Passat B3 1.8 ABS загуба на масло след смяна на глава
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Passat B3 1.8 ABS загуба на масло след смяна на глава
Здравейте колеги! Наскоро сменях главата на моята Б3-ка 1.8 абс като сложих такава от 1.8 ПБ с контролен шлайф припаснати клапани и нови гумички. От тогава нещо не е наред - карал съм не повече от 150 км., а около 500 гр. масло вече изчезнаха. Преди със старата глава разхода беше в рамките на 600 грама за около 3000 км. като колата не пушеше и не миришеше на изгоряло масло от ауспуха. Като свалих главата огледах цилиндрите, като се изненадах, че нямаха никакъв ръб само лек нагар както и по буталата. Съмнявам се в гарнитурата на главата но дали. От ауспуха на 2-3 пъти през ауспуха изплю чернилка при форсиране на място. Пипах и маркучите и ми се струва че ги надува повече от нормалното, перката на радиатора включва доста често. Маслото не е мътно на щеката. Главата сменях сам като сложих нови гарнитури и болтове, като гарнитурата на главата е метална стегната по книга - 4 кг., 6 кг., и два пъти по 90 градуса. Отзад не мирише изгоряло масло. Двигателя пали студен от четвърт работи спокойно и равномерно има и мощност. И се чудя дали да събарям пак главата. Благодаря колеги предварително и наздраве!
Последна промяна от DrEbNiA на Вто 02 сеп 2014 2:26, променено общо 1 път.
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
като за начало мисля,че мерене на компресия ще е най-лесно и от там нататъка ще мислим.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
Имаш ли масло в маркуча,който отива към въздушния филтър?
Моното омаслено ли е?
Моното омаслено ли е?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
Ако няма видими течове според мен не сте сложили някоя гумичка на клапаните като хората на новата глава.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
Ако няма видими течове според мен не сте сложили някоя гумичка на клапаните като хората на новата глава.
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
Стоя едно денонощие пред блока отдолу локва от масло няма та значи го губи в движение.. а 500 гр. за 150 км. си е ужасаващо много!
За гумичките не мога да кажа понеже не ги сменях аз. Относно моното омазнено е и леко в тръбата ама то си е така и от преди - мембраната на регулатора е сцепена и олива навсякъде.
За гумичките не мога да кажа понеже не ги сменях аз. Относно моното омазнено е и леко в тръбата ама то си е така и от преди - мембраната на регулатора е сцепена и олива навсякъде.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
Гумички добре си сменил, ама смени ли и водачите на клапаните?
От разцепени водачи, такъв двигател може да изгори и повече масло за 150км :) . Може и гумичките да не са сложени както трябва или да не са каквито трябва.
През г-рата на главата е невъзможно да гори масло - частта с високото налягане минава далеч от горивните камери, а обратното масло не е под налягане и няма никаква причина да влиза към горивната камера...то ако има толкова голяма дупка, ще изпуска компресията и цилиндъра няма да работи. Както казах и горе - търси проблема във водачите и в гумичките. Само че ако е във водачите - повторно сваляне на главата.
От разцепени водачи, такъв двигател може да изгори и повече масло за 150км :) . Може и гумичките да не са сложени както трябва или да не са каквито трябва.
През г-рата на главата е невъзможно да гори масло - частта с високото налягане минава далеч от горивните камери, а обратното масло не е под налягане и няма никаква причина да влиза към горивната камера...то ако има толкова голяма дупка, ще изпуска компресията и цилиндъра няма да работи. Както казах и горе - търси проблема във водачите и в гумичките. Само че ако е във водачите - повторно сваляне на главата.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
Като допълнение над написаното от Стефан ще кажа ползвай Elring масло обирачи на Victor Reinz са калпави. За водачи Metelli са читави това го казвам като човек работил в специализиран сервиз за ремонт и проверка на глави като на ден минават по 15-20 глави за пълна или частична профилактика.
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
Главата взех на доверие беше добре почистена клапаните светеха гледах водачите през отворите на колекторите изглеждаха добре, но може и да съм подвел.. както и да са ме подвели за състоянието на главата.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
Сложи едни нови гумички. Имай предвид, че за тези години по принцип има два размера гумички и трябва много точно да се извадят твоите (едните са за по-новите такива двигатели). Имат разлика в размера и привидно стават точно, ама не са за там и лее масло покрай тях. Ако не се оправи само с гумички - главата пак долу и цялостна ревизия - водачи, снимка за спукване и т.н.
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
Ами предполагам на ПБ и АБС гумичките трябва да са еднакви.. иии в магазина като отида да търся за ПБ или пак не е гаранция... май най - добре да се свалят старите макар, че именно защото са сменяни може и да не са точните за тази глава..
Ето тук виждам, че наистина има два размера - описани са и самите размери: http://www.autopower.bg/%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD-elring-vw-passat-3-variant-b435i-1.8-701289-g20019c60-i6719588.html и тези: http://www.autopower.bg/%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD-elring-vw-passat-3-variant-b435i-1.8-553190-g20021c60-i6691462.html
Сигурно това имаш предвид.
Ето тук виждам, че наистина има два размера - описани са и самите размери: http://www.autopower.bg/%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD-elring-vw-passat-3-variant-b435i-1.8-701289-g20019c60-i6719588.html и тези: http://www.autopower.bg/%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD-elring-vw-passat-3-variant-b435i-1.8-553190-g20021c60-i6691462.html
Сигурно това имаш предвид.
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
Да попитам само защо сложи метална гарнитура?
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
golfmk1 написа:Да попитам само защо сложи метална гарнитура?
Ами просто така реших понеже ми стъпа на доста добра цена с отстъпка.. не трябваше ли да слагам метална ?
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
Блока шлайфа ли го, препоръчва се при металната, за това те пита колегата, колата върви ли повече с големите клапани, премери компресия, с какво масло е колата, ако е минавала ревизия при шлайфисти то ако са припасвали клапани са щели да видят спукан водач или износен защото с него не могат да паснат клапана, и гумичките едвали ще объркат трябва да са или пияни на кокал или мега некадърни, това с омасления въздуховод и моно е от подкартерната което пак не е гаранция аз съм със 12 компресия на 90 градуса мотор на вс цилиндри и пак имам голямо подкартерно налягане.. така че или кофти блок и ггарнитура или отива някъде на вън или си се объркал с количеството масло
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Загуба на масло след смяна на глава - Passat B3 1.8 ABS
lubecku написа:Блока шлайфа ли го, препоръчва се при металната, за това те пита колегата, колата върви ли повече с големите клапани, премери компресия, с какво масло е колата, ако е минавала ревизия при шлайфисти то ако са припасвали клапани са щели да видят спукан водач или износен защото с него не могат да паснат клапана, и гумичките едвали ще объркат трябва да са или пияни на кокал или мега некадърни, това с омасления въздуховод и моно е от подкартерната което пак не е гаранция аз съм със 12 компресия на 90 градуса мотор на вс цилиндри и пак имам голямо подкартерно налягане.. така че или кофти блок и ггарнитура или отива някъде на вън или си се объркал с количеството масло
Блока не е шлайфан колега. Просто максимално добре и старателно изчистих следите от старата гарнитура. Определно има леко съживяване с по - големите клапани, като събрах главата заедно с 4-2-1 от 2Е и съответно вала от ПБ и обръсване на таралежа 0 номер. Усещам я, че и е по - леко - с по - малко стъпване върху газта върви с лекота. Компресия тепърва ще се измери. Маслото не е особено подходящо май - Motul Motion 4000 15w40 и май ще го сменям с друго 10w40 след като решим проблема с изчезването му. За главата не знам. Взех я на доверие от едно майсторче на много прилична цена и каза че гумичките е сменил той.. та нищо чудно да ги е объркал. Гарнитурата гледам всеки ден оглеждам от всякъде е няма. То и антифриза не ми е мръднал. Факт е, че със старата глава разходя на масло беше в пъти по - нисък. И две снимки от работата:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 186 госта