Здравейте. Напоследък имам проблем с спирачния педал на новата ми стара кола . На два три пъти ми пропада рязко до долу . Иначе няма теч никъде и нивото на течността си е постоянно не спада . По принцип си спира нормално даже наскоро мина на ГТП и проблеми нямаше. Последния път я карах 160 км през цялото време беше ОК и на прибиране за вкъщи ми пропадна педала. Оставих я 5-10 мин.да почине е после си действаше пак. Чудя се дали има общо със сервото или самата помпа е заминала. Има малко празен ход при натискане на педала имам чувството че при по-продължително каране като загрее повече празния ход се увеличава. До сега не съм се занимавал със сервото и не знам дали нещо по него може да е счупено. Имам един Голф 2 продавам го на части на него помпата му е малко ползвана в добро състояние може да я сложа на Пасата ако става защото в момента съм зле с парите. Поне външно е същата. Аз спирачна течност на кола не сменям и не знам дали се сменя през определен пробег. Ако я източа и сложа нова дали ще има промяна?
Не ми се кара колата преди да съм установил къде е белята защото може да ме изненада лошо някъде.Ръчната спирачка ми работи много добре но някой път просто няма време за реакция и белята става за секунда.
Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
i.e.i написа:самата помпа е заминала
- stefarata
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
Пробвай да замениш помпата с тази от другата кола, но един съвет от препатил- не си и помисляй да купуваш втора ръка помпа
- vasilb
- Мнения: 741
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
Сменяй помпата, дори и да нямаш хляб да ядеш, да не ядат после жито! Звучи гадно, ама със спирачките трябва да се внимава!
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 04 дек 2011 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
Благодаря за съветите. Днес свалих от Голфа помпата оказа се абсолютно същата като на Пасата. Преди няколко години съм я купувал нова и знам че е годна . Обезвъздуших системата и сега си работи . Спестих 70-100лв.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 04 дек 2011 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
С новата (стара от Голфа) помпа започна да ми пропада пак педала . Не може да е от помпата преди това не ми е правила никога проблем и сега да започне да изпуска от веднъж не звучи логично.Обикновено помпите започват да изпускат постепенно не отведнъж до долу. Минал съм не повече от 1500 км. Точно когато най-малко очаквам да ми пропадне педала е много гадно. И в следващия момент си работи нормално има нещо гнило значи.
Според мен има нещо нередно във вакумното серво май засмуква понякога без да е натиснат педала . До сега не съм отварял вакум серво и не му знам устройството.Ще се наложи да си блъскам главата в него че много трудно се сваля да не кажа невъзможно. Временно може да сложа здравото от гофа сервото. Диаметъра му е по-малък но би трябвало да стане след като помпата е същата като на Пасата.
Според мен има нещо нередно във вакумното серво май засмуква понякога без да е натиснат педала . До сега не съм отварял вакум серво и не му знам устройството.Ще се наложи да си блъскам главата в него че много трудно се сваля да не кажа невъзможно. Временно може да сложа здравото от гофа сервото. Диаметъра му е по-малък но би трябвало да стане след като помпата е същата като на Пасата.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
Помпата за голф е с по малък диаметър на буталото от пасатова помпа. Сервото се сваля кофти, ако има помпа за съединителя, ако няма е лесно
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
Може да ти задържа кантара Абсолютно същия проблем оправях на един пасат, хващаше само единия кръг, смяна на помпата, обезвъздушаване, има спирачки, след два дена изчезнаха. Оказа се кантара.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
Това също е идея и то добра, симптомите са същите както и на тия абс-и с кантар, тевес май, там с натягане на кантара се оправят нещата
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 04 дек 2011 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
Може ли да ми го обясните как да го оправя защото точно с кантара не съм се занимавал и не ми е ясно. От провинцията съм и няма свестен майстор наблизо ще трябва да се оправям сам.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
В най общия случай трябва при стандартно ненатоварено положение на колата на равно да е обран луфта на пружината между кантара и моста, за да може като се натовари пружината да действа
- georgebonev
- Мнения: 3096
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
Функцията на кантара (от това, което прочетох във форумите и разбрах от настройките на моя) е да спира и пуска спирачна течност по тръбичките към предните и задните спирачки в зависимост от натоварването на задната ос.
