Здравейте колеги имам проблем с климатроника на пасатора..
Вчера ми се наложи да шофирам доста и забелязах, че
топлото се включва само на режим (Hi) и наистина си духа топло (вряло по-скоро) и
не мога да си го наглася на 22 градуса примерно и да си карам.. чукна ли дори и
1 градус надолу и започва да вкарва въздух от вън.. студен..
Температурата отвън беше между 2 и 7 градуса на места
Пробвал съм го и в топло време, студено си духа (системата е пълна)
Дайте някакви идеи, възможно ли е да е датчик на температурата в купето или клапи?
Благодаря!
Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Направи самодиагностика на климатроника. Натисни копчето econt и го дръж, след това натискаш копчето за въртене на въздуха в купето. Ще ти изпише цифри ако има грешка. Моя датчик вътре в купето е развален и дава грешка 313. Не съм го сменил още че трябва цялото табло да се свали. Хамалогия си е. Но парното без него си работи добре. Градусите се гласят както искаш. Единствено прави проблем когато е на студено направено за лятото. Както си работи и изведнъж почва да духа топло защото явно дава грешка че отвън е минус а то е ад. По скоро ти имаш проблем с клапите. Някое моторче не ти сработва.
- ti6ogb
- Мнения: 379
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
- Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
- Двигател: AVF - 2001
- Местоположение: Gabrovo
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Колега,313 е грешка на датчика за свеж въздух,който ми бъркаше климатроника(показваше -40,-5 гр.)и не се вкючваше.Смених го с нов.Смяната е лесна ,сваляш жабката и си мушкаш ръката отзад и нагоре,той е набукса и се вади ,като се завърти на 90 гр.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Колега вярно ли? Ще стане ли манипулацията през жабката. Аз съм с б-5.5 пасат и всички казват че спасение няма таблото долу.
- peyu
- Мнения: 493
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
- Автомобил: Passat B7
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
novatora написа:Направи самодиагностика на климатроника. Натисни копчето econt и го дръж, след това натискаш копчето за въртене на въздуха в купето. Ще ти изпише цифри ако има грешка. Моя датчик вътре в купето е развален и дава грешка 313. Не съм го сменил още че трябва цялото табло да се свали. Хамалогия си е. Но парното без него си работи добре. Градусите се гласят както искаш. Единствено прави проблем когато е на студено направено за лятото. Както си работи и изведнъж почва да духа топло защото явно дава грешка че отвън е минус а то е ад. По скоро ти имаш проблем с клапите. Някое моторче не ти сработва.
444?
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
444 беше когато всичко е ок и нямаш проблеми с датчици, компресора, изпарител. Механичните проблеми не се ловят на диагностиката. Тва е лошото.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Механичен проблем едва ли има в този случай, защото явно мотора за топло-студено си се движи правилно. Причина да прави така би могло да е грешно показание на датчика за вътрешна температура в купето.Той се намира в самия контролер. Ако мери някаква стойност, то той не е прекъснал и съответно няма да даде грешка,защото контролера няма как да знае дали показанието му е реално или грешно,за да го регистрира като проблем. Когато контролера е на HI или на LO, този датчик не го вълнува,защото той гони двете максими - напълно студено или напълно горещо. Ако обаче зададеш 22 градуса, а датчика мери,че е 35 вътре (а то не е),тогава ще духа студено,защото ще се стреми да стигне зададените 22 (което никога няма да се случи, понеже датчика си мери,каквото си е решил). Същото би било и с другите стойности на температурата до HI. Дори на 29 градуса, то пак ще духа сериозно студено,ако датчика за вътрешна температура показва повече - логиката е,че този датчик е само един и контролера го приема за 100% верен - смята,че купето е топло и се стреми да го охлади до зададените градуси. Вариант да се види това е с VAG-Com и живите данни на контролера - всичко ще си каже.
Случва се и самата електроника на модула да "забие" ,при което с рестарт (спиране на захранването му за около 40 минути), всичко се оправя и няма и помен от такива проблеми - изразяват се в некоректно местене на клапите, показване на странна температура на дисплея (външната температура се смята средноаритметично и примерно 2-та датчика показват по над +30 градуса, ама контролера решава, че средната е -10 и съответно компресора не тръгва).Грешки не дава, а се държи неадекватно. Също така при четене на живите данни има възможност да се гледа в реално време какво е положението на мотора за топло-студено и датчиците, за да се съди за това какъв му е проблема.
