Здравейте колеги, предстои ми връщане в България и ремонт на колата. Той ще се състои в смяна на съединител, евентуално маховик, поради чукане на педала на съединителя, амортесьори и пружини, тампон на двг.
Понеже двг тресе, само 1 тампон ли има да се смени или също така има е амортесьорчета за смяна? При гасене на двг се клати доста.
Моля за помощ относно избора на такива. Бих желал колата ми да вози меко, понеже е семейна кола, твърдата возия не е за тази кола в моят случай. Моля, дайте мнения за добри маркови, качествени амортесьори с пружини, с които колата да вози възможно най-меко /знам, че се компенсира стабилността на колата, но все пак с дете повече от 120 не искам да вдигам/. Има ли маслени амортесьори за новите коли, или всички са газови?
Другото нещо е марка съединител, искам хубав съединител, а не някой боклук да ми пробутат от някои магазин. Също така този маховик моя какъв е? Четох, че има различни видове, знам само че функцията му е да омекотява и при отделяне на съединителя колата да тръгва по плавно. Как се разбира дали маховика е за смяна? Като се свали да речем, за какво трябва да гледам?
Моля за мнения относно качествени части, макри от хора с опит, а не някой дочул от братовчеда на приятеля си и т.н.
Благодаря предварително!
п.п. след 1 седмица тръгвам за БГ и искам като се прибера да знам какво търся. Не някакви рядко срещани марки, дето трябва да си го пърчваш от Германия и да ги чакаш по 1 месец, а за нещо по-достъпно в българските магазини за авточасти, но да е качествено, парите не са от значение, важното е да е качествено .
Номер на рамата е: WVWZZZ3BZ1E156324
двг: AVB
1.9 TDI 74kW / 2001 год. естейт, демек комби
Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори РЕШЕН!
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори РЕШЕН!
Последна промяна от thewolf на Нед 21 сеп 2014 11:21, променено общо 1 път.
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
по-меко не знам дали ще започне да вози точно тази кола ако амортисьорите са заминали с новите ще вози по-плавно няма да хлопа по неравностите,пружини ако е фабрично с пружини за лоши пътища са по-твърди (познават се по цветовите кръгчета на тях) да се заменят със стандартни нови оригинални,
амортисьори ако искаш качествени най-добре оригинални от представителство същото важи и за съединителя с маховика
амортисьори ако искаш качествени най-добре оригинални от представителство същото важи и за съединителя с маховика
Последна промяна от tdi fen на Вто 19 авг 2014 13:17, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
Аз пък съм на мн., че с нови газови амове ще вози една идея по-стегнато , а не толкова плавно , поне при мен така се получи след смяна с Монро-то . С маслени ще е малко по-меко . Но на мен си ми харесва така , със старите имаше мека возия , но и някакво полюшване при по-големи неравности а не бяха омаслени и грам.
А с какво окачване си ? В смисъл 1БА или друго ?
За маховика , ако е поскапан , при палене и гасене има една залюляване, понякога придружено и с лек удар ...не знам как да го нарека. Усеща се също и при "лъжене" с газта и съединителя , чувства се едно разклащане . Това е дори и при напълно здрави тампони на двигателя, препоръка не мога много да ти дам ( по-точно не смея ) предвид ментета и др. По принцип на Лук , Сакс са име в бранша .
Но си погледни тамоните на скор.кутия , те имат мн къс живот и са по-натоварени от тамп.на мотора. Изглеждат външно добре , но не са !
Инак колегата tdi fen е прав . ОЕМ е най-добре , ама ако тр да се дадат за амове и съединител 1/2 че и повече от стойността на колата , ми се струва малко ..попресилено .
Според мен ще можеш в рамките на 2к.лв да си оправиш с кач. части + труд колата , но без пружините да са нови. Единствено притеснение имам за тях . Не знам какво да те посъветвам , аз лично бих се поогледал нещо за секънд хенд , но оригинални в добро състояние и желаните цветови точки ( натоварване и тип окачване) . Успех.
А с какво окачване си ? В смисъл 1БА или друго ?
За маховика , ако е поскапан , при палене и гасене има една залюляване, понякога придружено и с лек удар ...не знам как да го нарека. Усеща се също и при "лъжене" с газта и съединителя , чувства се едно разклащане . Това е дори и при напълно здрави тампони на двигателя, препоръка не мога много да ти дам ( по-точно не смея ) предвид ментета и др. По принцип на Лук , Сакс са име в бранша .
Но си погледни тамоните на скор.кутия , те имат мн къс живот и са по-натоварени от тамп.на мотора. Изглеждат външно добре , но не са !
Инак колегата tdi fen е прав . ОЕМ е най-добре , ама ако тр да се дадат за амове и съединител 1/2 че и повече от стойността на колата , ми се струва малко ..попресилено .
Според мен ще можеш в рамките на 2к.лв да си оправиш с кач. части + труд колата , но без пружините да са нови. Единствено притеснение имам за тях . Не знам какво да те посъветвам , аз лично бих се поогледал нещо за секънд хенд , но оригинални в добро състояние и желаните цветови точки ( натоварване и тип окачване) . Успех.
