Passat B5.5 2005г. BGW - пребуксуване при потегляне?

Техническа и сервизна информация за Passat
ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B5.5 2005г. BGW - пребуксуване при потегляне?

Мнениеот ecm » Пон 14 юли 2014 11:07


Здравейте,

Напоследък често ми се случва при потегляне да ми пребуксуват предните гуми на Пасата Б5.5 (2.0 TDI, комби). Пребукусването го наблюдавам само при потегляне, и мога да го избегна, като задържам повече съединителя. Проблема го наблюдавам повече с летните Continental Premium Contact 5, докато със зимните GoodYear Ultragrip 8 не помня някога да съм го забелязвал. Мисля, че ми се е случвало от време на време с летните още, когато ги купих нови, преди 2 години, но сега като че ли е по-често. Имам чувството, че при опреденело налягане на гумите и натоварване се получава повече, докато при други комбинации няма пребуксуване, но не мога да разбера логиката. В момента например предните гуми са ми на 2.3, а задните на 2.8 и определено пребуксува, когато съм сам в колата. Интересното е също, че според означенията на капачката на резервоара предните гуми трябва да са на 2.2, когато колата не е натоварена, а при мен дори на 2.3 предните стоят леко изпъкнали навън там, където контактуват със земята. Та чуденките ми са няколко:

1. Гуми или съединител може да са причината за пребукусването?
2. Доколко мога да се доверя на препоръчителните стойности на капачката на резервоара, и не би ли трябвало те да се адаптират към съответната марка, модел и вид гума?
3. Доколко мога да се доверявам на показанията на манометрите по бензиностанции (предимно ОМВ), макар че напоследък ходя да си правя контролни измервания и по гумаджийници? Препоръки за читав манометър, евентуално с помпа, включваща се на запалката?
4. Следва ли да има разлика в показанието на манометъра при натоварена и ненатоварена кола, при еднакво количество въздух в гумите? (Тоя въпрос сигурно е от физика за 6-ти клас, ама на - срам не срам - питам :redface)
5. Каква е нормалната форма на правилно напомпаната гума (нито твърде малко, нито твърде много) - нормално ли е да има изпъкването в долния край, гледано фронтално, или е признак за мека гума?

Последна промяна от ecm на Пон 14 юли 2014 18:40, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пребуксуване при потегляне (Б5.5,2.0TDI) - гуми, съедини

Мнениеот muns61 » Пон 14 юли 2014 11:37


Причината е в калпавите ти гуми и неумението ти като шофьор да потегляш. Събирай парички да си купиш кола с асистент за потегляне...


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Пребуксуване при потегляне (Б5.5,2.0TDI) - гуми, съедини

Мнениеот nebeto » Пон 14 юли 2014 11:45


аз дори с велосипед при потегляне понякога превърта ти за пъргава кола с предно предаване ми говориш.Потегляс без гас и после лека полека подаване на гас та да видим дали ще превърта каквото и да е.


Потребителски аватар
ivostefanov
Мнения: 2464
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
Автомобил: Audi A4
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пребуксуване при потегляне (Б5.5,2.0TDI) - гуми, съедини

Мнениеот ivostefanov » Пон 14 юли 2014 18:23




ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2005г. BGW - пребуксуване при потегляне?

Мнениеот ecm » Пон 14 юли 2014 18:45


Оправих заглавието.

Добре, "калпави" са ми гумите ще рече какво - по принцип тоя модел не става - твърде меки са например, или са се износили? Според мен не е второто, защото има още доста до протектора - карал съм ги две лета, дали има и към 10000 км. общо. И пак чуденката е защо при определени комбинации от натоварване на колата и налягане в гумите пребуксува при потегляне, а при други комбинации - като че ли не? Може би, ако са твърде меки по принцип, е по-добре да се помпят повечко - на горния лимит, който е указан като за натоварена кола - 2.4 бара предните и 3.0-3.2 бара задните?


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Passat B5.5 2005г. BGW - пребуксуване при потегляне?

Мнениеот yanio » Пон 14 юли 2014 21:21


самите гуми ли превъртат или просто притриса ? Според мен е абсурдно при нормално тръгване да превъртат гумите , независико колко са износени , меки или твърди.
може да са омекнали пружините на съединителя , може да е износен. Но едва ли е от гумите.


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Passat B5.5 2005г. BGW - пребуксуване при потегляне?

Мнениеот Bro0z3r » Пет 18 юли 2014 16:17


Износен съединител се проверява лесно: поддържаш примерно на пета със 100 и изведнъж й скачаш на врата :mhihi. Ако оборотите се вдигнат със 100-150 и все още седалката не те е подпряла, значи съединителя тръгва да си заминава :gruebel
Колега, караш дизел, а при тях е най готино да тръгваш без газ. Да не би да подаваш много газ и от там ти да превърташ гумите?


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2005г. BGW - пребуксуване при потегляне?

Мнениеот ecm » Чет 24 юли 2014 17:17


Извинете ме, но от последния пост насам бях много зает, и чак сега мога да пиша. Та, понеже не бях сигурен дали самите гуми превъртат или просто притриса, накарах жената да гледа предницата, докато потеглям - според нея не превъртат гумите, а цялата предница "подскача" нагоре. Ако задържа съединителя повече, не се проявява, но ме е страх така да не се износи по-бързо. Също така, имам усещането, че в такива ситуации, ако отпусна по-рязко съединителя, ще угасне, но реално не се е случвало да угасне. Иначе, уж се старая да не подавам много газ, но знам ли. В неделя, след като направихме тая проверка, малко си спаднах задните гуми до 2,6 и като че ли известно време беше по-добре, но вчера и днес пак подскача. Миналата седмица смених един тампон на двигателя, маслото и филтрите, и имам чувството, че от тогава като че ли няма и тяга баш, но двата проблема може да не са свързани - може някой маркуч да е, че по-рано имах такива драми. От друга страна може пък и наистина съединителят да е тръгнал. Ще пробвам утре упражнението със 100 на 5-та..


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Passat B5.5 2005г. BGW - пребуксуване при потегляне?

Мнениеот gancho » Чет 24 юли 2014 19:09


На дълго пътуване се наложи спътник да ме смени на волана.Като седна и започна да потегля-яко претрисане :screwy .Не е карал дизел и не можеше да усети съединителя.Май изведнъж го пускаше :horror .Голямо подскачане беше.
Сменихме се и нищо такова нямаше при мен.Като отпускам-леко задържам в момента на зацепване.
Намери някой каращ ТДИ да седне и да пробва при теб,ти се качи като пасажер и кажи после как е.


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2005г. BGW - пребуксуване при потегляне?

Мнениеот ecm » Чет 24 юли 2014 20:04


Ще го пробвам и това, макар че за 3 г. и 40000 км. все трябва да съм посвикнал, а и пак интересното е, че като че ли със зимните гуми не съм наблюдавал тоя феномен.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Радослав Лозанов и 220 госта