Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори РЕШЕН!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори РЕШЕН!

Мнениеот thewolf » Пон 18 авг 2014 21:27


Здравейте колеги, предстои ми връщане в България и ремонт на колата. Той ще се състои в смяна на съединител, евентуално маховик, поради чукане на педала на съединителя, амортесьори и пружини, тампон на двг.

Понеже двг тресе, само 1 тампон ли има да се смени или също така има е амортесьорчета за смяна? При гасене на двг се клати доста.

Моля за помощ относно избора на такива. Бих желал колата ми да вози меко, понеже е семейна кола, твърдата возия не е за тази кола в моят случай. Моля, дайте мнения за добри маркови, качествени амортесьори с пружини, с които колата да вози възможно най-меко /знам, че се компенсира стабилността на колата, но все пак с дете повече от 120 не искам да вдигам/. Има ли маслени амортесьори за новите коли, или всички са газови?

Другото нещо е марка съединител, искам хубав съединител, а не някой боклук да ми пробутат от някои магазин. Също така този маховик моя какъв е? Четох, че има различни видове, знам само че функцията му е да омекотява и при отделяне на съединителя колата да тръгва по плавно. Как се разбира дали маховика е за смяна? Като се свали да речем, за какво трябва да гледам?

Моля за мнения относно качествени части, макри от хора с опит, а не някой дочул от братовчеда на приятеля си и т.н. :smile

Благодаря предварително!

п.п. след 1 седмица тръгвам за БГ и искам като се прибера да знам какво търся. Не някакви рядко срещани марки, дето трябва да си го пърчваш от Германия и да ги чакаш по 1 месец, а за нещо по-достъпно в българските магазини за авточасти, но да е качествено, парите не са от значение, важното е да е качествено :smile .

Номер на рамата е: WVWZZZ3BZ1E156324
двг: AVB
1.9 TDI 74kW / 2001 год. естейт, демек комби :mhihi

Последна промяна от thewolf на Нед 21 сеп 2014 11:21, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4246
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот tdi fen » Вто 19 авг 2014 10:43


по-меко не знам дали ще започне да вози точно тази кола ако амортисьорите са заминали с новите ще вози по-плавно няма да хлопа по неравностите,пружини ако е фабрично с пружини за лоши пътища са по-твърди (познават се по цветовите кръгчета на тях) да се заменят със стандартни нови оригинални,
амортисьори ако искаш качествени най-добре оригинални от представителство същото важи и за съединителя с маховика

Последна промяна от tdi fen на Вто 19 авг 2014 13:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот samo_pechka » Вто 19 авг 2014 12:40


Аз пък съм на мн., че с нови газови амове ще вози една идея по-стегнато , а не толкова плавно , поне при мен така се получи след смяна с Монро-то . С маслени ще е малко по-меко . Но на мен си ми харесва така , със старите имаше мека возия , но и някакво полюшване при по-големи неравности :redface а не бяха омаслени и грам.
А с какво окачване си ? В смисъл 1БА или друго ?
За маховика , ако е поскапан , при палене и гасене има една залюляване, понякога придружено и с лек удар ...не знам как да го нарека. Усеща се също и при "лъжене" с газта и съединителя , чувства се едно разклащане . Това е дори и при напълно здрави тампони на двигателя, препоръка не мога много да ти дам ( по-точно не смея ) предвид ментета и др. По принцип на Лук , Сакс са име в бранша .
Но си погледни тамоните на скор.кутия , те имат мн къс живот и са по-натоварени от тамп.на мотора. Изглеждат външно добре , но не са !
Инак колегата tdi fen е прав . ОЕМ е най-добре , ама ако тр да се дадат за амове и съединител 1/2 че и повече от стойността на колата , ми се струва малко ..попресилено .
Според мен ще можеш в рамките на 2к.лв да си оправиш с кач. части + труд колата , но без пружините да са нови. Единствено притеснение имам за тях . Не знам какво да те посъветвам , аз лично бих се поогледал нещо за секънд хенд , но оригинални в добро състояние и желаните цветови точки ( натоварване и тип окачване) . Успех.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4246
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот tdi fen » Вто 19 авг 2014 13:14


