Passat 6 -Ръчна спирачка
- b60_460
- Мнения: 103
- Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 11:36
- Автомобил: Passat B6 1.9 TDI
- Двигател: BXE 2006
- Местоположение: Бургас
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
Да разбутам малко заспалата тема в която съм писал преди няколко месеца.Тогава проблема ми беше контролния блок-100лв за друг от морга + 100лв за труд във Ваген сервиз(монтаж/демонтаж на цялата средна конзола + настройка на новия модул) и проблема беше решен.Досега . .. Преди няма и месец ми светва Р в кръгче в червено и ми вика Parking brake fault . . . . See owners manual. Карам я на майстор да я закачи-дава грешка съпротивление на мотора при задействане.Сваля гумата , гледа и ми вика - пластмасовото тяло , което покрива мотора е пукнато , влезнала е вода и мръсотия и вътре всичко е леш и за това.Каза , че най-вероятно се е получило от корозията на спирачния апарата , който е алуминиев и тя(корозията) като се е раздувала е пукнала пластмасата.И от там се почна фила-нов мотор с намаление намерих за +400лв от моргите намерих за 200 но и там е филм , щото свързващото звено на мотора и спирачния апарат има 2 версии - с 6 и с 12 шлици.Моята е с 6 а намереното е с 12.Викам пращай го с апарата.Там има разлика и в захващането на маркуча за спирачната течност ама маркучи се продават.И сега идва най-големият филм - навсякъде където гледам и по снимки в онлайн магазини и по официални схеми буксата на мотора е с 2 заключващи чопа-от горе и от страни.Моят е само с един от горе.Майсторът вика щом има разлика значи има нещо и не му се рискува да го побългарява , че можело да даде проблем в модула или някъде другаде.Не знам на какво се дължи това - може да е защото съм с десен волан но и в сснимки от ЮК форуми пак е с 2 чопа пустата букса.Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и може ли да ме осветли за възможните последици ако изобщо може да се говори за такива.
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
А защо просто не ти оправиха моторчето?
Това си е ел.мотор, който подлежи на пренавиване....
Това си е ел.мотор, който подлежи на пренавиване....
- b60_460
- Мнения: 103
- Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 11:36
- Автомобил: Passat B6 1.9 TDI
- Двигател: BXE 2006
- Местоположение: Бургас
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
Майстора ми каза , че не подлежи на ремонт.Освен това ако вътре е влязла вода и мръсотия и е пукнат от месеци насам надали вътре ще е цветуща ситуацията.А и след като пластмасата е спукана ще трябва да се взима нов така или иначеч.Аз затова питам тук ако някой се е сблъсквал с конкретния случай.
- petrov.yordan
- Мнения: 71
- Регистриран на: Сря 14 авг 2013 13:28
- Автомобил: Passat b6 variant [3c5]
- Двигател: BVY 2006
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
Колега, да беше писал преди седмица - щях да ти спестя 400лв.
Абсолютно същите симптоми, причината е смазан о-пръстен в апарата и от там пропуск спирачна течност към корпуса на мотора, той надува и се пука.
Решението е
- корпусът на ел.моторът се отваря с тънка плоска отверка и внимателно почукване ( лепено е и трябва да го отворите по лепеното)
- като се махне капачката имаш мотор, ремък и редуктор
- моторът е капсулован, не вярвам да може да се прецака. редукторът от своя страна е друго нещо, той се пълни със спирачна течност и мръсотия и от там товари моторът, т.е. вдига тока и компютърът го дава като прецакан!
- редукторът се почиства много добре, смазва се (аз ползвах смазка на ATE която е за накладки, тази без частици в нея). Сглобяваш, лепиш и си готов.
- Корпусът не се лепи със силикон!!! Аз го лепих с течна гарнитура. Силиконът (поне санитарните с времето се разлепят)
- Спирачният апарат се сваля, сменят се гумичките му, О-пръстенът зад игленият лагер и сглобяваш. Не използвайте смазка с частици - медни, графитни, каквито и да е. Аз първо ходих във Варна в сервиз накладки за смяна на гумички на спирачен апарат, смело мазаха всичко с медна смазка и 4 дни по-късно ефекта беше никакъв, пак течеше! Освен това смазката беше измита и медните частици се бяха набили в игленият лагер, та падна чистене.
Комплектът с гумички на "Topran" не е пълен, маншона на цилиндъра става и големият пръстен за цилиндъра. Комплектът на autofren по коментари е по-пълен.
Абсолютно същите симптоми, причината е смазан о-пръстен в апарата и от там пропуск спирачна течност към корпуса на мотора, той надува и се пука.
Решението е
- корпусът на ел.моторът се отваря с тънка плоска отверка и внимателно почукване ( лепено е и трябва да го отворите по лепеното)
- като се махне капачката имаш мотор, ремък и редуктор
- моторът е капсулован, не вярвам да може да се прецака. редукторът от своя страна е друго нещо, той се пълни със спирачна течност и мръсотия и от там товари моторът, т.е. вдига тока и компютърът го дава като прецакан!
- редукторът се почиства много добре, смазва се (аз ползвах смазка на ATE която е за накладки, тази без частици в нея). Сглобяваш, лепиш и си готов.
