attachment]
Проблема се състои в това, че колата върви до към 180км/ч и след това с много мъка до 230км / ч и до там( прави ги 7-8км). Съдя по това, че преди това карах 2.3 V5 AZX, който беше доста по-еластичен. Като цяло динамиката след 100км / ч хич я няма, което според мен не е нормално за този мотор. В сервиза ,където ходих се съмняват за запушен катализатор и там грешка на сондата и бедни смеси, дросела днес "изгря"-нямам проблеми с оборотите и колата не гасне ( за тези симптоми съм чувал). Колата е напълно обслужена- ремъци, ролки, обтегачи, масло, всички филтри, кабели, свещи. Отстранен е проблема с тапите и гарнитурите на мотора. Дадоха ми координати на човек, който уж можел да залъже сондите, при евентуално премахване на катализаторите, но както гласи една поговорка първо меря, после ще режа. През уикенда събирам мнения, а понеделник трябва да я подхващаме.
P.S. Проблема се проявява и на бензин, и на газ. А пък аз съм малко лаик.
VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
Re: Изморен VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ
Аз от преди две години съм премахнал катализаторите. Бяха се натрошили вътре и тропаха при най-малката вибрация, отидох при един познат разцепи двете гърнета изкара всички парчета от вътра и пак ги завари. Нито съм ходил после някъде да лъжа компютър или каквото и да било там. Само малко се промени звука, но като затваряхме гърнетата сложихме в тах по една тръба да увеличи съпротивлението и да не звучи на празно.
- VANK01
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
- Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
- Двигател: 2002 V6 AMX
- Местоположение: Ely, Cambridgeshire
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
А "чека" свети ли ти? И имаше ли разлика във вървежа и разхода? И аз съм се решил (почти) да махам катализаторите, но първата ми работа в понеделник ще бъде да проверя предните ламбда - сонди, защото днес след поредната диагностика се установи, че едната е дала "фира". Стойностите на дебитомера са в норма, извърши се адаптация на дросел и забелязах леко подобрение. Утре ако успеем да се справим със сондата, записвам час при заварчика. Консултирах се с колегата Brezel, който ме светна, че след софтуерна намеса се залъгва компютъра да не търси задните сонди и по този начин "чека " няма да се обажда, естествено ако предните сонди са изправни.
P.S Някой може ли да помогне със номерата на сондите, че като гледам по онлайн магазините има по десет "чешита"? Лява и дясна дали са взаимозаменяеми, както и предна и задна? Става въпрос за Bosch-овските. Благодаря предварително.
P.S Някой може ли да помогне със номерата на сондите, че като гледам по онлайн магазините има по десет "чешита"? Лява и дясна дали са взаимозаменяеми, както и предна и задна? Става въпрос за Bosch-овските. Благодаря предварително.
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
Нищо не свети и си върви повече от добре. Абсолютно никаква разлика.
- VANK01
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
- Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
- Двигател: 2002 V6 AMX
- Местоположение: Ely, Cambridgeshire
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
2-3 дни карам само на бензин и грешките за бедна смес ги отдавам на неправилно настроен газов инжекцион. Ето и малко резултати след днешната поредна диагностика:
1---16519 P0135 O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1 Malfunction
2---17819 P1411 Secondary Air Injection System, Bank2 Flow too Low
3---17831 P1423 Secondary Air Injection System, Bank1 Flow too Low
4---17966 P1558 Throttle Actuator Electrical Malfunction
#2 и #3 си ги обяснявам с това, че зимата тази вторична помпа се включваше по свое усмотрение когато си иска (дори и при изгасен двигател) и ми източваше акумулатора за нула време. Разкачих 'и буксата и всичко се оправи. Наскоро се бях наврял под колата да проверя за течове и гледам буксата виси - я чакай да я включа и не ми е правила старите проблеми (понеже тя явно не работи разбирам днес). Доколкото съм запознат функцията 'и е да помага на катализатора да достига по - бързо работна температура, та мисълта ми е възможно ли е тя да е причина за #1 (днес ми мериха подгревите на всичките 4 сонди и всички си имат.