моята със стоковите амортисьори като я взех и бяха добре возеше много хубаво като скапаха за 30 хиляди км от "хубавите" ни пътища ги смених с kayaba excel-g определено с тези вози по-твърдо и некомфортно стоковите бяха газови и kyb също са газови
аз препоръчвам оригинални защото е написал че парите не са от значение качеството на оригиналните е гарнирано високо ,а на aftermarket качеството е компромис за сметка на цената
пример като я купих още смених съединител марка sachs aftermarket качество за няма и 10 хил км маховика започна да се държи не като нов появиха се леки тракания и вибрации е по-добре е от този който свалих,но като цяло не е много добре


Потребителски аватар
paaco
Мнения: 262
Регистриран на: Чет 30 юли 2009 10:10
Автомобил: Passat 5.5 1.9 TDI
Двигател: AVF 2005
Местоположение: sofia

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот paaco » Вто 19 авг 2014 13:37


Провери при вносителите има една програма 4+ за по стари коли с така наречените економи части или с рециклирани. Също можеш да провериш в ЕУРАТЕК вносител на шкода от стария суперб стават някои части. Аз съм взимал от тях и съм доволен но не знам точно за твоя двигател как стоят нещата. Не пречи да провериш.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот thewolf » Вто 19 авг 2014 19:35


Благодаря за отговорите колеги, но наистина не съм наясно какво значи окачване 1АБ и т.н.. Пружините ми не са счупени, но просто си мислех да ги сменя, защото може би са се отпуснали с времето. Амортесьорите са абсолютно за боклука ляв преден и заден десен, демек и 4-те :).

Колега, как така маховика на Сакс за 10к километра е почнал да трака? Нали уж е марка на пазара, пък така бързо да се разбива . . .

Няма проблем да си сложа оригинални амортесьори, съединител и маховик, но не знам как стоят нещата с тези части, къде да ги потърся и т.н.. Но да не стане оригиналното като автърмаркета, пък на по-скъпа цена. Просто не ми е ясно, за това питам. 2-ра ръка части не искам да взимам, защото не мога да определя кога една пружина трябва да се смени например и амортесьорите в какво състояние са, възможно е човек като не разбира да се нахендри още повече на кола :smile . Съединителя дори не знам дали ще издържи до БГ, но това е друг проблем. чукането на педала на съединителя ме притеснява, дали е от маховика, но това като го свалим ще разберем. Най-много ме притесняват амортесьорите и пружините, лесно се сменят, но не искам да возят по-твърдо. Ако сложа да речем нови амортесьори със старите пружини? Те май никога не са сменяни тези пружини, а колата е на 290.000 км. ПРоблем ще има ли? В смисъл кога една пружина е за смяна? И дали е нужно да ги сменям, след като не са счупени?

Благодаря


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот samo_pechka » Вто 19 авг 2014 20:18


thewolf написа:В смисъл кога една пружина е за смяна? И дали е нужно да ги сменям, след като не са счупени?

Ако не е счупена , "омекнала", не е нарушено сериозно защитното ѝ покритие ( оттам е най-вероятно да се счупи впоследствие) , се ползва пак , без никакъв проблем .
thewolf написа: но наистина не съм наясно какво значи окачване 1АБ

1BA ( 1БА) е един от многото кодове за вид окачване , сравнително често срещано , означава "стандартно", нормално окачване. Една тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=404340 има и други .
thewolf написа: 2-ра ръка части не искам да взимам,
има неща , които не са проблем , да се купуват втора ръка . Неща , които не са консумативи . За мен не е проблем пружини да се купят употребявани , стига да са оригинални, без дефекти .
Вече за амортисьори , съединител и др. - да, там тр. да са нови :th_up


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот dispatch » Вто 19 авг 2014 20:31


Аз до сега колкото коли съм карал пружини не съм сменял. Не знам дали ще намериш разлика след евентуалната им подмяна.
Относно вида монтирани на автомобила виж на бележката при резервната гума:
IMG_20130929_163043_2.jpg

При мен го пише там на ограденото.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот thewolf » Вто 19 авг 2014 20:33


Благодаря за отговорите колега :smile

как да разбера дали са омекнали пружините? Иначе за нарушаването целостта като ги почистя мога да видя, но как да видя дали са омекнали? Предполагам, че до 290.000 км не са сменяни, а сега като имам 2 изпуснали амортесьора 1 отпред и 1 отзад, може пружините да са омекнали, поради това че амортесьорите не държат?!

То возията идва от пружините нали? амортесьорите не играят толкова важна роля?

Тези части маховик, съединител притискателен и феродов диск плюс 4 амортесьора ако ги поръчам от дилъра на фолксваген, ще пристигнал ли до няколко дни? Работата ми е набързо, не мога да се бавя повече от 1 седмица.

dispatch, 1БА е окачването, туко що проверих по твоята снимка, благодаря за пояснението :smile


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот dispatch » Вто 19 авг 2014 20:42


thewolf написа:...може пружините да са омекнали, поради това че амортесьорите не държат?!

Едва ли...

thewolf написа:То возията идва от пружините нали? амортесьорите не играят толкова важна роля?

Напротив! И двете играят важна роля за возията и усещането на колата как се държи на пътя.

thewolf написа:dispatch, 1БА е окачването, туко що проверих по твоята снимка, благодаря за пояснението :smile

Моля!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот samo_pechka » Вто 19 авг 2014 20:44


thewolf написа:как да разбера дали са омекнали пружините?

Труден въпрос , снимай колата отстрани , на равно място , да я видим :smile
thewolf написа:То возията идва от пружините нали? амортесьорите не играят толкова важна роля?
не , участват и амортисьорите активно. М/у другото , при монтиране на новите газови амове при мен , колата се "подигна" с около 5-6 мм някъде допълнително .
thewolf написа:може пружините да са омекнали, поради това че амортесьорите не държат
едва ли .
А за доставката от дилър на ФВ- не съм наясно за колко време става , би тр. да не те бавят много :rolleyes
П.п. :biggrin :beer колегата ме е преварил ,че и се припокриват отговорите :beer


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот thewolf » Вто 19 авг 2014 21:18


:beer
кажи баба тенк ю "тенк ю" :smile

утре ще постна снимка, за да се види. Пък и да се подигне малко колата нагоре, няма проблеми, тъкмо ще има по-добра проходимост зимата хахахах и ще и лепна, какво беше ... 4моушън или олтрак :icon_lol

оффтопик: понеже ще идвам в БГ, а четох някъде, че полицията се заяждала за лепенки на задния прозорец, това включва и лепенките за дете в колата? Малко глупаво, но отдавна не съм идвал в БГ и както доста добре познавам нашето законодателство, през ден има промени в законите, особено тези за движение по пътищата. Имам една лепенка на задното стъкло, която е в долния ляв ъгъл на прозоеца... та просто се чудех дали ще плащам или ... просто ше ме хванат за книжката :mhihi


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот Pet_rov » Сря 20 авг 2014 8:57


За стикер "бебе в колата" не съм чувал да се заяждат. Особено пък ако наистина имаш малки деца. Относно частите, за които питаш, има и форумни (партньори на клуба) търговци, внасящи оригинални части с гарантиран произход. Можеш евентуално да се обърнеш и към тях. Поздрави и успешно пътуване към БГ. :beer


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот lz2aii » Сря 20 авг 2014 9:07


Безаварийно пътуване. За лепенките няма да се заяждат. Карай на къси светлини и спазвай ограниченията, щото родните полицаи имат навика да се навират в непрогледни местенца, където и най-малко няма да подозираш, че те дебнат :mhihi . Ти колата в БГ ли ще я правиш?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4246
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру

Мнениеот tdi fen » Сря 20 авг 2014 12:17


thewolf написа:Колега, как така маховика на Сакс за 10к километра е почнал да трака? Нали уж е марка на пазара, пък така бързо да се разбива . . .
ами причуква леко и се усещат леки вибрации марка е,но е aftermarket качество определено дори и същата марка,ако е оригинална качеството на частта е по-високо аз маховик aftermarket не бих сложил повторно само оригинален не си заслужава за толкова малко километри да се разбие такива неща ме дразнят но не ми се дават отново пари преди да е заминал съединителя
а за амортисьорите няма значени но с aftermarket вози по-твърдо ако искаш стабилна и ниска стойка не много твърда возия,но по-стегната от оригиналната вземи си от германия един комплект пружини Eibach Pro-Kit за мен са най-доброто можеш да ги съчетаеш с oem или aftermarket амортисьори



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kamaza11 и 71 госта