Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Пробвай да изтриеш грешката, а ако се появи отново единствено смяна на самото моторче .Колегата zfa159 препоръчва да се замени с ново не втора употреба, а къде се намира точно това моторче не мога да ти кажа в момента.За смяната се сваля цялото табло и е доста трудоемко, но zfa159 ако се включи ще ти обясни понеже на човека това му е работата.
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
т.е трябва да ида да ми я вържат и изтрият грешката...ами дано това да реши проблема и да си има пак нормален вентилатор а не само топло
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Грешката е за мотора стъкло/крака т.е. няма общо с топлото :) .Причина да вее горещо, не топло, може да бъде другия мотор - за температурната клапа. Механичен проблем с него, няма да се регистрира от контролера (защото той го следи само електрически). Съответно обаче и на Ауто (т.е. с пуснат компресор), няма да духа хубаво студено.
Принципно при Econ компресора не работи т.е. хладилната част не работи. Тогава вентилатора духа външната температура + напичането на въздуха по въздуховодите и от колата т.е. ако навън е 20 градуса,не е ненормално вътре да вее 25 или дори 30 на Econ, защото въздуха се нагрява от всичко,покрай което минава - горещия моторен отсег и преден капак, топлия вентилатор (електромотор е - грее), кожуха с клапите, който малко или много е напечен от радиаторчето на парното, топлия въздух, който е под таблото на колата - всички крушки, радио и т.н. електрически неща, греят това пространство.
Принципно при Econ компресора не работи т.е. хладилната част не работи. Тогава вентилатора духа външната температура + напичането на въздуха по въздуховодите и от колата т.е. ако навън е 20 градуса,не е ненормално вътре да вее 25 или дори 30 на Econ, защото въздуха се нагрява от всичко,покрай което минава - горещия моторен отсег и преден капак, топлия вентилатор (електромотор е - грее), кожуха с клапите, който малко или много е напечен от радиаторчето на парното, топлия въздух, който е под таблото на колата - всички крушки, радио и т.н. електрически неща, греят това пространство.
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
4f7 ти е грешка за клапата топло/студено
4f8 е за Централна клапа (?)
4fa е за клапата за рециркулация
4f8 е за Централна клапа (?)
4fa е за клапата за рециркулация
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
как се оправят тия неща ?
Подмяна,цена всичко ме интересува
Подмяна,цена всичко ме интересува
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Ами първо трябва да видиш дали нещо не блокира хода им, ама трябва колегата zfa159 да се изкаже. Той е компетенцията по тия въпроси
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Както е казал колегата, трябва да се види дали нещо не блокира хода им - това се вижда с прецизна диагностика през VCDS - то там си казва дали мотора прекъсва, дали показва нереална стойност (износен потенциометър), дали е блокирал или какво става. Има си секция за всеки от моторите и в нея може да се види какво се случва.
Цената на един такъв ел. мотор е между 265 и 305лв (зависи от модела) оригинален в Порше (няма други варианти за съжаление). Оттам нататък предвид, че и 3-те са за смяна, най-лесно е да се свали цялото табло и да се оправят нещата. За целта се източва и фреона на климатичната с-ма, като не е зле да се смени и радиатора на парното при тази интервенция (за да не те изненада след няколко месеца пък той и айде пак от начало). Сумарно всичко би ти стъпило на 1000-1200лв.
Цената на един такъв ел. мотор е между 265 и 305лв (зависи от модела) оригинален в Порше (няма други варианти за съжаление). Оттам нататък предвид, че и 3-те са за смяна, най-лесно е да се свали цялото табло и да се оправят нещата. За целта се източва и фреона на климатичната с-ма, като не е зле да се смени и радиатора на парното при тази интервенция (за да не те изненада след няколко месеца пък той и айде пак от начало). Сумарно всичко би ти стъпило на 1000-1200лв.
- peyu
- Мнения: 493
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
- Автомобил: Passat B7
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника - нов проблем
За да не отварям нова тема пиша във старата.. изчетох доста из интернет, търсих в форума и в google,
но не открих къде е разположен Air Conditioner Pressure Switch на Passat B5 99 1.9TDI 110?!
Моля помогнете.. търсих го и под капака, но не се вижда с просто око, явно е някъде под пластмасите или отдолу.
Ето и проблема, преди 2 дни напълних фреон, защото беше почти празен. Днес климатроника регистрира грешка
(започна да мигат всички индикации на дисплея) направих му самодиагностика и се показа
код: 318 фреон има държи си градуси, смъква до 15°C, според мен датчика си е заминал или буксата прави проблем..
но не открих къде е разположен Air Conditioner Pressure Switch на Passat B5 99 1.9TDI 110?!
Моля помогнете.. търсих го и под капака, но не се вижда с просто око, явно е някъде под пластмасите или отдолу.
Ето и проблема, преди 2 дни напълних фреон, защото беше почти празен. Днес климатроника регистрира грешка
(започна да мигат всички индикации на дисплея) направих му самодиагностика и се показа
код: 318 фреон има държи си градуси, смъква до 15°C, според мен датчика си е заминал или буксата прави проблем..
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Така, едно по едно :)
Първо от преди 2 дни до сега, климатика може пак да е празен, ако имаш голям теч. Трябва да видиш дали към датата на тестване, имаш налягане в системата (няма значение количеството, а налягането).
След това 15 градуса не са нормални за тази кола. 5, да, ама не и 15. Нормата е до 10 при максимално натоварване, твоят не работи добре, така че освен електрическата част, ще имаш и друга работа.
По въпроса с грешката - тя се появява поради 4 причини :
1. малко фреон (това ще се види по налягането)
2. аварийно изключване на системата поради свръх налягане (достигане на над 31 атмосфери по време на работа на климатика).
3. прецакан датчик.
4. прецакани кабели (и букси).
Точка 1 се разбира с манометър - ако има над 2 атмосфери налягане, датчика прави връзка и можеш да тестваш нататък.
Точка 2 - виж дали работи електрическата перка отпред, защото ако тя спре, компресора вдига налягането за по-малко от 2 минути до 31 атмосфери. Ако датчика не го спре, на 34 изхвърля фреона през аварийния клапан или механично се чупи компресора.Ако спре електрически, записва веднага грешката.
Точка 3 - пресостата се намира под десния фар, грубо казано, като достъп до него можеш да получиш след като свалиш бронята на колата. Той е с 4 крачета - две имат постоянна връзка, когато има фреон, другите 2 имат връзка при над 17 атмосфери налягане (в работен режим).
Точка 4 - от пресостата кабелите слизат надолу покрай ремъците и след това се качват нагоре до една кръгла букса при съда за хидравличната течност. Много често като се сменя ангренаж, кабелите не се укрепват, както трябва и се късат (от ремъците) и започва такъв проблем. Също така не рядко защипват този кабел с предната маска (към десния рог) и при стягането се разплесква и прекъсва.
Как да действаш - проверяваш налягането т.е. дали има фреон, ако компресора тръгне, виж дали перката работи (трябва да тръгне веднага с него). После преди да сваляш бронята, виж дали имаш връзка на кабелите при съда за хидравличната течност - гледаш коя е кръглата букса с 4 кабела и мериш дали между 2 от тях имаш постоянна връзка. Ако нямаш, тогава огледай кабела долу покрай ремъците. Ако и те са наред и не виждаш на снопа да му има нещо, тогава бронята долу и мериш директно на датчика.
Първо от преди 2 дни до сега, климатика може пак да е празен, ако имаш голям теч. Трябва да видиш дали към датата на тестване, имаш налягане в системата (няма значение количеството, а налягането).
След това 15 градуса не са нормални за тази кола. 5, да, ама не и 15. Нормата е до 10 при максимално натоварване, твоят не работи добре, така че освен електрическата част, ще имаш и друга работа.
По въпроса с грешката - тя се появява поради 4 причини :
1. малко фреон (това ще се види по налягането)
2. аварийно изключване на системата поради свръх налягане (достигане на над 31 атмосфери по време на работа на климатика).
3. прецакан датчик.
4. прецакани кабели (и букси).
Точка 1 се разбира с манометър - ако има над 2 атмосфери налягане, датчика прави връзка и можеш да тестваш нататък.
Точка 2 - виж дали работи електрическата перка отпред, защото ако тя спре, компресора вдига налягането за по-малко от 2 минути до 31 атмосфери. Ако датчика не го спре, на 34 изхвърля фреона през аварийния клапан или механично се чупи компресора.Ако спре електрически, записва веднага грешката.
Точка 3 - пресостата се намира под десния фар, грубо казано, като достъп до него можеш да получиш след като свалиш бронята на колата. Той е с 4 крачета - две имат постоянна връзка, когато има фреон, другите 2 имат връзка при над 17 атмосфери налягане (в работен режим).
Точка 4 - от пресостата кабелите слизат надолу покрай ремъците и след това се качват нагоре до една кръгла букса при съда за хидравличната течност. Много често като се сменя ангренаж, кабелите не се укрепват, както трябва и се късат (от ремъците) и започва такъв проблем. Също така не рядко защипват този кабел с предната маска (към десния рог) и при стягането се разплесква и прекъсва.
Как да действаш - проверяваш налягането т.е. дали има фреон, ако компресора тръгне, виж дали перката работи (трябва да тръгне веднага с него). После преди да сваляш бронята, виж дали имаш връзка на кабелите при съда за хидравличната течност - гледаш коя е кръглата букса с 4 кабела и мериш дали между 2 от тях имаш постоянна връзка. Ако нямаш, тогава огледай кабела долу покрай ремъците. Ако и те са наред и не виждаш на снопа да му има нещо, тогава бронята долу и мериш директно на датчика.
- peyu
- Мнения: 493
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
- Автомобил: Passat B7
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
"Едно кило брашно да имаш - дай го на майстор!"
Жалко, че "майсторите" от Велико Търново ДЕБЕЛО са ме хлъзнали, утре ще се чуем с вас!
Благодаря!!!
едит от днес:
Ако някой има проблеми или просто иска Човек да му свърши кадърно работата - обърнете се към zfa159
Днес отидох в сервиза, човека се оказа много разбран. Прие ме без час, свърши работата бързо и прецизно
обясни ми кое и защо е така... Всичко което направи по колата беше все едно
си прави собствената (с любов, професионализъм и внимание)! Пожелавам му да има волята да продължи все така и за напред!
Аз останах доволен! И климатроника е 6+
Жалко, че "майсторите" от Велико Търново ДЕБЕЛО са ме хлъзнали, утре ще се чуем с вас!
Благодаря!!!
едит от днес:
Ако някой има проблеми или просто иска Човек да му свърши кадърно работата - обърнете се към zfa159
Днес отидох в сервиза, човека се оказа много разбран. Прие ме без час, свърши работата бързо и прецизно
обясни ми кое и защо е така... Всичко което направи по колата беше все едно
си прави собствената (с любов, професионализъм и внимание)! Пожелавам му да има волята да продължи все така и за напред!
Аз останах доволен! И климатроника е 6+
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Само да добавя и проблема - почти 50% повече фреон, от колкото трябва да има (при система, предвидена за 700 грама, вътре имаше 1010 грама). Също така задръстена капилярна тръбичка (филтъра с цедките в тръбата) и + това и не добре работеща виско-муфа на перката.
Съответно системата развива свръх налягане и датчика аварийно я спира.
Съответно системата развива свръх налягане и датчика аварийно я спира.
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
novatora написа:Направи самодиагностика на климатроника. Натисни копчето econt и го дръж, след това натискаш копчето за въртене на въздуха в купето. Ще ти изпише цифри ако има грешка. Моя датчик вътре в купето е развален и дава грешка 313. Не съм го сменил още че трябва цялото табло да се свали. Хамалогия си е. Но парното без него си работи добре. Градусите се гласят както искаш. Единствено прави проблем когато е на студено направено за лятото. Както си работи и изведнъж почва да духа топло защото явно дава грешка че отвън е минус а то е ад. По скоро ти имаш проблем с клапите. Някое моторче не ти сработва.
256 ми изписва на мен! Забелязал съм, че когато поработи климатроника спира да духа толкова силно, като го намаля например на по-ниска температура не почва да охлажда а си върти само перката. Някакви идеи от какво може да бъде?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
не е 256 :) 25B е, само че B е малко т.е. е b ;)
Грешката е за клапата, която определя дали да духа на стъклото или в краката.Ако тази функция работи безотказно, значи мотора прекъсва за момент и няма нужда да го сменяш. Ако функцията не работи, се налага да се смени мотора.
По въпроса с духането силно и не толкова силно - зависи какво имаш предвид - не е достатъчно студено т.е. като температура или спира да духа с толкова силен дебит, колкото би трябвало. Ако спира да духа добро студено, трябва да се види дали по хладилната част всичко е наред - охлаждане, количество фреон, състояние на системата и на компресора и т.н.
Грешката е за клапата, която определя дали да духа на стъклото или в краката.Ако тази функция работи безотказно, значи мотора прекъсва за момент и няма нужда да го сменяш. Ако функцията не работи, се налага да се смени мотора.
По въпроса с духането силно и не толкова силно - зависи какво имаш предвид - не е достатъчно студено т.е. като температура или спира да духа с толкова силен дебит, колкото би трябвало. Ако спира да духа добро студено, трябва да се види дали по хладилната част всичко е наред - охлаждане, количество фреон, състояние на системата и на компресора и т.н.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: IronMaiden, Kr1s0o и 52 госта