Относно #4 идея си нямам. Вчера уж я адаптираха, а днес пак проблем. Търсих в Гугъл, но е много слабо застъпено - някой предполага проблем с масата, други нова клапа. Какви са признаците на заминала клапа?
1---16519 P0135 O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1 Malfunction
2---17819 P1411 Secondary Air Injection System, Bank2 Flow too Low
3---17831 P1423 Secondary Air Injection System, Bank1 Flow too Low
4---17966 P1558 Throttle Actuator Electrical Malfunction
#2 и #3 си ги обяснявам с това, че зимата тази вторична помпа се включваше по свое усмотрение когато си иска (дори и при изгасен двигател) и ми източваше акумулатора за нула време. Разкачих 'и буксата и всичко се оправи. Наскоро се бях наврял под колата да проверя за течове и гледам буксата виси - я чакай да я включа и не ми е правила старите проблеми (понеже тя явно не работи разбирам днес). Доколкото съм запознат функцията 'и е да помага на катализатора да достига по - бързо работна температура, та мисълта ми е възможно ли е тя да е причина за #1 (днес ми мериха подгревите на всичките 4 сонди и всички си имат.
Относно #4 идея си нямам. Вчера уж я адаптираха, а днес пак проблем. Търсих в Гугъл, но е много слабо застъпено - някой предполага проблем с масата, други нова клапа. Какви са признаците на заминала клапа?
- VANK01
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
- Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
- Двигател: 2002 V6 AMX
- Местоположение: Ely, Cambridgeshire
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
Днес след всякакви замервания на сондите пак стигнахме до задънена улица. Всичко си е в нормите, дори живи данни гледа майстора и според него всички четири сонди функционират перфектно. Възможно ли е компютъра да се е бъгнал нещо, защото продължава да се натрупва грешка #1 след 20мин/км? Вторичната помпа си работи, релето и бушона 'и са там. Така че остана да се видят маркучите и клапите 'и си мисля, че ще я оправим, но относно грешки #1 и #4 незнам какво да правя направо. Някой ако има каквито и да са идеи за тях ще се радвам ако сподели.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
1 ти е подгряване на сондата, ако не се лъжа,а 4 си е свързано с дросела, ето ти тема как се е оправил човека http://www.audizine.com/forum/showthread.php/417756-Throttle-Actuator-Error-Code
- VANK01
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
- Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
- Двигател: 2002 V6 AMX
- Местоположение: Ely, Cambridgeshire
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
Разгледах линка и дори намерих снимков материал за сваляне и почистване на дроселова клапа на същия мотор и започнах да разглобявам полека-полека от филтърната кутия към дросела, но като стигнах до болтовете му ме достраша да не объркам нещо и сглобих всичко обратно. Иначе въпросния конектор го разкачих и продухах(с контактен спрей може ли да се пръска?), но ефект не усетих. Днес след диагностиката на сондите, един електричар завъртя принудително въздушната помпа и изтрихме грешките. И за сега №2 и №3 ги нямам(утре сутрин като я запаля студена и ще си проличи дали има проблеми с тях), №4 също я няма, но усещам едно много леко придърпване на празен ход(може би оборотите играят с +/-10). В петък имам уговорка с уж най-добрия на диагностика(гр. Шумен) и ще му кажа да свали, почисти и адаптира дроселова клапа, но вижте коя грешка се появи пак:
Tuesday,08,April,2014,19:06:51:65217
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910
VIN: WVWZZZ3BZ3E002145 License Plate:
Mileage: 279870km-173903mi Repair Order:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 3B (3B - VW Passat B5 (1997 > 2005))
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 35 36 37 46 47 55 56 57 58 75 76 77
VIN: WVWZZZ3BZ3E002145 Mileage: 279870km/173903miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 3B0 907 551 CH
Component: 2.8L V6/5V G 0001
Coding: 11701
Shop #: WSC 05311
VCID: 6BDFDFEC197B3146511-5072
WVWZZZ3BZ3E002145 VWZ7Z0B5221278
2 Faults Found:
16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
P0135 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2
P0431 - 35-00 - Efficiency Below Threshold
Readiness: 0000 1001
ПС Карам на 5-та скорост със 100км/ч, настъпвам, обаче докато стигне 140...
Tuesday,08,April,2014,19:06:51:65217
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910
VIN: WVWZZZ3BZ3E002145 License Plate:
Mileage: 279870km-173903mi Repair Order:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 3B (3B - VW Passat B5 (1997 > 2005))
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 35 36 37 46 47 55 56 57 58 75 76 77
VIN: WVWZZZ3BZ3E002145 Mileage: 279870km/173903miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 3B0 907 551 CH
Component: 2.8L V6/5V G 0001
Coding: 11701
Shop #: WSC 05311
VCID: 6BDFDFEC197B3146511-5072
WVWZZZ3BZ3E002145 VWZ7Z0B5221278
2 Faults Found:
16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
P0135 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2
P0431 - 35-00 - Efficiency Below Threshold
Readiness: 0000 1001
ПС Карам на 5-та скорост със 100км/ч, настъпвам, обаче докато стигне 140...
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
Нищо чудно и катализаторите ти да са за смяна. Предполагам са 2 като при мен. Има 1 много хубав вариант, но не знам дали ще ти се дават пари Махат се катализаторите слага се резонаторно гърне, после си слагаш чип и софтуерно могат да ти изолират ламбда сондите, така че да не ти свети чека. Това е много добър вариант, които излиза към 300-400лв или поне толкова си го сметнах за моят голф. Щом ти е тромава нищо чудно да се са запушили вече катализаторите.
- VANK01
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
- Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
- Двигател: 2002 V6 AMX
- Местоположение: Ely, Cambridgeshire
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
Дори вече съм говорил с колегата Brezel за софтуера и с един заварчик, НО проблема е, че май има и 2бр предкатализатори освен двата катализатора. А пък вторите ми сонди са на самите катализатори. Има една тема на колегата Group за сонди и катализатори на 2.8 V6 АМХ, но е рязко прекъсната. За това като вариант мисля да ги режа, ако в петък на диагностиката ги хванат, че са запушени, а пък така или иначе на 18-и заминавам за Англия и мисля да си докарам един Пасат за части и евентуално да му ползвам генерацията.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
Ако можеш да си докараш 1 за части си шампион
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
Много лесно можеш да разбереш дали са запушени катализаторите. Виж как и колко изгорели газове излизат от зад и ще ти стане ясно. Ако надува слабо значи са запушени. Преди имах едно пунто което така се беше запушил катализатора, че колата като поработи 5 мин. и изгасваше сама. Не е гаранция, че при пасата е същото, но е вариант.
- VANK01
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
- Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
- Двигател: 2002 V6 AMX
- Местоположение: Ely, Cambridgeshire
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
zografski написа:Ако можеш да си докараш 1 за части си шампион
Майтапът настрана, два дни смятам части масти как вървят втора употреба(бабешки сметки) и работата излиза на кантар, а и мен главата малко не ме слуша .
А относно пушека, колега golfgt4, ако правилно съм те разбрал си излиза пушек и от двете гърнета, дори и конденз има и от двете страни. Наскоро бях хванал един приятел да кара след мен и той ми каза, че като я настъпя направо си излизат капчици вода(той дори използва думата 'струйки'). Нали идеята на катализаторите е в атмосферата да се отделя въглероден диоксид и вода? Ако е така съвсем се обърках
- VANK01
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
- Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
- Двигател: 2002 V6 AMX
- Местоположение: Ely, Cambridgeshire
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
Днес поръчах два броя заместители за катализаторите с гайки за сондите и утре дисекция, а в понеделник живот и здраве пътувам към Варна за софтуера при колегата Ifidik.
- VANK01
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
- Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
- Двигател: 2002 V6 AMX
- Местоположение: Ely, Cambridgeshire
Re: VW Passat b5.5 2.8 V6 4motion AMX бензин/газ изморен
Случаят е приключен!
След 300 км без катализатори вече не се натрупват никакви грешки. Дори не се наложи да се бутат сондите. Колата се отпуши значително, а разхода е повече от приемлив.
След 300 км без катализатори вече не се натрупват никакви грешки. Дори не се наложи да се бутат сондите. Колата се отпуши значително, а разхода е повече от приемлив.