Понеже на село от пътища почти нищо не е останало, та днес като карах около 10тина минути на първа и може би на моменти на втора забелязах, че стрелката си подмина 90 и продължи да загрява до към 110. Перката се включи чак между 100 и 110 някъде, като не знам на коя от двете степени работеше. Когато вдигна към 110 градуса, точно спрях и перката изключи почти веднага след като изгасих, но това греене не е нормално според мен и не мисля да го карам така. Та за перката се чудя възможно ли е да е изгоряла едната степен на самата перка, или направо да взимам нов датчик и какъв, ако има разлика в градусите, на които работят?
Колата също надува маркучите, но искам да оправя перката да включва нормално и тогава ще гледам водна помпа и евентуално ако се прави глава.
Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градуса
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Перката на Пасат Б3 1.8 моно се включва чак след 100 гра
Ами възможно е, но долния маркуч на радиатора е топъл както горния. А и ако е термостат мисля че ще грее и на дълъг път. Тя грее само градско и като караш леко на първа, втора с до 30тина км/ч. Ще го проверя и него, но искам да оправя първо перката, която 100% не работи като хората.
Иначе колата има и газова, но не мисля че тя е причина да си вдига до 110 градуса във всяка по-голяма жега, все пак повечето пасати са на газ.
За перката как да и подам ток от акумулатора? На нея буксата е с 3 пина, на кои да подам ток, за да включа първа и втора степен? Или ако става да се замери разполагам също с мултицет.
Иначе колата има и газова, но не мисля че тя е причина да си вдига до 110 градуса във всяка по-голяма жега, все пак повечето пасати са на газ.
За перката как да и подам ток от акумулатора? На нея буксата е с 3 пина, на кои да подам ток, за да включа първа и втора степен? Или ако става да се замери разполагам също с мултицет.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус
Вадиш буксата от датчика червения и червено белия кабел са двете степени на перката, премостваш ги с третия кабел една по една и така ще тестваш работят ли ти двете степени на перката.
Самия датчик, аз успях да намеря един който пуска първа степен от 92 до 97 градуса и втора степен от 102 до 105 градуса, а тоя на колата беше 97-102 и 105 до не помня колко.
Иначе щом надува маркучите няма да се разминеш само с ремонт на перката, или гарнитура на главата или спукана мембрана на високото на изпарителя са пробили си мисля. По принцип някой някъде ми каза, че около 200 хил. км им е живота на тия гарнитури, всичко отгоре било бонус, макар че аз минах с моя доста над тая цифра, а не съм сигурен дали му е сменявана гарнитурата някога преди мен
Самия датчик, аз успях да намеря един който пуска първа степен от 92 до 97 градуса и втора степен от 102 до 105 градуса, а тоя на колата беше 97-102 и 105 до не помня колко.
Иначе щом надува маркучите няма да се разминеш само с ремонт на перката, или гарнитура на главата или спукана мембрана на високото на изпарителя са пробили си мисля. По принцип някой някъде ми каза, че около 200 хил. км им е живота на тия гарнитури, всичко отгоре било бонус, макар че аз минах с моя доста над тая цифра, а не съм сигурен дали му е сменявана гарнитурата някога преди мен
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус
Мерси,
Пробвах и двете степени работят, само че втората като гледам колко е бърза май никога не се е включвала. Това което ми се включва при 100 и нещо е първата степен.
Пробвах и двете степени работят, само че втората като гледам колко е бърза май никога не се е включвала. Това което ми се включва при 100 и нещо е първата степен.
Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус
То като караш толкова бавно какъв топлообмен през радиатора очакваш? Нали си запознат с насочването на въздуха там отпред и отдолу.Така е при тоз модел , то при мен е същото макар и с друга марка. С вдигането на скороста се оправя.Не я човъркай!При около 100гр. на антифриза е нормално маркучите да се втвърдят повечко-системата е затворена и налягането в нея се повишава!Това налягане се регулира от клапан в капачката на разширителния съд от където наливаш антифриза.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус
първо виж дали тази температура на таблото е вярна...т. е че действително е 110 гр а не примерно 95...
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус
silent написа:първо виж дали тази температура на таблото е вярна...т. е че действително е 110 гр а не примерно 95...
Мерси, за това не се бях сетил, но то от какво би могло да лъже на уреда за температурата? И с какво да премеря реалната температура на антифриза?
П.С.
Забравих да кажа, че като отворих да напълня казанчето до ръба, за да видя дали излизат балончета, забелязах, че антифриза е станал гаден на цвят не е син, ами нещо между кафяво, маслено зелено и жълто. Маслото е чисто и нивото на антифриза не се е покачвало, тоест не се е смесил с друга течност. На комшията на село с Мерцедес 190Д антифриза му е същия, значи не е и от газта, защото ми казаха, че може да е и от това. Иначе и топла и студена течността в разширителния съд си стои спокойна и не мърда.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус
имах подобен шибан случай... скъсах се да сменям термостати....най лесно се мери с безконтактен термометър...
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус
А сега се сетих, понеже доста четох тук из форума преди да пусна темата, та някъде прочетох, че лампата на антифриза светвала при 110 градуса. Моята не е свтвала никога, а и преди е вдигал в голяма жега 110, а лампата не е светвала. Та при колко се включва лампата и от кой датчик се командва тя?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус
Лампата се включва от същия датчик. Мисля че се включва над 110гр.
- Petyoffy
- Мнения: 625
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CBBF 2012
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус
Има датчици (термошалтери) на водния радиатор за различни температури, например за температурен диапазон: 95-85 и 102-92.
Аз съм сменял с такъв за включване при по-ниска температура.
Все пак първо провери дали показанията на стрелката отговарят на температурата на охлаждащата течност.
Аз съм сменял с такъв за включване при по-ниска температура.
Все пак първо провери дали показанията на стрелката отговарят на температурата на охлаждащата течност.
- buldozer_mnt
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 16 сеп 2013 8:06
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1989
- Местоположение: София/Монтана
Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус
моят пасат е Б3 1.8 РП и на мен също ми включва перката между 100-105 на 1-ва степен градуса което мисля че е нормално защото имам познати при които е същото.Когато го купих включваше по-към 110 градуса на 2-ра степен поне така мисля защото я чувах(може и така да се е чувало заради боклуците които се бяха набили,като пясък и други който се вдигат когато се движа след друго МПС).Наложи се да сменя радиатора и от отгава вече не чувам перката и започна да се включва м/у 100-105 градуса (НЕ КАЗВАМ ДА СМЕНЯШ РАДИАТОР). Сега съм сложил бутон за принудително включване (работи и на 2-те степени) като и датчика си работи нормално,сега като подмине 90 градуса пускам първата степен и така си карам(от време на време когато имам възаможност да карам по дълго време без да спирам изключвам перката)
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус
Правиш така, че перката да включва направо на бързата скорост вместо на бавната и си решаваш проблема, Аз съм така от 2007 година и няма никакви грижи със загряването в града. Просто на куплунга на термо-датчика, който е на радиатора трябва да се разменят двете жици за 1-ва и 2-ра скорост!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 219 госта