- Корпусът не се лепи със силикон!!! Аз го лепих с течна гарнитура. Силиконът (поне санитарните с времето се разлепят)
- Спирачният апарат се сваля, сменят се гумичките му, О-пръстенът зад игленият лагер и сглобяваш. Не използвайте смазка с частици - медни, графитни, каквито и да е. Аз първо ходих във Варна в сервиз накладки за смяна на гумички на спирачен апарат, смело мазаха всичко с медна смазка и 4 дни по-късно ефекта беше никакъв, пак течеше! Освен това смазката беше измита и медните частици се бяха набили в игленият лагер, та падна чистене.
Комплектът с гумички на "Topran" не е пълен, маншона на цилиндъра става и големият пръстен за цилиндъра. Комплектът на autofren по коментари е по-пълен.
- b60_460
- Мнения: 103
- Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 11:36
- Автомобил: Passat B6 1.9 TDI
- Двигател: BXE 2006
- Местоположение: Бургас
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
Изключително съм ти благодарен за изчерпателния отговор подкрепен с приличен снимков материал , колега Петров.Не се притеснявай за 400те лева - не съм ги дал.Досега ми е струвало около 70лв за диагностика , разглобяване и такси по еконт.До преди да видя поста ти се бях примирил , че ще го карам така без ръчна и със светеща лампа но снимките ти ми вдъхнаха надежда и другата седмица ги принтирам и бягам при майстора да видим какво мисли той по въпроса.Само не знам дали ще му се занимава Като има някакво развитие ще споделя
- Milanov
- Мнения: 619
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
- Автомобил: passat B6
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
Много добре описано.
Има подобна тема в която се коментира ръчната:
Passat B6 - проблем с EPB (електронна ръчна спирачка)
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=386911
Ще дам линк, за инфо тук.
Има подобна тема в която се коментира ръчната:
Passat B6 - проблем с EPB (електронна ръчна спирачка)
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=386911
Ще дам линк, за инфо тук.
- b60_460
- Мнения: 103
- Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 11:36
- Автомобил: Passat B6 1.9 TDI
- Двигател: BXE 2006
- Местоположение: Бургас
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
Съживявам темата с решението на моя проблем Предварително искам да благодаря на колегата petrov.yordan за подробните напътствия , които принтирах и дадох на майстора.Случаят ми е подобен но с леки разминавания от този на колегата.Спукването на корпуса наистина е предизвикано от разширяващата се корозия на алуминиевия спирачен апарат.Корпуса не е отворен с отвертка по лепеното а понеже е бил пукнат на 2 места направо е било отчупено парче пластмаса и от дупката е измъкнат редуктора , който всъщност е проблема.От натрупаната мръсотия се е затлачил и блокирал = светеща лампа (!) Следва почистване , смазване и връщане обратно.За лепене е ползвана течна гарнитура.От ремонтния комплект на autofren са ползвани само 2 О-ринга.. . . .ииии това е след малко "ходене по мъките" и тотал 170лв по-късно всичко е наред . . . за сега
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Съб 26 ное 2016 15:44
- Автомобил: пасат б6 комби
- Двигател: двигател bkp 2006 година
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
Здравейте да отворя отново тази тема.Пасат б6 2.0 тди 140 конски сили код на двигател бкп. Натискам тази сутрин електронната ръчна спирачка и ми светна тази лампа отляво на акумулатора показано на снимката. Изписват ми два надписа на дисплея който разбрах само паркинг спирачка. Досега не съм имал проблем с нея освен ,че ми беше задържал самия десен заден апарат без проблем в електрониката. Искам да попитам това лампата за електронната ръчна спирачка ли е или е за проблем за накладки,защото предните накладки ми свирят и са се изпекли - да ме орентирате къде да търся проблема ако може. Благодаря предварително.
- Прикачени файлове
-
- IMG_20171230_104449_opt.jpg (41.83 KиБ) Видяна 5277 пъти
-
- IMG_20171230_104453_opt.jpg (45.44 KиБ) Видяна 5277 пъти
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sliven
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
Здравей те,а някой да ме насочи от къде да си закупя зъбния ремък за моторчето.Благодаря предварително.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
- Автомобил: Vw touran 5Т1
- Двигател: DFEA 2016
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
Здравейте. И при мен започна проблема с ръчната на пасата. За в момента след като изгася колата и преди да запаля, освобождава за сега. Колата ми е автомат и ползвам ауто холд функцията и се замислям дали може да блокират апаратите както си чакам на някой светофар??? На някой случвало ли му се е?
- vekatap
- Мнения: 209
- Регистриран на: Пон 18 юли 2005 16:27
- Автомобил: Lupo
- Двигател: AUA
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
Аз мисля, че при auto-hold -a не се пуска ръчната, т.е моторчетата въобще не играят. Като спра на светофар отзад не чувам абсолютно нищо, а в момента когато откопчая колана се чуват моторчетата и ръчната се пуска автоматично (дори и на D да е лоста).
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
marianchev написа:Да питам тук. Имам пасат Б6. При спиране на наклон и престой няколко часа без да се ползва ръчната спирачка, като дам на контакт преди да запаля нямам спирачки. Педала става твърд и не държи. Та нормално ли е ?
Аз съм с Б5,5 и същата работа!
Дано някои ти е отговорил, не ми се иска да пускам тема за подобна дреболия!
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat 6 -Ръчна спирачка
zfa159 написа:Колко е мек педала, зависи от сервоусилвателя на спирачното усилие, който пък работи с вакуум. Когато има вакуум, педала е ок. Когато няма вакуум, педала е твърд. .............................................................
Колега, а кой прави вакуума при бензинов Б5,5?
При по-старите модели вакуума се вземаше от смукателната тръба, а при дизелите задължително има вакуумпомпа!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта