Темата е старичка, но малко инфо, за тези, които не искат да се занимават с ремонти.
Проблема се появи при смяна на Километража ! ! !
Съвет:
ПЪРВО - проверете имате ли изобщо датчик за високо налягане!
ВТОРО - проверете какво налягане прави маслото!
Аз смених табло заради друг проблем- с температурния прибор.
Оказа се , че таблото, което сложих писка и мига лампата за масло някъде над 4000 оборота се обаждаше и писка докато не изгася двигателя.
Със старото табло- никакви такива глупости!
Търся аз датчик за високо налягане- Дядов ! НЯМА ! ! !
Дали изобщо има някакви датчици за налягане на маслото този двигател- не знам.
Колата е ПОЛО '97 година с 1.0 AER двигател. - НЯМА датчик високо налягане ! Не знам защо как и т.н. Няма и кабели излишни, като че да е игнориран, няма го и на схеми в Ауто ДАТА - Този двигател, явно и други от глупата- НЯМАТ датчик за високо налягане. Но на жълтия кабел на пин 8 няма никой - значи за да не писка оригиналното табло - си е направено нещо по дъното или по чипове- не знам.
Според схемата
http://www.a2resource.com/electrical/CE2cluster.html виждаме , че на пинове 8 и 9 са сигналите за налягане на маслото.
На пин 9 има маса щом подадете контакт и масата спира, като запалим. - Това е сигнала за ниско налягане.
На пин 8 няма маса (лека утечка имах аз) и след определени обороти на двигателя там трябва да има маса. - Това е сигнал за високото налягане.
Ниското налягане ако го махнем - лампата си мига след палене. Ако има и зумер- пискане - това е сигнал от високото налягане !
Решението : Пуснах маса на пин 8 . Така докато е на контакт - лампата за маслото мига, като запалиш - всичко угасва и си е наред.
НО задължително си проверете налягането на маслото с манометър !!!