Passat 6 -Ръчна спирачка

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
b60_460
Мнения: 103
Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 11:36
Автомобил: Passat B6 1.9 TDI
Двигател: BXE 2006
Местоположение: Бургас

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот b60_460 » Съб 18 юли 2015 1:20


Да разбутам малко заспалата тема в която съм писал преди няколко месеца.Тогава проблема ми беше контролния блок-100лв за друг от морга + 100лв за труд във Ваген сервиз(монтаж/демонтаж на цялата средна конзола + настройка на новия модул) и проблема беше решен.Досега . .. Преди няма и месец ми светва Р в кръгче в червено и ми вика Parking brake fault . . . . See owners manual. Карам я на майстор да я закачи-дава грешка съпротивление на мотора при задействане.Сваля гумата , гледа и ми вика - пластмасовото тяло , което покрива мотора е пукнато , влезнала е вода и мръсотия и вътре всичко е леш и за това.Каза , че най-вероятно се е получило от корозията на спирачния апарата , който е алуминиев и тя(корозията) като се е раздувала е пукнала пластмасата.И от там се почна фила-нов мотор с намаление намерих за +400лв :screwy от моргите намерих за 200 но и там е филм , щото свързващото звено на мотора и спирачния апарат има 2 версии - с 6 и с 12 шлици.Моята е с 6 а намереното е с 12.Викам пращай го с апарата.Там има разлика и в захващането на маркуча за спирачната течност ама маркучи се продават.И сега идва най-големият филм - навсякъде където гледам и по снимки в онлайн магазини и по официални схеми буксата на мотора е с 2 заключващи чопа-от горе и от страни.Моят е само с един от горе.Майсторът вика щом има разлика значи има нещо и не му се рискува да го побългарява , че можело да даде проблем в модула или някъде другаде.Не знам на какво се дължи това - може да е защото съм с десен волан но и в сснимки от ЮК форуми пак е с 2 чопа пустата букса.Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и може ли да ме осветли за възможните последици ако изобщо може да се говори за такива.




Потребителски аватар
Pagemakerboy
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
Автомобил: Arteon BiTdi
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот Pagemakerboy » Съб 18 юли 2015 17:47


А защо просто не ти оправиха моторчето?
Това си е ел.мотор, който подлежи на пренавиване....


Потребителски аватар
b60_460
Мнения: 103
Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 11:36
Автомобил: Passat B6 1.9 TDI
Двигател: BXE 2006
Местоположение: Бургас

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот b60_460 » Пон 20 юли 2015 0:35


Майстора ми каза , че не подлежи на ремонт.Освен това ако вътре е влязла вода и мръсотия и е пукнат от месеци насам надали вътре ще е цветуща ситуацията.А и след като пластмасата е спукана ще трябва да се взима нов така или иначеч.Аз затова питам тук ако някой се е сблъсквал с конкретния случай.


Потребителски аватар
petrov.yordan
Мнения: 71
Регистриран на: Сря 14 авг 2013 13:28
Автомобил: Passat b6 variant [3c5]
Двигател: BVY 2006

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот petrov.yordan » Пон 20 юли 2015 9:36


Колега, да беше писал преди седмица - щях да ти спестя 400лв.
Абсолютно същите симптоми, причината е смазан о-пръстен в апарата и от там пропуск спирачна течност към корпуса на мотора, той надува и се пука.
Решението е
- корпусът на ел.моторът се отваря с тънка плоска отверка и внимателно почукване ( лепено е и трябва да го отворите по лепеното)
- като се махне капачката имаш мотор, ремък и редуктор
- моторът е капсулован, не вярвам да може да се прецака. редукторът от своя страна е друго нещо, той се пълни със спирачна течност и мръсотия и от там товари моторът, т.е. вдига тока и компютърът го дава като прецакан!
- редукторът се почиства много добре, смазва се (аз ползвах смазка на ATE която е за накладки, тази без частици в нея). Сглобяваш, лепиш и си готов.
- Корпусът не се лепи със силикон!!! Аз го лепих с течна гарнитура. Силиконът (поне санитарните с времето се разлепят)
- Спирачният апарат се сваля, сменят се гумичките му, О-пръстенът зад игленият лагер и сглобяваш. Не използвайте смазка с частици - медни, графитни, каквито и да е. Аз първо ходих във Варна в сервиз накладки за смяна на гумички на спирачен апарат, смело мазаха всичко с медна смазка и 4 дни по-късно ефекта беше никакъв, пак течеше! Освен това смазката беше измита и медните частици се бяха набили в игленият лагер, та падна чистене.
Комплектът с гумички на "Topran" не е пълен, маншона на цилиндъра става и големият пръстен за цилиндъра. Комплектът на autofren по коментари е по-пълен.
IMAG0069.jpg
Разглобен мотор на ръчна спирачка на Пасат B6 (EPB)
IMAG0070.jpg
IMAG0073.jpg
Корпус, вижда се в каналите мръсотията, с която го открих
IMAG0074.jpg
Редуктор, тук е почистен и смазън. Преди почистването всичко беше задръстено с боклуци между зъбите.
IMAG0075.jpg


Потребителски аватар
b60_460
Мнения: 103
Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 11:36
Автомобил: Passat B6 1.9 TDI
Двигател: BXE 2006
Местоположение: Бургас

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот b60_460 » Чет 23 юли 2015 0:54


