Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градуса

Техническа и сервизна информация за Passat
krum_krumov_911
Мнения: 95
Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
Автомобил:
Двигател:

Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градуса

Мнениеот krum_krumov_911 » Нед 07 сеп 2014 18:54


Понеже на село от пътища почти нищо не е останало, та днес като карах около 10тина минути на първа и може би на моменти на втора забелязах, че стрелката си подмина 90 и продължи да загрява до към 110. Перката се включи чак между 100 и 110 някъде, като не знам на коя от двете степени работеше. Когато вдигна към 110 градуса, точно спрях и перката изключи почти веднага след като изгасих, но това греене не е нормално според мен и не мисля да го карам така. Та за перката се чудя възможно ли е да е изгоряла едната степен на самата перка, или направо да взимам нов датчик и какъв, ако има разлика в градусите, на които работят?

Колата също надува маркучите, но искам да оправя перката да включва нормално и тогава ще гледам водна помпа и евентуално ако се прави глава.




Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Перката на Пасат Б3 1.8 моно се включва чак след 100 гра

Мнениеот Johnsword » Нед 07 сеп 2014 22:11


Термостат ?


krum_krumov_911
Мнения: 95
Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Перката на Пасат Б3 1.8 моно се включва чак след 100 гра

Мнениеот krum_krumov_911 » Нед 07 сеп 2014 22:28


Ами възможно е, но долния маркуч на радиатора е топъл както горния. А и ако е термостат мисля че ще грее и на дълъг път. Тя грее само градско и като караш леко на първа, втора с до 30тина км/ч. Ще го проверя и него, но искам да оправя първо перката, която 100% не работи като хората.
Иначе колата има и газова, но не мисля че тя е причина да си вдига до 110 градуса във всяка по-голяма жега, все пак повечето пасати са на газ.
За перката как да и подам ток от акумулатора? На нея буксата е с 3 пина, на кои да подам ток, за да включа първа и втора степен? Или ако става да се замери разполагам също с мултицет.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 08 сеп 2014 0:29


Вадиш буксата от датчика червения и червено белия кабел са двете степени на перката, премостваш ги с третия кабел една по една и така ще тестваш работят ли ти двете степени на перката.
Самия датчик, аз успях да намеря един който пуска първа степен от 92 до 97 градуса и втора степен от 102 до 105 градуса, а тоя на колата беше 97-102 и 105 до не помня колко.
Иначе щом надува маркучите няма да се разминеш само с ремонт на перката, или гарнитура на главата или спукана мембрана на високото на изпарителя са пробили си мисля. По принцип някой някъде ми каза, че около 200 хил. км им е живота на тия гарнитури, всичко отгоре било бонус, макар че аз минах с моя доста над тая цифра, а не съм сигурен дали му е сменявана гарнитурата някога преди мен


krum_krumov_911
Мнения: 95
Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус

Мнениеот krum_krumov_911 » Пон 08 сеп 2014 9:55


Мерси, :beer
Пробвах и двете степени работят, само че втората като гледам колко е бърза май никога не се е включвала. Това което ми се включва при 100 и нещо е първата степен.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус

Мнениеот rudoni » Пон 08 сеп 2014 11:32


То като караш толкова бавно какъв топлообмен през радиатора очакваш? Нали си запознат с насочването на въздуха там отпред и отдолу.Така е при тоз модел , то при мен е същото макар и с друга марка. С вдигането на скороста се оправя.Не я човъркай!При около 100гр. на антифриза е нормално маркучите да се втвърдят повечко-системата е затворена и налягането в нея се повишава!Това налягане се регулира от клапан в капачката на разширителния съд от където наливаш антифриза.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус

Мнениеот silent » Пон 08 сеп 2014 13:29


първо виж дали тази температура на таблото е вярна...т. е че действително е 110 гр а не примерно 95...


krum_krumov_911
Мнения: 95
Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус

Мнениеот krum_krumov_911 » Пон 08 сеп 2014 16:29


silent написа:първо виж дали тази температура на таблото е вярна...т. е че действително е 110 гр а не примерно 95...

Мерси, за това не се бях сетил, но то от какво би могло да лъже на уреда за температурата? И с какво да премеря реалната температура на антифриза?

П.С.
Забравих да кажа, че като отворих да напълня казанчето до ръба, за да видя дали излизат балончета, забелязах, че антифриза е станал гаден на цвят не е син, ами нещо между кафяво, маслено зелено и жълто. Маслото е чисто и нивото на антифриза не се е покачвало, тоест не се е смесил с друга течност. На комшията на село с Мерцедес 190Д антифриза му е същия, значи не е и от газта, защото ми казаха, че може да е и от това. Иначе и топла и студена течността в разширителния съд си стои спокойна и не мърда.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус

Мнениеот silent » Пон 08 сеп 2014 17:16


имах подобен шибан случай... скъсах се да сменям термостати....най лесно се мери с безконтактен термометър...


krum_krumov_911
Мнения: 95
Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус

Мнениеот krum_krumov_911 » Пон 08 сеп 2014 21:08


А сега се сетих, понеже доста четох тук из форума преди да пусна темата, та някъде прочетох, че лампата на антифриза светвала при 110 градуса. Моята не е свтвала никога, а и преди е вдигал в голяма жега 110, а лампата не е светвала. Та при колко се включва лампата и от кой датчик се командва тя?


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус

Мнениеот silent » Пон 08 сеп 2014 22:20


Лампата се включва от същия датчик. Мисля че се включва над 110гр.


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус

Мнениеот Petyoffy » Вто 09 сеп 2014 8:24


Има датчици (термошалтери) на водния радиатор за различни температури, например за температурен диапазон: 95-85 и 102-92.
Аз съм сменял с такъв за включване при по-ниска температура.
Все пак първо провери дали показанията на стрелката отговарят на температурата на охлаждащата течност.


Потребителски аватар
buldozer_mnt
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 16 сеп 2013 8:06
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1989
Местоположение: София/Монтана

Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус

Мнениеот buldozer_mnt » Сря 10 сеп 2014 16:44


моят пасат е Б3 1.8 РП и на мен също ми включва перката между 100-105 на 1-ва степен градуса което мисля че е нормално защото имам познати при които е същото.Когато го купих включваше по-към 110 градуса на 2-ра степен поне така мисля защото я чувах(може и така да се е чувало заради боклуците които се бяха набили,като пясък и други който се вдигат когато се движа след друго МПС).Наложи се да сменя радиатора и от отгава вече не чувам перката и започна да се включва м/у 100-105 градуса (НЕ КАЗВАМ ДА СМЕНЯШ РАДИАТОР). Сега съм сложил бутон за принудително включване (работи и на 2-те степени) като и датчика си работи нормално,сега като подмине 90 градуса пускам първата степен и така си карам(от време на време когато имам възаможност да карам по дълго време без да спирам изключвам перката)


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Пасат Б3 1.8 моно Перката се включва чак след 100 градус

Мнениеот zdravko » Пет 12 сеп 2014 16:48


Правиш така, че перката да включва направо на бързата скорост вместо на бавната и си решаваш проблема, Аз съм така от 2007 година и няма никакви грижи със загряването в града. Просто на куплунга на термо-датчика, който е на радиатора трябва да се разменят двете жици за 1-ва и 2-ра скорост!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 219 госта