B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на газта

Техническа и сервизна информация за Passat
Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот Bro0z3r » Чет 17 апр 2014 18:40


Kris11, Спри. Да пишеш. ГЛУПОСТИ!!!

Прочети пак първото мнение в темата, понеже не става въпрос за тяга, а за ППХ!!!

А didZ да пробва идеята на max-2 :th_up:




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот kris11 » Чет 17 апр 2014 18:48


Bro0z3r написа:Kris11, Спри. Да пишеш. ГЛУПОСТИ!!!

Прочети пак първото мнение в темата, понеже не става въпрос за тяга, а за ППХ!!!

А didZ да пробва идеята на max-2 :th_up:

Я пак вземи прочети @"Работата е такава.. Караш си с 30-40 на трета, виждаш легнал полицай, пускаш педала на газта и се започва едно лашкане, ама БРУТАЛНО!!! Кафетата се разливат чак! Няма значение втора ли е трета ли с колко си как си .. "
Някъде да виждаш,че на ПХ тресе ??? Пускаш педала на газта - НЕ ИЗКЛЮЧВАШ от скорост за да е на ПХ.


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот Bro0z3r » Чет 17 апр 2014 18:51


Става въпрос за ПРИНУДИТЕЛЕН празен ход!!! Аз и това написах... Пък и автора е писал, че и на втора да е, работата е същата...


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот mitko85 » Чет 17 апр 2014 21:23


Аз залагам на дроселова клапа. Този мотор е с активен дросел, няма стъпково моторче. Има ли проблем там, ще го прави и на бензин и на газ. Всички моторчета и шитни за регулиране на оборотите са в дросела. Щом има лашкане, значи няма плавно регулиране на оборотите. Погледни си и електромагнитния клапан от канистера, свързан е с клапата. Имах подобен проблем, може би не с толкова брутално лашкане като твоето. Купих спрей за почистване на карбуратори, направих няколко добри впръсквания през тръбата, която е между филтърната кутия и дросела. Колата запали трудно, но след това проблеми с обороти и лашкане не съм имал. Това от мен, лека вечер.
п.п. и аз съм с великия ADR.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот myrshavija » Пет 18 апр 2014 5:00


kris11 написа:didZ Нчмам нищо протиш теб , нон това е положението с този двигател .Освен на сина ми Пасата с този двигател съм карал и А4 пак с този д-л. Същата история. Не се наема без обороти има дупка.
Мършавия не ми се говори с теб - карай си великия ABF :Mr Green Fun Чудно велик двигател. Изкарва мощност колкото 8 клапанов двигател с верига :Mr Green Fun

Държиш се като пъпчив келеш на 20г. Единственият в тази тема, който говори за това чия кола колко е велика и колко е мощна, а и ОТНОВО за този НЕВЕРОЯТНО ВАЖЕН ЗА ВСИЧКО максимален въртящ момент си ти. Освен това намекваш, че АДР има някакъв конструктивен дефект, който не му позволява да се връща газта в ниски или средни обороти, което е една голяма глупост - точно затова и ти казах, че е време да спреш с глупостите. Явно не си единственият, който е карал АДР или кола изобщо от пишещите в темата и трудно ще повярваме на приказката за глупавия конструктор на двигатели Ханс, който после бил уволнен и хвърлен в затвора заради недоразумението, което е сътворил - двигател, на който е забранено да си вдигаш крака от педала на газта под хххх об/мин - моля те да сложиш коректното число на мястото на хххх!
Мислех да не пиша за въртящия момент, но ще пробвам - може пък да се опиташ да го разбереш, вместо да се хванеш отново за това каква кола карам: при повечето атмосферни двигатели(по-точно тези от '90-те, които повечето тук търкаляме по пътищата) кривата на въртящия момент е доста плавна и точката, в която се постига максимум не е чак толкова важна, колкото я изкарваш - много често 1000об/мин под или над максимума двигателят разполага с близо 90% от максималния въртящ момент, а през по-голямата част от работния си диапазон е определено над 60%. Патосът, с който възхваляшва максималния въртящ момент във всяка втора тема е малко прекален. Да - поведението на двигателя в тези обороти е най-приятно за мен, но нека не прекаляваме! Освен това смятам, че въртящият момент и броя клапани нямат нищо общо с придърпването на скорост, от което се оплаква колегата. Защото, ако има, как ще обясним това, че при няколкото АДР, които съм карал, такова придърпване няма - нима са дефектни?
Стига толкова, че се отплеснах.


