Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термостата

Техническа и сервизна информация за Passat
marto1bg
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8 125hp
Местоположение: Пловдив

Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термостата

Мнениеот marto1bg » Нед 27 юли 2014 20:21


Здравейте, мисля че си отворих голям проблем след като смених термостата. Единия от двата болта които притискат капака на термостата превъртя и в момента въобще е може да притисне О-пръстена за да оплътни. Какво трябва да се направи в такъв случай?
Колата е Passat B5 1.8 125hp 98г.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термост

Мнениеот zfa159 » Пон 28 юли 2014 12:18


Термостата седи в корпуса на водната помпа и двете резби са в корпуса. Пробвай да оправиш резбата (да навиеш малко по-дълъг болт, да нарежеш M7 (сегашната е М6) и т.н. различни варианти). Ако не стане - поръчваш си водна помпа с корпус (около 80-100лв струва читава), сменяш я и си готов.
Изображение


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термост

Мнениеот silent » Пон 28 юли 2014 14:30


M7 се пада малко нестандартна резба. Зорно ще намери и метчик и болт. Отделно М7 да се реже в прявъртяла М6 в алуминиева сплава си е неплноценна резба. Ако има място да пробва М8.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термост

Мнениеот muns61 » Пон 28 юли 2014 16:43


Всяка що-годе прилична железария има метчик М7. По франсетата е пълно с болтчета М7, а има и магазини за скрепителни елементи. Седмицата се нарязва директно на превъртялата шестица, за М8 е по-сложно.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термост

Мнениеот zfa159 » Пон 28 юли 2014 19:46


muns61 написа:Всяка що-годе прилична железария има метчик М7. По франсетата е пълно с болтчета М7, а има и магазини за скрепителни елементи. Седмицата се нарязва директно на превъртялата шестица, за М8 е по-сложно.

Много си прав :) М7 е нестандартна за нашите разбирания, ама ги има много често по колите (не само френските). Намират се и метчици и болтове по магазините за такива елементи без проблем. М8 трудно - корпуса там не е много дебел и може да се цепне при стягането, а и болт 8-ца няма да мине през фланеца за термостата. Фланеца пък не може да се разпробие, защото в отвора му има метална втулка,за да не се спуква пластмасата. Тя е тъничка и не става (гризали сме го това дърво с такава прецакана резба).
:beer


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термост

Мнениеот silent » Вто 29 юли 2014 7:28


Не знаех че е толкова разпротранена. На времето търсих и с много зор успях да намеря един коларски болт М7 ама така и не можах да намеря метчик.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термост

Мнениеот zfa159 » Вто 29 юли 2014 13:39


Преди 9 години имах джип (или поне подобие на джип) Aro с двигател от Дачия (който пък е бледо копие на двигател на Рено 5). Разрп. вал на въпросното чудо, беше с резба M7 и то обратна и ест. скъсах единия болт при опит да го развия. До тогава не бях и чувал дори за M7, камо ли такъв стандарт с обратна резба, ама след ровене по магазините за крепежни елементи из София, си намерих същия болт и имаха и всякакви инструменти за М7 права и обратна резби. Попитах продавача защо имат, след като не е особено масова и той ми каза "не е масова, само че си е стандартна резба и ние я поддържаме като асортимент" .
:beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термост

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 30 юли 2014 11:27


Хах, един приятел вика на другия дай от кутията едно болтче шестичка, затварят термостата на пасат б3, бърка в кутията, взима болта измежду стотината болтчета шестички и два часа се мъчат на смени да го подкарат, оказа се седмица хах


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термост

Мнениеот vladovelin » Сря 30 юли 2014 14:22


Ако в тази кутия се пусне и някой и друг британски болт 1/4" , доста весело ще стане....


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термост

Мнениеот agumba » Сря 30 юли 2014 14:56


1/4 цолова резба, или друга?

А за превъртялата резба - ако е алуминий, отиди да ти наварят отвора, и го пробий със свредло 5, за М6 резба. Но, не забравяй, предварително да центроваш отвора, най-добре с центрово свредло 2, 2,5!


marto1bg
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8 125hp
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термост

Мнениеот marto1bg » Сря 30 юли 2014 21:44


Колеги оправих проблема! Снабдих се от приятел стругар със свредло 6,5мм и два метчика за резба М8. Като опитах да разпробия отвора срещнах трудост с мястото и беше невъзможно да вкарам винтоверта успоредно на отвора, защото хидравличната помпа пречеше. Свалих бронята, дългия пистов ремък, като преди това много трудно развъртях трите болта, които държаха шайбата на помпата (бяха много ръждясали и след това ги смених с нови). Помпата се държи на три болта отпред (зад шайбата) и един с инбус който също с повечко зор се отвъртя. Разпробих отвора, навъртях метчиците и махнах металната втулка на капака на термостата. Идеята за следващия ремонт в тази област е да си купя за 35 лв само основата на помпата и да я сменя, защото този вариант е много компромисен според мен. Пожелавам на никой да не се случва подобен кошмар. Огромни благодарности на колегата zfa159, който ми помогна и ми даде съвети за този ремонт и не само. Истински професионалист и много отзивчив човек.


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термост

Мнениеот penko_pulev » Чет 31 юли 2014 8:05


Точно за такива моменти когато стената е тънка и има вероятност от скъсване, се слагат резбови вложки. Използват се при резбови съединения и на меки сплави, алуминий, чугун :) Трудното е да се намери метчик обаче, защото вложките с въртока и метчиците вървят комплект. За сметка на това обаче, става много здраво, особено ако вложката се мацне с някое определено лепило :)
Та само да допълня с малко инфо. Добре сте решили проблема все пак :)
Поздрави


marto1bg
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8 125hp
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 Превъртяла резба на болта на капака на термост

Мнениеот marto1bg » Чет 31 юли 2014 11:39


Винаги допълнително инфо е добре дошло защото този проблем може да го срещне всеки и навсякъде, и тогава тази тема да му помогне. На мен ми дойде наум и друга идея: ако напълня отвора с течен метал или друго лепило което издържа високи температури и навия на почти нищожната останала резба една шпилка М6... Благодаря на всички които се включиха в темата.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 169 госта