По повод датчика за свежия въздух - на В5 наистина с доста зор има вариант да се смени само през жабката. При 5.5 не съм пробвал на място.
Случва се и самата електроника на модула да "забие" ,при което с рестарт (спиране на захранването му за около 40 минути), всичко се оправя и няма и помен от такива проблеми - изразяват се в некоректно местене на клапите, показване на странна температура на дисплея (външната температура се смята средноаритметично и примерно 2-та датчика показват по над +30 градуса, ама контролера решава, че средната е -10 и съответно компресора не тръгва).Грешки не дава, а се държи неадекватно. Също така при четене на живите данни има възможност да се гледа в реално време какво е положението на мотора за топло-студено и датчиците, за да се съди за това какъв му е проблема.
По повод датчика за свежия въздух - на В5 наистина с доста зор има вариант да се смени само през жабката. При 5.5 не съм пробвал на място.
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Датчика за купето може да се провери и чрез скритото меню на климатроника. При запалена кола (или поне на контакт, важно е климатроника да работи) се натискат ECON и копчето за намаляване на температурата едновременно. В това меню на канал 1 се вижда какво казва тоя датчик. Виж какво казва и от там вече ще си проличи дали му има нещо.
П.П. Каналите се превключват с бутоните за регулиране силата на вентилатора.
П.П. 2 Датчика се намира зад решетката между бутоните за обдухване на предното стъкло и рециркулация на въздуха. Като му подухаш веднага би трябвало да отчете
П.П. Каналите се превключват с бутоните за регулиране силата на вентилатора.
П.П. 2 Датчика се намира зад решетката между бутоните за обдухване на предното стъкло и рециркулация на въздуха. Като му подухаш веднага би трябвало да отчете
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Да, това също е вярно. Има само две малки подробности - не на всички контролери тази опция е активна и не на всички контролери е на позиция 1. Затова не го предложих като вариант отначало. Пробвай, ако стане, си спестяваш търсенето на VCDS и четенето на контролера :)
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Може и да е така, не споря. Но аз поне съм го пробвал на два Б5, един Б5.5, два Г4 и една Бира и на всичките си е било там.. Ама стига с офтопика, че да не ме бият
- peyu
- Мнения: 493
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
- Автомобил: Passat B7
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Много ви благодаря!!
Още утре ще пробвам със скритото меню, а ако не излезе нищо ще се наложи
да изчакам докато си дойда в БГ. Защото тук цената на диагностиката ще е доста
солена, а и няма да мога да обясня проблема добре на немски.
Благодаря още веднъж
Още утре ще пробвам със скритото меню, а ако не излезе нищо ще се наложи
да изчакам докато си дойда в БГ. Защото тук цената на диагностиката ще е доста
солена, а и няма да мога да обясня проблема добре на немски.
Благодаря още веднъж
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
Ако цената за диагностиката е по-дебела от 50 Евро, купи си кабел, те са по 100-120лв по тукашните сайтове. Мяташ го на лаптоп с USB и един софтуер (идва си с кабела) и си готов. Ще ти спести много пари не само за този проблем, а и за бъдещи други :)
- peyu
- Мнения: 493
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
- Автомобил: Passat B7
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
zfa159 написа:Ако цената за диагностиката е по-дебела от 50 Евро, купи си кабел, те са по 100-120лв по тукашните сайтове. Мяташ го на лаптоп с USB и един софтуер (идва си с кабела) и си готов. Ще ти спести много пари не само за този проблем, а и за бъдещи други :)
Ами те швабите голяма почивка удариха нищо не работи, но днес се сетих за нещо.
Възможно ли е датчика да си работи, а други странични фактори да му пречат на нормалната работа? Примерно CD-то забелязвам, че при продължителна работа започва да грее доста, диска като го извадя пари не може да се държи.. Та.. възможно ли е CD-то да нагрява датчика и да бърка температурата в купето..
Ще пробвам да карам без музика известно време за да проверя теорията си. Преди да давам пари за датчици и майстори :)
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
Re: Пасат В5 (99та) - проблем с климатроника
А ти все пак провери ли показанията на тоя датчик??