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
моята със стоковите амортисьори като я взех и бяха добре возеше много хубаво като скапаха за 30 хиляди км от "хубавите" ни пътища ги смених с kayaba excel-g определено с тези вози по-твърдо и некомфортно стоковите бяха газови и kyb също са газови
аз препоръчвам оригинални защото е написал че парите не са от значение качеството на оригиналните е гарнирано високо ,а на aftermarket качеството е компромис за сметка на цената
пример като я купих още смених съединител марка sachs aftermarket качество за няма и 10 хил км маховика започна да се държи не като нов появиха се леки тракания и вибрации е по-добре е от този който свалих,но като цяло не е много добре
аз препоръчвам оригинални защото е написал че парите не са от значение качеството на оригиналните е гарнирано високо ,а на aftermarket качеството е компромис за сметка на цената
пример като я купих още смених съединител марка sachs aftermarket качество за няма и 10 хил км маховика започна да се държи не като нов появиха се леки тракания и вибрации е по-добре е от този който свалих,но като цяло не е много добре
- paaco
- Мнения: 262
- Регистриран на: Чет 30 юли 2009 10:10
- Автомобил: Passat 5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVF 2005
- Местоположение: sofia
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
Провери при вносителите има една програма 4+ за по стари коли с така наречените економи части или с рециклирани. Също можеш да провериш в ЕУРАТЕК вносител на шкода от стария суперб стават някои части. Аз съм взимал от тях и съм доволен но не знам точно за твоя двигател как стоят нещата. Не пречи да провериш.
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
Благодаря за отговорите колеги, но наистина не съм наясно какво значи окачване 1АБ и т.н.. Пружините ми не са счупени, но просто си мислех да ги сменя, защото може би са се отпуснали с времето. Амортесьорите са абсолютно за боклука ляв преден и заден десен, демек и 4-те :).
Колега, как така маховика на Сакс за 10к километра е почнал да трака? Нали уж е марка на пазара, пък така бързо да се разбива . . .
Няма проблем да си сложа оригинални амортесьори, съединител и маховик, но не знам как стоят нещата с тези части, къде да ги потърся и т.н.. Но да не стане оригиналното като автърмаркета, пък на по-скъпа цена. Просто не ми е ясно, за това питам. 2-ра ръка части не искам да взимам, защото не мога да определя кога една пружина трябва да се смени например и амортесьорите в какво състояние са, възможно е човек като не разбира да се нахендри още повече на кола . Съединителя дори не знам дали ще издържи до БГ, но това е друг проблем. чукането на педала на съединителя ме притеснява, дали е от маховика, но това като го свалим ще разберем. Най-много ме притесняват амортесьорите и пружините, лесно се сменят, но не искам да возят по-твърдо. Ако сложа да речем нови амортесьори със старите пружини? Те май никога не са сменяни тези пружини, а колата е на 290.000 км. ПРоблем ще има ли? В смисъл кога една пружина е за смяна? И дали е нужно да ги сменям, след като не са счупени?
Благодаря
Колега, как така маховика на Сакс за 10к километра е почнал да трака? Нали уж е марка на пазара, пък така бързо да се разбива . . .
Няма проблем да си сложа оригинални амортесьори, съединител и маховик, но не знам как стоят нещата с тези части, къде да ги потърся и т.н.. Но да не стане оригиналното като автърмаркета, пък на по-скъпа цена. Просто не ми е ясно, за това питам. 2-ра ръка части не искам да взимам, защото не мога да определя кога една пружина трябва да се смени например и амортесьорите в какво състояние са, възможно е човек като не разбира да се нахендри още повече на кола . Съединителя дори не знам дали ще издържи до БГ, но това е друг проблем. чукането на педала на съединителя ме притеснява, дали е от маховика, но това като го свалим ще разберем. Най-много ме притесняват амортесьорите и пружините, лесно се сменят, но не искам да возят по-твърдо. Ако сложа да речем нови амортесьори със старите пружини? Те май никога не са сменяни тези пружини, а колата е на 290.000 км. ПРоблем ще има ли? В смисъл кога една пружина е за смяна? И дали е нужно да ги сменям, след като не са счупени?
Благодаря
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
thewolf написа:В смисъл кога една пружина е за смяна? И дали е нужно да ги сменям, след като не са счупени?
Ако не е счупена , "омекнала", не е нарушено сериозно защитното ѝ покритие ( оттам е най-вероятно да се счупи впоследствие) , се ползва пак , без никакъв проблем .
thewolf написа: но наистина не съм наясно какво значи окачване 1АБ
1BA ( 1БА) е един от многото кодове за вид окачване , сравнително често срещано , означава "стандартно", нормално окачване. Една тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=404340 има и други .
има неща , които не са проблем , да се купуват втора ръка . Неща , които не са консумативи . За мен не е проблем пружини да се купят употребявани , стига да са оригинални, без дефекти .thewolf написа: 2-ра ръка части не искам да взимам,
Вече за амортисьори , съединител и др. - да, там тр. да са нови
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
Аз до сега колкото коли съм карал пружини не съм сменял. Не знам дали ще намериш разлика след евентуалната им подмяна.