Потребителски аватар
didZ
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
Двигател: ADR 1997
Местоположение: Разград

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот didZ » Пет 18 апр 2014 8:20


mitko85 написа:Аз залагам на дроселова клапа. Този мотор е с активен дросел, няма стъпково моторче. Има ли проблем там, ще го прави и на бензин и на газ. Всички моторчета и шитни за регулиране на оборотите са в дросела. Щом има лашкане, значи няма плавно регулиране на оборотите. Погледни си и електромагнитния клапан от канистера, свързан е с клапата. Имах подобен проблем, може би не с толкова брутално лашкане като твоето. Купих спрей за почистване на карбуратори, направих няколко добри впръсквания през тръбата, която е между филтърната кутия и дросела. Колата запали трудно, но след това проблеми с обороти и лашкане не съм имал. Това от мен, лека вечер.
п.п. и аз съм с великия ADR.

Благодаря за отзивите. Значи да взема такова спрейче, разкачам маркуча от към филтърната кутия паля и пръскам така ли? Има нещо което не знам дали е важно. Над кутията на въздушния филтър има нещо като клапанче, мисля че е за това да връща част от изгорелите газове или и аз не знам. Идеята ми е, че понякога чатка ужасно много, и то на топъл двигател. Друг път пък - не се чува.. Също така ми казаха че можело да е от моторчето за празен ход вътре в дросела, което следяло и положението на педала на газта.. Май ще трябва да намеря дросел за проба.


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот mitko85 » Пет 18 апр 2014 9:10


Пръскаш на изгасен двигател, поне моя спрей беше такъв. Десетина минути изчаках преди да запаля, за да могат да се накиснат малко мръсотиите. Клапанчето над филтърната кутия е въпросния, за канистера. Не е за изгорелите газове, а за изпаренията от резервоара, един вид да не излизат свободно в околната среда, а да минават през работния такт на мотора. При мен клапана го няма и тръбичката към дросела е затапена, проблеми нямам. Единствено на диагностика излиза грешка "evap valve N80", просто защото го няма.
п.п. Не ти гарантирам, че със спрея ще ти се оправи колата, но може да пробваш.


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 277
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот Lonely-Wolf » Пет 18 апр 2014 9:22


При мен само със спрей не се получиха нещата. Иска си сваляне и хубаво чистене. Всички вакууми около него също са важни за правилната му работа,така че провери и тях :th_up


п.с. Пробвай също и с откачен дебитомер,може да не е от него,но когато е откачен компа задава други стойности на работа. Логично е според мен да е дросел или някой вакуум. Метода на изключване :biggrin


Потребителски аватар
didZ
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
Двигател: ADR 1997
Местоположение: Разград

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот didZ » Пон 21 апр 2014 14:30


Днес си поиграх малко.. Откачих дебитомера, и подкарах колата така. Като изключим менкането на оборотите, и склонноста към угасване, проблема със лашкането почти изчезна. Да не кажа напълно, просто карах много малко така. Свалих го, изглеждаше добре.. "Изчистих" го с въздух под налягане закачих го пак.. И лашкането се върна, като че ли с по-голяма сила, но може и да си въобразявам.. Продължава се с умуването де..


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 277
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот Lonely-Wolf » Пон 21 апр 2014 17:24


Значи ваг-кома и гледате живи данни на дебитемера(потърси с търсачката как точно става). Ако не е той,чистиш дросела и ако не се оправи,за хвърляне е :th_up


п.с. btw на моя адр с откачен дебитомер му играят оборотите само на газ :gruebel


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот mupk0 » Пон 21 апр 2014 17:37


Моят АДР преди правеше същото..оказа се бедна смес.На бензин го имаше по-малко , на метан повече.Засилих метана и го оставих така :) Така си и замина.


Потребителски аватар
didZ
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
Двигател: ADR 1997
Местоположение: Разград

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот didZ » Вто 22 апр 2014 11:27


Днес откачих въздуховода към дросела, и изпръсках половин спрей на WURTH за почистване на дросели и карбуратори.. Колата се държи малко странно сега, но пък лашкането почти изчезна. Ще покарам така, ако се задържи ще го сваля за по обстойно почистване.


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот mitko85 » Вто 22 апр 2014 21:30


Какво се промени, освен че почти изчезна лашкането?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот mupk0 » Вто 22 апр 2014 22:47


Позабърса ли с ръката нещо или грам само пръска ?


Потребителски аватар
didZ
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 22:59
Автомобил: VW Passat Variant B5 1.8 20v
Двигател: ADR 1997
Местоположение: Разград

Re: B5 1.8 ADR брутално лашкане при отпускане на педала на г

Мнениеот didZ » Сря 23 апр 2014 9:54


Само пръсках - ама много.. После колата беше като заглъхнала, в смисъл на ниските обороти все едно работеше на 3 цилиндъра.. Лашкането беше намаляло.. Ама сега покарах 100-на километра и пак се появи.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: A999 и 47 госта