Изключително съм ти благодарен за изчерпателния отговор подкрепен с приличен снимков материал , колега Петров.Не се притеснявай за 400те лева - не съм ги дал.Досега ми е струвало около 70лв за диагностика , разглобяване и такси по еконт.До преди да видя поста ти се бях примирил , че ще го карам така без ръчна и със светеща лампа но снимките ти ми вдъхнаха надежда :bowdown и другата седмица ги принтирам и бягам при майстора да видим какво мисли той по въпроса.Само не знам дали ще му се занимава :redface Като има някакво развитие ще споделя :beer


Потребителски аватар
Milanov
Мнения: 619
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
Автомобил: passat B6
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот Milanov » Чет 23 юли 2015 15:46


Много добре описано.
Има подобна тема в която се коментира ръчната:
Passat B6 - проблем с EPB (електронна ръчна спирачка)
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=386911
Ще дам линк, за инфо тук.


Потребителски аватар
b60_460
Мнения: 103
Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 11:36
Автомобил: Passat B6 1.9 TDI
Двигател: BXE 2006
Местоположение: Бургас

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот b60_460 » Пет 21 авг 2015 11:53


Съживявам темата с решението на моя проблем :icon_lol Предварително искам да благодаря на колегата petrov.yordan за подробните напътствия , които принтирах и дадох на майстора.Случаят ми е подобен но с леки разминавания от този на колегата.Спукването на корпуса наистина е предизвикано от разширяващата се корозия на алуминиевия спирачен апарат.Корпуса не е отворен с отвертка по лепеното а понеже е бил пукнат на 2 места направо е било отчупено парче пластмаса и от дупката е измъкнат редуктора , който всъщност е проблема.От натрупаната мръсотия се е затлачил и блокирал = светеща лампа (!) Следва почистване , смазване и връщане обратно.За лепене е ползвана течна гарнитура.От ремонтния комплект на autofren са ползвани само 2 О-ринга.. . . .ииии това е след малко "ходене по мъките" и тотал 170лв по-късно всичко е наред . . . за сега :beer


narco
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 26 ное 2016 15:44
Автомобил: пасат б6 комби
Двигател: двигател bkp 2006 година

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот narco » Съб 30 дек 2017 20:01


Здравейте да отворя отново тази тема.Пасат б6 2.0 тди 140 конски сили код на двигател бкп. Натискам тази сутрин електронната ръчна спирачка и ми светна тази лампа отляво на акумулатора показано на снимката. Изписват ми два надписа на дисплея който разбрах само паркинг спирачка. Досега не съм имал проблем с нея освен ,че ми беше задържал самия десен заден апарат без проблем в електрониката. Искам да попитам това лампата за електронната ръчна спирачка ли е или е за проблем за накладки,защото предните накладки ми свирят и са се изпекли - да ме орентирате къде да търся проблема ако може. Благодаря предварително.
Прикачени файлове
IMG_20171230_104449_opt.jpg
IMG_20171230_104449_opt.jpg (41.83 KиБ) Видяна 5279 пъти
IMG_20171230_104453_opt.jpg
IMG_20171230_104453_opt.jpg (45.44 KиБ) Видяна 5279 пъти


anton123
Мнения: 169
Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sliven

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот anton123 » Нед 28 яну 2018 7:35


Здравей те,а някой да ме насочи от къде да си закупя зъбния ремък за моторчето.Благодаря предварително.


Atanas85
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Vw touran 5Т1
Двигател: DFEA 2016

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот Atanas85 » Чет 01 фев 2018 11:02


Здравейте. И при мен започна проблема с ръчната на пасата. За в момента след като изгася колата и преди да запаля, освобождава за сега. Колата ми е автомат и ползвам ауто холд функцията и се замислям дали може да блокират апаратите както си чакам на някой светофар??? На някой случвало ли му се е?


Потребителски аватар
vekatap
Мнения: 209
Регистриран на: Пон 18 юли 2005 16:27
Автомобил: Lupo
Двигател: AUA
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот vekatap » Чет 01 фев 2018 20:20


Аз мисля, че при auto-hold -a не се пуска ръчната, т.е моторчетата въобще не играят. Като спра на светофар отзад не чувам абсолютно нищо, а в момента когато откопчая колана се чуват моторчетата и ръчната се пуска автоматично (дори и на D да е лоста).


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот Курт Деликуртев » Чет 01 фев 2018 20:26


marianchev написа:Да питам тук. Имам пасат Б6. При спиране на наклон и престой няколко часа без да се ползва ръчната спирачка, като дам на контакт преди да запаля нямам спирачки. Педала става твърд и не държи. Та нормално ли е ?


Аз съм с Б5,5 и същата работа!

Дано някои ти е отговорил, не ми се иска да пускам тема за подобна дреболия!


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat 6 -Ръчна спирачка

Мнениеот Курт Деликуртев » Чет 01 фев 2018 20:33


zfa159 написа:Колко е мек педала, зависи от сервоусилвателя на спирачното усилие, който пък работи с вакуум. Когато има вакуум, педала е ок. Когато няма вакуум, педала е твърд. .............................................................
:beer


Колега, а кой прави вакуума при бензинов Б5,5? icon_idea

При по-старите модели вакуума се вземаше от смукателната тръба, а при дизелите задължително има вакуумпомпа! :flag_bulgaria



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CARDI, Greebo, malcho_m и 66 госта