Относно вида монтирани на автомобила виж на бележката при резервната гума:
При мен го пише там на ограденото.
Относно вида монтирани на автомобила виж на бележката при резервната гума:
При мен го пише там на ограденото.
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
Благодаря за отговорите колега
как да разбера дали са омекнали пружините? Иначе за нарушаването целостта като ги почистя мога да видя, но как да видя дали са омекнали? Предполагам, че до 290.000 км не са сменяни, а сега като имам 2 изпуснали амортесьора 1 отпред и 1 отзад, може пружините да са омекнали, поради това че амортесьорите не държат?!
То возията идва от пружините нали? амортесьорите не играят толкова важна роля?
Тези части маховик, съединител притискателен и феродов диск плюс 4 амортесьора ако ги поръчам от дилъра на фолксваген, ще пристигнал ли до няколко дни? Работата ми е набързо, не мога да се бавя повече от 1 седмица.
dispatch, 1БА е окачването, туко що проверих по твоята снимка, благодаря за пояснението
как да разбера дали са омекнали пружините? Иначе за нарушаването целостта като ги почистя мога да видя, но как да видя дали са омекнали? Предполагам, че до 290.000 км не са сменяни, а сега като имам 2 изпуснали амортесьора 1 отпред и 1 отзад, може пружините да са омекнали, поради това че амортесьорите не държат?!
То возията идва от пружините нали? амортесьорите не играят толкова важна роля?
Тези части маховик, съединител притискателен и феродов диск плюс 4 амортесьора ако ги поръчам от дилъра на фолксваген, ще пристигнал ли до няколко дни? Работата ми е набързо, не мога да се бавя повече от 1 седмица.
dispatch, 1БА е окачването, туко що проверих по твоята снимка, благодаря за пояснението
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
thewolf написа:...може пружините да са омекнали, поради това че амортесьорите не държат?!
Едва ли...
thewolf написа:То возията идва от пружините нали? амортесьорите не играят толкова важна роля?
Напротив! И двете играят важна роля за возията и усещането на колата как се държи на пътя.
thewolf написа:dispatch, 1БА е окачването, туко що проверих по твоята снимка, благодаря за пояснението
Моля!
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
thewolf написа:как да разбера дали са омекнали пружините?
Труден въпрос , снимай колата отстрани , на равно място , да я видим
не , участват и амортисьорите активно. М/у другото , при монтиране на новите газови амове при мен , колата се "подигна" с около 5-6 мм някъде допълнително .thewolf написа:То возията идва от пружините нали? амортесьорите не играят толкова важна роля?
едва ли .thewolf написа:може пружините да са омекнали, поради това че амортесьорите не държат
А за доставката от дилър на ФВ- не съм наясно за колко време става , би тр. да не те бавят много
П.п. колегата ме е преварил ,че и се припокриват отговорите
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
кажи баба тенк ю "тенк ю"
утре ще постна снимка, за да се види. Пък и да се подигне малко колата нагоре, няма проблеми, тъкмо ще има по-добра проходимост зимата хахахах и ще и лепна, какво беше ... 4моушън или олтрак
оффтопик: понеже ще идвам в БГ, а четох някъде, че полицията се заяждала за лепенки на задния прозорец, това включва и лепенките за дете в колата? Малко глупаво, но отдавна не съм идвал в БГ и както доста добре познавам нашето законодателство, през ден има промени в законите, особено тези за движение по пътищата. Имам една лепенка на задното стъкло, която е в долния ляв ъгъл на прозоеца... та просто се чудех дали ще плащам или ... просто ше ме хванат за книжката
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
За стикер "бебе в колата" не съм чувал да се заяждат. Особено пък ако наистина имаш малки деца. Относно частите, за които питаш, има и форумни (партньори на клуба) търговци, внасящи оригинални части с гарантиран произход. Можеш евентуално да се обърнеш и към тях. Поздрави и успешно пътуване към БГ.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
Безаварийно пътуване. За лепенките няма да се заяждат. Карай на къси светлини и спазвай ограниченията, щото родните полицаи имат навика да се навират в непрогледни местенца, където и най-малко няма да подозираш, че те дебнат . Ти колата в БГ ли ще я правиш?
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB съединител-маховик,амотресьори-пру
ами причуква леко и се усещат леки вибрации марка е,но е aftermarket качество определено дори и същата марка,ако е оригинална качеството на частта е по-високо аз маховик aftermarket не бих сложил повторно само оригинален не си заслужава за толкова малко километри да се разбие такива неща ме дразнят но не ми се дават отново пари преди да е заминал съединителяthewolf написа:Колега, как така маховика на Сакс за 10к километра е почнал да трака? Нали уж е марка на пазара, пък така бързо да се разбива . . .
а за амортисьорите няма значени но с aftermarket вози по-твърдо ако искаш стабилна и ниска стойка не много твърда возия,но по-стегната от оригиналната вземи си от германия един комплект пружини Eibach Pro-Kit за мен са най-доброто можеш да ги съчетаеш с oem или aftermarket амортисьори
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kamaza11 и 71 госта