Работата се върши от задния носач, пружина между носача и подвижната планка на кантара и две пружинки, притискащи два "дозатора" вътре в кантара.
Когато задната ос не е натоварена, пружината дърпа подвижната планка и отваря каналчетата към задните спирачки и затваря към предните, а когато се натовари задната ос, пружината бута планката и каналите се затварят към задните спирачки и отварят към предните.
Моя кантар го регулирах (като този на снимката горе), като отбелязах положението на долния край на пружината когато е без натоварване задната ос. След което, натоварих задната ос с подръчни материали (или с помощта на двама човека седнали на задните седалки) отбелязах другото положение на пружината при натоварена задна ос и накрая избрах средното положение и така затегнах болта и гайката (две ключета 13), които държат планката и пружината. Дали болта и гайката са в горно, средно или долно положение в общия случай зависи от окачването на колата - ако е стандартно окачване - болта най-често е по средата, ако е "смъквана" колата, болта би трябвало да е в долно положение и ако е вдигната - болта да е в горно положение.
Във всички случай се налага тестване на пътя или на някое спокойно място без други коли или на ролбари на канал в някой сервиз. В зависимост от това, как спира колата, премествате и натягате/отпускате подвижната планка.
Имайте в предвид, че някои колеги са имали лоши случки на пътя при неправилно регулиран кантар! Завъртане и/или поднасяне на задницата при рязко спиране.
Кантара, и каква работа върши за задните спирачки
Друг вариант на кантар за Пасат
Работата се върши от задния носач, пружина между носача и подвижната планка на кантара и две пружинки, притискащи два "дозатора" вътре в кантара.
Когато задната ос не е натоварена, пружината дърпа подвижната планка и отваря каналчетата към задните спирачки и затваря към предните, а когато се натовари задната ос, пружината бута планката и каналите се затварят към задните спирачки и отварят към предните.
Моя кантар го регулирах (като този на снимката горе), като отбелязах положението на долния край на пружината когато е без натоварване задната ос. След което, натоварих задната ос с подръчни материали (или с помощта на двама човека седнали на задните седалки) отбелязах другото положение на пружината при натоварена задна ос и накрая избрах средното положение и така затегнах болта и гайката (две ключета 13), които държат планката и пружината. Дали болта и гайката са в горно, средно или долно положение в общия случай зависи от окачването на колата - ако е стандартно окачване - болта най-често е по средата, ако е "смъквана" колата, болта би трябвало да е в долно положение и ако е вдигната - болта да е в горно положение.
Във всички случай се налага тестване на пътя или на някое спокойно място без други коли или на ролбари на канал в някой сервиз. В зависимост от това, как спира колата, премествате и натягате/отпускате подвижната планка.
Имайте в предвид, че някои колеги са имали лоши случки на пътя при неправилно регулиран кантар! Завъртане и/или поднасяне на задницата при рязко спиране.
Кантара, и каква работа върши за задните спирачки
Друг вариант на кантар за Пасат
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 04 дек 2011 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
Пружината на кантара ми беше много разхлабена. Преместих я на крайно положение и пак има малко луфт. Явно се е поразтегнала от прекомерна употреба. Но важното е че от както я пипах вече не ми пропада педалът до долу. От време на време пак малко омеква педал. Явно трябва още малко да се натегне но няма толкова ход. Като ми остане време ще измисля някакъв начин да я събера.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1991г Спирачен педал пропада до долу.
Търси си друга помпа.
Аз имам повече доверие на старите и оригинални чаркове отколкото на новите ментета. Но в крайна сметка и едните и другите са на късмет.
Кантарът не виждам каква връзка може да има с пропадането на педала.
Аз имам повече доверие на старите и оригинални чаркове отколкото на новите ментета. Но в крайна сметка и едните и другите са на късмет.
Кантарът не виждам каква връзка може да има с пропадането на педала.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта